Ranskan A2-etäopetus Turussa  Adoben Connect Pro –verkkokokousjärjestelmä  oppilaita 10-15 /luokka-aste, etäringissä 2-3 koulua  jokaisella tietokone,

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ranskan etäopetus alakoulussa
Advertisements

VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
. Rauman freinetkoulu.
SMART Board Interaktiivinen esitystaulu -> yhdistää perinteisen liitu- ja tussitaulun sekä tietokonekuvan Sormesi on hiiri! Laura Viljamaa 2011.
MEDIAN HYÖDYNTÄMINEN Ahlmanin ammattiopisto Esa Majava.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Sosiaalinen media ja kieltenopetus
Tuntisuunnitelmat nimi, puhelin, ohjaajan nimi
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
Musiikin ryhmäkoulutus
Kielten etäopetuksen avustajien koulutus VIRTA-hanke
Etäopetuksen tutkimushanke - ensituloksia Oppimistutkimuksen keskus Erikoistutkija, KT Minna Nummenmaa.
Voiko etäopetus olla hyvää ja halpaa
PERUS- JA ERITYISOPETUS
Matemaattisen ajattelun oppimisympäristö MAO. Kehitystyö alkoi keväällä 2006 Oriveden yhteiskoulu (luokat 7. – 9.) Matematiikan opettajat: Sauli Hartikainen.
Etäopetuksen koordinointihanke Eko-hanketiimi Koordinaattori Päivi Luoma Koordinaattori Päivi Luoma Suunnittelija Paula Pöyhönen (1pv/vko)
Kohti osallistuvaa toimintakulttuuria Oppilaskunnan, opettajakunnan ja vanhempainyhdistyksen yhteistyö Aleksanterin koulussa.
Vinkkejä ja esimerkkejä videoneuvotteluopetukseen Ann-Marie Haapasalo
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
Päivi Luoma - VIRTA -hanke VIRTA = Virtuaaliset Alueresurssit Virta vie kohti virtuaalimaailmaa.
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
A2-ranskan opiskelua monipistevideoneuvottelun avulla Mika Korpi TITU, Tietotekniikan tutkimusinstituutti Jyväskylän yliopisto MULTIMEDIAN MONET MUODOT.
Taidot taskuun -tunnit Tapanilan ala-asteella
Opetus + etäyhteys? MIKSI? Pitkät välimatkat Sosiaalinen vuorovaikutus
Etäopetuskyselyn tuloksia Turun opetuspalvelukeskus Virta-hanke Toukokuu 2010.
Kokemuksia virtuaaliopena toimimisesta
VIRTA-hanke Antti Huttunen. VIRTA-hanke Alkanut 2008 Rahoittajina Opetushallitus ja Turun opetuspalvelukeskus Alakoulun uudet oppimisympäristöt Pienryhmäiset.
Ohjaaminen verkossa – onnistuneen etäohjauksen edellytyksiä
Tampereen aikuislukion etälukio Jaana Leppä vt. rehtori Tampereen aikuislukio Tampereen aikuislukio.
Unicef-kävely Me muutamme maailmaa Kaikki eivät pääse kouluun.
Connect Pro -etäopetus. Asialista Esittelyt Oppiaineet, aikataulut, koulut ja oppilasmäärät Lyhyt Connect Pro –esittely Kokemuksia viime lukuvuodelta.
Kuvaus – Kamera - Käy. Ideoidaan. Suunnitellaan. Käsikirjoitetaan. Kuvataan. Näytellään. Editoidaan. Esitetään. Arvioidaan.
TIETOA VAPAAEHTOISEN A2-KIELEN (SAKSA, RANSKA) VALINTAAN LIITTYEN
Ranskan kerho kokoontuu maanantaisin klo 13.15–14.00 luokassa 26.
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset Katrina Vartiainen.
Etäopetuksen pedagogiikkaa Katrina Vartiainen. Käytänteitä  Opettajalla vain etäoppilaita yhdessä koulussa  Opettajalla etäoppilaita kahdessa tai useammassa.
Mitä opetan ammatillisessa?
Etäopetus pelittää verkossa Tampere ja Turku aktiviisina kehittäjinä Riitta Mäkelä-Metsälä | Antti Huttunen | Päivi Luoma.
Anita Zenger, Turun Kielitivoli
Venäjän tunteja suunnittelemaan ”Punainen lanka” ”Luontevia siirtymiä” ”Helppouden tuntua” - Takana paljon suunnittelutyötä.
Connect Pro -verkkokokouksia käyttäviä etäopetusmalleja peruskoulussa VIRTA-hanke Turun opetuspalvelukeskus 2010.
Etäopetuksen avustajien koulutus Asialista O Esittelyt ja yhteystiedot O Etäopetus Turussa O Connect Pron lyhyt esittely O Etätunnin.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
OPPILAANOHJAUS YLÄKOULUSSA
Opinto- ja opetuspalveluiden sähköisiä palveluita Opinto- ja opetuspalvelut Syksy 2013.
OLETKO KIINNOSTUNUT VAIKUTTAMISESTA? HALUATKO EDISTÄÄ OPPILAIDEN ASIOITA KOULUSSA? TAHDOTKO TEHDÄ YHTEISTYÖTÄ ERI TAHOJEN KANSSA? NYT SIIHEN ON MAHDOLLISUUS:
Verkkokoulun nettitunnilla opitaan yhdessä Anna-Kaisa Silvola ja Tuija Tammelander
OHJAAMINEN VERKOSSA – ONNISTUNEEN ETÄOHJAUKSEN EDELLYTYKSIÄ Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Vieraat kielet Opetussuunnitelmassa Kieltenopetus Pöljän koululla Englantia opettaa Juhamatti Kalima, ruotsia Sari Korhonen. Saksan hoitavat etäopetuksena.
Webinaarista tallennukseen
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
YK eli Yhdistyneet kansakunnat
Tervetuloa vanhempainiltaan!
PERJANTAINA SINÄ ALOITAT OPISKELUN KATAJAPUU -RYHMÄSSÄ.
Renkomäen koulun oppimisympäristöjen kehittäminen
Tervetuloa Joensuun Lyseon peruskouluun
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Millainen meidän luokka on? Oppilaat kertovat.
KOTILEIKKI,KOULU-LEIKKI PIKKUVELI OMA PUHELIN DRAAMA-TUNNIT
Haapaniemen koulun musiikkiluokka
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
Ranskan ja saksan opettajan
Kokemuksia valmistavan inklusiivisesta mallista meidän koulussa
Mikä? Kenelle? Miksi? Eeva-Riitta Yliniva 2017.
Esityksen transkriptio:

Ranskan A2-etäopetus Turussa  Adoben Connect Pro –verkkokokousjärjestelmä  oppilaita /luokka-aste, etäringissä 2-3 koulua  jokaisella tietokone, kamera ja mikrofoni  lähitunnit tärkeitä ryhmäytymisen kannalta  oppilaat sitoutuvat etäluokan säännöillä – ”meidän juttu”  luokassa mukana avustaja • Tallenne 1 Tallenne 1 • Tallenne 2 Tallenne 2 • Tallenne 3 Tallenne 3 1

Kokemukset (1)  vuorovaikutus  keskittyminen  rauhalliset tunnit  havainnollistaminen  kuullun ymmärtämiset  verkkotehtävät  natiivit vierailijat  toiminnallisuus – sovellettava etäopetukseen  oppilaiden äänenkäyttö  viiveen mahdollisuus  tekniikan arvaamattomuus 2

Kokemukset (2)  yli 70% oppilaista haluaa jatkaa etäopetusta  ohjelmaa kehitettävä oppilaiden tarpeisiin  oppilaat innostuneita uusista haasteista  opettajalta vaaditaan asenteiden muutosta sekä valmiutta uudistaa opetusmenetelmiään  tunneille varasuunnitelma  etäopettajien verkostoituminen  etäpedagogiikan kehittäminen 3

Oppilaiden kommentteja etäopetuksesta • kun katsotaan videoita • chatti on kiva, samoin kuuntelutehtävät • kun oppii asioita, kun opiskelu tehdään tietokoneilla • se että on lauluja • ei tarvitse kirjoittaa kirjaan niin paljon • että saa laittaa mikin päälle • ei mikään • äänet pätkii joskus • videoissa se, kun kuva tulee joskus myöhässä • kun jotkut huutavat mikkiin • osa oppilaista tulee myöhässä • ei mikään, ranska on kivaa 4

5 Anita Zenger Vasaramäen koulu Lehmustie 7 b Turku lisätietoja etäopetuksesta