Haastattelukysymysten laatiminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Median kohtaaminen EuroSkills-kilpailijana edustatte:
Tunne ja Älyä! ©Mervi veini 2004.
Kauppojen aukiolo jouluaattona 2006 PAM ry Telebus vko 44/2006.
OTA ESILLE MUISTIINPANOVÄLINEET! Esim. iPad:in ja iPod Touch’in muistio
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
TYÖNHAUN PORTAAT Työsopimus ”Täällä voi harjoitella
Toimintaohjeet opelle
Ilon kautta tavoitteisiin Eveliina Pöllänen
Selkeän kirjoittamisen huoneentaulu
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Syksy 2011/Pirjo Kinnunen. Miten hanke etenee? IdeointiSuunnittelu KäynnistysToteutus TUOTOS PäättäminenArviointi Käyttöön otto ja seuranta.
Koulussamme aloitettiin tukioppilastoiminta helmikuussa MLL:n paikallisjärjestön toimesta. Mitähän se on?
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra RSS -syötteet.
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
おぼえていますか。 En puhu kiinaa ollenkaan. Saisinko kahvia.
Filosofian aloja ja suuntauksia
Mohammed Kertoo itsestään:
1. Tunnetko oman kotiseutusi kansallispuvun?
Preppaus ENA 4.
Viikon 40 eurotehtävät •Tehtäväruudussa oli 7 € •Vastauksia jätettiin yhteensä 26. •Oikeita vastuksia oli yhteensä 13.
Mitä sinä tiedät suomalaisesta mökistä
Tehtävän- annot suomeksi 1. Vårt hemland Mistä Suomi tunnetaan? Mistäpäin maata maailmankuulut brändimme ja tuotteemme tulevat? A. Yhdistä tuote.
Annika Hongisto/ Turun normaalikoulu Kehityskeskustelun lähtökohdat:  Kodin ja koulun yhteistyön monipuolistaminen ja uusien yhteistyömuotojen etsiminen.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
Näyttely ja Kansio Pirjo Moilanen.
Osallistumista tukeva mediakasvatus peruskoulussa
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Kysy kysymys parilta. Vastaus on tekstissä
© Silander 05 Oppimisaihion suunnittelutyökalu lähtien OPSin tavoitteista.
Idolien ja esikuvien rooli. Keskustelunaiheita. Tehtävät
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Grammary What’s On 5 Unit 3.
1. VIRITTÄYTYMINEN. 2. YKSILÖUNELMOINTI Unelmointikysymys: _________________________.
Kuinka paita ja peppu olettekaan! Pariskuntien välistä leikkimielistä kisailua siitä, kuka tunteekaan kumppaninsa paremmin. Toteutetaan kyselemällä tavalla.
AHOT - Opiskelijalle. Lomakkeen hyödyntäminen Ei menetelmiä luotuna? Hyödynnyksessä kysymyksiä? Mikä on etenemis prosessi? Miten päätös näkyväksi? Onko.
Miksi on olemassa hiiriä?  Mitkä tekijät ovat johtaneet hiirien syntyyn? (kausaalinen selitys)  Mitä tarkoitusta/päämäärää varten hiiret ovat olemassa.
Haastatteluun valmistautuminen
ESSEEN KIRJOITTAMINEN
Ajatteluhatut Teeman tarkastelua eri näkökulmista
Puhu parin kanssa! Mitä sinä teit eilen? Mitä hän teki eilen?
TYÖHAASTATTELUUN!. Haastattelustrategiat Vrt. vapaat -- muodolliset Vrt. vapaat -- muodolliset 15 min. -- useita tunteja 15 min. -- useita tunteja Yksi.
Tervetuloa Suomi 2A -kurssille!
”Mitä meillä jo on tehty”! Mitä ja miten haluamme jatkossa tehdä yhdessä (ja erikseen?) Valitut Jatkotoimenpiteet – toimintasuunnitelma 2015 – 2017 Yhteinen.
PuViPe :: Osku Tervonen & Samu Liimatta :: Työhaastattelu
Suomi 1B – Y347 Mon and Wed – Exam
NY Menestyksen avaimet – oma talous hallussa!. Lisämateriaalia NY-ohjelmaan: NY Menestyksen avaimet – Oma talous hallussa! Työnhaku.
Toimintaohjeet opelle
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Puhu parin kanssa. Mistä kaupungista sinä olet kotoisin
SF 2007 (T.Hopeavuoren materiaali & Tekniikan viestintä) TYÖELÄMÄN ARKIVIESTINTÄ Vastaanottaja- ja tilanneanalyysi.
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
Kappale 2: Minkämaalainen sinä olet?
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
TYÖHAASTATTELUUN!. Haastattelustrategiat Vrt. vapaat -- muodolliset Vrt. vapaat -- muodolliset 15 min. -- useita tunteja 15 min. -- useita tunteja Yksi.
TIEDOTE Kauppinen – Nummi – Savola. Tekniikan viestintä.
1 Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan? -Pyritään haastatella mahdollisimman erilaisia ihmisiä (nuoria, vanhempia, etninen tausta, uskonto tausta) 2 Millainen.
Tutkimussuunnitelma 1. Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan?
LAUSERAKENNE Kirjakieli Puhekieli
TUTUSTU KIRJAILIJAAN Tarinoita kirjoittajan takaa.
Tervetuloa kurssille Suomi 3A! Sanna Rämö
Keskustele kaverin kanssa:
Tutkimustyypit ja aineistonkeruun menetelmät
Tervetuloa kurssille Suomi 3A!
ROSKATUTKIMUS.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Auttava keskustelu
Esityksen transkriptio:

