Pedagogiset aineopinnot lv Tietotekniikka

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Mihin opettaja tarvitsee käyttöteoriaa?
Advertisements

Kurssivalinnat Ykköset, syksy Kurssit valitaan O Pääsääntöisesti numerojärjestyksessä O (opinto-opas s , 77) O etenkin VIERAAT KIELET, ÄI,
VOKKE1 Kysymyksiä tiedekunnille tutkintorakenteeseen liittyen: 1.Hyväksytäänkö lähtökohdaksi ajatus tutkinnon rakentumisesta pääainetta painottavaksi?
Mäntykankaan koulu Kelpo-pilotointi Mitä on kehitetty / millä tavoin on kehitetty? Jousto-opetusta vuosiluokilla 1-6 (Ma & Ai) E-luokat osallistuvat.
RS2014 SyyslukukausiKevätlukukausi HISTORIAN PERUSOPINNOT (14 op) VALTIO-OPIN PERUSOPINNOT (10 op) ENGLANTI (5 op) HISTORIAN PERUSOPINNOT (11 op) HISTORIAN.
ATTO –aineiden integrointi
Ympäröivä yhteiskunta rikastavana oppimisympäristönä
Testi matematiikkakuvan tunnistamiseen ja oppimateriaali muutoksen tueksi Matti Lattu & Anu Pietilä: OKL Jaakko Kurhila: TKTL.
Syksyn 2015 kirjoituksissa huomioitavaa Koepäivät www
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
MITÄ TAPAHTUU 6. LUOKALLA? Tammikuu Helmikuu Maaliskuu Huhtikuu Toukokuu Kesäkuu Heinäkuu Elokuu Syyskuu Lokakuu Marraskuu Joulukuu Luokanopettajat täyttävät.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus Leena Hiltunen Yliassistentti (OPE)
Ops seminaari Askola.
OPPILAANOHJAUS YLÄKOULUSSA
TELI / Logistiikan koulutusohjelma Työssä oppiminen, nykyinen käytäntö Koostuu kolmesta pääelementistä: - projektiopinnot, - ohjattu harjoittelu ja - opinnäytetyö.
, 60 op = 25 op kandidaatin tutkintoon, = 35 op maisterin tutkintoon Aineenopettajan pedagogiset opinnot Filosofinen tiedekunta.
Aineenopettajan pedagogiset opinnot 60 op ( ) Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto Informaatiotilaisuus
LET Kandiryhmä Piia Näykki & Jonna Malmberg.
Apua OPS:n tvt-tavoitteiden arviointiin Jari Harvio, Hämeenlinnan kaupunki Harri Jurvela, Tampereen kaupunki Esityksessä on Kahootilla toteutettu kilpailu.
VIIKIN ENORSSI-SEMINAARI OHJAAJAKOULUTTAJAT
TAMPEREEN ENORSSI-SEMINAARI OHJAAJAKOULUTTAJAT
ROKK-HANKE Kevään 2015 työskentelystä Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT (HAMK)
Peliviikosta potkua uuden opetussuunnitelman käytännön toteutukseen ITK 2016 Lauri Pirkkalainen
OPISKELIJAKSI KASVATUSTIETEIDEN TIEDEKUNTAAN. Opiskelu Kasvatustieteen kandidaatti –3 vuotta –180 op Kasvatustieteen maisteri –2 vuotta –120 op.
Jon Salminen Samuli Pentinniemi Keski-Palokan koulu.
Opettajan pedagogiset opinnot Kielten opettajien koulutukseen valitut 2016.
UEF // University of Eastern Finland Seija Jeskanen yliopistonlehtori, pedagogisten opintojen vastuuhenkilö/ syyslukukausi Kari Sormunen yliopistonlehtori,
Opettajan pedagogiset opinnot, aineenopettajakoulutus Kari Sormunen yliopistonlehtori, pedagogisten opintojen vastuuhenkilö Soveltavan kasvatustieteen.
Romaaniset ja klassiset kielet. Avoimet oppiaineet kielten laitoksella Seuraavia oppiaineita voi opiskella vapaasti kielten laitoksella: Latinan kieli.
ÄIDINKIELI JA KIRJALLISUUS KAUHAVAN LUKIOSSA
Opettajan pedagogiset opinnot
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Katrina Vartiainen, Turun normaalikoulu
JÄMSÄN KRISTILLISEEN KANSANOPISTOON LUKUVUODEKSI ?
Kansainvälinen Varia tsemppiä tulevaan syksyyn!
TET =Työelämään tutustuminen
ABISTA YLIOPPILAS AIKATAULUJA.
Liikkuva koulu –seminaari
Pedagogiset aineopinnot lv
Hermolle-koulutus: suomen kielen ja kirjallisuuden opetus (25 op)
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
OPPILAANOHJAUS YLÄKOULUSSA
Vanhempainilta Tervetuloa!
Tammikuu Joulukuu Marraskuu Helmikuu Lokakuu LUKUVUOSI
Tammikuu Joulukuu Marraskuu Helmikuu Lokakuu LUKUVUOSI
Tietoteknikot : Opetusharjoittelut
Kasvatusalan tutkintorakenne-suositukset
Ykkösten vanhempainilta
RUOTSIN KIELEN OPETUKSEN KEHITTÄMINEN KORKEAKOULUISSA (=ROKK-HANKE): Työskentely lv Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT,
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Jatkumo TIES465 – TVT:n pedagogisen tuen kurssi ->
Opettajaopinnot kahdessa aineessa
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
Pedagogiset aineopinnot lv
Tammikuu Joulukuu Helmikuu Marraskuu LUKUVUOSI Maaliskuu
KIELI, KIRJALLISUUS JA IDENTITEETTI
TET =Työelämään tutustuminen
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Kuvataidekasvatuksen opetussuunnitelma uudistuu
Liikunnan Perusopinnot
Vuosikurssi-info vaka
eNORSSI TYÖSEMINAARI JYVÄSKYLÄSSÄ
Tulevaisuuden koulu 2016 peItsarin koulu
Liiketalouden päivä- opiskelijoiden (fi) opinnäytetyöprosessi 2018-
7. luokat kevät 2019 Maikkulan koulu
Liikunnan Perusopinnot
Opettajan pedagogiset opinnot Humanistinen koulutusala
Ope osaa -hanke opettajan pedagogisten opintojen kehittäjänä Kasvatustieteellinen tiedekunta Helsingin yliopisto Inkeri Ruokonen.
RUOKAKASVATUKSEN VUOSIKELLO
Esityksen transkriptio:

Pedagogiset aineopinnot lv. 2016-17 Tietotekniikka Ritva-Liisa Järvelä 11.5.2016 ritva-liisa.jarvela@jyu.fi Ruusupuisto D 238.6

Millainen OKL on?

Pedagogisten aineopintojen rakenne OPEA415 OPPIMINEN JA OHJAAMINEN 2 -ymmärryksen ja osaamisen rakentumisen prosessi -tiedon ja osaamisen lajit ja rakentuminen OPEA215 VUOROVAIKUTUS JA YHTEISTYÖ 2 - itsen rakentuminen vuorovaikutuksessa - toisen ihmisen kohtaaminen yksilönä ja ryhmässä Se- ka- ryhmä 10 op Oma aine- ryh- mä, 9op Opetusharjoittelu 15 op OPEA315 KASVATUS, YHTEISKUNTA JA MUUTOS 2 - ymmärrys yhteisöistä, joissa lapset ja nuoret kasvavat - kansan opetuksen murrokset ja kansalaisuus OPEA615 TIETEELLISEN TIEDON RAKENTUMINEN: TUTKIVA OPETTAJUUS 2 Opetushallinto, 1 op

OPEA415 Oppiminen ja ohjaaminen 2 Oman ryhmän seminaareja noin 50 tuntia Ei yhteisiä luentoja, vaan minä vedän kokonaan Tapaamisia sekä syksyllä että alkukeväästä (tammi-helmikuu) Tietotekniikan opettamista, mutta myös opettajan työn koko kuvaa Oma ilmiö Arviointi Aktiivisuus, omat työt, ryhmätyöt Itsearviointi, vertaisrarviointi, R-L arviointi

OPEA615 Tieteellisen tiedon rakentuminen: Tutkiva opettajuus 2 Luennot, Jouni Viiri, tutkimusmenetelmät yms Luennot Eija Aalto, kielitietoinen aineenopetus, Oman ryhmän tapaamisia muutaman kerran Loppuseminaari, huhti-toukokuu 2015 Yhteistyöprojektit pohjana Tutkimusraportti, opetusfilosofia; arviointi näiden pohjalle

Opetusharjoittelut: OPEA515 Ohjattu perusharjoittelu pääsääntöisesti syksyllä 2016 opetusta yhteensä 14-16 tuntia 8 tuntia norssilla yläkoulussa (pääasiassa 7. luokkien peruskurssia) 8 tuntia norssilla alakoulussa (erilaisia tapoja: normaalit luokkatunnit, kerhot…) Harjoitteluun liittyy paljon muutakin kuin ”tuntien pitoa”: seminaareja, tuntien suunnitteluja, arviointeja, keskusteluja, raportti

OPEA525 Syventävä ohjattu harjoittelu Pääsääntöisesti keväällä 2017 Opetustunnit 6+6+6; yhteensä siis 18 tuntia 6 tuntia tietotekniikkaa norssilla valinnaiskurssilla (Internet, grafiikka, ohjelmointi…); tämä kaikilla! 6 tuntia yhteistyössä lo-opiskelijoiden tai äidinkielen opiskelijoiden kanssa; liittyy TIES465-kurssiin 6 tuntia sivuaine tai Mikä-mikä –päivässä tai… Tämä kyllä selkenee 

Suunnitelmia OPEA525-harjoitteluun Mankolan yhtenäiskoulu 4 äidinkielen ja kirjallisuuden, 4 englannin ja 1-2 tietotekniikan opettajaopiskelijaa Pojat lukemaan –hanke, Jyväskylän kaupunginkirjasto Luokanopettajaopiskelijoita ja 1-2 tietotekniikan opettajaopiskelijaa, kerho 6 x 2 h? Norssi: Äidinkieli ja kirjallisuus & tietotekniikka Aika monta Maisterien AI-POM-soveltava (syksy 16) ja POM10CC (kevät 17) ja Kande-projekti yhteistyökouluissa (vary Keski-Palokassa, Säykki, Muuratsalo) Mahdollisesti yhteistyökuvio Laukaan lukion kanssa?

OPEA535 Soveltava ohjattu harjoittelu Hanki itse harjoittelupaikka ja ole ajoissa liikkeellä: toukokuu on kouluissa kiireinen aika! Pääsääntöisesti koulussa tms. ollaan kaksi viikkoa; opetusta vähintään 6 tuntia Suositus huhtikuu 2017 Info syyskuun lopulla Oman ryhmän tapaamisia muutaman kerran; loppuseminaari huhti-toukokuussa 2017 Loppuraportti