Opetussuunnitelman rakennekuva TRADENOMI 210 OP

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Inspiroidu uudelle uralle
Advertisements

Länsi-Uudenmaan ammattikoulutuskuntayhtymä Kulttuuriala Ammatillinen valinnainen Yritystoiminta ja valmistus Vanhan opetussuunnitelman mukainen
Asiantuntijuus ja työelämäorientaatio
Kohti suunnittelu- ja konsulttialan tulevaisuutta Toimenpide-ehdotuksia Ohjausryhmä TEKES MK.
Osaava Uusimaa Työpaja Kooste organisaatioiden osaamistarpeista.
Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten liiketoimintasuunnitelman laatimisohjelma Yritysjohdon apuväline liiketoiminnan johtamiseen ja kehittämiseen Työkalu.
VALOVUOSI = km IHMISIÄ = 1 IHMINEN / km LINNUNRATA Ø = VALOVUOTTA
Viveca-yksikkö 2014 Liikuntatieteellinen tiedekunta Jyväskylän yliopisto.
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
Oulu Juha Pulkkinen Tekes.
2005/2007 Kuntoutuksen ylempi ammattikorkeakoulututkinto yhteistyössä: Arcada, Nylands svenska yrkeshögskola Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia Laurea.
Miten tutkimus ja pk-liiketoimintaosaaminen kohtaavat?
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Yrityskehittäjävalmennus (KEKO)
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
Yrittäjyysväylät Yrittäjyysopinnot Poistu Yrittäjän ammattitutkinto ammattitutkinto.
Henkilöstöjohtaja Lasse Lintilä Valio Oy
PK-yritysten liiketoiminnan kehittäminen osana perusopetusta 1 A M K: perustehtävät OPETUST & KALUE- VAIKUTUS.
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Yritysyhteistyömalli TopLaaja- TOP-Patteri: HYVÄT KÄYTÄNTEET-SEMINAARI Helsinki Congress Paasitorni Koulutusjohtaja Maarit Kuosa.
Yritysten tulevat aikuiskoulutustarpeet Ennakointikamari Liikenne- ja kuljetuspalveluala Timo Karkola johtaja, rehtori Ami-säätiö, Amiedu.
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Toimintalinja 1 ( EAKR) Laadullisesti korkeatasoisiin aineettomiin ja aineellisiin yrityshankkeisiin Tuki yritysten kehittämisinvestointeihin Tuki yritysten.
Liikennetelematiikan rakenteiden tutkimus- ja kehittämisohjelma Risto Kulmala VTT Rakennus- ja yhdyskuntatekniikka
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Liideri – Liiketoimintaa, tuottavuutta ja työn iloa ( ) Seminaari Framissa
Investointi strategisena päätöksenä. ”PÖYTÄKIRJAOTE” Investointi on kannattava, Ei vaaranna yrityksen maksuvalmiutta ja Tukee yrityksen valitsemaa strategiaa.
YAMK-opinnot bioanalyytikoille TAMKissa Eeva Liikanen Tampereen ammattikorkeakoulu Bioanalyytikkokoulutus.
Yritysoston strateginen johtaminen Erkki Petäjä. Sisältö Tausta ja tarkoitus Strategia yritysoston lähtökohtana Yritysoston johtaminen Yritysoston strategisen.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Lapland – A Gateway to Arctic Innovations COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Restonomi, ylempi AMK Matkailu- ja palveluliiketoiminta, 90 op
Johtopäätökset / Ajatusmalli: Digitalisaation vaatima osaaminen
Opinnäytetyö/Harjoittelu
Infra-alan ammattikorkeakouluopetuksesta
MONIMUOTO-OPETUS P1 P2 P3 P4 Kehittyvä osaaja
Johtaminen, kehittäminen ja yrittäjyys
Tietotekniikkainsinööri 240 OP Suuntaavat opinnot III
HALLINTOTIETEEN OPINTOSUUNTA
Insinööri (ylempi AMK), ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
Restonomi (ylempi amk)
INSINÖÖRI (AMK), ENERGIATEKNIIKKA 240 OP KEVÄT SYKSY KESÄ
Maailmankansalaiseksi kasvamisen ja kasvattamisen haasteita ja oivalluksia Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen hakijoille.
RESTONOMI 210 OP Opetussuunnitelman rakennekuva
Opetussuunnitelman rakennekuva AGROLOGI (AMK) 240 OP
RAKENNUSMESTARI AMK, 210 OP, Infra-ala
SAIRAANHOITAJA 210 OP Sairaanhoitajan osaaminen: Sairaanhoitaja osaa ratkaista hoitotyön ongelmia, tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa ja vastata.
Tradenomi, ylempi AMK Liiketoiminnan kehittäminen, 90 op
Agrologi (ylempi AMK) Maaseudun kehittämisen tutkinto-ohjelma, 60 op
Opinnäytetyö 15op , Erikoistumisprojekti 2 5op
Opetussuunnitelman rakennekuva WELLNESS-TRADENOMI 210 OP
Opetussuunnitelman rakennekuva ENSIHOITAJA 240 OP
Musiikkipedagogi (ylempi amk) / Tanssinopettaja (ylempi AMK)
Hoitotyön soveltaminen eri toiminta-alueilla
Opetussuunnitelman rakennekuva TRADENOMI 210 OP
Tanssinopettaja (AMK), 240 op
Musiikkipedagogi (AMK), 240 op
SOSIONOMI (AMK), 210 op Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia sekä ennakoida tulevaisuuden muutoksia. Hän osaa tuottaa ja kehittää asiakaslähtöisiä.
Fysioterapeutti (AMK), 210 op
Hiljainen tieto Kala ei tiedä että se ui ,ennen kuin se joutuu vedestä pois Rutiininomaista, ohjaa kaikkea toimintaa Periaatteessa kaikki tieto ja osaaminen.
SAIRAANHOITAJA 210 OP Sairaanhoitajan osaaminen: Sairaanhoitaja osaa ratkaista hoitotyön ongelmia, tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa ja vastata.
Esimies - kannattavuuden mahdollistaja
Laskentatoimen ja rahoituksen Ammattiin Suuntautuvat Opinnot
LUKUKAUSITEEMAT lukukausi: Liiketoiminnan perusteiden ymmärtäminen – opiskelijan oppimis- ja kehittymistavoitteiden muotoutuminen lukukausi:
Laskentatoimen ja rahoituksen Ammattiin Suuntautuvat Opinnot
Esimies - kannattavuuden mahdollistaja
Opetussuunnitelman rakennekuva AGROLOGI (AMK) 240 OP
Opetussuunnitelman rakennekuva AGROLOGI (AMK) 240 OP
Esityksen transkriptio:

