Opetustavoitteet ryhmätyölle Ryhmätyön jälkeen opiskelija osaa:  käyttää vertaisryhmässä oppimaansa tietoa alaan liittyvän ongelman hahmottamiseen ja.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi tapahtuma. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Advertisements

ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012.
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Soveltavan mikrobiologian erikoistyö KE (5op) Soveltavan mikrobiologian jatko- ja täydennyskoulutuskurssi KE (3 op) Kevät 2010 (periodi.
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Sisältö / 1 Tietokonegrafiikan jatkokurssi T op Lauri Savioja 1/06 Kurssin sisältö.
Ryhmätyö ympäristöongelmasta
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
Prosessi ei voimassa Opinnäytetyö Opinnäytetyön aloittaminen
Analyysi II Katsaus.
Käsikirjoitus oppimisaihiotuotantoa varten. Perustiedot Tuotantorenkaan nimi: Koordinaattori: Teema: Tämän teeman oppimisaihioilla tuotettavat opintopisteet:
RTA seminaarityö sisältöohjeita Juhani Kiiras
Eläinaiheisen Power Point esityksen tekeminen
AMK:iden suomen kielen ja viestinnän opettajien työseminaari Oulussa Insinööriopiskelijoiden asiantuntijaesitysten palautteet lukuvuosina 2009–2011.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu webbi tehtävä/ 1 Optimointiopin seminaari Mat Webbi tehtävä.
OPPILASHUOLLON ja OPPIMISEN KOULUNKÄYNNIN TUEN MUKAISET MUKAISET RYHMÄT PIHKAINMÄEN KOULUSSA LV Yhteisöllinen oppilashuoltoryhmä Yksilökohtainen.
Fysiikan hahmottava kokeellisuus (LAB) 5–10 ov ohjaaja: Ari Hämäläinen puh , fax
Tiivistelmä ja kypsyysnäyte
Ohjelmistotuotanto - kurssin yleiset asiat Kevät 2004 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Monimedian työkurssi Johdantoluento Ilmari Laakkonen Huone 6535
Projektityöskentely Luento 1: kurssin käytännön asiat Hanna-Kaisa Lammi
RAPORTTIEN JA WWW-SIVUJEN OHJEET Projektityökurssi KLTITE05OH/SU.
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Projektityökurssi KLTITE05SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Fysiikan laudaturseminaari k-2004 Tieteellisen esityksen kokonaisuus taustatyö: tiedon haku, ymmärtäminen ja oleellisen aineksen erottelu taustatyö: tiedon.
Tehtävänä on tehdä 4-5 sivun mittainen selvitys (pdf) ja tuottaa sen perusteella myös posteri, eli yksi powerpoint-sivu, jossa on mind map- eli miellekarttatekniikkaa.
1) Multimodaalinen elintarvikekuljetus yhden standardikontille (TEU)  Työssä valitaan kuljetukselle reitti välillä Jyväskylä – Hampuri,  valitaan reitille.
Palautetaidot ja opponointi Rinna Toikka. Opponoinnin tarkoitus Oppia lukemaan kriittisesti Laajentaa näkökulmaa Synnyttää tieteellistä keskustelua Auttaa.
Tutkielma Kukin pari selvittää tietyn alueen hasardeja (valtio, maanosa, osavaltio) Yleistä tutkimusalueesta: –valtion/alueen sijainti maantieteellisesti.
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
Johtamisen perusteet Verkkokurssi Aalto-yliopisto Avoin yliopisto A21A op Kevät 2016 Juhani Kauhanen Copyright Juhani Kauhanen.
Ohjeet Kandidaattiseminaariin integroitu kypsyysnäytesuorittaminen
Lämpimästi tervetuloa!
Ryhmätyö: Tehtävänanto MEK-C3001 harjoitustyölle
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus
Opinnäytetyöprosessi ja valmistumisen aikataulu
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Jyväskylän Lyseon lukio
Tutkielman teko-ohjeet
Yritystapaus osa II puh
Matematiikan YO (uudistetut ohjeet ).
Sähköiset yo-kirjotukset
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
Opetusvinkki 1: Ryhmätyö – uskontotieteilijät
Aloittelijan Abitti-koulutus
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
3. Katsomukset vastaavat perimmäisiin kysymyksiin
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Korkealämpötilakemia
Liikesaksan perusteet II
Liikesaksan perusteet I
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen
Posteritilaisuus – HX-ryhmä
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Tuotanto workshop, vaihe II
Rakennetun ympäristön paikkatiedot RYM-C2004
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Jyväskylän Lyseon lukio
CLT132 Tehtävät (viikko 4).
Metallurgian seminaari
Lisätietoa Turnitinista Moodlessa
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
ESITELMÄ OMALTA AMMATTIALALTA
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Esityksen transkriptio:

Opetustavoitteet ryhmätyölle Ryhmätyön jälkeen opiskelija osaa:  käyttää vertaisryhmässä oppimaansa tietoa alaan liittyvän ongelman hahmottamiseen ja alustavaan ratkaisuun  esittää ongelmaratkaisun selvityksen tiivistetysti kirjallisesti ja suullisesti Ryhn Ryhmätyö: Tehtävänanto MEK-C3001 harjoitustyölle 1 Ryhmän koko: 5-6 opiskelijaa/ryhmä

Harjoitustyössä on tehtävänä tehdä valitusta aiheesta 1 tai 2a, 2b, 2c (2 tehtävässä kussakin kohdassa vielä 4 alakohtaa):  4-5 sivun mittainen kirjallinen selvitys,  tuottaa sen perusteella posteri ja  esittää posteri posterisessiossa hissipuheena kiertäville opettajille (jokainen ryhmän jäsen esittää vuorollaan posterin) Ryhmätyön painoarvo arvosanaan on 1/3. Tarkennukset osa-alueiden vaatimuksille sekä arvosteluperusteet on esitelty seuraavilla sivuilla. Ryhn Ryhmätyö: Tehtävänanto MEK-C3001 harjoitustyölle 2 Ryhmän koko: 5-6 opiskelijaa/ryhmä

Selvitys Pituus kuvineen 4-5 sivua (”konferenssiesitys”), tiedostomuoto pdf. Ryhmä palauttaa kirjallisen selvityksen kurssin MyCourses sivujen ryhmätyöalueelle annettuun määräaikaan mennessä. Maksimikoko 250 Mb. 1. versio selvityksestä palautetaan ennen poster-sessiota klo 18 mennessä. Selvitystä voi vielä muokata poster session jälkeen ja lopullisen version palautuksen dead- line on ma klo Posteri, kirjallinen osuus Yksi powerpoint-sivu, jossa ryhmätyön tulokset on kuvattu mind map- eli miellekarttatekniikkaa apuna käyttäen sanoin ja kuvin. Jokainen ryhmä voi käyttää posterinsa tekoon esim. näiden sivujen pohjia, mutta se on vain yksi mahdollisuus. Myös moni muu vaihtoehto pohjan rakenteeksi ja lähestymistapa voi tulla kyseeseen, kunhan työ (eli posteri) on lopputulokseltaan siisti ja selkeä, sekä täyttää edellä kuvatut ja seuraavat vaatimukset, niin pitkälle kuin on ryhmälle mahdollista. Vältä liikaa tekstiä, pyri sopivaan tasapainoon tekstin ja kuvien osalta, asiasisältöä unohtamatta! Kieli: suomi, ruotsi tai englanti Huom! Posterin tulee ehdottomasti sisältää kurssin nimi ja koodi, päiväys, ryhmän numero, tehtävävaihtoehto, sekä kaikkien ryhmätyön tekoon osallistuneiden ryhmän jäsenten nimet ja opiskelijanumerot. Ryhmä palauttaa posterin kurssin MyCourses sivujen ryhmätyöalueelle annettuun määräaikaan klo18.00 mennessä. Kukin ryhmä esittelee ryhmänsä jäsenten osuudet työssä. Ryhmätyö: Ohjeet MEK-C3001 harjoitustyön osille

