Kohti kansallista digitaalista koulua

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Advertisements

Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Puh Powerpoint-esitys ammatillisesta koulutuksesta ja uusista opiskelijaksi ottamisen perusteista:
Välivuoden hyödyntäminen  paranna pääsymahdollisuuksiasi lisäopinnoilla  hanki työkokemusta ja opiskelurahaa  paranna kielitaitoasi ja hanki elämänkokemuksia.
Peda.net 1 Jarkko Lampinen 2008 Verkko-opetuksen mitoitus.
Oppijalähtöisten verkko-oppimisympäristöjen kehittäminen
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
Ohjeita Oppimisympäristön WWW-osoite ja etusivu.
Oulun aikuislukio 2014.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi ”KSHJ” eli Oppijan verkkopalvelukokonaisuus Mikä se on ja miten se tehdään? Joonas Mäkinen.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
YLIOPISTO-OPISKELUSTA JA OPISKELIJA-KULTTUURISTA
Anna kehitysmaiden lapsille hyvä koulutus – ja tulevaisuus! Päivätyökeräys 2014–2015.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
OPISKELIJANA MAAILMALLA
Sotungin etälukio Täydennä päivälukion opiskelujasi etäkursseilla.
Multi- ja hypermedia historian ja yhteiskuntaopin opiskelussa Peik Niemi TITU, Tietotekniikan tutkimusinstituutti Jyväskylän yliopisto MULTIMEDIAN MONET.
Sulautuva opetus ja vuorovaikutus Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Käki-projekti 2. opponointi Käki-projekti 2. Opponointi
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
OPETUKSEN KEHITTÄMISPÄIVÄ Mervi Palva.
Uudentyyppinen opiskelijaa tavoitteellisesti ohjaava opinto- ohjelma (O 4 ) Juha Paavola, Juha Hartikainen, Insinööritieteiden korkeakoulu, Rakennustekniikan.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Kiinan kieltä lukioissa
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Tiedottaminen verkostojen.
Myllypuron yläaste Tervetuloa!
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
5/2004 CIMO Ulkomaisille opiskelijoille annettavan suomen kielen opetuksen kehittäminen Opetusministeriön toimeksiannosta CIMO asetti lokakuussa 2003 työryhmän.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Käki-projekti, Loppuesittely Käki-projekti Loppuesittely
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO OPISKELU JA TUTKINNOT. JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO.
USUKO - Uuden Sukupolven Koulu ( ) Monikanavainen oppimateriaalikeskus Integroi erityyppisiä oppimisratkaisuja ja –resursseja Laiteriippumaton.
TOISEN ASTEEN MONIMUOTOTARJOTIN Etä- ja verkkotyöryhmän esitys Anett Blom, Liisa Jukola, Markus Kalmari, Jarkko Lehmuskenttä, Erja Vihervaara.
1 Opinto-ohjaus Kurssi 1 Kotkan Aikuislukio. Kotkan aikuislukio Kirkkokatu Kotka.
KORKEA-ASTEEN VALINTAPERUSTEISTA Muutama esimerkki.
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Digitaaliset kollaboraatiotyökalut lukiossa Antti Knutas Nuorempi tutkija, LUT.
Kansallinen palveluväylä JUHTA JHKA Pauli Kartano.
Oulunsaloon lukioon KEVÄT Lukiomme vahvuuksia  Ajanmukaiset tilat Oulunsalo -talossa Lentokentän tien varressa  Yksilöllinen tuki opiskelijoille,
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
Vanhempien mielipiteitä
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Sote-tieto hyötykäyttöön -strategia 2020
MIKSI LUKIOON???.
Akaan lukio 1 lk:ien vanhempainilta
Sirkku Ohvo, erityisopettaja MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
Päivän yhteenveto ja loppusanat
Osaamisen näytön prosessi
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Liikuntasosialisoituminen ja liikuntasuhde
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Osaamisen näytön prosessi
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Lukio.
Kiinnostaako lukio?
MIKSI LUKIOON???.
Kahden tutkinnon polku
1. Ilman lukevia aikuisia ei kasva lukevia lapsia
Kahden tutkinnon suorittaminen Joensuussa info-tilaisuus TI
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Kaksoistutkinto.
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Tavallista erikoisempi ekonomi?
Omaopettajatoiminta Oulun yliopiston kauppakorkeakoulussa
Opintopolku.fi uudistuu oppijan parhaaksi
Sivuaineopiskelijoiden info
Esityksen transkriptio:

Kohti kansallista digitaalista koulua Professori, dekaani Pekka Neittaanmäki 3.10.2017 JYU. Since 1863.

