SEMINAARI 24.3.2014 Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Advertisements

Oulun aikuislukio 2014.
Ylioppilastutkinto Äidinkieli/ Vieras kieli Reaalikoe
YLIOPPILASTUTKINTO Ounasvaaran lukio TUTKINNON RAKENNE PAKOLLISET KOKEET Äidinkieli + 3 omaa valintaa TARKKA HARKINTA  Toinen kotimainen kieli*
Esityksen otsikko Arial 22pt Ala-otsikko Arial 14pt Sähkö- ja automaatiotekniikka-alan perustutkinto.
Ylioppilastutkin to. YO-kokeiden rakenne: PAKOLLISET AINEET (4 kpl) KAIKILLE PAKOLLINEN: Äidinkielen koe tai Suomi toisena kielenä KOLME PAKOLLISTA SEURAAVISTA.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
1 Opinto-ohjaus Kurssi 1 Kotkan Aikuislukio. Kotkan aikuislukio Kirkkokatu Kotka.
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa Tervetulotilaisuus
BYOD-strategia - Tuo oma laitteesi BYOD-strategian tavoitteet Aikuislukiot tarjoavat oppimisympäristön, jossa opiskelijat voivat työskennellä.
YO-TUTKINTO  Kokelas on itse vastuussa siitä, että on selvillä yo-tutkintoon liittyvistä määräyksistä ja yo-kokeiden suoritusohjeista ja noudattaa niitä.
KORKEA-ASTEEN VALINTAPERUSTEISTA Muutama esimerkki.
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp Pakolliset osa-alueet 19 osp Valinnaiset osa-alueet 16 osp → syventävät pakollisten osa-alueiden sisältöjä.
KAKSOISTUTKINTO Heini Palomäki |
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Tutkinto alkaa ja päättyy Alkaa ensimmäisestä osallistumiskerrasta ◦Jos aloittaa syksyllä 2016 jollain aineella,… …pitää pakolliset kirjoittaa viimeistään.
Tuusulan lukio Jokelan toimipiste
Miksi lukioon? Saat hyvän yleissivistyksen monipuoliset kieliopinnot
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Kaksoistutkintoilta Ylioppilastutkinto
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
Liiketalouden opiskelu
Viherlaakson lukio Kevät 2017
Opiskelu eLukiossa
Kansainvälisyys uudistetuissa opetussuunnitelmissa – Lupa sanoa!
Lukion toisen vuoden kurssivalinnat
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
MIKSI LUKIOON???.
Kaksoistutkinto Mäntsälän lukio.
Lukion tuntijakotaulukko 2016
Vanhempainilta -15 Keuruun lukio internetissä
Oulun normaalikoulun lukio
Oulun normaalikoulun lukio
Työnhaun +opiskelun taidot
Vanhempainilta Tervetuloa!.
AINEVALINTAINFO 1. ja 2. VUOSIKURSSI
Työpaja 3 Sähköinen YO-koe.
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
Opetustoimi osana Jyväskylää
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Valinnaisiaineista Valinnaiset tunnit ovat osa yhteisinä oppiaineina opetettavien taide- ja taitoaineiden opetusta ja ne myös arvioidaan osana tätä opetusta.
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
JATKO-OPINTOTAVOITTEINEN LINJAJAKO TULEVAISUUDEN LUKIOSSA
Lentokonealan jatko-opinnot
Lukio.
Lukioinfo Markku Leskelä Schildtin lukion opinto-ohjaaja.
Kiinnostaako lukio?
MIKSI LUKIOON???.
Kotiväki Sompion koulu Keuda Salme Larvala Veli Perkkiö
PowerPoint-esitys korkeakoulujen opiskelijavalinnoista 2020-
Ammatillisen koulutuksen reformista
Kahden tutkinnon suorittaminen Joensuussa info-tilaisuus TI
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Kaksoistutkinto.
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
v Lääketiede ja hammaslääketiede
Kurssivalinnat 2019  Tulevat abit.
Toiselle vuosikurssille
OPO2 Jatko-opinnot ja työelämä- luennot
YO-TUTKINTO Kokelas on itse vastuussa siitä, että on selvillä yo-tutkintoon liittyvistä määräyksistä ja yo-kokeiden suoritusohjeista ja noudattaa niitä.
Luokat A Minna Mäkelä 19B Satu Mäkinen 19C Juha Käkilehto.
YO-info Syksy 2019.
Osaamisen ennakointifoorumi
Esityksen transkriptio:

SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio

Lukiokoulutuksen laajuus ja tavoitteet Oppimäärän laajuus on kolme vuotta, joka pitää suorittaa pääsääntöisesti enintään neljässä vuodessa Lukiolaissa ei säädetä opiskelijoiden työajoista, joka saattaa vaihdella huomattavasti Koulutus voidaan järjestää osaksi tai kokonaan lähi- tai etäopetuksena Osa opinnoista voidaan edellyttää suoritettavaksi itsenäisesti

Lukiokoulutus antaa valmiudet aloittaa opiskelu yliopistossa, ammattikorkeakoulussa ja lukion oppimäärään perustuvassa ammattikoulussa

Lukiokoulutuksen tavoitteet tukea opiskelijoiden kasvua hyviksi, tasapainoisiksi ja sivistyneiksi ihmisiksi ja yhteiskunnan jäseniksi

Muita tavoitteita on antaa opiskelijoille jatko-opintojen, työelämän, harrastusten sekä persoonallisuuden monipuolisen kehittämisen kannalta tarpeellisia tietoja ja taitoja. tukea edellytyksiä elinikäiseen oppimiseen ja itsensä kehittämiseen

Valtioneuvosto päättää lukiokoulutuksen yleisistä valtakunnallisista tavoitteista opetukseen käytettävän ajan jakamisesta eri oppiaineiden ja aineryhmien opetukseen sekä opinto-ohjaukseen antamalla tuntijaon

Opetushallitus päättää opetussuunnitelman perusteissa eri aineiden, aineryhmien ja aihekokonaisuuksien sekä opinto- ohjauksen tavoitteista ja keskeisistä sisällöistä > Lukion opetussuunnitelman perusteet 2003 Paikalliset opetussuunnitelmat

Viime aikojen uudistuksia Ylioppilaskokeen uudistuksia äidinkieli ja kirjallisuus (kokeen uudistus ja ainoa pakollinen) ainereaali (+ terveystieto) tutkinnon hajauttaminen

Tulevia uudistuksia Äidinkielen koe uudistuu Matematiikan koe uudistuu Uusi tuntijako ja opetussuunnitelma 2016 Sähköiset ylioppilaskirjoitukset osassa aineita 2016, kaikissa aineissa 2019

Oulun normaalikoulun lukio Lukiolaisia yhteensä 242, joista 4. vuoden opiskelijoita tällä hetkellä yksi Aloittavien paikkoja 82 Lukuaineiden alin ka. tänä vuonna 8,06 Ensimmäisen lukuvuoden ohjelma laaditaan osittain valmiiksi siten, että osa pakollisista kursseista opiskellaan oman ryhmän kanssa. OUVIL – Oulun normaalikoulun virtuaalilukio Hankkeen tavoitteena on edistää tietokone- ja verkkopohjaista opiskelua avoimissa oppimisympäristöissä sähköisiä oppimateriaaleja käyttäen. LUTO – Tulevaisuuden lukion avoin toimintakulttuuri Hanke on kaikkien normaalikoulujen lukioiden yhteinen. Oulun tehtävänä on kehittää Flipped Classroom -pedagogiikkaa ja opinto-ohjausta.