Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 1 Pvm Tekijä RISE 2011-2013  Reintegration into Society through Education and Learning  Vankilaopetuksen kv-projekti.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 1 Pvm Tekijä RISE 2011-2013  Reintegration into Society through Education and Learning  Vankilaopetuksen kv-projekti."— Esityksen transkriptio:

1 1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 1 Pvm Tekijä RISE 2011-2013  Reintegration into Society through Education and Learning  Vankilaopetuksen kv-projekti  GRUNDTVIG Learning Partnership / Lifelong learning programme  Suomen toimisto / CIMO

2 2 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 2 Toimijat 1.FrauenComputerZentrumBerlin (Koordinaattori), Saksa 2.Consortium Vilwasswnenonderwijs L4 vzw, Belgia 3.Defi-job, Lukxenburg 4.Etelä-Suomen rikosseuraamusalue, Suomi 5.Vollzugsdirektion, Itävalta 6.Johannes Gutenberg- Universität Meinz / Zentrum fur wissenschaftliche Weiterbildung, Saksa 7.Educational Disadvantage Centre, St. Patrick´s College, Dublin City University, Irlanti 8.Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus, Suomi Pvm Tekijä

3 3 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 3 Miten RISE syntyi  RISE:a edelsi HIPPO-projekti ( GLP), jonka päätavoitteita olivat: a) Vaihtaa toimijoiden tietotaitoa vankiopiskelijoiden yksilöllisten oppimispolkujen rakentamisessa b) Perehtyä vankilaopetuksen rakenteisiin eri maissa  Hipossa toimijoina olleet partnerit ehdottivat uuden projektin hakemista, jotta työ voisi jatkua  Partnereista yksi Norjasta, Ranskasta, Espanjasta ja Suomesta jäi pois  Uusia partnereita tuli yksi Itävallasta, Irlannista ja Suomesta (IJKK) Pvm Tekijä

4 4 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 4 RISE:n tavoitteet  Vankiopiskelijoiden uudelleenintegrointi yhteiskuntaan opetuksen ja oppimisen avulla: -Opiskelijoiden oppimistarpeiden kartoitus - Verkostoyhteistyön kehittäminen vankilaopetuksen kontekstissa vankiloiden sisällä ja ulkopuolella - ”Inside-outside”- tematiikan pohtiminen (mm. opintopolut) Pvm Tekijä

5 5 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 5 Mitä tehtiin Järjestettiin 7 työseminaaria joihin osallistui partneriorganisaatioiden toimijoita sekä heidän verkostotoimijoita ja asiantuntijoita  1. Aloitusseminaari Berliinissä  2. ”Individual Educational Plan” / Leuven, Belgia  3. ”Basic Skills / Learning Environment”, Järvenpää-Helsinki  4. ”Bridging Working and Learning In Prison”, Viini, Itävalta  5. ”Lifelong learning strategiestowards the socially excluded group of prisoners”  6. ”Qualifying and motivating prison staff”, Mainz, Saksa  7. Päätösseminaari ja yhteisen julkaisun, Proposal Paper, julkaiseminen ja esittely, Givenich, Luxenburgh Pvm Tekijä

6 6 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 6 Työskentelytavat  Seminaareihin valmistauduttiin tekemällä aiheesta ns. kotitehtäviä  Järjestäjän toimesta kotitehtävämateriaalista tehtiin koosteet jatkotyöstämistä varten  Työstäminen tapahtui pääsääntöisesti ns. learning-cafe tyyppisesti keskustellen  Järjestävä organisaatio hankki seminaareihin asiantuntijat ja aiheisiin liittyvät esitykset Pvm Tekijejä

7 7 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 7 Työskentelytavat  Seminaarien välillä käytiin toimijoiden kesken aktiivista keskustelua teemoista mm. Moodlessa ja sähköpostitse  Kunkin seminaarin yhteyteen oli järjestetty tutustumisia vankilaopetusta järjestäviin laitoksiin  Seminaareihin osallistujilla oli mahdollisuus vierailukäynneillä vaihtaa ajatuksia käytännön toimijoiden ja asiakkaiden kanssa Pvm Tekijä

8 8 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 8 Position paper  Järvenpää-Helsinki seminaarissa syntyi ajatus asiantuntijajulkaisun kirjoittamisesta laajempaan jakeluun  Päätettiin koota yhteinen julkaisu niistä teemoista joita käsiteltiin seminaareissa ja jotka nousivat esiin keskusteluissa  Suuren työn tulos saatiin valmiiksi Luxenborghin päätösseminaariin, jossa se esiteltiin ja julkaistiin Pvm Tekijä

9 9 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 9 Position paper  Kaikki partneriorganisaatiot tuottivat sisältöjä julkaisuun  Julkaisussa esitellään ”RISE- priciples” ja niihin liittyviä ”Models of Good Practice”  Irlantilainen partneri (Educational DisadvantageCentre, St. Patrick´s College, Dublin City University) teki suuren toimitus- ja kokoamistyön. Myös julkaisun taitto on heidän käsialaansa. Pvm Tekijä

10 10 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 10 Position paper  RISE-principles 1. Person at the Centre 2. Common Cordinated Mission 3. Continuum of Education and Learning 4. Strengthening the Evidence Bace 5. Advocacy of Prison Education and Learning Pvm Tekijä


Lataa ppt "1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus 1 Pvm Tekijä RISE 2011-2013  Reintegration into Society through Education and Learning  Vankilaopetuksen kv-projekti."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google