Online Video In Digital Environments for Teacher Education Petri Vuorinen Turun normaalikoulu eNorssin KV-projekti.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Keitä me olemme Jouko Leppäniemi Urho Ilmonen Pekka Laaksonen
Advertisements

Kuva oppimateriaalissa Otavan Opisto Jari Sarja.
Tutkimus- ja kehittämisprosesseja keväällä 2012 Heikki Hannula.
Kuopion Lyseon lukio IB World School
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
Kansainvälistä joustavaa oppimista ITK, Aulanko Education and Technology Transfer Division, CERN Switzerlandhttp://cern.ch/webuniversity.
TutKoKe-toimintasuunnitelma Syksy 2014 Tutkoke-ryhmä järjestää yhteistyössä Joensuun normaalikoulun kanssa TutKoKe-symposiumin ja edeltävän.
EU monikielisyyttä edistämässä Hannele Nevalampi
Kirsi Peltonen Graduaiheita Syksy 2012 Kirsi Peltonen
Post-Piloting Interview (Post-Piloting-Haastattelu) Last updated: , Bastian Fähnrich Haastattelussa perehdytään INMO-kurssin keskeisiin asioihin.
Ryhdy kv-tuutoriksi! Kv-tuutoritoiminnastaKv-tuutoritoiminnasta: - Toimit uusien opiskelijoiden tukena ja autat heitä sopeutumaan opiskeluun! - Parannat.
The Objective of e-Xcellence The project goal is to set a standard for Quality in e-learning. The main objective of the project is to contribute to the.
IB ja muut Suomessa hyväksytyt yo-tutkintoon rinnastuvat tutkinnot
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
HELSINKI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Hunch A Tool of an Intelligent Tester Juha Itkonen & Mika Mäntylä SoberIT TKK.
SCI-opiskelijoiden hyvinvointiselvitys Miten tukea opiskelijoiden opiskelukykyä? OpeVeivit Elina Lehkonen.
Customer projects integrated within curriculum at Media Engineering programmes Erkki Rämö EVTEK University of Applied sciences R&D Seminar Case:
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
ENG Masters, part 2, Citing
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy.
Callidus-tutorointi pähkinänkuoressa
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
Back to upper level Observatory, University of Helsinki ESA space science  X-ray Evolving Universe Spectroscopy Mission (XEUS). Observatory coordinates.
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
-skenaarioiden kirjoittaminen 1. pilotointiin -trendikysely 2.pilotointiin -1. esipilotointi ja 1. pilotointi Suomessa.
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 1 Pvm Tekijä RISE  Reintegration into Society through Education and Learning  Vankilaopetuksen kv-projekti.
Yhteistyössä Suomen Olympiakomitea ja Adecco Finland.
Raili Hildén Tervetuloa!. OSKU Kielten opetussuunnitelmien kehitys- ja tutkimushanke Yhteisseminaari Helsinki, Hotelli.
ENorssin vaiheita eNorssi 5 v -juhlaseminaari Hämeenlinna Timo Lappi.
Ylioppilaskunnan suunta -kuulumiset Milja Asikainen, Jani Kurki, Mikko Latva-Käyrä, Joona Orpana Pinja Raitanen
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Helsingin energiapäätös 2015 Jouni Tuomisto THL, Kuopio.
iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom)
TOMY/H3-jakson artikkelit kl 2017 opetuskokeilun suunnitteluun (artikkelit myös Moodlessa liitetiedostoina) Tutustu johonkin tutkivan oppimisen lähestymistapaan.
Major practical purposes Forms of research knowledge
IMMIGRATION TO RUSSIA / FINLAND
Kehittää skenaarioita tulevaisuuden oppimaisemista ja niiden mahdollisista vaikutuksista koulutukseen kansallisesti ja yleiseurooppalaisesti. Toimii ideapajana.
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos
eNorssi international
VideoFunet-seminaari AV 2011
TUNTEITA, MUSAA JA ENKKUA DIGILAITTEITA HYÖDYNTÄEN
Ancient Egypt 3300BC-1000BC By: Katri & Eevi
Yhteiskuntaoppi, oppitunti 3
Opening: Matti Hyvärinen
Pilot Country Update Finland
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
Yhdessätekemistä yli rajojen
ARCTIC MATERIALS TECHNOLOGIES DEVELOPMENT
" Opettajan näkemys korkeakoulujen IT-palvelusta "
Probability models and decision analysis : introduction
Optional A2 languages.
Mikko Keränen Director RDI
Espoo Learning City Picture: Mårtensbro Day Care Centre, Espoo.
BIBLIOMETRIIKKASEMINAARI 2017
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
Rehabilitative work experience in hämeenlinna prison
Language proficiency requirements implementation in Finland
Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
Aurinkolahti Comprehensive School
© Haaga-Helia StartUp School
Information for teachers
Sisu-kuulumiset Oodi- ja Sisu-kahvit
Lecture slides start on the next page.
Esityksen transkriptio:

Online Video In Digital Environments for Teacher Education Petri Vuorinen Turun normaalikoulu eNorssin KV-projekti

EU:n rahoittama kolmevuotinen hanke ( ) yhdeksän eurooppalaista yliopistoa University of Groeningen, Alankomaat - koordinoiva yliopisto (J.F. Deinum) University of Leuwen, Belgia (S. Janssens) Institut Universitaire de formation des maitres Midi-Pyrenees, Ranska (G. Ducos) University of Joensuu, Suomi (K. Sormunen) University of Turku, Suomi (P. Vuorinen) sekä eNorssi (harjoittelukoulut: Turku, Oulu, Jyväskylä, Joensuu) University of Edinburgh, Iso-Britannia (M. Quickfall) Middle East Technical University, Turkki (Y. Özden) Open Universiteit, Alankomaat (P. Vroegop) Charles University Prague, Tsekin tasavalta (S. Zelenda) Universitat Autònoma de Barcelona, Espanja (D. Masats)

Tavoitteet Projektin tavoitteena on tarkastella ja kehittää digitaalisten video- ja audiojärjestelmiin liittyviä pedagogisia lähestymistapoja opettajankoulutuksessa. Projektissa kartoitetaan aluksi vallitsevia käytänteitä eri maissa ja niiden pohjalta kehitetään tapaustutkimuksia, joissa arvioidaan lähestymistapojen ja eri teknologisten ratkaisujen soveltuvuutta opettajankoulutuksen tarpeisiin, ml. opetusharjoittelu, huomioiden eri maiden kulttuuriset erot.

Tavoitteet Arviointi- ja kehitystyön perusteella on tavoitteena muotoilla video- ja audiojärjestelmien hyödyntämistä koskevia yleisperiaatteita ja käytännön toiminta- ja työskentelyohjeita. Kehittämis- ja arviointityö pohjautuu laajaan asiantuntijaverkostoon 10 osallistujatahon kesken.

Alustava suunnitelma pähkinänkuoressa jokainen osallistujayksikkö osallistuu digitaalisen videomateriaalin sisällön suunnitteluun ja/tai tuottamiseen materiaali kootaan yhteiseen mediatietokantaan, joka on osallistujamaiden käytettävissä. projektia koordinoi Turun normaalikoulu ja se toteutetaan yhdessä eNorssin kanssa osana sen kansainvälistä toimintaa

eNorssi / toimijat projektia koordinoi Turun normaalikoulu (sopimuksen allekirjoittaja) osallistujat Oulu: Markus Lang, Eero Ijäs Joensuu: Raija Kangaspunta, Anja Kareinen, Harri Hakulinen Turku: Pekka Lamberg, Raimo Sihvonen, PEtri Vuorinen (Helsinki: Timo Kärkkäinen)

Toiminta Leuven lokakuu 2005 Suomen osallistujilla yhteinen videoneuvottelu, jossa ideoitiin paikallisia projekteja. Ankara maaliskuu 2006 Jokainen osallistuja esitti suunnitelman ensimmäiseksi ”video caseksi”. Jatkuva yhteistyö mm. forum /html, www-sivusto / html jne.forumhtmlwww-sivustohtml ”Välineet” s-posti, skype (4+1), kokoukset.

CASE / JOENSUU “Team-based planning, implementation and evaluation process of prospective teachers for getting students to practice spoken interaction in a big language group” OBJECTIVE: How to counsel student teachers to find methods and ideas to practise oral skills even if their teaching groups were big. SUBJECT: English LEARNER GROUP: Upper secondary school (16-17 years old students) ACTIVITY: The student teachers discuss the problems, experiences, methods and ideas of teaching oral skills with their supervisor. The ideas are changed on the net. One of the methods is agreed to be tried in a big language group. VIDEOFILE: windows media LENGTH: 5 minutes AUTHORS: Raija Kangaspunta, Jari Kukkonen, Kari Sormunen, Anja Kareinen & Harri Hakulinen VIDEO ACTIVITIES NAME: Team-based planning, implementation in English class, and evaluation VIDEO CLIPS: Team-based planning (1 video clip), implementation in a classroom (2-3 video clips), analysis of the lesson (1 video clip), evaluation by the team (1 video clip) and an expert (1 video clip) TASK: Video clips are made of the planning session, the actual teaching situation, and of the evaluation discussion. Video clips could later be used for anchoring the group discussions and reflective problem/planning analysis either in a classroom or in a web-based learning platform. TARGET GROUPS: Prospective language teachers In-service language teachers Language teacher educators

Turun 1. case