ke 15.2.2017 ohjelma Joukkueen/ikäluokan viikko/jaksosuunnitelma ja rytmi klo 19.30-19.45 LePa ja valmentajuus, viikko/jaksosuunnitelma klo 19.45-21.00 pienryhmät: P11, P10, T11, Anton ”Pastori” Väliheikki P08K Tomi ”TK” Korhonen P06H, P07H, P05, P07K, T06, T07 Tomi ”Seppä” Seppälä ja Otto ”Ode” Oja Antti ”Antti” Ruonala P03 Mikko ”Rölli” Taivassalo
15.2.2017: Joukkueen/ikäluokan viikko/jaksosuunnitelma ja rytmi Tehoa valmennukseen systemaattisella harjoittelun suunnittelulla Kirjatut tavoitteet ohjaavat toimintaa Pitkäntähtäimen suunnitelma luo kokonaiskuvan tuleville harjoitusvuosille Kausisuunnitelma kuvaa yhden vuoden harjoittelun Kausisuunnitelma jaksotetaan tarkoiksi jaksosuunnitelmiksi Viikkosuunnitelma rytmittää viikon harjoittelun Hyvin suunnitellun yksittäisen harjoitussuunnitelman toteutus auttaa oppimaan ja oivaltamaan Seuraa kehitystä Toistojen merkitys arjessa
Sisältöä: Joukkueen/ikäluokan viikko/jaksosuunnitelma ja rytmi 2 viikon rytmi aiheissa hyvä Teknisiä aiheita, voisiko olla muitakin? Havannointi sisällä kaikessa harjoituksessa Fokusointi tärkeää koutsaamisessa, mitä painotan? Pelin jälkeinen harjoitus – samalla ryhmällä jotta pelistä johdetaan myös joitain asioita Onko pelin teema tärkeä nuorimmilla 2 viikon jaksossa? Suunnitelma alkuverryttelyistä joustava LePa Areenan lämmittelyalueilla pienessä tilassa tehtäväksi – tämä on hyvä mutta kevääksi voi tarkentaa
Sisältöä: Joukkueen/ikäluokan viikko/jaksosuunnitelma ja rytmi P08K: Harjoittelun perusrytmi 2vko per harjoitusohjelma ok. Muutetaan sen verran, että AV:n jälkeen tehtävä osio muuttuu enemmän. Eli yksi kerta hippaa (ti), yksi kerta coerver - harjoittelua (to), lisätään maalintekoa (pe) ja havainnontia/syöttämistä (ti) jne. Pidetään kiinni nykyisen kaltaisista oppimispeleistä, pidetään mielessä, että koko pysyy tarpeeksi pienenä (3v3 jne.), pidemmät syötöt elementtinä mukaan (nilkkapotkun käyttö ja havainnointi.) Pidetään huoli siitä että säännöillä tehdyistä rajoitteista huolimatta pelaaminen olisi mahdollisimman sujuvaa. Yksilötaitoa korostetaan harjoittelussa vielä enemmän, ehkä on lähdetty ahnehtimaan liian aikaisin liian isoja kokonaisuuksia pelaamisen osalta. Omaehtoiseen harjoitteluun, koitetaan löytää lisää samankaltaisia ratkaisuja kuin nykyinen väritystehtävä, meidän tärkein tehtävä on saada pojat rakastuminen jalkapalloon. Samoin pihapelikulttuuria pyritään edistämään omilla toimillamme, lähinnä siis viestiä porukan kesken, että me ollaan menossa pelaa, lähetteen mukaan?
Sisältöä: Joukkueen/ikäluokan viikko/jaksosuunnitelma ja rytmi Jaksosuunnitelman pituus, 4-6vkoa ok ei tarvitse muuttaa Runkopohja, pääteema vrs. Sivuteema Taitavuustekijät osana jaksoa vai viikkorytmissä Liikaa aiheita ja harjoituksia usein suunnitelmassa, vähemmän ja selkeämmäksi! Yhteinen harjoitteiden jako (drive/vastaava) Valmennuslinjan päivitys fce.com, treenipankkia! kommunikoinnin merkitys, osana suunnitelmallisuutta - haastavaa kun toinen valmentaja näkee harjoitteen toisella tavalla Läpikäynti harjoituksen jälkeen
Sisältöä: Joukkueen/ikäluokan viikko/jaksosuunnitelma ja rytmi P03: Viikkorytmissä 3x vko erilaiset rytmitykset Pelipaikkoittain jako viikolle: ti pienpelit ja kkk, topp, hyök. Pelipaikkoittain jako viikolle: ke ja su pelit ja laitapelaajat, kiertävästi kkk, topp, hyök. 2-3 viikon jaksot pelin vaiheista, lisäksi taitoteema: Avaaminen ja rakentelu Murtautuminen ja maalinteko Puolustaminen Tilanteenvaihdot – kaikki harjoitteet pelimuotoisina mahdollisimman pitkälle
Jatko 2017… La 18.3. seuraleiripäivä, malliharjoitukset + valmentajuus To 20.4. klo 19-21 stadionin kahviossa: Ihmisen ja pelaajan opettaminen, oppiminen Ma 29.5. klo 18.00 FC Espoo-FC Viikingit ja valmentajailta ravintola Harakanpesä intohimo ja asenne, sitoutuminen valmentajuuteen