Haastattelukysymysten laatiminen

Kuuntele ja katso esimerkki haastattelusta Mitä …. …..

”Ope: haastattelukuvan yhteinen tarkastelu” ….. Miksi….

”Ope: haastattelukuvan yhteinen tarkastelu” ”Mitä haastattelija halusi tietää ja mitä sai tietää” Haastattelija: Miksi pla pla? Kokki: Pal palpal.. palpal. . Haastattelija: Milloin pla pla? Kokki: Pal palpal..

Kysy seuraavat kysymykset kaveriltasi? Mikä koulussa on kivaa? Miksi koulussa on kivaa? Milloin koulussa on kivaa?

Kysy seuraavat kysymykset kaveriltasi? Mitä kaveri vastasi? Mikä koulussa on kivaa? Miksi koulussa on kivaa? Milloin koulussa on kivaa?

”Ope: pohditaan yhdessä vastauksia.” Mitä kaveri vastasi? Mikä koulussa on kivaa? Miksi koulussa on kivaa? Milloin koulussa on kivaa?

Kysymyssanojen käyttö ja vastaukset MITÄ -kun halutaan tietää… ESIMERKKIKYSYMYS …………… MIKÄ -kun halutaan tietää… ESIMERKKIKYSYMYS …………… KUKA … MIKSI .. MILLOIN MILLAINEN MISSÄ

Kysymyssanojen käyttö ja vastaukset MITÄ -kun halutaan tietää… ESIMERKKIKYSYMYS …………… MIKÄ -kun halutaan tietää… ESIMERKKIKYSYMYS …………… KUKA … MIKSI .. MILLOIN MILLAINEN MISSÄ

Kysymyslausepohjia Millaista ________________ voi ostaa kaupasta? Miksi porkkanoita_______ Milloin ___________ Minne__? Jen,

”Mitä halutaan tietää?  omien kysymysten muotoilu pohjan avulla” Mikä on terveellistä /epätervelelistä / xxxx / xx ….. Millaista ________________ voi ostaa kaupasta? Miksi porkkanoita_______ Milloin ___________ Minne__? Jen,