Opas Unity-pelimoottorin käyttöön aloittelijoille ja vasta-alkajille

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Katsaus hankkeen tuloksiin ja loppujulkaisun esittely TKK/Arkkitehtiosasto, TKK/YTK, TTY/Arkkitehtiosasto, OY/Arkkitehtiosasto, HY/Yksityisoikeuden laitos.
Advertisements

Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
5 Suunnitteluvaihe Suunnitteluvaiheessa sisältötuotanto vaiheistetaan yleensä kolmeen päävaiheeseen IDEOINTI SUUNNITTELU TOTEUTUS.
Ohje Jos haluat vaihtaa aloitussivulle kuvan, käytä tätä pohjaa. Napsauta hiiren oikealla painikkeella dian oikeassa laidassa sijaitsevaa kuvaa ja valitse.
Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
Esteetön opiskelu Jyväskylän yliopistossa Hannu Puupponen Hakija- ja opiskelijapalvelu (T256)
Tiedonhaku Tiedonhaun käsite ja menetelmät 2. Ryhmätyö 2 ● Muodostetaan 4 henkilön ryhmät ● Keskustelkaa millä tavoilla käytätte internetiä ‒ selailua.
Millaisia vastuullisuuskysymyksiä elintarviketuotantoon liittyy ympäristövaikutusten lisäksi ja miten niitä voidaan määrittää? Tiedotustilaisuus ”Miten.
PowerPoint esitykset. Yksi keskeinen osa tietotekniikkaa on tiedon etsintä ja sen luotettavuuden arviointi. Tässä työssä harjoitellaan sen lisäksi lähdeluettelon.
OPINNÄYTETYÖN RAKENNE
Kuvaruutuvideot Tommi Saksa, 2008, HAMK.
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Oulu Seija Saarinen, Liisa Luukkonen, SLK
Tuotteen dokumentointi
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Leena Paaskoski & Mikko Sola Finnan konsortioryhmä
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
ERASMUS + -PROJEKTI LUKUVUODET JA
Projektitoiminta TUOL0006 Harjoitustyö Projektisuunnitelma
Opinnäytetöiden kirjaaminen Wilmaan huhtikuu 2015
LETKA-hanke vertaa Naseva- käyntien ja Welfare Quality - arviointien tuloksia Mikaela Mughal1, Lilli Frondelius2, Matti Pastell2, Pirjo Kortesniemi 3,
Sanni Pietiläinen Myelpt14a
Hangon kansallisen kaupunkipuiston hoito- ja käyttösuunnitelman luonnos Verkostotapaaminen
FIRMANI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Tietotekniikan opetuksen perusteet
JHKA-jaosto Toni Äikäs / VM JulkICT
CityTrack A test site for urban mobility services
Luovuusstrategian avulla päivätoiminnan toimintatavat innovatiivisemmaksi Projektiosaamisen opintokokonaisuus toteutetaan yhteistyössä Turun ammattikorkeakoulun.
T Kuva- ja audiotekniikat, 3 op
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Budjetti Aikataulu Resurssit Kokonaisriski Palveluväylä Palvelunäkymät
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
Muotoilija (ylempi AMK)
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
VOIKO JUMALAN OLEMASSAOLOA TODISTAA
Opetussuunnitelman rakennekuva WELLNESS-TRADENOMI 210 OP
Insinööri (ylempi AMK), ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
1. Blogin pitäminen ja hallinta
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
AIKATAULU & VIESTINTÄ:
Missä mennään? Ryhmätöiden tilannekatsaus
Aaltonen Petteri Laine Risto Nuutinen Ossi
Kaivosteollisuus ry:n asiakirjat
Työmuistitesti Näet seuraavaksi 20 sanan listan.
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
Matti Viitala LIIKE/OAMK
Edistymisen tai tilan raportointi
THL - Eurykleia Henkilöstö- ja talousasioiden suunnittelu- ja raportointijärjestelmän määrittely TP 9 agenda Yhteenveto.
Kilpailustrategia LEA4LH004 SWOT – synteesianalyysi TOWS – strategiavaihtoehtojen luonti SWOTin pohjalta Riitta Rautava.
Molekyylien visualisointi
IT-järjestelmät Teija Kaltio-Rein Projektipäällikkö, Kirkkohallitus
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Vanhempien ja lasten osallisuuden lisääminen
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Kimmo Tiilikainen, asunto-, energia- ja ympäristöministeri
Seminaarien käytänteitä
Tynnyripuiston hankekokonaisuus Meri-Matti sekä Matinkylän uimahalli
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
IKÄIHMISEN HYVÄ ELÄMÄ – OULUNKYLÄN SEURAKUNTA
Tiirismaan vesopäivät
Linkkejä hyviin menetelmiin
Metallurgian seminaari
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
w w w . v i r t u a a l i a m k . f i Tietokantojen hallinta, 2 ov
Tapahtuman otsikko Johdanto-osa Tapahtuman alaotsikko Päivämäärä
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Tärkeämpää kuin arvaatkaan
Raportointiharjoitus
Esityksen transkriptio:

Opas Unity-pelimoottorin käyttöön aloittelijoille ja vasta-alkajille Opinnäytetyö Joni Finne TI12PELI

Idea Tarkoitus on luoda helposti luettava ja ymmärrettävä opas Unity-pelimoottorin käyttöön. Kirjoitetun oppaan lisäksi pyrkimys on kuvata video-opas samaan aiheeseen. Opas on tarkoitettu Unitystä kiinnostuneille ensikertalaisille.

Alustava sisällysluettelo Alkusanat Johdanto Avainsanat ja selitykset Taustatietojen hankinta Toteutuksen suunnittelu Toteutus 6.1. Projektin aloittaminen ja asetukset 6.2. Ympäristö ja yksinkertaiset peliobjektit 6.2.1. Asset Store 6.3. Skriptit 6.4. Pelilogiikka 6.5. Päävalikko ja käyttöliittymä 7. Pohdinta Näitä tarvittaessa yhdistetään tai laajennetaan kattamaan isompia osa-alueita.

Alustava aikataulu Päivämäärä Tavoite 27.-31.12.2015 Johdanto, Alkusanat, Toteutuksen suunnittelu, Taustatietojen hankinta, osa Avainsanoista ja selityksistä 15.-19.1.2016 Ohjelmiston lataaminen/hankinta, Projektin aloittaminen ja asetukset, osa Avainsanoista ja selityksistä 11.-15.2.2016 Ympäristö ja yksinkertaiset peliobjektit, osa Avainsanoista ja selityksistä 1.-5.3.2016 Väliseminaari (?) 16.-21.3.2016 Skriptit, Pelilogiikka, Päävalikko ja käyttöliittymä 1.-5.4.2016 Loppuseminaari

Alustavat lähteet Unityn dokumentit Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C# - Jeremy Gibson