27. Yksinkertaiset koneet

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Fysiikka,1ov T1.
Advertisements

1 Johdon konsultointipalvelut – standardin julkistamistilaisuus Pekka Järvinen, SFS.
EVTEK–Teknillinen ammattikorkeakoulu CeBIT-messuprojekti Kati Liikanen.
Liike- ja potentiaalienergia
Työ, teho ja yksinkertaiset koneet
Voimista liikeilmiöihin ja Newtonin lakeihin
Liikettä vastustava voima
PALVELUALA 2009 Verkko-oppimisen tavoitteet Merja Talkio-Vilanen.
ERIKOISKULJETUS TRAKTORILLA
MOKIA - mobiilia kiinteistönhuollon ammatillista oppimista
Voima työ teho Laske oman suorituksen käytetyn voiman, työn ja tehon pöytäkirjan perustella.
Esim. työstä Auto lähtee levosta liikkeelle nousemaan mäkeä ylöspäin. Keskimääräinen liikettä vastustava voima on vakio. Mäen päällä autolla on tietty.
Sähköinen kirja oppimisympäristönä
Ikäihmiset ongelmapelaajina Narratiivisuus apuna
Yliopistojen näkökulma avoimen yliopiston alueelliseen tehtävään. Erno Lehtinen Turun yliopisto.
RISKIEN HALLINTA TEKNOLOGITEOLLISUUDEN YRITYKSESSÄ
Vuorovesi.
Java Serveletit ja Java Server Pages, 2 ov
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Sähköisen oppimisen edelläkävijä | e-Opin oppimateriaalit Opettajan työtä helpottavat e-materiaalit.
Tutkimus ”Käspaikka” –sivuston verkko- oppimateriaaleista Tarja Kröger Savonlinnan OKL / Joensuun yliopisto Käspaikka:
25. Noste Tavoitteet ja sisällöt Tiheys Noste
Mitä opetan peruskoulussa? (Tärkeimmät sisällöt) Kyösti Blinnikka
Sähköisen oppimisen edelläkävijä | Yhteenveto liikeilmiöistä.
18. Miksi kappale kaatuu Tavoitteet ja sisällöt Kappaleen painopiste
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Veijo Nikkanen: Sisällön ja rakenteen saavutettavuus Kaikille hyvä -koulutus 5. ja Selko-e Sisällön ja rakenteen saavutettavuus Veijo Nikkanen.
22. Kiihtyvä liike  .
15. Lämpöenergia luonnossa ja yhteiskunnassa
VUOROVAIKUTUKSET Kaksi kappaletta ovat keskenään vuorovaikutuksessa, jos ne vaikuttavat jotenkin toisiinsa. Vaikutukset havaitaan molemmissa kappaleissa.
Kokeellista kemiaa. Tavoitteet: Tutustua kemian keskeisiin työmenetelmiin. Tekemään yksinkertaisia tutkimuksia ja töitä pienissä ryhmissä. Saada lisävalmiuksia.
14. Aine laajenee lämmetessään
VOIMIEN LAKEJA.
Perusvuorovaikutukset
#perjantaipähkinä
24. Paine Tavoitteet ja sisällöt Paine Hydrostaattinen paine
1 Autonkuljettaja puristui puukuorman ja puutavaranosturin väliin painettuaan tahattomasti nosturia siirtävään vipua TOT-raportti 17/94.
Sähköisen oppimisen edelläkävijä | 30. Resistanssi on sähkölaitteen kyky vastustaa sähkövirtaa Tavoitteet ja sisältö - resistanssin käsite.
Sähköisen oppimisen edelläkävijä | 32. Sähkölasku määräytyy käytön mukaan Tavoitteet ja sisältö - Käsitteet energia ja teho - Oppia laskemaan.
Sähköisen oppimisen edelläkävijä | 24. Paine Tavoitteet ja sisällöt -Paine -Hydrostaattinen paine -Ilmanpaine -Yli- ja alipaine.
 Apuvälineitä, joilla voidaan säädellä tarvittavan voiman suuruutta ja/tai suuntaa  (yksinkertaiset koneet)
PYRAMIDIT. HAUTAMONUMENTTI PYRAMIDEJA RAKENNETTIIN HAUDOIKSI FAARAOILLE. FAARAOT MUUMIOITIIN ENSIKSI JA SITTEN NE LAITETTIIN HAUTAAN. FAARAOIDEN USKOTTIIN.
SanomaPron sähköiset sisällöt Lappeenranta Veso –koulutus Heikki Karjalainen.
Vieraat kielet Opetussuunnitelmassa Kieltenopetus Pöljän koululla Englantia opettaa Juhamatti Kalima, ruotsia Sari Korhonen. Saksan hoitavat etäopetuksena.
Voimavektorit Kaikki voimatehtävät pohjautuvat Newtonin II lakiin: Tiivistelmä ja tehtäviä voimavektorien yhdistämisestä m on tarkasteltavan kappaleen.
Vuorovesi ja aaltoenergia
Tiivistelmä 2. Vuorovaikutus ja voima
1. Energia liikeilmiöissä
Peitto & nopeus Peitto = kuinka monta kohderyhmään kuuluvaa kampanjalla tavoitetaan/kuinka suuri osuus kohderyhmästä mainoksella tavoitetaan. Shopper Plus,
VUOROVAIKUTUKSET Kaksi kappaletta ovat keskenään vuorovaikutuksessa, jos ne vaikuttavat jotenkin toisiinsa. Vaikutukset havaitaan molemmissa kappaleissa.
Innokas harrastus 7. Oppimiskerta EAGER.
Vuorovaikutus ja voima
Vanhat esineet kertovat menneestä
19. Liikettä vastustavat voimat
e-Norssi 5 v -juhlaseminaari
Tiivistelmä 4. Työ ja teho
4 Työ, teho ja hyötysuhde.
Minä kuljettajana Mikko Rautio.
Tiivistelmä 6. Paine ja noste
Digitarina.
17. Vuorovaikutus voi muuttaa kappaleen liikettä
Tehtävä 9.3: SmartArt-kaavion luominen tekstistä
25. Noste Tavoitteet ja sisällöt Tiheys Noste
18. Miksi kappale kaatuu Tavoitteet ja sisällöt Kappaleen painopiste
Timo Rissanen Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
VIPU Tehtävänäsi on valmistaa kruunukorkin avaaja seuraavia työkaluja ja –välineitä käyttäen.
VÄKIPYÖRÄ ja RATTAISTO
Vaaka ja vipuvarsi.
Esityksen transkriptio:

27. Yksinkertaiset koneet Tavoitteet ja sisällöt Väkipyörä Vipu Kalteva taso

Sähköiset oppimateriaalit: miksi? Oletko koskaan miettinyt, miten pyramidit on voitu rakentaa isoista kivistä ilman kaivinkoneita tai nostureita? 14.4.2017 Sähköiset oppimateriaalit: miksi?

Sähköiset oppimateriaalit: miksi? Väkipyörä Voidaan muuttaa voiman suuntaa Ei voida muuttaa voiman suuruutta Hyöty: Voidaan hyödyntää esimerkiksi omaa painovoimaa kuorman nostamiseen 14.4.2017 Sähköiset oppimateriaalit: miksi?

Sähköiset oppimateriaalit: miksi? Talja Yhdistämällä useita väkipyöriä voidaan rakentaa talja, jonka avulla voidaan muuntaa myös voiman suuruutta 14.4.2017 Sähköiset oppimateriaalit: miksi?

Sähköiset oppimateriaalit: miksi? Vipu 14.4.2017 Sähköiset oppimateriaalit: miksi?

Sähköiset oppimateriaalit: miksi? Vipu 14.4.2017 Sähköiset oppimateriaalit: miksi?

Sähköiset oppimateriaalit: miksi? 14.4.2017 Sähköiset oppimateriaalit: miksi?

Vipujen tasapainoehto Vipujen tasapainoehdon perusteella voidaan selvittää, kuinka suuri voima kuorman siirtämiseen tarvitaan. ”voima kertaa voiman varsi = kuorma kertaa kuorman varsi” 14.4.2017 Sähköiset oppimateriaalit: miksi?

Sähköiset oppimateriaalit: miksi? Laskuesimerkki   14.4.2017 Sähköiset oppimateriaalit: miksi?

Sähköiset oppimateriaalit: miksi? Kalteva taso 14.4.2017 Sähköiset oppimateriaalit: miksi?

Sähköiset oppimateriaalit: miksi? Kalteva taso 14.4.2017 Sähköiset oppimateriaalit: miksi?

Sähköiset oppimateriaalit: miksi? Kalteva taso 14.4.2017 Sähköiset oppimateriaalit: miksi?

Sähköiset oppimateriaalit: miksi? Kalteva taso   14.4.2017 Sähköiset oppimateriaalit: miksi?