Kunnan valtionosuusrahoitus 2014 Lähde: Suomen Kuntaliitto 6.9.2013 Sanna Lehtonen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Suomen Kuntaliitto Juha Henriksson Erityisasiantuntija,
Advertisements

Kotka-Pyhtää Heikki Miettinen Asukkaiden palvelutarpeiden ennakointi ja kuntatalous ART.
Etelä-Savon kuntien talous 2013 Kuntien ajankohtaispäivä Mikkeli
Lukiokoulutuksen vuoden 2007 KÄYTTÖKUSTANNUKSET YHTEENSÄ (€/oppilas) 12 suurimman kaupungin kesken, OPH:n tilastotietoa (ilman pieniä hankkeita)
Oppilasmäärien vähenemisen haaste  Vuorenmaan ja Kankaanpään koulujen työnjako Vuorenmaan kouluun ns. varhaiskasvatusyksikkö, jossa toimii esikoulu ja.
Laskelma kuntien ja kuntayhtymien menoista v. 2012
Peruspalvelujen ennakointi Kajaanin seutukunta. Peruspalvelujen ennakointi Kajaanin seutukunta Heikki Miettinen Mallin pohjatiedot Väestöennusteet.
Oppilaitosrakentamisen valtionrahoituksesta Valtionosuudesta valtionavustukseksi Uudenmaan ELY-keskus, Marjo Mäkelä, kulttuuriyksikkö1 =>Vuoden.
Työttömät* työnhakijat; yleisimmät akavalaistutkinnot *) Työttömät ilman lomautettuja Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriön työttömyystilastot
KVTES luku IV vuosilomalaista johtuvat muutokset 2013
Virolahti Heikki Miettinen Asukkaiden palvelutarpeiden ennakointi ja kuntatalous ART.
Tampereen seutukuntien päiväkotihoidon kustannusvertailu 2013
Laki muuttuu – miten se eroaa yhteispalvelulaista? Yhteispalvelupisteestä Asiointipisteeksi – seminaari Lainsäädäntöneuvos Sami Kouki.
Työttömät* työnhakijat ELY-keskuksittain *) Työttömät ilman lomautettuja Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriön työttömyystilastot Työttömät* työnhakijat,
Valtionosuusuudistus 2010
Opetushallinto 2 A Koulutushallinnon keskeiset sisällöt
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
CSC:n rooli bibliometrisen aineiston tuottamisessa
Arvio kunnan peruspalvelujen valtionosuudesta, Kuntaliitto Kuntaliitto korostaa, että tehty peruspalvelujen valtionosuuslaskelma on arvio, jossa.
Kuntien valtionavut ja valtionosuusjärjestelmä
Sairastavuusindeksit v kuolleisuusindeksit - lääkekorvausindeksit - työkyvyttömyysindeksit Lähde: Kela, Terveyspuntari
Pohjois-Savon kuntien valtionosuudet v Lähde: Kuntaliitto
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tietohallinto-ohjausryhmän.
Maassamuutto ikäryhmittäin 2013 (ei siirtolaisuutta mukana), aluejako ETELÄ-SAVON MAAKUNTALIITTO Lähde: Tilastokeskus Päivitetty: /
Kokonaisnettomuutto ikäryhmittäin Etelä-Savossa 2013, aluejako ETELÄ-SAVON MAAKUNTALIITTO Lähde: Tilastokeskus Kokonaisnettomuutto sisältää sekä.
Ajankohtaista tuloksellisuusrahoituksesta Suomen Oppisopimuskoulutuksen järjestäjät ry Lea Juhola.
Laskelma kuntien ja kuntayhtymien menoista v. 2013
Kotka-Haminan seutu yhdessä Heikki Miettinen Asukkaiden palvelutarpeiden ennakointi ja kuntatalous ART.
Kunnan valtionosuusrahoitus 2014 Lähde: Suomen Kuntaliitto Sanna Lehtonen.
Kuntatalouden kehitys vuoteen 2019
