Johanna Saarenpää, Roosa Rinne ja Veera Tervo Vaka 12C Kirjainten ja Numeroiden harjoitteluprojekti Eskarilaisille kisu pikkukuu -sadun avulla Johanna Saarenpää, Roosa Rinne ja Veera Tervo Vaka 12C
Projektin eteneminen Kisu Pikkukuu –opetustuokioita pidetään puolen vuoden ajan kerran viikossa Projektin välineinä käytetään älytaulua, SMART Boardia, PowerPointia, dokumenttikameraa, dataprojektoria ja jotakin tekstinkäsittelyohjelmaa Opetustuokio alkaa aina Kisu Pikkukuu – sadulla (kuvat PowerPointilla), joka orientoi lapset tulevaan harjoitukseen Harjoituksia tehdään yllä mainittuja välineitä käyttäen
Tuntiesimerkki 1 Tunti alkaa Kisu Pikkukuu –sadulla Satu on dramatisoitu PowerPointin avulla Jokaisessa sadussa Kisu Pikkukuu opettelee uuden kirjaimen ja numeron Sadun jälkeen lapset saavat harjoitella kirjaimien ja numeroiden muotoja pienryhmissä (pistetyöskentelynä) Jokaisella ryhmällä on oma vastuuopettaja Yksi ryhmä on älytaululla Toinen ryhmä käyttää tekstinkäsittelyohjelmaa Kolmas ryhmä piirtää kirjaimia ja numeroita dokumenttikameran alla. Dokumenttikameran kuva heijastetaan dataprojektorilla kankaalle, jotta muut voivat seurata ja kannustaa Lopuksi kaikki työt heijastetaan kankaalle ja tunnista annetaan palautetta
Projektin hyödyt Numeroiden ja kirjaimien oppiminen uudella tavalla Perustietotekniikkavälineiden käytön perusteiden oppiminen Kärsivällisyys, oman vuoron odottaminen Kaverin kannustaminen Oman kehityksen huomaaminen (lopun yhteenveto)