JOUSTAVUUTTA JA TOIMINNALLISUUTTA KOULUUN

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja Anne Laajaniemi Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta.
Advertisements

Harvialan koulu ja päiväkoti
Koulukuraattorien perehdytysohjelma Helsingissä
Hakalahden yläkoulun kehittämishankkeet
nuorisotyöntekijänä koulussa joka päivä
Kyläsuunnittelumalli
Kiviniityn koulu Kelpo –hanke 2010 –  Kysely opettajille koulutustarpeista ja sen mukaisesti kohdennettu koulutuksia. Koulutuksia ollut omassa.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Small World - Big World Tavoitteena kouluhyvinvoinnin lisääminen – teoreettisena viitekehyksenä Päivi Hamaruksen Vaakamalli Vaihdetaan kiusaamiseen puuttumisen.
Tehostetun ja erityisen tuen kehittäminen esi- ja perusopetuksessa
KELPO-JA OSAAVA-hankkeiden seminaaripäivä
KULOMÄEN KOULUN TEHO-HANKE
Hollihaan koulu Kokkola Kelpo-pilotointi Koulun taustaa Hollihaan koulussa toimii: Suomenkielinen perusopetus, esikoulu-6. lk. Ruotsinkielinen kielikylpyopetus,
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
ESIOPPILAASTA KOULULAISEKSI
Joustavat opetusjärjestelyt Siilitien peruskoulu
Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset Katrina Vartiainen.
Eveliina Okkonen & Johanna Hägg, LO-07
Kulttuurituottaja (yamk) opinnäytetyö: Seinäjoen kevytversio tilaaja- tuottajamallista Seinäjoen kaupungin kulttuuritoimen haaveena on olla joustava, muuttuvaan.
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
Satu Lehto Vähän liikkuville koululaisille suunnattujen liikuntakerhojen toiminta koululaisten ja opettajien kokemana Turun Koulut.
VANTAAN TEHO-HANKKEET Kehittämistoiminnan tavoitteena on jalkauttaa uuden erityisopetuksen strategian (2007) linjauksia paikallisiin käytänteisiin. Strategiassa.
ESITYS 9. LUOKAN VANHEMPAINILTAAN
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
TYÖELÄMÄÄN TUTUSTUMINEN (TET)
MITÄ TAPAHTUU 6. LUOKALLA? Tammikuu Helmikuu Maaliskuu Huhtikuu Toukokuu Kesäkuu Heinäkuu Elokuu Syyskuu Lokakuu Marraskuu Joulukuu Luokanopettajat täyttävät.
1 Suomen Numerot Numpac Oy Numeronsiirtotilastot
Hatanpään koulun tuettu perusopetus ja ohjaus (TUPO) Arto Nieminen ja Merja Wahra.
Helmikuu RANUAN YLÄKOULU NIVELVAIHE YLÄKOULUSTA AMMATILLISEEN KOULUTUKSEEN/ AMMATTILUKIOON/ JATKO-OPINTOIHIN JA TYÖELÄMÄÄN TAVOITTEENA: ”Onnistunut, yhteistyössä.
JOUSTAVA PERUSOPETUS ELI JOPO LUKUVUOSI
Helmikuu RANUAN YLÄKOULU NIVELVAIHE ALAKOULUSTA YLÄKOULUUN TAVOITTEENA: ”Onnistunut, yhteistyössä toteutettu siirtyminen alaluokilta yläluokille Maaliskuu.
Joustava perusopetus eli JOPO. Saarijärven JOPO-luokka Aloitti toimintansa elokuussa 2011 Aloitti toimintansa elokuussa oppilasta
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Puistokaudun päiväkotikoulu
ABISTA YLIOPPILAS AIKATAULUJA.
Henkilöstö- ja työllisyysjaosto
ERITYISLUOKKA 7 -9 H Tehtävä Yhteystiedot Miten Luokkaan siirtyminen
Suomen Numerot Numpac Oy Numeronsiirtotilastot
Tammikuu 2010 MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI PERJANTAI LAUANTAI
Vuosikellon otsikko Tekstiä tähän Tekstiä
Tammikuu Joulukuu Helmikuu Marraskuu LUKUVUOSI Maaliskuu
OPPILAANOHJAUS YLÄKOULUSSA
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
Tammikuu Joulukuu Marraskuu Helmikuu Lokakuu LUKUVUOSI
Tammikuu Joulukuu Marraskuu Helmikuu Lokakuu LUKUVUOSI
Tasa-arvosuunnitelma
Kodin ja oppilaitoksen välinen yhteistyö
Tammikuu Joulukuu Marraskuu Helmikuu Lokakuu LUKUVUOSI
Esiopetuksen vuosiympyrä
Tammikuu 2010 MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI PERJANTAI LAUANTAI
Pieksämäen kaupunki Hiekanpään koulu
Tammikuu 2010 SUNNUNTAI MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI
Tammikuu Joulukuu Helmikuu Marraskuu LUKUVUOSI Maaliskuu
Katsomuskasvatuksen suunnittelun ja koulutuksen vuosikello
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Suomen Numerot NUMPAC Oy Numeronsiirtotilastot
Laaja-alainen arviointi
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Elokuu 2009 MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI PERJANTAI LAUANTAI
Ryhmäyttäminen Lyhyt oppimäärä 0 op.
Syyskuu Huhtikuu Elokuu Toukokuu Lokakuu Maaliskuu Joulukuu Tammikuu
Suomen Numerot NUMPAC Oy Numeronsiirtotilastot
Voit tulostaa tämän mallin ja käyttää sitä seinäkalenterina
kirjaston toiminnan- ohjausprosessi
VUOSIKELLO 2019 Juankosken pitäjäraati
Suomen Numerot NUMPAC Oy Numeronsiirtotilastot
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
RUOKAKASVATUKSEN VUOSIKELLO
Osallisuudesta Tanja Räty.
Esityksen transkriptio:

JOUSTAVUUTTA JA TOIMINNALLISUUTTA KOULUUN Tilannekuvaus poikaryhmän toiminnasta Hakalahden koulussa 2011-2012

Suoraa puhetta -ryhmä ”Suoraa puhetta”- ryhmän painopisteenä on ennaltaehkäisevän ja varhainen tuen antaminen. Tarkoituksena on tukea oppilaita eri tavoin, jotta oppilas säilyisi yleisopetuksen ja tehostetun tuen piirissä. Hakalahden koulu ja Kokkolan kaupungin nuorisopalvelut ovat kehitelleet joustavampaa mallia opiskeluun. Malli on suunnattu toimintaa enemmän kaipaaville oppilaille. Pilotoinnissa painottuu moniammatillinen ja eri hallintokuntien välinen yhteistyö.

Tavoitteet Tavoitteena on oppilaiden koulumotivaation ja tavoitteellisuuden lisääminen erilaisten vaihtelevien toimintojen järjestämisellä perinteiseen päivärutiiniin koulun aikana. Tavoitteena on osata valita oikeita käyttäytymismalleja erilaisissa ympäristöissä

Sisältö Toiminta; vierailut, vierailijat, ryhmätyöt, yksilötyöt, työelämään tutustumiset, harrastusmahdollisuuksiin tutustumiset. Toimintamallit uusissa ja erilaisissa tilanteissa ja sosiaalisissa ympäristöissä.

Toimijat Ryhmä; Vetäjät Harri Kangasniemi ja Tarja Harju. Oppilaat; xxx, xxx, xxx, xxx, Arviointi; marraskuu 2012 *Aikataulu; marraskuu 2011-toukokuu2012. Joka kuukausi ainakin kaksi tapaamista koulupäivän aikana ( klo 8-15).Lisäksi matka Kokkolan ulkopuolelle, jolloin eri interventiomuodoille jää enemmän aikaa toteuttaa( koulun ulkopuolisella ajalla). Muutaman oppilaan kanssa keskusteltiin ryhmästä ja he lähtivät mielellään mukaan toimintaan. Oppilaat itse keksivät ryhmän nimen

Toimintasuunnitelma Marraskuu Ryhmän kokoaminen ja Vanhempien informointi wilman kautta   Orientaatio; Toimintamallin suunnittelu ryhmän kanssa Joulukuu Millainen olen? Millaisia muut ovat? Tunnista itsesi Oppimistyylien arviointitesti Tammikuu Miten saavutan tavoitteeni? Kuinka motivoin itseäni? Ratkaisukeskeinen henkilökohtainen toimintamalli Motivaatio koulutus Helmikuu Mitä teen tulevaisuudessa? Tutustumiset työpaikkoihin harrastusmahdollisuudet Maaliskuu Ihanneammattini ? Huhtikuu Miten huollan itseäni ? tutustumiset erilaisiin harrastusmahdollisuuksiin kompastuskivet Toukokuu Ryhmän purku ja tavoitepalkinnot Arviointi; peilaus tavoitteisiin

Toteamia Yhteistoiminnalla tuloksiin - Arvot ja asenteet tärkeitä jo nuorena - Roolini/ihanneroolikuvan määrittely ympäristössä merkittävää - Rohkeus olla oma itseni tilanteissa antaa vakaan pohjan toimintaan Pienistä tavoitteista kohti tavoitepalkintoja

Tulokset Oikeat potentiaaliset oppilaat lähtivät mukaan ryhmän toimintaan. Kaksi oppilaista oli mukana joka kokoontumiskerralla. Tarkoituksena oli, että ketään ei pakoteta, mutta yritetään sitouttaa ryhmän avulla. Yhteistyö ja keskustelun henki on muuttunut erittäin positiivisesti koko ryhmällä. Wilma-merkinnöissä on ollut selvää edistymistä. Poissaoloja ryhmällä ei juurikaan ole.