Posterin esitys Posterit tulee esitellä elektronisina versioina omalta läppäriltä screeneille klo 9:00-12:00 K1 213 aulassa pidettävässä posterisessiossa. Screenin kuvasuhde 16:9. Screenin koko TBD. Hissipuhe Posterisessiossa kunkin ryhmän jokainen jäsen valmistautuu esittelemään oman posterinsa 3 minuuttia kestävänä hissipuheena (kts. määritelmät internetistä). Opettajat (4-5 kpl) liikkuvat session aikana pisteeltä toiselle. Opettajan vaihtuessa myös ryhmän esittäjä vaihtuu. Jokaisen ryhmän jäsenen on esitettävä hissipuhe vähintään kerran. Posterin suullisen esityksen vertaisarviointi Vertaisarviointeja varten on ryhmän jäsenten kierreltävä ja kuunneltava myös muiden ryhmien esitykset ja antaa näille arvosanat. Ryhmä kerää ja laskee jäsentensä antamista arvosanoista keskiarvon muiden ryhmien suullisille esityksille. Posterien suullisten ja kirjallisen esitysten vertaisarvioinnit on tehtävä klo 18 mennessä MyCourses sivuille osioon Tehtävät Ryhmätyöalueelle Ryhmätyö: Ohjeet MEK-C3001 harjoitustyön osille

Arvostelu ja vertaisarviointi Opetushenkilökunta antaa ryhmäkohtaiset arvosanat kirjallisille (selkkari ja posteri) ja suullisille posteri-esityksille. Kukin opiskelija antaa ryhmäkohtaisen arvosanan muiden ryhmien kirjallisille ja suullisille Poster-esityksille. Arvosana muiden ryhmien tuloksista annetaan vertaisarviointina kurssin MyCourses sivujen ryhmätyötilassa poster-session jälkeen annettuun määräaikaan mennessä pe klo Arvioi harjoitustyöitä annettujen osa-alueiden suhteen skaalalla 1-5 (välttävä…erinomainen) ja laske keskiarvosta ryhmälle arvosana. Arvosanan mukaan annetaan pisteitä kurssin MyCourses sivujen työpaja-moduulin kautta. Tarkemmat ohjeet erillisohjeessa. Sisällön teknillinen taso Aiheen hallinta, aiheen selkeä rajaus ja työn tavoite, oleellisen asian esille tuominen Aineisto ja viittaustekniikka (kattavuus, luotettavuus, käyttö) Raportin/selvityksen ja poster-esityksen formaatti Raporttisivujen/posterin taso, aiheen havainnollistaminen (kuvat, diagrammit), muiden apumenetelmien (esim. videot, linkit) käyttö Suullisen esityksen (hissipuheen) sujuvuus Oma innostuneisuus aiheesta, äänenkäyttö (voimakkuus, nopeus, vaihtelu), kontakti yleisöön, ajankäyttö Esityksen selkeys Esityksen aloitus, esityksen looginen rakenne, esityksen ymmärrettävyys, kieliasun oikeellisuus Ryhmätyö: Ohjeet MEK-C3001 harjoitustyön arvosteluun

Välikatselmus/ohjaus: Tilaisuus keskustella/kysyä harjoitustyöhön liittyvistä asioista järjestetään kurssin opetushenkilökunnan kanssa keskiviikkona klo Ko 215 tiistaina klo Ko 215 Tilaisuudessa ryhmällä tulisi olla valmiina suunnitelma työn toteuttamiseksi, työssä esitettävät aiheet (”sisällysluettelo”) ja mielellään luonnos raportista ja posterista. Yhteystiedot: Kujala Pentti ; Aakkula Jarkko jarkko.aakkula(at)aalto.fi; Larmi Martti martti.larmi(at)aalto.fi; Sainio Panu ; vain ryhmätyö: Jalonen Risto Ajarkko.aakkula(at)aalto.fimartti.larmi(at)aalto.fi Ryhmätyö: MEK-C3001 harjoitustyön välikatselmus

Ryhmän jäsenet: ______________________________, _________________________________ ______________________________, _________________________________ Ryhmätyö: Kurssi MEK-C3001 Ryhmän nro: ____ Tehtävän nro: _____ * 7 * Valinta annetuista vaihtoehdoista Tehtävänanto ja ohje, ks. ko. sivut