Yritystapaus – tervetuloa! KTT Christa Uusi-Rauva puh Kurssin vastuuopettaja.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Lukupiiri: Tehtävien purku
Advertisements

OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
TIETOHALLINTO JA TIETOJÄRJ. KEH. PERUSTEET Pekka Makkonen ja kump.
Toimintaohjeet opelle
Tunnemmeko jäsenemme? Järjestöpäivät Etappi 1: Rekrytointi.
MUUTTUVA ASIAKAS Haasteena yritystoiminnalle
Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten liiketoimintasuunnitelman laatimisohjelma Yritysjohdon apuväline liiketoiminnan johtamiseen ja kehittämiseen Työkalu.
Suomen Liikunta ja Urheilu Oman seuran analyysi Seurakehittäjien työkalu seurojen itsearviointiin ja apuvälineeksi kehityshankkeisiin.
Antti-Jussi Lakanen Jyväskylän yliopisto. Tervetuloa ohjelmoimaan pelejä Kurssin esittely Kurssipäivien ohjelma Ohjaajat esittäytyvät Osallistujat esittäytyvät.
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Yritystapaus tutorinfo
UMF I Luento 1. Aika Luennot, Klo 14–16 to 4.9 – ke 10.9 ke 24.9 – ke 1.10 ke – pe Demot, Klo 10–12/12–14/14–16 Pe 12.9, Ti 16.9, Pe 19.9.
MuotoCon tavoitteena on luoda palvelu, josta pk-yritys saa kootusti tietoa muotoilun käytön hyödyistä, löytää tekijät ja saa tietoa rahoitusmahdollisuuksista.
Kansainvälinen korkeakoulukampus - kauniilla paikalla merenrannalla.
Naisen terveyden edistämisen erityiskysymyksiä, 1 ov
Työyhteisöhaastattelujen yhteenveto. Työyhteisöt: -haastateltu huhti-kesäkuussa työyhteisöjen esimiehiä, henkilöstöpäälliköitä, työnantajia, yrittäjiä.
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä Leif Åberg syyslukukausi 2006.
OSAAMISEN KASVATTAMISTA YHTEISELLÄ KEHITTÄMISELLÄ - HYVINVOINTITOIMIALAN INFO /Eeva Nuottasaari.
Toimintaohjeet opelle
Antti-Jussi Lakanen Jyväskylän yliopisto. Tervetuloa ohjelmoimaan pelejä Kurssin esittely Kurssipäivien ohjelma Ohjaajat esittäytyvät Osallistujat esittäytyvät.
Toteutuksen ajoittaminen uudelleen ehdotus. Jos opiskelija on jo ilmoittautunutkin toteutukselle, hänen pitää saada huomautus siitäkin (”peru ilmoittautumisesi.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
YAMK-opinnot bioanalyytikoille TAMKissa Eeva Liikanen Tampereen ammattikorkeakoulu Bioanalyytikkokoulutus.
Syyskuun HOPS-tapaaminen Kauppatieteiden tutkinto-ohjelma orientoivat opinnot.
Organisaatioiden muutosvalmius nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä Organisaatioiden muutosvalmius nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä Arna.
Kaisa Heiskari Rovaniemen Matkailu ja Markkinointi Oy.
Johtamisen perusteet Verkkokurssi Aalto-yliopisto Avoin yliopisto A21A op Kevät 2016 Juhani Kauhanen Copyright Juhani Kauhanen.
Viestintätekniikan perusteet Digitaalinen media. Luennot Tavoitteena digitaalisen median toimialueen, tekniikoiden ja perustyökalujen hallinta. Luennot.
Yritystapaus osa I – tervetuloa! KTT Christa Uusi-Rauva puh Kurssin vastuuopettaja.
Hurtig TE1 Tartuntataudit. Infektio/tartuntataudit Yleisimmät tartuntataudit: hengitystietulehdukset, suolistoinfektiot, sukupuolitaudit Taudinaiheuttajia:
Ideasta euroiksi YRITTÄJYYS ON TIETOA, TAITOA JA MAHDOLLISUUKSIA Päivi Lindfors, 4H Outi Jokela, 4H Nina Rajainmäki, InnoSata Oy.
Yritystapaus -tervetuloa!
Säteilysuojelu-kurssi 0,5 op
Mitä Tanjan pitäisi tehdä ja missä järjestyksessä?
Infra-alan ammattikorkeakouluopetuksesta
Sirpa Vauhkonen Savonia-ammattikorkeakoulu
Oirekartoitin Asiakkaan käyttöohje.
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
Yritystapaus osa II puh
Prosessi- ja ympäristötekniikan perusta
Teollinen epäorgaaninen kemia (ti,ke 8-10, A127)
Järjestöt työnantajina
SISKOT JA SIMOT LAITILAAN?
NUPPA aamupalat ja lounas vk
Digiosaamisen palastelua online Neljä samansisältöistä tilaisuutta: ti klo to klo ke klo
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Korkealämpötilakemia
Liikesaksan perusteet I
Valmistautuminen luennoille
MINÄKÖ VAPAAEHTOISTYÖHÖN LEMPÄÄLÄN KUNNAN VANHUSPALVELUIHIN?
Jukola-koulu Teoria 4 Kurssin pitäjä: Päivitä esityksen tiedot ja vaihda mm. Louna-Jukolan logon tilalle tämän vuoden Jukolan logo.
Väliaikaisten koulureittien turvallisuus Hanke-esittely
Rakennetun ympäristön paikkatiedot RYM-C2004
Työyhteisöhaastattelujen yhteenveto
Best in Class Hankinnan kehittämistyökalu
Englannin ja ruotsin tasokokeet
Yrityskuva ja viestintä
[Projektin nimi]: Jälkianalyysi
Lapin Digistep, ryhmätyö
B-salissa, Otakaari 1, 2. kerros
Skeema Psykologia tutkii ihmisen toimintaa Opetusvinkki 2: Tutustuminen psykologian eri suuntauksiin.
Asiantuntevia ohjelmistoratkaisuja
Yrityksen kokouksen otsikko
Viestintäsuunnitelma
Englannin ja ruotsin tasokokeet
Toukokuussa: Kesäkuussa: TO 2.5. VIRTUAALIVESIJUMPPA KLO 7.50
elokuun virtuaalivesijumpat
Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry
Esityksen transkriptio:

