Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Raili Hildén 26.10.2006 Tervetuloa!. OSKU Kielten opetussuunnitelmien kehitys- ja tutkimushanke 2006 -2009 Yhteisseminaari 26. -27.10.2006 Helsinki, Hotelli.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Raili Hildén 26.10.2006 Tervetuloa!. OSKU Kielten opetussuunnitelmien kehitys- ja tutkimushanke 2006 -2009 Yhteisseminaari 26. -27.10.2006 Helsinki, Hotelli."— Esityksen transkriptio:

1 Raili Hildén 26.10.2006 Tervetuloa!

2 OSKU Kielten opetussuunnitelmien kehitys- ja tutkimushanke 2006 -2009 Yhteisseminaari 26. -27.10.2006 Helsinki, Hotelli Vuoranta

3 Raili Hildén 26.10.2006

4 Teemaryhmät 1 (Torstaina 26.10.2006) Lounas 11.30 – 13.00 Tutustukaa lounastauolla lähemmin henkilöihin, joilla on samanvärinen nimilappu kuin itsellänne. Pohtikaa, mitä muuta yhteistä teillä on. Kertokaa työstänne ja parhaista kokemuksistanne siinä.

5 Raili Hildén 26.10.2006 Tausta Uudet ops-perusteet 2003/2004 Eurooppalainen viitekehys sovellettuna tavoitealueisiin ja -tasoihin Tarve yhdistää kielelliset tavoitekuvaukset eletyn opsin kautta kielikasvatuksen ja koulutuksen yleisempiin tavoitteisiin (kulttuuri-identiteetin kehitys) Tarve seurata tavoitteiden toteutumista ja relevanssia Tavoitealueiden arvioinnin kehittämisen tarve

6 Raili Hildén 26.10.2006 + Koulukasvatukset yleiset tavoitteet

7 Raili Hildén 26.10.2006 Yleiskatsaus tutkimuskysymyksiin Miten oppilaat/opettajat/opetusharjoittelijat tulkitsevat kirjoitetun opsin tavoitteet? Miten tavoitteiden saavuttamista voi edistää? Miten tavoitteet saavutetaan? Miten ops-perusteita voidaan kehittää?

8 Raili Hildén 26.10.2006 1. Oppilaan näkökulma Miten oppilaan tiedot, taidot ja kulttuuri- identiteetti kehittyvät kokeilukauden aikana? Mitä tulkintoja oppilaat antavat opiskelutehtäville (työsuunnitelmasta  toiminnaksi)? Mitä käsityksiä, tunteita ja kokemuksia oppilaat osoittavat tai raportoivat?

9 Raili Hildén 26.10.2006 2. Opettajan näkökulma Miten opettajat tulkitsevat ops-perusteita? Millaisia tehtäviä sovelletaan kielikasvatuksen tavoitteiden edistämiseen opetuksessa ja miten? Millaisia käsityksiä opettajilla on opetuksen parantamisesta? Miten uudistava kokeilu etenee käytännössä? Miten opettajat näkevät oman ammatillisen kehityksensä kokeilukauden aikana?

10 Raili Hildén 26.10.2006 3. Muita kysymyksiä Millaista vuorovaikutusta ja tunnekokemuksia kokeilutehtävät virittävät luokassa tai sen ulkopuolella? Millaiset arviointikäytänteet sopivat kokeilutehtäviin erityisesti ja oppilaiden edistymisen arviointiin yleisemmin? Miten kielikasvatuksen arvioinnin pätevyyttä, läpinäkyvyyttä ja reiluutta voidaan parantaa?

11 Raili Hildén 26.10.2006 Menetelmiä ja toimintatapoja EKS Eurooppalainen kielisalkku OpiskelutehtävienSuunnitteluKokeiluPohdintaMuokkaus(kokeilu) Arviointi ja yhteenveto

12 Raili Hildén 26.10.2006 Example of an output 1 Oral test task designed by two Finnish teacher students at the University of Helsinki Department for Applied Sciences of Education At a French restaurant by Pilvi Lehto and Heidi Kalliomäki See also task specification

13 Raili Hildén 26.10.2006 Example of an output 2 Reading tasks dealing with American cultures designed by a Finnish teacher student at the University of Helsinki Department for Applied Sciences of Education Literature course planned, piloted and finalized by Laura Robinson

14 Raili Hildén 26.10.2006 Thanks for your attention!


Lataa ppt "Raili Hildén 26.10.2006 Tervetuloa!. OSKU Kielten opetussuunnitelmien kehitys- ja tutkimushanke 2006 -2009 Yhteisseminaari 26. -27.10.2006 Helsinki, Hotelli."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google