ELÄMÄNFILOSOFIA FI02 LAJM.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ohje kuunteluanalyysiin
Advertisements

Ribbon regulations. CURRENT REGULATIONS 1 § Ylioppilaskunnan nauha Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan (AYY) tunnus on kaksivärinen ylioppilaskuntanauha.
 Osaaminen: I can….  Kyky: I can speak ….  Mahdollisuus: I can go to ……  CAN = yleinen taito / BE ABLE TO = kyky, kertasuoritus  Can I sit here/
Today’s Special Päivän pannu ENA otsikon numero on oltava; jos kirjoitat myös otsikon, sitä ei saa muuttaa älä koskaan kirjoita marginaaliin.
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
Vakiintuneet kustantajat ja uudet yrittäjät OA-monografiamaailmassa
Suomi 2A Docpoint Dokumenttielokuvafestivaali Helsingissä Miesten vuoro (Steam of life)
Suomi 1A Torstai 11. helmikuuta Ystävänpäivä 14. helmikuuta.
Työn nimi (=eläinlaji) Työn tekijä Tallenna tämä sivu luokan omaan kansioon > Omat tiedostot > Biologia > Nisäkkäät > Nisäkkään ja tekijöiden nimet. Noudata.
Suomi 2B Häät Millaiset ovat traditionaaliset häät sinun kotimaassa/kulttuurissa? Milloin häitä juhlitaan? Ovatko häät kirkossa vai maistraatissa.
MAAILMANKUVA, MAAILMANKATSOMUS, ELÄMÄNKATSOMUS. MITÄ TARKOITTAVAT KÄSITTEET: Maailmankuva Maailmankatsomus Elämänkatsomus.
SIIRTOMAAVALLAT 1900-luvun alussa IMPERIALISMI Euroopan maat hankkivat siirtomaita Afrikasta ja Aasiasta Erosi aiemmasta kolonialistisesta.
Tomi Jolkkonen. Sijainti  On osa itämaista kulttuuripiiriä  Koostuu kahdeksasta eri alueesta  On itään venäjästä.
PASSIIVI WHAT IS DONE?. Miksi passiivi? - huomio kohdistuu tekemisen kohteeseen - varsinaista tekijää ei tunneta, se on itsestään selvä tai sillä ei ole.
Oona Oinonen, Tiia Rajalahti ja Nico Viiperi Alavuden yläkoulu 9c
POSIT. PASSIIVI, PREESENS
Infinitiivi + to-partikkeli
Work phrases Use the > key in your keyboard to check out the meanings of the following phrases one by one. Repeat until you know them well.
KEHITYKSEN TAUSTAVAIKUTTAJAT
Johdanto Auschwitz, Hirosima, Stalinin vainot ja Ruandan kansanmurha ovat esimerkkejä historiallisista valintatilanteista. Niissä kaikissa on kysymys ennen.
Johdatus elämänkatsomustietoon Kouluvierailut
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Power Grammar: Konditionaali
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa
RELATIIVI- JA INDEFINIITTIPRONOMINIT
1. Monimuotoinen terveys
1 MITÄ FILOSOFIA ON? FI1 LAJM.
How should I ask my questions?
Miten kerrotaan tekemisestä?
Grammary What’s On 6 Unit 2.
1 TIETOINEN JA TIEDOSTAMATON
5 MUISTI PS3 LAJM.
voida (can, to be able to) & saada (to get, receive)
OBJEKTIMUODOT OMISTUSMUODOT
Muodollinen subjekti IT / THERE -LAUSEET.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Suomi 1A
4 TARKKAAVAISUUS PS3 LAJM.
NUORUUS PS2 LAJM.
Kotiessee Ohjeet.
Finský intensivní Titta Hänninen.
Vinkkivideo työnhausta
OPIT UE1 LAJM.
Luku 11 – Nykyajan uskonnollisuuden kirjo
TIEDE JA KRISTINUSKO UE2 LAJM.
Nuoren kohtaaminen ja tukeminen siirtymävaiheissa
Piirtäminen harrastuksena
Koulunuorisotyön verkoston työkokous
ETIIKAN KÄSITTEITÄ s
Vastavalmistuneen puheenvuoro
Fly Further! Hakuaika (north2north haku loppuu 15.2.)
Fly Further! Hakuaika
Articles a an the.
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
Piirrä muotokuva itsestäsi tai kaveristasi
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Kokkola mes tuomari: Hannele Pirttimaa kr: koira makaa oikealla 3 min
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Mikä on tärkeää ympäristötutkimuksesta viestittäessä?
Opintopsykologi Katja Hietanen
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
vedestä, ilmasta ja tulesta.
TERVEYSTIETO 8 5. Ystävyydestä voimaa.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Kumppaniksi Voimavarat työssä vertailu
Alaotsikko Ryhmäyttäminen.
Esityksen transkriptio:

ELÄMÄNFILOSOFIA FI02 LAJM

Elämänfilosofiasta yleensä Elämänfilosofiset kannat eroavat normatiivisen etiikan teorioista elämänfilosofiassa on kyse yleisestä elämänasenteesta, ei niinkään oikeasta moraalisesta toiminnasta

Elämänfilosofiasta yleensä Elämänfilosofia mm. kysyy: Miten tulisi elää? Miten elämään tulisi suhtautua? Mikä on ihmisen paikka maailmassa? Miten hyvän elämän voi saavuttaa?

Elämänfilosofiasta yleensä Elämänfilosofia voi olla ristiriitaista niin on elämäkin...

TEHTÄVÄ Kirjaa vähintään yksi asia ylös, joka kuvaa suhtautumistasi elämään keskustele asiasta/ asioista parin/ ryhmäsi kanssa

TEHTÄVÄ Opettaja jakaa luokan kahdeksaan ryhmään Jokainen ryhmä kiertää luokan kahdeksan rastia ja tuottaa niihin jotakin Seuraava ryhmä jatkaa, kommentoi ja jalostaa edellisen ryhmän tuotosta

TEHTÄVÄ Palaa omalle paikallesi ja kaiva esiin tunnin alussa kirjaamasi suhtautumisesi elämään muuttiko rastityöskentely asennettasi elämään? keskustele parisi/ ryhmäsi kanssa

Kuvalähteet Kivenpyörittäjä <https://www.quora.com/If-you-can-give-me-only-one-tip-to-improve-my-life-what-would-it-be> Luettu 3.4.2018. Vuoristokiipeilijät ja koira <http://www.heartsaying.com/archives/2107> Luettu 3.4.2018. Mies auringonlaskussa <https://www.entrepreneur.com/article/273752> Luettu 3.4.2018. Ristiriitainen kyltti <http://www.reasonsforgod.org/2013/01/deception-is-reality/contradiction/> Luettu 3.4.2018. Ryhmä <https://sites.google.com/site/hookappsychology/group-influence-by-taylor-williams> Luettu 3.4.2018.