MOTIVAATIO.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tunne ja Älyä! ©Mervi veini 2004.
Advertisements

Good Karma = Hyviä Seurauksia
Minäkö ulkomaille?  Miksi lähden ulkomaille ja mitä sieltä haen?  Lähdenkö pois jostain, pakenenko jotain tilannetta, ihmissuhdetta, ristiriitaa?  Onko.
HEKMI OY/ PALVELUKESKUS KASKI
Turun seurakuntayhtymä Valmennusraportti
KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
Ilon kautta tavoitteisiin Eveliina Pöllänen
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
aineenopettajat ohjaavat oman oppiaineensa opiskelua
Verkonkäytön ongelmat
Motivaatio halu + energia = motivaatio.
10 vinkkiä voimaantumiseen
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
OHJEITA JA VIHJEITÄ HARJOITTELUN OHJAAJALLE
11 Taloushallinnon opiskelusta. Teemana kannattavuusajattelu • Perusvalmiudet ymmärtää yritysten tuottamaa taloudellista tietoa • Tietoa tarvitsevat –
Listening comprehension
1 N-piirin johtajuusvalmennus Vapaaehtoistyön johtaminen.
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN TYÖNHAUN POHJANA
Minä oppijana 1 ov..
YLIOPISTO-OPISKELUSTA JA OPISKELIJA-KULTTUURISTA
Ajatuksia työpaikkaohjaajalle Hotelli-, ravintola- ja catering-alan opiskelijan ohjaamisesta ja motivoinnista työpaikalla.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Ajatuksia oppimisesta
VARHAINEN PUUTTUMINEN
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
PSYKOLOGIA 7 Koulukohtainen soveltava/ S
Opetushallituksen rahoittama ESR-hanke Manner- Suomen ESR-ohjelma Anki Sundqvist, projektijohtaja.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Positiivisen psykologian voima abivuonna
Tehtävätunnit – miten korvata jälki-istunto kasvatuksella?
OHJEITA YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN VALMISTAUTUVALLE.
Koulunkäynti alkaa noin 7-8v Peruskoulu, ammattikoulu, Jns.
Yrittäjämäisen ’Effectuation’-kehittämisen teoria ja käytäntöä Lähteet: Prof. Saras D. Sarasvathy, Effectuation: Elements of Entrepreneurial.
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
VALMENNUSRYHMIEN PELISÄÄNNÖT VOIMISTELIJAVALMENTAJAVANHEMMAT Voimistelen koska itse haluan* Olen esimerkkinä tytöille * Muistan, lapseni voimistelee koska.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Etäopetus perinteisesti videoneuvotteluvälineillä Etäopetuksen somesulkeiset Katrina Vartiainen.
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Taitava oppija Osaa yhdistellä tasapainoisesti erilaisia oppimistyylejä. On tietoinen siitä, miten itse oppii parhaiten. Pyrkii laajentamaan omia oppimisen.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Yhteisöllisen oppimisprosessin perusteet Seija Jeskanen
Kauppakatu 7 I KAJAANI I Päivi Partanen/Intotalo1© Makke Leppänen 2004 Vapauteen ja vastuuseen valmentaminen Päivi Partanen.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Miten tukea lukio- opiskelijaa? Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalvelut Oppilashuoltoyksikkö Lukion koulupsykologit ja –kuraattorit Kevät 2014.
TERVEYSTIETO 8 1. Tunne itsesi. Tunne itsesi Itsetunto tarkoittaa omien hyvien puolien ja heikkouksien tuntemista sekä niiden arvostamista. Kukaan ei.
Motivaatio oppimisessa Mari Lyyra Jämsän ja Jämsänkosken lukiot Oppimistaidon kurssi 2015.
TAVOITTEIDEN ASETTAMINEN KOULUTYÖLLE ANTAA ENERGIAA
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
Kokemuksia yhteistoiminnallisesta kemian opetuksesta lukiossa.
Kysely ykkösille 16AB 2016.
MIKSI LUKIOON???.
Ohjauspalvelut Tredussa
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Opiskelutaidot ja aineenopettajan ohjaus
Kurssit lukion kolmantena vuonna
Tarvitsen uuden lampun. Tunnetko Anjan
Enkeli-Klubi.
Oma kuva päänpäällä Piirretään oma kuva päänpäällä paperia pitäen.
Päätösitsearviointi Nimi: Ryhmä: Päivämäärä:
GRADUAHDISTUS Minna Nevala.
Oppimisen polut oppimista eriyttämässä
Ajanhallinta opiskelussa
OHJEITA JA VIHJEITÄ HARJOITTELUN OHJAAJALLE
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Ergonomia Fyysisesti raskas työ.
Keitele, Pielavesi, Tervo, Vesanto
Keitele, Pielavesi, Tervo, Vesanto
Esityksen transkriptio:

MOTIVAATIO

 Motivaatio on voima, joka vie eteenpäin. Motivaatio ei ole persoonallisuuden piirre tai pysyvä ominaisuus.  Omaa motivaatiota voi ja täytyy kehittää ja ylläpitää. Motivaatiota ei voi ammentaa ulkoapäin, vaan se kehittyy tai sitä on kehitettävä itsessään.  Täysin kadonneenkin motivaation voi löytää. Itsensä sparraamista, asioista kiinnostumista ja oman mielenkiinnon ylläpitoa on mahdollista oppia.

. Motivaation ylläpitäminen tai sen etsiminen vaatii  Motivaation ylläpitäminen tai sen etsiminen vaatii työtä ja usein myös ulkopuolista apua ja tukea. On varsin tyypillistä, että opiskelumotivaatio vaihtelee lukion aikana.  Jos huomaat opiskelumotivaatiosi olevan kateissa, tartu asiaan mahdollisimman pian ja pyydä apua opettajilta, opolta, terveydenhoitajalta tai psykologilta.

Motivaatiota voi kasvattaa itse esimerkiksi:  Pohtimalla opiskelun tarkoitusta: ”Miksi opiskelen?”, ”Mihin pyrin?” - Kuvittele päähäsi valkolakki tai itsesi unelma-ammatissasi.  Kehittämällä myönteistä asennetta opiskeluun ja oppimiseen. - Palkitse itseäsi. Läksyjen jälkeen voit rauhassa katsoa hyvän elokuvan tai tavata kavereita. - Tunnista omat vahvuutesi ja piirteet, joissa on kehittämisen varaa. - Nauti pienistäkin myönteisistä opiskelukokemuksista. - Opettele sietämään arkea; opiskelu on joskus tylsää ja vaikeaa, ja tulokset eivät näy heti.

 Asettamalla tavoitteita. - Haasta itsensä sopivasti. - Aseta realistisia tavoitteita. - Jaa tavoitteet pienemmiksi etapeiksi: ”Teen tänään läksyt.” - Sitoudu tavoitteisiin. - Ota vastuu omasta toiminnastasi ja sen tuloksista.