Customer projects integrated within curriculum at Media Engineering programmes Erkki Rämö EVTEK University of Applied sciences R&D Seminar Case: Opus/PehmoGIS projects
Student project types ”Toy projects”, no real customer Internal EVTEK projects ”Free” customer projects Semi-commercial customer projects Commercial customer projects Learning in working life -projects
Customer projects (Fim)
Customer projects of (Fim)
Customer projects (Fim)
Customer projects of Media Technology(Euro) 2002
Customer projects of Media Technology(Euro) 2003
Customer projects of Media Technology(Euro) 2004
Customer projects of Media Technology(Euro) 2005
Customer projects of Media Technology(Euro) 2006
Customer projects of Media Technology(Euro) 2007
OPUS/PehmoGIS Taideareena 2004 (20000 eur) Järvenpää PehmoGIS (25000 eur) Oppiva kaupunkisuunnittelu (1 Meur, EVTEK n eur) TKK arkkitehtiosasto, YTK, tietotekniikka EVTEK Mediatekniikka teknisenä toteuttajana, Yhteistyö: Maanmittaus, Muotoilu Espoon keskuksen kehittämisfoorumi PehmoGIS: Kuuma-kunnat, Turku, Tampere
Linkkejä Taideareena Järvenpään PehmoGIS Opus-projekti Espoonkeskuksen kehittämisfoorumi Opus/PehmoGIS-projekti
Projektien hallinta Yksi kustannuspaikka 2336 ”Mediatech” Asiakas voi maksaa laskulla tai lahjoittaa EVTEK tukisäätiölle Maksu opiskelijoille stipendinä tai palkkana Projektien käytännön ohjaus johtoryhmän kokouksilla, joissa asiakas, opiskelijat ja opettaja Omasta vuosityöajastani n 2/3 projektien ohjausta
NetPro student view basic applications, screen shots etc.
Why commercial customer projects? Real customer is a motivation factor for students Commitment of the paying customer The student appreciates his/her work Developing entrepreneur attitude Company contacts for the teacher Challenge in life for the teacher
Why commercial customer projects? Extra money for students and school Good marketing of EVTEK Good regional influence Pragmatic R&D Three fields of education: technology, business, culture in new projects -> “Innovation AMK”