Yritystapaus – tervetuloa! KTT Christa Uusi-Rauva puh Kurssin vastuuopettaja

Kurssin tavoite: opit ymmärtämään Kysymyksiä, joita yritykset kohtaavat toiminnassaan Miten eri liiketoiminta-alueet liittyvät toisiinsa  Pohjaa 1. vuoden opinnoille

Suoritus: kirjallinen raportti + läsnäolo lähipäivillä Raportti: tehdään tutorryhmissä, tehtävänanto kohta Arvostelu: hyväksytty / hylätty Palautus:MyCourses viim. su klo (kts lisätiedot mycourses.aalto.fi) Huom:Ennen palautusta klikkaa itsesi oikeaan ryhmään MyCoursesissa

mycourses.aalto.fi

Aikataulu Ti 6.9. klo TU2-Sali Kurssin esittely Pääjohtaja Johtaminen Tauko Laskentatoimi Markkinointi To 8.9. klo M-sali Rahoitus Yritysjuridiikka Logistiikka Tauko Taloustiede Yritysvastuu

Tehtävänanto Tehtävä 1a. Pohtikaa ja kuvailkaa ryhmänne kanssa, miten käynnissä oleva kaupan alan murros ja seuraavan kymmenen vuoden aikana mahdollisesti tapahtuvat muutokset (digitalisaatio, verkkokauppa, muut trendit) vaikuttavat S- ryhmän toimintaympäristöön.

Tehtävä 1b. Tutustukaa S-ryhmän nykyisiin liiketoimintoihin. Tietoa S- ryhmästä löydät mm. S-ryhmän verkkosivuilta ( kanava.fi). Miten S-ryhmän pitäisi mielestänne muuttua, että se pystyy vastaamaan tunnistamiinne toimintaympäristön muutoksiin (tehtävä 1a) ja pärjäämään tulevaisuudessa? Antakaa konkreettisia suosituksia esim. liiketoimintakonseptien, asiakkuuksien johtamisen ja/tai markkinoinnin kehittämiseksi. kanava.fi

Tehtävä 2. Tarkastelkaa ja pohtikaa S-ryhmän yrityskuvaa ja siihen liittyvää viestintää verkkosivuilla ja muissa kanavissa. Vastatkaa sitten seuraaviin kysymyksiin: Mitä ovat mielestänne pääviestit teidän ikäryhmällenne? Mikä pääviesteissä ja yrityskuvassa on mielestänne toimivaa? Miksi? Mitä pääviesteissä ja yrityskuvassa on sellaista, mikä ei ehkä toimi parhaalla mahdollisella tavalla? Miksi? Mitä suosituksia voisitte antaa S-ryhmälle analyysinne pohjalta yrityskuvaan ja viestintään liittyen, ts. mitä S-ryhmän kannattaisi tehdä eri tavalla? Miten S-ryhmä voisi viestiä erityisesti toimintamuodostaan (osuuskunta) siten, että sen vahvuudet tulisivat esille ja että se kiinnostaisi ihmisiä?