Tulevaisuus on nuorten! Pitäisikö virheistä oppia? Materiaalin ovat laatineet: Tuija Saarivirta ja Matti Varjo Rauman normaalikoulu, 2013 Kuva ClipArt.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
. Rauman freinetkoulu.
Advertisements

Jukka Vehviläinen / DiaLoog Omia polkuja ammatillisessa koulutuksessa Omapolku-hankkeen päätösseminaari
Turun normaalikoulun lukio
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
Opiskelija oppimisen arvioinnissa Ryhmäkeskustelujen tuotokset Peda-forum päivät Helsingissä Työpaja 17.
MAANMITTAUSLAITOS – TIETOA MAASTA 2009 Kokemuksia sosiaalisen median käytöstä Luonnonvaraviestintätapaaminen Mikko Laine.
YVI Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutukseen!
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
Kaikille kaveri -vanhempainilta
Luovia ihmisiä ajaa eteenpäin ns. kosmologinen motiivi eli pyrkimys rakentaa kosmosta, järjestystä, suhteessa itseen ja maailmaan. Kulttuurin alojen suurista.
Ajatuksia oppimisesta
Mitoitus yhteistyönä OPS-työ ja mitoitus Oulu Katariina Alha/W5W.
Visio tulevaisuuden koulusta Challenges in Schools Kansainvälisyys- ja osallisuushanke kouluille 2008/09.
ART sosiaalisia taitoja nuorille
SMART Alanko, Jacoby, Silander, Kainulainen Miksi?
Prosessikuvaus Joensuun normaalikoulun OPS –prosessista 2003
Nuorten ryhmätoiminta sosiaalityön työmuotona osana pajatyötä
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Satakunta University of Applied Sciences KYLÄMAISEMAT KUNTOON Taide, kulttuuri ja ympäristö Tomi Kuusimäki.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
YVI – oppimisympäristö YVI-oppimisympäristön viestintä yhteistyökumppaneille.
Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus
Kuvaus – Kamera - Käy. Ideoidaan. Suunnitellaan. Käsikirjoitetaan. Kuvataan. Näytellään. Editoidaan. Esitetään. Arvioidaan.
Tulevaisuus … Tieto – tiedon käyttö Oppiminen Yksilölliset opintopolut Elinikäisen oppimisen avaintaidot Geneerinen kyvykkyys Verkostoyhteiskunta.
Emmi, Laura, Marianne, Johanna, Hanna, Elisa, Eva-Greta, Marcus.
TYÖELÄMÄÄN TUTUSTUMINEN (TET)
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Ops seminaari Askola.
Leki-futis Leki-futis Valmennuksellinen linja ”TYÖN TULOS EI OLE SE, MITÄ VALMENTAJA ON TEHNYT, VAAN MITÄ NUORET OVAT SAANEET JA MISSÄ MÄÄRIN LAPSET JA.
Neuvottelupäivien palautteenkeruu. Vastaajien ikäjakauma ja työllisyystilanne.
Nuoret ja vastuullinen yrittäjyys –hanke ja yhteiskunnallinen yrittäjyys Yhteiskunnallisen yritystoiminnan tutkimusverkoston vuosikokous Simo Tuppurainen.
Yrittäjyyskasvatus Valkealan lukio Päivi Parkkonen.
Yhteisöllinen oppiminen Heini, Kati, Emilia, Tommi, Essi, Petra ja Noona.
Mihin koulutussopimusta ja nuorten oppisopimuskoulutusta tarvitaan?
Nuoret elävät tulevaisuudessa! Mitä taitoja tulevaisuudessa tarvitaan? Materiaalin ovat laatineet: Tuija Saarivirta ja Matti Varjo Rauman normaalikoulu,
Tulevaisuus on nuorten! Millainen olisi tulevaisuuden koulu? Materiaalin ovat laatineet: Tuija Saarivirta ja Matti Varjo Rauman normaalikoulu, 2013 Kuva.
Työpaikalla tapahtuva oppiminen VAMMAISTYÖN OSAAMISALA.
Tietoa ja tukea työpaikkakouluttajien arkeen.. OHJAAN. fi sivusto kokoaa Tpk- hankkeen tulokset ASIAKASKUUNTELUT Tpk:t ja TA:t OPSO-PEDAGOGIIKAN UUSIA.
NUOREN SISÄINEN KAMPPAILU LAPSEN MAAILMA -lyhytjänteisen toiminta - leikin ja holhouksen suoman turvallisuuden maailma NUORI AIKUISEN MAAILMA - pitkäjänteinen.
YritysHyvä Mimmi Heiniö Puh
Tietovarastoforum IX Iltapäivän keskustelumuistio 1.
Nuorisotyön ja koulun yhteistyötä Iisalmessa Esimerkkinä yhteistyöstä: HUPIA-päihdekasvatusrata HUPIA-päihdekasvatusrata.
Yrittäjyyskasvatus oppimisen perustana
Laaja-alainen osaaminen
Normaalikoulujen tuki perusopetuksen opetussuunnitelmatyölle
Työpajakeskustelu nuorille
Johdatus uuteen rippikoulusuunnitelmaan
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Kieli itseilmaisun välineenä
Tervetuloa! OPS 2016.
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan,
Nuoret kunnan päätöksenteossa
Juho Norrena Muuttuva opettajuus! Juho Norrena
OPStuki 2016 – Paikallisen opetussuunnitelmaprosessin tukikoulutus
Tulevaisuus on nuorten! Millainen olisi hyvä opettaja?
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
RYHMÄNOHJAAJANA TOIMIMINEN
- TIETEELLISESTI!! Psyykkinen Biologinen Sosiaalinen ja
Ryhmäyttäminen ryhmän rakentamisen työkaluna
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
OPPIA NIINKU TÖISSÄ Keski-Pohjanmaan ammattiopisto
Yrittävä K-P teemaryhmän kokous
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Lohja Janiina Mieronkoski, RIKU
Opiskeluhuollon palvelut
Omnia.fi/yhteishaku.
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Esityksen transkriptio:

Tulevaisuus on nuorten! Pitäisikö virheistä oppia? Materiaalin ovat laatineet: Tuija Saarivirta ja Matti Varjo Rauman normaalikoulu, 2013 Kuva ClipArt Nuoret yrittäjät ja opiskelijat kertovat mielipiteensä, mitä eväitä koulun olisi pitänyt heille antaa ja mitä he toivoisivat uudistuvasta koulusta.  Tomi Kokkonen, nuori yrittäjä, Turku  Tatu Laine, nuori yrittäjä, Turku  Mikko Rindell, nuori yrittäjä, Salo  Erika Halonen, opiskelija, moniosaaja, Turku  Meri Saarivirta, opiskelija, Super Sisters, Hki

Virheistä oppimista tarvitaan  nuoret pelkäävät virheitä  virheiden tekeminen ja niistä oppiminen on tärkeää yrittäjälle  olisi luotava ilmapiiri, jossa hyväksytään virheet  virheistä keskustelemalla voi löytyä ajattelun erilaisuus ja uusi näkökulma  epäonnistumisten stigmatisointi on lopetettava Materiaalin ovat laatineet: Tuija Saarivirta ja Matti Varjo Rauman normaalikoulu, 2013 Katso video Pitäisi sanoa: ”Hyvä, että yritit!”

YVI- hanke