Maijaleena Huhtaniemi

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Eveliina Sirkeinen: Tekstianalyysi ja mielipidetekstit netissä
Advertisements

TAITOTASO 5 = TAITAJAN TAIDOT
Kysy kysymys parilta. Vastaus on tekstissä s
Jumalan kanssa.
Hei, minä olen vahvin… Klikkaa itse Tiedät kai, ettei me kissat olla koskaan pelänneet koiria.
SMART Board Interaktiivinen esitystaulu -> yhdistää perinteisen liitu- ja tussitaulun sekä tietokonekuvan Sormesi on hiiri! Laura Viljamaa 2011.
Helppoa ja ymmärrettävää suomea
Toimintaohjeet opelle
Avonet Digilehtiö käyttö
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
Suomen kielen syötöksen ja käytön kartoitus
LanguageMaid Kielten oppimiseen ja opetukseen Itsenäiseen käyttöön Opettajan työvälineeksi.
Ajatuksia elämästä..
Miten tukea maahanmuuttajan oppimista reaaliaineen tunneilla?
Oppimisen pelejä alakouluun
Objekti Totaaliobjekti = normaaliobjekti yksikkö genetiivi monikko -t-monikko yksikkö monikko auton autot -> Ostin auton. -> Ostin autot. opettajan opettajat.
Nanan päivä Kaikki lapset kouluun Malissa.
Eri kielitaidon osa-alueet, materiaalit ja suunnittelu
Kuvakäsikirjoitus.
NALLE PUH.
Luetaan! Kota-projekti, Diat laati Maija-Liisa Halme-Briedis.
Hyvää Joulua! Sinun ei tarvitse odottaa jouluun asti…
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
Lukemaan oppii vain lukemalla
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
Harjoitus 4, s. 62 MALLI: Kello Tiina nukkuu ja minä nukun myös.
TEKSTIN YMMÄRTÄMINEN.
Lihavuus on onnellisten hetkien kertymää....
Jos jonain päivänä Jos jonain päivänä tuntuu siltä että itkettää...soita minulle. En lupaa, että saan sinut nauramaan, mutta voin itkeä kanssasi.
Todennäköisen käsite alakouluikäisille
VARHAINEN PUUTTUMINEN
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Minun ystäväni 8. luokka tekijä – L. Pupulainen.
Eugen Herrigel.  Pakko myöntää, että mielenkiinto kirjaa kohtaan heräsi 76 sivua/3 kirjapistettä suhteesta, mutta tarkoituksenani oli kuitenkin lukea.
Taidot taskuun -tunnit Tapanilan ala-asteella
OSAAMISINTENSIIVISEN YRITTÄJYYDEN EDISTÄMINEN JA UUDEN LIIKETOIMINNAN KEHITTÄMINEN = OiLi
matematiikan ja luonnontieteiden pedagogiikan professori, OKL, JY
HEI USEIN HYMY TARTTUU Minulla ei ole sinulle uutisia...
Isä mummu pappa veli sisko vaari äiti isä isoisä täti mummi isä veli eno Miten aktiivinen lukuharrastus syntyy? Aktiiviseen lukuharrastukseen kuuluvat.
Kongruenssi ja rektio AI 15.
Puhu parin kanssa! Mitä sinä teit viikonloppuna?
Venäjän alkeiden opetus
Kuka puhuu totta? Oppilaat ovat tulleet luokkaan ja matematiikan tunti alkaa rauhallisesti.
Toimintaohjeet opelle
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
Kokeellinen lähestymistapa yläkoulun kemian opetuksessa
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Ops seminaari Askola.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
LUKEMISTA S2-KIELEN OPPIJOILLE Juli-Anna Aerila KT, FM Äidinkielen ja kirjallisuuden yliopistonlehtori Turun opettajankoulutuslaitos, Rauman yksikkö Turun.
Puhumista, kuuntelemista, lukemista, kirjoittamista?
9lk kirja-analyysi.
Kieli itseilmaisun välineenä
Työelämän tekstejä sähköposti.
A2-VENÄJÄ ДОБРО ПОЖАЛОВАТЬ!.
ESSEE.
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Astrid Lindgren Ilon Wikland.
Kirjallisuusterapia.
Alkuitsearviointi Nimi: Ryhmä: Päivämäärä:
Päätösitsearviointi Nimi: Ryhmä: Päivämäärä:
Kieli ja lukeminen alkuopetuksessa
1. Ilman lukevia aikuisia ei kasva lukevia lapsia
3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori
T Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
H Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
H Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
Esityksen transkriptio:

