RAUMAN ENORSSI-SEMINAARI 23.-24.4.2015 OHJAAJAKOULUTTAJAT 2015 - 2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Läpäisyn tehostamisohjelman työseminaari Suunnitelma määrällisestä seurannasta Tampere
Advertisements

eVarikko - veturina ja tukena arjessa Tampereen seudulla
Prosessiteollisuuden toimeenpanon tuki -hanke Rolf Holmberg ja Terhi Puntila Tampere.
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
ALUEKESKUSOHJELMAN KULTTUURIVERKOSTO Verkostoitumisen iloja Anu Perttunen Oulun RYSÄ
TVT- ja verkko-oppimisen ryhmä
TVT ja verkko-opetus ENORSSI-SEMINAARI JOENSUU
JOENSUU OHJAAJAKOULUTTAJA- TYÖRYHMÄ. 1.1 OHJAAJAKOULUTUKSET A koulukohtaisesti: moduuli 1 B yksiköiden välisessä yhteistyössä: moduuli 2 (Jyväskylä,
Oma ala, oma paikka, oma tulevaisuus!
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Huoltajat oppilaan ohjauksen tukena Toplake-hanke Opetusministeriön rahoittama Tavoitteena mm.: Koti ja koulu yhteistyössä kaupungin ja koulun.
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
Työryhmätyöskentely , TVT ja verkko-opetus Tuomo, Tammi, Ari Myllyviita, Mikko Horila,
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Puh PowerPoint-esitys amk-opinnoista ja uudesta hakukäytännöstä sisältää 25 erilaista diaa vaatii.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut – Kainuun ammattiopisto
Lajipäällikköpäivät Skills –oppisopimus ja huippuvalmennus painotekniikkalajissa.
OULU OHJAAJAKOULUTTAJA- TYÖRYHMÄ. 1.1 OHJAAJAKOULUTUKSET Koulutuksia järjestetään tänä vuonna seuraavasti: - moduuli 1:een (Ohjauksen perusteet)
TUTKOKE Turun normaalikoulussa PM/MH. Mikä TUTKOKE?  Tutkimus-, kokeilu ja kehittämistoiminta  Tavoite määritelty harjoittelukoulujen strategiassa.
TutKoKe-toimintasuunnitelma Syksy 2014 Tutkoke-ryhmä järjestää yhteistyössä Joensuun normaalikoulun kanssa TutKoKe-symposiumin ja edeltävän.
Tuutorointi- ja Vertaistuutorointi- työrenkaiden yhteistapaaminen Tampereella Ryhmätyöskentelyn tuotokset.
Laatuseminaari Laadulla tulosta Case – opiskelijapalautteen kerääminen ja käsittely.
ALUEKESKUSOHJELMAN KULTTUURIVERKOSTO Helsinki Anu Perttunen.
Sairaalaopetuksen kehittäminen Helsingissä 2010 Saireke-seminaari Auroran koulussa
Sunnuntai, 29. maaliskuuta 2015 KORKEAKOULUJEN RAKENNEMUUTOKSEN VAIKUTUKSET AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIRJASTOIHIN FinELib-päivä Timo Luopajärvi.
Miten laatutyö käynnistettiin? Helsingin yliopisto Sosiaalipsykologian laitos Jaana-Piia Mäkiniemi Mia Teräsaho Vopla-hankkeen työpaja
Näkökulmia opintojen seurantaan biotieteissä Yliopistopedagogiikan yliopistonlehtori BioTDK Soila Judén-Tupakka.
Ohjaus seminaari Jyväskylä Tuija Rantanen & Anne Vaahtio Innova Länsi-Suomen aikuiskoulutuskeskus Verkottuva kumppanuus aikuisohjauksessa.
OHJAUKSEN ALUEMALLI TANSKASSA näkökulmia ohjauksen kehittämiseen Kommenttipuheenvuoro Jukka Eero Vuorinen Suomen opinto-ohjaajat ry.
OPS-ryhmä Rauma 23. –
AMMATTIKORKEAKOULUJEN JA YLIOPISTOJEN VÄLINEN YHTEISTYÖ KIELTENOPETUKSEN ALUEELLA ARENEN KIELITYÖRYHMÄ JYVÄSKYLÄ Ritva Kantelinen Ulla Lax.
Erilaisen oppijan tukeminen eNorssi-seminaari Hki / Tallinna ( Tämä työryhmä aloitti toimintansa )
VIIKIN ENORSSI-SEMINAARI OHJAAJAKOULUTTAJAT
O PETUSMINISTERIÖ /Jukka Lehtinen / / 1. Ammatillisen koulutuksen tuloksellisuuden kehittäminen Koulutuspoliittisia tavoitteita:
Ammatillisen koulutuksen ohjauksen laadunvarmistus Pasi Kallioinen, Sataedu & VeeVee Virtanen, SAKU ry OPINTO-OHJAUKSEN MITTARISTO JA SEN KÄYTTÖKOKEMUKSET.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
TAMPEREEN ENORSSI-SEMINAARI OHJAAJAKOULUTTAJAT
Oppilaiden ja huoltajien osallisuus hyvinvoivassa koulussa Marja Kannisto Yhteisöpedagogi YAMK, AmO.
ENorssin syysseminaarI ja TutKoKe-symposium Jyväskylässä SIVISTYS, OPPIMINEN JA OHJAUS OHJAAJAKOULUTUS.
Työssäoppimisen laajentaminen Määrällisesti Laadullisesti Testattuja toimintamalleja.
Katri Arnivaara Turun kaupungin vapaa-aikatoimiala Hankekoordinaattori 1.
Salmia ja Laituri-projekti 2013: Koulutus ja kehittämisen tuki ELY:ille Pasi Savonmäki Antti Laitinen TNO-foorumi Koulutus- ja kehittämiskeskus Salmia.
1. Kasva urheilijaksi Oulussa URHEILIJAN / LIIKKUJAN POLKU.
TTS OHJAAJAKOULUTTAJA- TYÖRYHMÄ. 1.1 OHJAAJAKOULUTUKSEN JATKAMINEN JA KEHITTÄMINEN Toiminnan sisältöRahoitustarve - Koulutuksia järjestetään.
ENorssin ohjaajakoulutuspalvelut TAVOITTEET LUKUVUODELLE Moduuli 2 Jyväskylä, Joensuu, Savonlinna Moduuli 2 Turku, Tampere, Rauma,
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
VASU:n jalkauttaminen Raumalla
Aikuisten uraohjaajien erikoistumiskoulutus
Lukion toisen vuoden kurssivalinnat
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
olevansa oman elämänsä tekijä.
ELGPN:n toiminnan tulosten ja työkalujen levittäminen ja hyödyntäminen Suomen elinikäisen ohjauksen kehittämisessä Raimo Vuorinen & Jaana Kettunen Jyväskylän.
Koulutuksen merkitys asiantuntijuuden vahvistamisessa
Opetushallinnon vaikuttavuustietopalvelu ja ammattikorkeakoulujen valmistumisvaiheen palautekysely (AVOP) Paula Merikko
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
PUNK-hankkeen arviointi
TVT ja verkko-opetuksen ryhmän muistio
Laaja-alainen arviointi
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Kehittämisprosessit VamO-hankkeessa
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Kehittämisen jatkoyhteistyöstä sopiminen
Kehittämisprosessit VamO-hankkeessa
eNORSSI TYÖSEMINAARI JYVÄSKYLÄSSÄ
Suomen Nyrkkeilyliitto
Kehittämisen jatkoyhteistyöstä sopiminen
Esityksen transkriptio:

RAUMAN ENORSSI-SEMINAARI OHJAAJAKOULUTTAJAT

1.1 OHJAAJAKOULUTUKSEN JATKAMINEN JA KEHITTÄMINEN Koulutuksia järjestetään seuraavasti: moduuli 1:een (Ohjauksen perusteet) perustuvia koulutuksia koulukohtaisesti, moduuli 2 alueellisena yhteistyönä (Jyväskylä, Tampere, Joensuu) pilotoidaan TVT-painotteista ohjaajakoulutusta koulukohtaisesti (Turku on jo pilotoinut) Saatetaan valmiiksi ja pilotoidaan erilaisia teemamoduuleja ja opintopiirejä. UUSI SUUNNITELMA: päivän pituisia foorumeja yhteisten ohjauskysymysten pohdintaan ja ohjauskäytänteiden jakamiseen. Joko aineryhmä-/luokka-astespesifejä tapaamisia tai yleisiä ohjauskysymyksiin liittyviä teemoja. Voi olla vain muutaman yksikön yhteisiä tapaamisia tai valtakunnallisia tapaamisia (vrt. LUTO-hankkeen aineryhmäkohtaiset tapaamiset).

1.2 HARJOITTELUN OHJAUKSEN KEHITTÄMINEN Kehitetään ja laajennetaan edelleen ohjaajakoulutusportaalia ohjaajien, ohjaajakouluttajien ja opettajaopiskelijoiden työvälineeksi ja materiaalipankiksi.

1.3 OHJATUN HARJOITTELUN PALAUTEJÄRJESTELMÄN KEHITTÄMINEN Lukuvuoden aikana jatketaan valtakunnallisen kyselylomakkeen uudistamisprosessia yhdessä TutKoKe-ryhmän kanssa. Uusittu kysely otetaan käyttöön Tehdään ohjatun harjoittelun kartoitus, jossa kerätään tiedot eri yksiköiden harjoittelun sisällöistä ja laajuudesta. Kartoitusta voidaan hyödyntää valtakunnallisen palautteen uudistamisprosesissa. Harjoittelukyselyn tuloksia hyödynnetään koulun toiminnan kehittämisessä ja koulukohtaisten ohjaajakoulutusten sisällöissä.