4 3 2 1 Opetussuunnitelman rakennekuva TRADENOMI 210 OP Tradenomi ymmärtää liiketoiminnan kokonaisuuden ja on syventänyt osaamistaan valitsemassaan suuntautumisvaihtoehdossa. Hänen työskentelyään ohjaavat asiakasnäkökulma, tuloksellisuus ja vastuullisuus. Liike-elämän asiantuntija hallitsee oman ajankäyttönsä ja kehittää aktiivisesti itseään sekä työyhteisöään innovatiivisten ja kilpailukykyisten toimintatapojen löytämiseksi. Hänellä on valmiudet jatkuvaan muutokseen. Oman osaamisen kehittäminen 60 op 2 Myynnin ja markkinoinnin toimintaympäristön analysointi ja ymmärrys Liiketoiminnan kehittäminen ja tulevaisuuden liiketoimintamahdollisuudet Projektit ja rahoitus Talouden työkalujen hallinta Tutkimus- ja kehittämisosaaminen Viestintätaidot Kokonaisvaltainen talouden hallinta Taloudellisen informaation hyödyntäminen ja laadun varmistaminen Myynti- ja markkinointiprosessien hallinta ja yrityksen kokonaisviestintä Liiketoimintakokonaisuuden hallinta ja kehittäminen Analyyttinen ja kehittävä taloushallinnon osaaja Tulevaisuuden myynnin ja markkinoinnin kehittäjä Työyhteisö- ja esimiestaidot Opinnäytetyö Harjoittelu Oman osaamisen soveltaminen 30 op 4 Kohti asiantuntijuutta Opinnäytetyö Harjoittelu Oman osaamisen syventäminen 60 op 3 Ammattialaan perehtyminen 60 op 1 Liiketoimintaympäristöön perehtyminen ja liiketoiminnan suunnittelu OIVALLA-virtuaaliympäristö Yritystoimintaan perehtyminen ja toiminnan arviointi