Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/>800 43 opettajaa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus Sisältö • Visiointipäivän satoa • ACSI leirin tuloksia • Miten jatketaan eteenpäin.
Advertisements

Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
A solution for flexible bicycle transportation
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tulevan ohjelmakauden ( ) suunnittelua Tiedonkulun tehostaminen ja koulutuksen kehittäminen B1.2 Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus,
TAMPEREEN YLIOPISTOUNIVERSITY OF TAMPERE TIETOJENKÄSITTELYTIETEIDEN LAITOS DEPARTMENT OF COMPUTER SCIENCES Good evaluation practice guidelines for health.
S09-10 Onki-palvelut verkkoportaalissa Spring 2009 Erik Fallenius.
Laadukkaita palveluja vaivattomasti Pohjois-Pohjanmaan maistraatti Oulun yksikkö Registration of foreign citizens.
Post-Piloting Interview (Post-Piloting-Haastattelu) Last updated: , Bastian Fähnrich Haastattelussa perehdytään INMO-kurssin keskeisiin asioihin.
LEARNING AND HEALING THROUGH EXPRESSION Grundtvig learning partnership
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
HELSINKI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Hunch A Tool of an Intelligent Tester Juha Itkonen & Mika Mäntylä SoberIT TKK.
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Meri Koivusalo1 Social funds, social policy and social development.
Customer projects integrated within curriculum at Media Engineering programmes Erkki Rämö EVTEK University of Applied sciences R&D Seminar Case:
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
Avaussanat – UCEF Markku Markkula: Yliopistollisen aikuiskoulutuksen erityishaasteet Taloudellinen perusta on saatava kestäväksi –Nykyiset markkinat.
SoberIT Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon instituutti TEKNILLINEN KORKEAKOULU T Käyttöliittymien ja käytettävyyden seminaari Kontekstiherkkyydestä.
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
Agora Cnterin monitieteellisen tutkimuksen toimintaympäristö Jyväskylän yliopistossa AGORA CENTER MATEMAATTIS- LUONNONTIETEET INFORMAATIO- TEKNOLOGIA TALOUSTIETEET.
SISÄPIHOJEN SUUNNITTELU HS – Space - Laine Anni - Terävä Jaana.
Suomalaisen ammatillisen koulutusosaamisen vienti
Student Feedback RESPONDENTS BY DEGREE STUDIES, N=1303 D EGREE STUDIES N UMBER HEALTH CARE AND SOCIAL SERVICES DEGREE.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
Vesi kestävän kehityksen pullonkaula
Vakiintuneet kustantajat ja uudet yrittäjät OA-monografiamaailmassa
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
SaLUT – Saimaan korkeakoululiikunta
SPINN - Project SPeed in INNovation ecosystem Kick off seminar - Brainstorming Workshop on the themes of interest - results Minna Takala Value.
-skenaarioiden kirjoittaminen 1. pilotointiin -trendikysely 2.pilotointiin -1. esipilotointi ja 1. pilotointi Suomessa.
VISI-yhtiöt 2 2 Why UHF (860 MHz )? UHF operation power magnetic field UHF vs. inductive Longer read range Small antenna (50 MHz, 20
Who we are, what we do and where are we going? Kaisa Tasanen Vice-Dean, UniOGS Member of the Doctoral Training Committee for Health and Biosciences Professor.
Examples of succesful LEADER implementation and good practices Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto: Eurooppa investoi maaseutualueisiin.
MICF: Developing a mobile application for ICF An international collaborative of the Functioning and Disability Reference Group of the World Health Organisation’s.
iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom)
GEN4FIN - SAFIR 2010 GEN4FIN toimii SAFIR2010 kyljessä, tavoitteet osin lomittain ja päällekkäin. Gen4:ssä uusien konseptien tutkimus on nyt "R&D-vaiheessa"
Major practical purposes Forms of research knowledge
IMMIGRATION TO RUSSIA / FINLAND
Kehittää skenaarioita tulevaisuuden oppimaisemista ja niiden mahdollisista vaikutuksista koulutukseen kansallisesti ja yleiseurooppalaisesti. Toimii ideapajana.
Green Play Erasmus + Sport -hanke
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Miten kerrotaan tekemisestä?
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
Yhdessätekemistä yli rajojen
Tulevaisuussuunnitelma Osa 3
GLOBAL SUMMIT OF INNOVATION ECONOMY CREATORS MOSCOW
Risk analysis, risk attitudes
Vesikemian Professori
Probability models and decision analysis : introduction
Probability models and decision analysis : introduction
Optional A2 languages.
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Probability models and decision analysis
Mikko Keränen Director RDI
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
Language proficiency requirements implementation in Finland
Investointipäätökset Investment Decisions (244)
X-ROAD ENVIRONMENTAL MONITORING
Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
Aurinkolahti Comprehensive School
LTE LTE=EUTRAN=Super3G=3.9G.
Information for teachers
Sisu-kuulumiset Oodi- ja Sisu-kahvit
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
New digital solutions for lifelong learners
Esityksen transkriptio:

Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa 12 koulunkäynninohjaajaa koulun suunnittelukoko 550 oppilasta 4 alueellista erityisryhmää Koulu aloitti toimintansa 2008 Microsoft Pathfinder-koulu osana globaalia Partners In Learning-ohjelmaa.

Toiminnan painopisteet Visio: “Meidän Metsokangas!” Yhteisopettajuus Horisontaalis-vertikaalinen yhteistyö Erilaisten oppijoiden välinen yhteistyö Opetusteknologian pedagoginen kehittäminen MEL = Media Enhanced Learning SUS = Smart Urban Spaces Windows-puhelimet, tabletit Rekrytoinnin ja osaamisen johtamisen mallit ja työkalut

Muunneltavat opetustilat

Solutions to support learning To improve motivation at school: mobile technology and virtual networks are day-to-day for students. Learning is improved as a result of a growth in motivation and through utilising technology. To add a sense of community: sharing and commenting on learned information becomes easier. Communication between school and parents becomes easier and more effective. To improve the safety of small group students of the entire school. To find economically sustainable and pedagogically based, scalable solutions. FUTURE FOCUS

Solutions to support learning Pedagogical research will be carried out by Oulu University Metsokangas school, which functions as a pilot school in the project, has created a public relations plan. The management of the teaching administration has committed to the contents of the project and to developing those contents through testing into permanent functions. The teaching administration has carried out a cost-benefit analysis appraising the effects of the project from the perspective of the student, teacher, and guardian, as well as from a communal or societal perspective and considering the development of the teaching administration itself. International cooperation with those responsible for system procurements in the teaching administration of the City of Valencia, Spain. CURRENT STATUS

Solutions to support learning VTT’s MediaShare service has been modified to meet the needs of the local teaching administration. The service has been profiled as a ‘Media Enhanced Learning’ service and its first user test phase has been planned to begin at the end of October Two ‘mobile portfolios’ containing 27 mobile terminal devices will be acquired for the test phase at Metsokangas school. A supplier and technology review has been carried out in the project towards a solution to improve the safety of students in small groups. No suitable cost-effective solution has been found so far. CURRENT STATUS

‘Share & Learn’

’Smart Sports’

’Mobile Math’

Rewarded in Innovations in Collaboration Innovative Education Forum (IEF) Berlin Over 300 participants from 40 different countries. Otto Leskinen (Metsokangas Comprehensive School) and Janne Nissinen (Koulumestari School) were rewarded in Innovations in Collaboration.