Sisällysluettelo Kansallinen sote it-järjestelmä Digitaalinen koulu Digitaalinen avoin yliopisto koululaisille Micro:bit JYU. Since 1863. 2.1.2019

Kansallinen sote it-järjestelmä Kansallisen sote IT arkkitehtuurin luonnos JYU. Since 1863. 2.1.2019

Kansallinen sote it-järjestelmä Kansallinen sote it-järjestelmä yksilön näkökulmasta. Ennakoiva analytiikka mahdollistaa henkilökohtaisen riskianalyysin ja hyvinvointisuunnitelman JYU. Since 1863. 2.1.2019

Kansallinen sote it-järjestelmä Hyvinvointisuunnitelmassa huomioidaan terveydenhoito, sosioekonomiset tekijät ja omahoito. Ennakoiva analytiikka hyödyntää kansainvälistä, kansallista ja maakunnallista tietoarkistoa JYU. Since 1863. 2.1.2019

Digitaalinen koulu JYU. Since 1863. 2.1.2019

Digitaalinen koulu JYU. Since 1863. 2.1.2019

Digitaalinen koulu Lukiot eri puolilla Suomea hyödyntävät digitaalisia oppimateriaaleja. Digitaaliset oppimateriaalit: JY:n materiaalit YLEN:n materiaalit Kustantajien e-kirjat Lukiot voivat hyödyntää digitaalisia oppimateriaaleja. Digitaalisissa oppimateriaaleissa sijainti menettää merkityksensä ja kaikilla lukioilla on tasavertaiset mahdollisuus saada huipputason asiantuntijoiden luentoja yms. virtuaalisesti.

Digitaalinen koulu Oppimisanalytiikkaan pohjautuva järjestelmä on adaptiivinen eli mukautuu oppijan suorituskyvyn ja etenemisen mukaan. Järjestelmän yksilöllinen-digitaalinen omaopettaja hyödyntää tieteelliseen tutkimustietoon perustuen parasta mahdollista pedagogista tapaa tukea oppilaan oppimista ja oppimisprosessia. -> erilaisia oppijoita voidaan tukea yhä paremmin. JYU. Since 1863. 2.1.2019

Digitaalinen koulu Kansallinen sote-tiedon integraatioalusta Tietovarasto ja tiedon jalosteet OMADATA KANSA KANTA Kansallinen sote-tiedon integraatioalusta JYU. Since 1863. 2.1.2019

Digitaalinen avoin yliopisto koululaisille Koululaisilla mahdollisuus suorittaa akateemisia opintoja jo kouluaikoina hyödyntäen kansallisia/kansainvälisiä verkossa olevia materiaaleja Kurssit voivat olla osa lukio-opintoja Kurssit voivat olla osa lukio-opintoja. Opintoihin kuuluu usein vapaavalintaisia opintoja, mitä jos opiskelija valitsisikin kursseja, jotka takaavat hänelle opiskelupaikan lukion jälkeen? JYU. Since 1863. 2.1.2019

Digitaalinen avoin yliopisto koululaisille Lukio-opinnot IT-tiedekunnan kurssit Kurssi 1. Ohjelmointi 1. Kurssi 2. Tietojärjestelmätieen perusteet Kurssi 3. Tietokannat Kurssi 4. Koululaiset voivat suorittaa yliopiston kursseja verkossa olevien materiaalien pohjalta IT infrastruktuuri JYU. Since 1863. 2.1.2019

Digitaalinen avoin yliopisto koululaisille Riittävä kurssien suorittaminen avaa automaattisesti pääsyn it-tiedekunnan opiskelijaksi Kukin it-tiedekunta määrittelee tarvittavat kurssit ja arvosanat Tavoite: Lukion merkitys nousee ja opiskelija saa käsityksen yliopisto-opinnoista JYU. Since 1863. 2.1.2019

Inspiroidaan kaikki Keski-Suomen lapset innovoimaan Agora ICT Forum Sept 28th, 2017

BBC micro:bit on globaali keksintö microbit.org on saatavilla 14 kielellä Saatavana 50+ maassa 132 partneri ekosysteemiä globaalisti

Suomalainen micro:bit pilotti 50 koulua eri puolella Suomea (yläaste ja ala-aste) 100 opettajaa koulutettu ja 10 alueellista kouluttajaa JYU. Since 1863. 2.1.2019

Hankeidea Tehdään Suomi100-teemavuodelle hanke, jossa kaikille Keski-Suomen lapsille hankitaan micro:bit Kaikki Keski-Suomen lapset innovoimaan! Keski-Suomi nousisi maailman luokkaan innovatiivisten järjestelmien käytössä Tavoite: tukea innovoimista ja 100 % käyttökatto JYU. Since 1863. 2.1.2019

Kiitos! www.jyu.fi 2.1.2019