Maijaleena Huhtaniemi 176020 Oppikirja-analyysi Maijaleena Huhtaniemi 176020 Tanja Jaatinen 176024

Tukevatko hahmot oppimista? Ovatko ne mielenkiintoisia? Voiko oppilas samaistua hahmoihin?

Analyysin perusteita Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa (2004) oppilasta ohjataan kuuntelemaan, puhumaan, lukemaan ja kirjoittamaan erityyppisiä tekstejä. Nykyisin lukemisen ja kirjoittamisen lisäksi pidetään tärkeinä ilmaisun, mielikuvituksen ja luovuuden kehittymistä. Oman lukukokemuksen jakaminen ja käsitteleminen on myös merkityksellistä.

Vipunen 3 Runo on minulle läheinen asia, monien sanojen sointuisa rasia. Olen Loru-Lorentso, terve vaan! Pian opitkin minut jo tuntemaan. Osaan asiat runoiksi pukea, niitä voit tästä kirjasta lukea, ja runojeni avulla oppimaasi kerrata. Ystäväni on muuten Vipunen, joka kantaa kirjapinkkaa, antaa lukuvihjeitä ja hyvät kirjat vinkkaa.

Minä olen Vipunen. Pidän lukemisesta, suorastaan rakastan sitä Minä olen Vipunen. Pidän lukemisesta, suorastaan rakastan sitä. Vaikka minulla on kaikenlaista puuhaa ja askaretta, luen aina, kun voin. Olemme ystäväni Loru-Lorentson kanssa luonteeltamme hyvin erilaisia, mutta yhdestä asiasta olemme varmasti samaa mieltä: lukeminen ja runoilu kannattavat aina.

Uusi Salainen Kerho 3 Mikko, Kauno, Taru, Laila Jussi, Rami Anna-Maija ja Saara

Pulu Eno Ansu Kai

Vipunen 3 Tukee oppimista Hahmot eivät ole opettajan roolissa Lukeminen ja runoilu positiivisessa valossa Vipunen vetoaa poikaoppilaisiin Monipuoliset kirjavinkit

Ei tue oppimista Ahdistava motto? Kirjavinkkien sivuuttaminen

Kiinnostavuus Hahmojen erilaisuus Rento meininki Loru-Lorentso piiloilee Lähellä oppilasta?

Samaistuminen Tavallisilla asioilla lähelle oppilaan kokemusmaailmaa

Uusi Salainen Kerho 3 Tukee oppimista Pulu Enolla opettajan rooli Krokot innokkaita oppijoita

Ei tue oppimista Loputtomasti pulu Enoa Luokka puuhastelee vain kaikkea hauskaa Opettaja kaverina Ristiriitaiset tarinat ja kuvat

Opettajan päiväkirja:   - Kätilö nosti alastoman mykkyrän syliini. Sain pestä vauvan ja kammata sen tukan, enkä minä jännittänyt melkein yhtään. Sitten kannoin vauvan äitinsä viereen ja annoin molemmille suukon. Näytin vauvalle hitaasti kieltäni. Vauva vastasi ja näytti takaisin omaa kieltään.

Kiinnostavuus Hahmojen monipuolisuus Ainainen kesä

Samaistuminen -Erilaisia persoonia esim. heppatyttö, sporttipoika ja avioerolapsi

Johtopäätöksiä.. Yhtäläisyyksiä hahmovalinnoissa Rakenne- ja sisältöeroja Opetussuunnitelman soveltamisesta