Kunnan valtionosuusrahoitus 2014 Lähde: Suomen Kuntaliitto Jouko Heikkilä.
Talouden kehitys ja arvio vuoden 2015 kehityksestä
jh/hp Valtion ja kuntien verorahoitus vuonna 2015, mrd. € Tilinpäätösten mukaan (ennakkotieto) Alv ja muut verot 2,7 1,6 Vero ansiotuloista 18,5.
JHS KUNTIEN TEHTÄVÄ- JA PALVELULUOKITUS Työryhmän 5. kokous Tommi Oikarinen.
Pohjois-Savon kuntien valtionosuudet v Lähde: VM ja ; OKM ja (Suomen Kuntaliitto )
1 Ammatillisen lisäkoulutuksen tuloksellisuusrahoitus Ammatillisen koulutuksen tulosrahoituksen neuvottelukunnan kokous
Valtion ja kuntien verorahoitus vuonna 2015, mrd
Valtion ja kuntien verorahoitus vuonna 2016, mrd
Valtion ja kuntien verorahoitus vuonna 2016, mrd
Kuntatalouden kehitys vuoteen 2021 Lähde: Kuntatalousohjelma 19. 9
Kuntatalouden kehitys vuoteen 2021
Pohjois-Savon kuntien valtionosuudet vuonna 2017
Lähde: Suomen Kuntaliitto / Sanna Lehtonen
Lähde: Suomen Kuntaliitto /Sanna Lehtonen
Laskelma Pohjois-Savon kuntien valtionosuusrahoituksesta v. 2016
Lähde: Suomen Kuntaliitto
Ennakkolaskelma kuntien valtionosuusrahoituksesta v. 2016
Ennakkolaskelma kuntien valtionosuusrahoituksesta v. 2016
Lähde: Suomen Kuntaliitto
Ennakkolaskelma kuntien valtionosuusrahoituksesta v. 2016
Opetus- ja kulttuuritoimen käyttökustannukset v. 2016
Lähde: Suomen Kuntaliitto / Sanna Lehtonen
Valtion ja kuntien verorahoitus vuonna 2016, mrd
Jatkoaskeleet Hallituksen esityksen päälinjat
Lähde: Suomen Kuntaliitto/Sanna Lehtonen
Lähde: Suomen Kuntaliitto /Sanna Lehtonen
Lähde: VM Kuntaosasto ja OKM Kuntaliitto
Valtion ja kuntien verorahoitus vuonna 2016, mrd
Maakuntatilaisuus, Kymenlaakso Kouvola
Maakuntauudistuksesta johtuva kuntien talouden tasapainotilan
Kuntien palvelutuotannon kustannuksia
Kuntaliiton kuntien talouden tunnuslukutiedosto
Kuntien ja kuntayhtymien toimintamenojen
Valtion ja kuntien verorahoitus vuonna 2017, mrd
Laskelma Pohjois-Savon kuntien valtionosuusrahoituksesta v. 2016
Pohjois-Savon kuntakohtaiset ennakolliset valtionosuuslaskelmat 2019
= = 62 9 ∙ 7 - 1= 62 8 ∙ = 62 (3 + 5) ∙ 6 = : 2 ∙ (15 – 7) = ∙ = 48 7 ∙ : 3 = 48 ( ) : 3 +
Lähde: Kuntaliitto /Sanna Lehtonen
Lähde: Kuntaliitto/Sanna Lehtonen
Esityksen transkriptio:

Kunnan valtionosuusrahoitus 2014 Lähde: Suomen Kuntaliitto Sanna Lehtonen

Kunnan valtionosuusrahoitus muodostuu hallinnollisesti kahdesta osasta: - valtiovarainministeriön hallinnoimasta kunnan peruspalvelujen valtionosuudesta ja - opetus- ja kulttuuritoimen rahoituksesta annetun lain mukaisesta valtionosuusrahoituksesta, jota hallinnoi opetus ja kulttuuriministeriö Valtionosuuden laskennallinen peruste muuttuu vuosittain nk. automaattimuutosten perusteella. Näitä ovat määräytymistekijöiden, esim. asukasmäärien, oppilasmäärien ja muiden laskennan perusteen olevien määrien muutokset ja kustannustason muutoksesta johtuvat hintojen muutokset (indeksikorotus)

Peruspalvelujen ikärakenteeseen perustuvan valtionosuuden laskennalliset kustannukset määräytyvät siten, että ikäluokan määrä kerrotaan ko. ikäryhmän perushinnalla