JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Tiedottaminen verkostojen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vanhustyön keskusliitto kolmannen sektorin toimijana
Advertisements

YLIOPISTOJEN AASIA-VERKOSTO
Lähde: Tilastokeskuksen väestöennuste
Kouvolansanomat.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2013.
KIEKURA Turun Kielitivolin koulutusristeily BIENVENUE !
Toimintaohjeita kesää varten Lue huolella! Jälkiohjauksesta vastaavat: • 9A, 9D, 9E, 9F : Opo Elina Nissinen, p • 9B, 9C, 9G: Opo Satu Hietala,
112-päivän hyväksi havaittu formaatti. Kaikkien 112 •Vietämme 112-päivää, koska haluamme vähentää onnettomuuksien ja tapaturmien määrää. •Tapahtumissa.
Uusien kyläsuunnittelijoiden rekrytointitilaisuus 3. kokoontuminen klo – Siilinjärvi Kyläsuunnitelman hyödyntäminen Ohjelma Klo
KTL:n nykytila ja tulevaisuus Ryhmätyöskentely Ryhmä 5 Koulutuksen tutkimuslaitos - Finnish Institute for Educational Research.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTON AVOIN YLIOPISTO Aikuiskoulutuksen laatuyliopisto IKÄÄNTYVIEN YLIOPISTON VALTAKUNNALLINEN KEHITTÄMISHANKE, osa II ”Oikeus.
ILO ELÄÄ JÄRJESTÖISSÄ – Pohjois-Karjalan järjestöpäivät , Kitee PALAUTTEEN PURKU Hanna Kääriäinen 2013.
Kouvolansanomat.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Esaimaa.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Matkailu.org – matkailualan tutkimustiedon verkkopalvelu Informaatikko Mari Niemi, Itä-Suomen yliopisto (UEF), matkailualan opetus- ja tutkimuslaitos,
Tervetuloa! Tutoreiden koulutuspäivä Susanna Koistinen ja Jenna Anttonen Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunta.
Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
2/2009 MUUTKIN HALUAVAT TIETÄÄ Kerro hankkeesta ja sen tuloksista NR/2011.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Vieraskieliset koulutusohjelmat - yhteistyön kehittäminen Ulla Weijo
1/17 NIVELVAIHEEN TOIMINTAMALLI Luonnos
Opetuksen ja oppimisen kansainvälinen tutkimus TALIS 2013
Tilastotietoja suuralue- ja maakuntajaolla (NUTS2 ja NUTS3)
HÄTÄKESKUSLAITOS TÄNÄÄN
TTL Sosiaalisessa mediassa
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Pelkosenniemi 1.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kemi 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!
Tervetuloa! Tutoreiden koulutuspäivä Susanna Koistinen ja Iiro Korhonen Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunta.
KPL TIET KADUT.
Kansainvälistä joustavaa oppimista ITK, Aulanko Education and Technology Transfer Division, CERN Switzerlandhttp://cern.ch/webuniversity.
KAARINAN LUKION HARPPAUS Turun seudun lukiorehtoreiden syyspäivä
Väestönmuutos , maakunnittain
KOULUTUSPSYKOLOGIA S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot –
Verkko-opetuksen laatuhankkeen kehitystyö 2006 VVYOP` Sari Koski-Kotiranta, Helsingin yliopisto
HALLITUSBAROMETRI Barometrin toteutus Toteutus 14 kauppakamarin alueella Etelä-Pohjanmaa, Etelä-Savo, Helsingin seutu, Häme, Keski-Suomi,
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
Sosiaalisen Ydin -foorum Jyväskylä Mitä on sosiaalisuus?
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
1 SSTL Puhtausala ry – TOIMIALAN KEHITTÄJÄ. SSTL Puhtausala ry Vuonna 1970 perustettu puhtausalan neuvonta- ja koulutusjärjestö. Yleishyödyllinen ja puolueeton.
VTT - OSAAMINEN RATKAISEE VTT lyhyesti VTT ON PUOLUEETON JA MONIALAINEN ASIANTUNTIJAORGANISAATIO Palveluksessa noin 3000 asiantuntijaa Liikevaihto.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO RV/12/11/2004 Internet ohjausalan ammattilaisten, tutkijoiden ja päätöksentekijöiden yhteisenä työalustana Raimo Vuorinen Tutkija,
Mistä voit anoa hyväksilukuja? muissa oppilaitoksissa suoritettuja kursseja aktiivinen koulun ulkopuolinen toiminta: esim. järjestö-, kulttuuri-, ohjattu.
Miten tapahtumani on uutinen?
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Vieraskielisen opetuksen politiikkatasot -seminaari Kielikoulutuspolitiikan verkosto Soveltavan kielentutkimuksen keskus.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
T&K-hankkeiden viestinnästä Satu Orkola.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Virtuaaliammattikorkeakoulu Yhteyshenkilöpäivät Outi Vahtila
Kalevankankaan koulun mainosprojekti Mediavaikuttamisen parhaat eurooppalaiset käytännöt.
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Julkaisu ja viestintä -vahvuusalue Tavoitteet Tavoitteena on edistää koulutustutkimuksen ja sen tulosten tunnetuksi tekemistä sekä laitoksen.
Verkkotoimituskuntien yhteinen kokous Kehittämiskohteita Opetustoimen viestintä Yhteistyön kehittäminen Tiedotuskanavien valinnat Tiedotuskäytännöt.
Uusi palvelu
Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)
1 SSTL Puhtausala ry – TOIMIALAN KEHITTÄJÄ. SSTL Puhtausala ry Vuonna 1970 perustettu puhtausalan neuvonta- ja koulutusjärjestö. Yleishyödyllinen ja puolueeton.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus Leena Hiltunen Yliassistentti (OPE)
Informaatioteknologian tiedekunta Jyväskylän yliopiston laadunvarmistus IT-tiedekunnan.
Ops seminaari Askola.
Apua OPS:n tvt-tavoitteiden arviointiin Jari Harvio, Hämeenlinnan kaupunki Harri Jurvela, Tampereen kaupunki Esityksessä on Kahootilla toteutettu kilpailu.
Yhdestä kolme Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi Katri Lehtovaara & Tarja Vänskä-Kauhanen
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
PONTTI –Pohjoista ohjausosaamista nuorisotakuuseen, 5op
Tänään tutkimme mediakriittisyyttä
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Maaseutuverkosto vartissa
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Kohti kansallista digitaalista koulua
Case-linkit sana&search[asiasana]=Yhteistoimintamenettely
Esityksen transkriptio:

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Tiedottaminen verkostojen yhteistyönä Case Virtuaalisuo

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Mitkä verkostot? Toteuttajat: Jy / Agora Center, Koulutuksen tutkimuslaitos, IT-tiedekunta Yhteistyökumppanit: mm. Leivonmäen kunta, Jyväskylän kaupunki, Metsähallitus, Turveteollisuusliitto, erilaiset suoalan toimijatahot Osallistujat: Joutsan lukio, Kurkiauran koulu, Muuramen lukio, Normaalikoulun lukio, JAO, Tarvaalan luonnonvarainstituutti

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Mikä oli uutinen? Hankkeen aikana: Monialainen Virtuaalisuo-hanke (VISU) ja osallistuva suunnittelu eri tahojen kanssa –Tavoitteena osallistujien rekrytointi Hankkeen loppuvaiheessa: Suomen laajin virtuaalisuo avataan –Käyttäjien saaminen Virtuaalisuolle –Tiedon levitys (tutkimus- ja kehitystyö, toteutustapa,...) Hankkeen loputtua: Monipuoliset käyttötavat, jatkosuunnat, tutkimustieto –Aktiivisen käytön varmistaminen, jatkokehitykseen takaaminen, tutkimuksellisen tiedon kokoaminen

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Virtuaalisuon tiedotus- ja julkistamistilaisuus Materiaalit: esite, lehdistötiedote, kutsu yhteistyökumppaneille, kutsu lehdistölle, virtuaaliset postikortit Erilaiset tiedotuskanavat (mm. KTL, suoalan toimijat, partnerit) Ohjelma: Eri osallistujatahojen esilletuominen

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Mitä saatiin aikaan? Näkyvyys tiedotusvälineissä –Helsingin Sanomta(16.1), Keskisuomalainen (13.1), Radio Jyväskylä (14.1.), Keski-Suomen radio (15.1),Opettaja-lehti (19.1), Retki-lehti (päiväys/nro?), Tiede-lehti (2/2007), Hämeen Sanomat (16.1.), Suomenmaa (16.1.), Länsi-Savo (16.1.), Itä-Savo (16.1.), Etelä-Suomen Sanomat(17.1.), IT-viikko (19.1.). Runsaasti palautetta eri tahoilta, erilaisilta käyttäjiltä Julkaisut, artikkelit, esitykset: –BioEnergia-lehti (3/2007), Suo-Mire Verkoston laajeneminen: linkit Virtuaalisuolle –Yhteistyötahot: –Uudet: Opetushallituksen tapausesimerkki tietotekniikan opetuskäytöstä Yhteistyöverkosto Virtuaalisuon jatkokehittämiselle

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Viestinnästä opittua KTL:n viestintäasiantuntijoiden osaaminen laadukasta (luottamus) Erilaisille yleisöille tiedottaminen –Mikä on uutinen? –Mikä on paras tapa uutisen perille saamiselle Verkoston myönteinen asenne ja aito osallistuminen edistää tiedon leviämistä –vievät samalla omaa viestiä eteenpäin Tiedotusvälineet olivat innokkaita välittämään uutista eteenpäin Tiedotustilaisuus: välitön tunnelma (lapset ministerin oppaina) Kuka saa kertoa uutisen ensin? Tasavertaisuus? Milloin paras ajankohta ’julkistamiselle’?

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Lisätietoja Marja Kankaanranta

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta