Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi KESKI-SUOMEN MATKAILUELINKEINON STRATEGIA 2010 Suomalaisin Suomi – viihdy ja voi hyvin.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi KESKI-SUOMEN MATKAILUELINKEINON STRATEGIA 2010 Suomalaisin Suomi – viihdy ja voi hyvin."— Esityksen transkriptio:

1 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi KESKI-SUOMEN MATKAILUELINKEINON STRATEGIA 2010 Suomalaisin Suomi – viihdy ja voi hyvin !

2 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi KESKI-SUOMEN MATKAILUN KEHITTÄMISPERIAATTEITA  peruslähtökohtana yrityslähtöisyys, julkinen sektori toimii edellytysten luojana  matkailukeskittymien vahvistaminen ja monipuolistaminen  veturiyritysten ja niitä tukevien yritysverkostojen kehittäminen tapahtuu laajojen kehittämissuunnitelmien pohjalta sekä teemapohjaisen toiminnan tukemisen kautta  ulkomaanmarkkinointiin suunnattujen, suuraluekonseptiin perustuvien tuotteistojen kehittäminen

3 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi KESKI-SUOMEN MATKAILUN VISIO 2010  Maakunnassa on vuonna 2010 vähintään 3-5 merkittävää, valtakunnan tasolla tunnettua matkailukeskittymää.

4 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi

5 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi KESKI-SUOMEN MATKAILUELINKEINON TOIMINTA-AJATUS ON: Keski-Suomi tunnetaan osana Järvi-Suomea vetovoimaisista kärkituotteista ja menestyvistä matkailukeskusverkostoista, jotka asiakaslähtöisesti tuottavat, markkinoivat ja myyvät laadukkaita ja kannattavia matkailupalveluita valitsemilleen asiakasryhmille kotimaassa ja ulkomailla.

6 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi YHTEISTYÖ YKSITYINEN-JULKINEN  Tiivistetään yhteistyötä yksityisen ja julkisen sektorin kesken yhteisen näkemyksen määrittelemiseksi Keski- Suomen matkailun kehittämisen suuntaviivoista ja yhteisistä toimintatavoista.  Kuntien keskeisin tehtävä on kaavoituksen avulla turvata matkailuyritysten menestyminen ja kasvu.  Matkailun MASTERPLAN –suunnitelmat -Himos, Paviljonki, Hankasalmi, Saarijärvi ja Peurunka Center

7 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi MATKAILUN KEHITTÄMISEN TAVOITTEET VUODELLE 2010  hotellikäyttöasteen nostaminen 50 %:iin (45,7 % v. 2004)  yritysten liikevaihdon kasvattaminen 6 % / vuosi  yöpymisvuorokausien keskimääräinen kasvu koko maakunnassa 20 000 vrk/vuosi  ulkomaisten matkailijoiden määrän lisääminen 17 % => 20 %  matkailukeskusverkostojen kehittäminen: 3-5 toimivaa matkailukeskusverkostoa v. 2010

8 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi Matkailun investoinnit ja tehdyt päätökset Keski-Suomessa: 2005 – 2006 toteutetut ja tehdyt päätökset Hotelli Alexandran laajennus ja ABC:t30 Kannonkosken Piispala 8 Himos87 Peurunka 6,5 Hotelli Keurusselän kylpylä1,2 Alba1,2 Revontuli + Häkärinteet 3,5 Cumulus 5 n. 142 milj. € 2007 – 2010 suunnitelmat: Himos jatkohankkeet Paviljonki Keskimaa Laajavuori Hankasalmi Savutuvan Apaja, Peurunka yms. n. 110 - 120 milj €

9 KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi MATKAILUN KEHITTÄMISPANOSTUKSET KESKI-SUOMESSA 2005-2010: PainopistealueOsuus julkisesta rahoituksesta Matkailukeskusverkostojen kehittäminen60 % Maakunnalliset teemat20 % Muut kehittämistoimenpiteet10 % Uudet avaukset/ideat10 % Lisäksi: Yritysten investoinnitn. 260 milj € Julkiset investoinnitn. 20 - 30 milj €


Lataa ppt "KESKI-SUOMEN LIITTO Sepänkatu 4, 40100 Jyväskylä www.keskisuomi.fi KESKI-SUOMEN MATKAILUELINKEINON STRATEGIA 2010 Suomalaisin Suomi – viihdy ja voi hyvin."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google