Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Sport Business School Tradenomipäivät Aila Ahonen, JAMK

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Sport Business School Tradenomipäivät Aila Ahonen, JAMK"— Esityksen transkriptio:

1 Sport Business School Tradenomipäivät 12.11.2015 Aila Ahonen, JAMK
Matti Kauppinen, Haaga-Helia amk

2 Verkostoyhteistyön synty ja periaatteet
Yhteistyötä vuodesta 2006 urheilumarkkinoinnin erikoistumisopintojen opetuksessa Yhteisenä missiona liikuntaan ja urheiluun liittyvän liiketoimintaosaamisen kehittäminen Innostus kehittämiseen ja kokeiluihin Uuden teknologian hyödyntäminen tutkimuksessa Yhteinen ajattelutapa ja tahtotila Verkostomainen työtapa –> yhteisiä tavoitteita toteutetaan olemassa olevien organisaatioiden pohjalta ja henkilöstö toimii tiiminä

3 TAVOITTEET 2011 -> Tuottaa osaajia toimialalle Liikuntatalouden ja liiketalouden kehittäminen
JAMK - Haaga-Helia Tahtotilan määrittäminen Sopimukset kuntoon Rahoitus, jakautuminen Laadunvarmistus Sport Business School Sport Business School Sport Business School JAMK HAAGA-HELIA Alkoi JAMK:ssa projektina 3 v + 1 vuosi Toimintamahdollisuuksien analysointi Vastuusuhteet JAMK – Haaga-Helia 2011 2013 2015

4 Mitä saatu aikaan tähän mennessä?
Tutkintokoulutus Urheilutradenomien koulutus (JAMK) Urheilumarkkinoinnin erikoistumisopinnot ja ylempi amk (HH) Future of Sport Marketing -seminaari vuosittain Opiskelijoiden kv-jaksot seminaareissa ja kumppanikorkeakouluissa TKI-hankkeet ja kaupallinen toiminta Tapahtumakehittäminen Toimialatutkimukset Organisaatioiden liiketoiminnan konsultointi ja kehittäminen Kansainvälinen tutkimusyhteistyö Koulutusvienti Yhteinen Sport Management –koulutusohjelma Guangzhoussa Kiinassa (HH)

5 Sport Business School (JAMK)
BBA-tutkintoja (urheilutradenomi) kpl/vuosi Vaihto-opiskelijat (lähtevät) 3-6 kpl/vuosi Lyhytvaihtoihin opiskelijaa /vuosi Englanninkielisiä opintoja 30 op/vuosi/opiskelija Virtuaaliopintopisteitä 5-10 op/vuosi/opiskelija T&K-opintopisteitä 5-15 op/vuosi/opiskelija Julkaisujen määrä 2-4 kpl / Vuosi Henkilökunnan T&K-tunnit h/vuosi TKI-hankkeiden määrä 1-2 kpl/vuosi Tutkimusyksikkö (Sport Business School Finland) myy maksullista palveluliiketoimintaa Työllisyys urheilutradenomeilla valmistumisvaiheessa 90 %

6 JAMK School of Business
Director Asta Wahlgrén (Ms) Administration Business and Entrepreneurship Pertti Pernu (Mr) Global Business Management Matti Hirsilä (Mr) Tourism and Hospitality Minna-Maaria Hiekkataipale (Ms) Continuing Education Anne Mäntysaari (Ms) Research and Development Tiina Martelius- Louniala (Ms) Business Administration Entrepreneur- ship Develop- ment Fashion and Clothing Business Information Systems International Business Music and Media Management Commercial Services Facility Management Services Management Tourism Management Master´s Degrees Further Training Courses Open Studies Specialisation Studies Development Projects Business Services Sport Business School 20/09/2018

7 Urheilutradenomien opinnot
Vuosittain urheilutradenomiopinnot aloittanutta opiskelijaa International Business opiskelijoilla mahdollisuus tehdä koko paketti tai Minor 25 op Kurssit 7 kpl Sport management and marketing kursseja 5 op urheilun taloushallinto 3 op EASM Summer School 5 op JAMK Summer School 3 op Harjoittelu urheiluorganisaatiossa Future of Sport Marketing seminaari Helsingissä Opiskeijoiden järjestämä Sport Management seminaari JAMKilla Projektiopinnot Erilaisissa tutkimusprojekteissa Urheiluorganisaatioiden kehittämisprojekteissa Opinnäytetyö toimeksiantona toimialan kansallisista ja kansainvälisistä aiheista ja aineistoista

8 Urheilutradenomin kärkiopinnot:
Markkinointi 5 op Markkinointi-viestintä 5 op Digital Marketing Kannattava tuotteistaminen Markkinoinnin juridiikka Customer Insight Brändistrategiat Markkinoinnin suunnittelu Markkinoinnin johtaminen 3 op Myyntityön osaaminen Asiakaskokemus-johtaminen Asiakkuus-johtaminen Myynnin johtaminen Sport Marketing Sport Marketing and Media Sport Management Sport and Event Marketing Sport International Digital Marketing in Sports Sport & Tourism Management (Summer School) 3-5 op EASM Summer School (Intensive, May) 5 op Urheilun taloushallinto 3 op (virt.)

9 Sport Business School Finland
Mitä Sport Business School tuo opiskelijoille? Urheilukärjen opiskelijat ovat mukana kansallisissa ja kansainvälisissä tutkimushankkeissa Tutkimushankkeet tuottavat Opetusmateriaalia Julkaisuja Opinnäytetyön aiheita Projektiopintoja Kansainvälistymistä Yrityskontakteja Opiskelijat osallistuvat vuosittain SBSF järjestämään kansainväliseen Future of Sport Marketing seminaariin Opiskelijat saavat harjoittelumahdollisuuksia yhteistyökumppaniyrityksissä, mukaan lukien SBSF

10 Research project examples (JAMK students)
Sport Business School Finland Research project examples (JAMK students) 2010 FIFA World Cup, Capetown, South Africa 2010, 2011 Veikkausliiga, Finnish National Football League 2011, 2012 FIS World Cup Lahti Ski Games Neste Oil Rally Finland, WRC FIA World Rally Championship 2012 UEFA Euro Cup, Poland and Ukraine 2012, 2013 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP, Finland-Sweden and Sweden-Finland 2012 SUL, Finnish Athletics Federation 2014 Land Hockey World Championships, Hague, The Netherlands 2014 FIA WRC Fan Survey JYP ice hockey club’s impact in host city 2015 Jyväskylä Sports City brand image See more: (Prezi)

11 Contacts:


Lataa ppt "Sport Business School Tradenomipäivät Aila Ahonen, JAMK"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google