Opas Unity-pelimoottorin käyttöön aloittelijoille ja vasta-alkajille Opinnäytetyö Joni Finne TI12PELI
Idea Tarkoitus on luoda helposti luettava ja ymmärrettävä opas Unity-pelimoottorin käyttöön. Kirjoitetun oppaan lisäksi pyrkimys on kuvata video-opas samaan aiheeseen. Opas on tarkoitettu Unitystä kiinnostuneille ensikertalaisille.
Alustava sisällysluettelo Alkusanat Johdanto Avainsanat ja selitykset Taustatietojen hankinta Toteutuksen suunnittelu Toteutus 6.1. Projektin aloittaminen ja asetukset 6.2. Ympäristö ja yksinkertaiset peliobjektit 6.2.1. Asset Store 6.3. Skriptit 6.4. Pelilogiikka 6.5. Päävalikko ja käyttöliittymä 7. Pohdinta Näitä tarvittaessa yhdistetään tai laajennetaan kattamaan isompia osa-alueita.
Alustava aikataulu Päivämäärä Tavoite 27.-31.12.2015 Johdanto, Alkusanat, Toteutuksen suunnittelu, Taustatietojen hankinta, osa Avainsanoista ja selityksistä 15.-19.1.2016 Ohjelmiston lataaminen/hankinta, Projektin aloittaminen ja asetukset, osa Avainsanoista ja selityksistä 11.-15.2.2016 Ympäristö ja yksinkertaiset peliobjektit, osa Avainsanoista ja selityksistä 1.-5.3.2016 Väliseminaari (?) 16.-21.3.2016 Skriptit, Pelilogiikka, Päävalikko ja käyttöliittymä 1.-5.4.2016 Loppuseminaari
Alustavat lähteet Unityn dokumentit Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C# - Jeremy Gibson