MINÄ KÄSITYS Mari.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kolmivaiheinen nuoruus: kehitystehtävät
Advertisements

Ihmisen kolme olemusta
Elämänlaatu Mitkä tekijät vaikuttavat nuoren hyvinvointiin?
Hoitotyön keskeiset käsitteet
OPISKELIJAN PAREMPAA TERVEYTTÄ Psykologin rooli opiskeluympäristön terveellisyyden ja turvallisuuden tarkastuksissa Rita Jähi ja Marja Valtari Minna Martin.
5. RUOKAA TERVEYDEKSI TERVEYSTIETO 7. RAVINNON VAIKUTUS IHMISEN TERVEYTEEN PSYYKKINEN TERVEYS ??? FYYSINEN TERVEYS ??? SOSIAALINEN TERVEYS ???
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Persoonallisuuden kehitys Psyykkinen ja sosiaalinen kehitys.
Persoonallisuuden kehitys
Voimaa työparityöskentelystä – Osaava HSSK 2015–2016.
Syyllisyys ja häpeä. Askel 5 syyllisyys ja häpeä Tavoitteet: Ymmärtää syyllisyys ja häpeä ja niiden välinen ero Tutkia kuinka vastaamme näihin tunteisiin.
Hurtig Te1 Ympäristöterveys. Ympäristön terveyteen vaikuttavat tekijät: 1. Fysikaaliset: melu, tärinä, säteily, kuumuus, kylmyys 2. Kemialliset:
KOULU-NUORISOTYÖNTEKIJÄN AMMATTI- IDENTITEETTI Koulun erityisnuorisotyöntekijä Ritva Rantola Pieksämäen kaupunki
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Ydinsisältö.
Keskustele kaverin kanssa:
Kysely sosiaalisen median käytöstä
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Ja tee leikkimielinen persoonallisuustesti
IHMISEN TOIMINTA - Tavoitteellista - Tiedostettua ja tiedostamatonta
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Johdanto Auschwitz, Hirosima, Stalinin vainot ja Ruandan kansanmurha ovat esimerkkejä historiallisista valintatilanteista. Niissä kaikissa on kysymys ennen.
Ihminen ja maailma Teksti: Ortoboxi.fi ja Stefan Holm: Kirkon jäsenenä – Oppikirja 9. luokalle, kpl 5 Kuvat:
Ihmisen elinkaari Psykologia jpe.
päihderiippuvuus fyysinen
Ikuisia kysymyksiä Maailma synty - miten kaikki tapahtui? Luonnontieteet: fysiikan, biologia kemia - miksi kaikki sai alkunsa? Uskontojen maailmansyntymyytit.
OSOITE Katuosoite/koordinaatit TILAT
Identiteetti ja itsensä hyväksyminen
1. Monimuotoinen terveys
o7318so Seniori- ja vanhustyö 6 op
Tavoitteena poistaa työelämän hukkia (työelämän hukkaa)
Harjoituksia II.
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
MOTIVAATIOTEORIAT.
3 Minuudessa on kaksi puolta
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 2: Hullunkuriset perheet Luovaa työskentelyä ihmissuhteiden vaikutuksesta.
Nuoren itsetuntoon vaikuttavat psykologiset tekijät
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
lähtökohta: varhaisvaiheista vanhuuteen asti
TUTORINA TOIMIMINEN TUTOR!
NUORUUS PS2 LAJM.
Filosofian alat TEOREETTINEN FILOSOFIA
MEDIAKASVATUS BLOGIARTIKKELIT.
PERSOONALLISUUSPSYKOLOGIA
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
6.1 SELKÄRANGATTOMIEN ELINTAVAT JA MUODONVAIHDOS
1. Mitä tiedonkäsittely on?
Suomi 2A
PSYYKKINEN HYVINVOINTI
VALMISTAUDU MEININKI-HENKILÖSTÖKYSELYYN työntekijä
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Ydinsisältö
Talvityhyt-seminaari turvallisuutta - terveyttä - työkykyä -
Viestinnän työkalupakki
YHDESSÄ HYVÄ OTE Etelä-Karjala ja Kymenlaakso
Opintopsykologi Katja Hietanen
Minä ja identiteetti – minäkuvat ja itsetunto
Osallisuus Yhteisissä keittiöissä
JHKA-jaoston seminaari 5.11.
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
Kaveritaidot.
Tommi Mattila Valmiuspäällikkö Suomen Punainen Risti Hämeen piiri
Esityksen transkriptio:

MINÄ KÄSITYS Mari

Ihmisen kolme olemusta Psyykkinen Biologinen Sosiokulttuurinen Psyykeen vaikuttavat nämä kaikki yhdessä ihmisen omien valintojen kanssa

MINÄN OSAT Identiteetti Minäkäsitys/minäkuva Itsetunto Kuka olen ja mihin kuulun Minäkäsitys/minäkuva Millainen olen Itsetunto Miten hyvä olen?

MKINÄN KAKSI OLEMUSTA Tekijä, agentti: SUBJEKTI (I) Tekojen kohde: OBJEKTI (me) Minä ei voi asettua täydellisesti toisen ihmisen asemaan. Koemme aina kaiken minästä käsin. Minä ei ole pelkästään ulkoisten kokemusten muokkaama, vaan minä rakentaa itse itseään.

MINÄN KAKSI OLEMUSTA Julkinen minä: roolit, muiden tuntema minä Yksityinen minä: lähimmille paljastettu minä Minäkäsityksen kolmijako: Todellinen minä: kuinka itse näen minuuteni Ihanneminä: millainen haluaisin olla, toiveminä; ristiriita suhteessa todelliseen minään tarpeellinen Normatiivinen minä: käsitys siitä, kuinka muut minut kokevat ja mitä ympäristö minulta odottaa

MINÄ KUVAN ERI PUOLET Fyysinen minäkuva Suoritusminäkuva käsitys ulkoisesta olemuksesta, kehominä (ruumiinkuva) Suoritusminäkuva käsitys omista kyvyistä ja älykkyydestä Emotionaalinen minäkuva käsitys omasta luonteesta ja persoonallisuudesta Sosiaalinen minäkuva

Minun minä käsitys Tee lyhyt esseen aiheesta ”minun minä käsitys” Palautus Moodleen 20.2.14 mennessä Käytä apuna materiaalissa olleita asioita