MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Advertisements

Naakan oppilaskunta Tervetuloa! Kasvu yrittäjyyteen -hanke - 2 Projekti Idea projektista syntyy kun: –tarvitaan jotain, jotain puuttuu (rahaa.
Valmennus AMK-opintoihin -työkori –
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Alustava liiketoimintasuunnitelma
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Maahanmuuttajataustaisten opiskelijoiden tukeminen Variassa Kamut-projektin yhteenvetoa Varian opettajien kokemuksia.
TOPO-opettajien ohjatut työelämäjaksot Nina Aula.
Opetusmenetelmät sekä kontaktiopetuksen ja itsenäisen työn suhdeluvut ammattikorkeakouluissa Ryhmätyöskentely
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
Projekti ja siinä työskentely
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
KULTTUURIT KOHTAAVAT Hannele Juntunen Kristiina Kukkonen
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
Peppi-koulutus, syksy 2014 Jukka Jonninen / Strategiayksikkö.
T Personal SE assignment Communication Practices Miikka Lötjönen.
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Yritysyhteistyö ja työanalyysit
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Onnistunut IT-projekti - Haaveesta totta? Tiken näkemys
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Sisältö Menetelmän taustaa Menetelmän 8 askelta – 1. Liikkeelle (Move!) – 2. Video minulle – 3. Puhetta minulle – 4. Video sinulle – 5. Puhetta sinulle.
Työpaikkakouluttajan ABC
MINNO® Innovaatioprojekti 2014 Loppukatselmus Team UNITT a Yksilölliset istuimet
Työpaikkakouluttajan ABC
Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
MINNO® Innovaatioprojekti 2014 Loppukatselmus MOLA - Moniammatillinen Lapinlahti Lapinlahden Lähde - Ravintolapäivä
Robottiprojektin kirjalliset työt Projektisuunnitelma Projektiraportti (väli-, loppu-) Esitysmateriaalit Muistiot palavereista Tekniset selvitykset ja.
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Kotiin – Behind the Scenes
Hyvinvointialan yrittäjän hyvinvointi
T /5115 Software Development Project I/II Experience Exchange Session: architects Jari Vanhanen Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon laboratorio.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Neloset Mieletöntä Valoa
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Valomieliset Mieletöntä valoa
Projektityökurssi KLTITE05SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Ops seminaari Askola.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
Projektityöskentely Projekti käsitteenä Projektin vaiheet Projektin asettaminen Projektin suunnittelu Projektin käynnistäminen ja toteuttaminen Projektin.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus MinnoFest ’15 -tuotantotiimi MinnoFest ’
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Discopallonivel Children’s Hospital Escape
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Ykkösryhmä Luonnonläheinen aistitila
Yrityksen projektisuunnitelma
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
Työkaluja tehtävien tueksi
Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää?
Tiivistelmäkalvot arkistoon
Opettajan nimi | kurssin numero
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Yrityksen projektisuunnitelma
MINNO® Innovaatioprojekti 201x - Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
KUMMIPÄIVÄ.
Esityksen transkriptio:

MINNO® Innovaatioprojekti 2014 - Loppukatselmus iAsema Lapinlahden Lähde 7.11.2014

iAsema Anna Bayoudh, anna.bayoudh@metropolia.fi projektityöntekijä, toimintaterapia Elise Kumlin, elise.kumlin@metropolia.fi sihteeri, fysioterapia Mira Värekoski, mira.varekoski@metropolia.fi projektityöntekijä, sosionomi Ilona Jämsen ilona.jamsen@metropolia.fi projektityöntekijä, kulttuurituotanto Salla Ryynänen salla.ryynanen@metropolia.fi projektipäällikkö, kulttuurituotanto Anna Miettinen anna.miettinen@metropolia.fi projektityöntekijä, kulttuurituotanto

Ryhmänne vastaanottama haaste ja tilaaja Tilaajana toimii Lapinlahden Lähde, jonka haasteena on saada hanke toteutuneeksi. Meidän tehtämme oli saada hankkeelle näkyvyyttä ja lisätä ihmisten tietoisuutta

Ratkaisu - Projektikuvaus Jotta pääsisimme tavoitteeseemme päätimme tuottaa videon Tiedon jakaminen videon kautta on kevyttä, helppoa ja viihdyttävää Videota on myös helppo jakaa etenkin sosiaalisessa mediassa ja parhaimmillaan siitä voi tulla viraali

Lopputulos – mikä? Ja kuvia, linkkejä Pyrimme viestimään katsojille informatiivisesti, mutta kysyvästi, mitä Lapinlahden lähde voisi tulevaisuudessa olla. Ryhmän jäsenet esiintyvät videolla Lapinlahden alueella kylttien kanssa, joissa on lyhyitä ja ytimekkäitä lauseita

Projektin plussat pääsee näkemään miten projekti etenee ja mitkä tekijät (kuten paikallishallinto ja lait) vaikuttavat hankkeen syntymiseen tai kaatumiseen oppii uusia työskentelytapoja sekä näkökulmia muilta ryhmän jäseniltä moniammatillisuus Jatka tarvittaessa seuraavalle sivulle

Kalvosarjan tekijän nimi Projektin miinukset Videon kannalta hyvin tiukka aikataulu Työskentely perjantaiden ulkopuolella ja suhteessa muihin opintoihin Epäselvät tehtävänannot, kuinka pitkä/syvällinen projektisuunnitelma, millaiset kokouspöytäkirjat, minkälaista lopputuotosta odotetaan (pitääkö olla jotakin konkreettista, mitä tehdä jos tätä konkreettista tuotosta ei ehditä/pystytä toteuttamaan?) Ei tietoa resursseista (raha, aika, paikat, tarvittavat henkilöt) voidaan käyttää lopputuotosten toteuttamisessa Tapaamisissa toistoa ja keskityttiin epäolennaiseen Kalvosarjan tekijän nimi

Ryhmätyö – kuinka onnistui? Hyvin onnistunut ryhmätyöskentely, joustavaa, tasa-arvoista Säännölliset tapaamiset joka perjantai, jatkuva eteneminen suunnitelmien mukaan, tehtävien delegointi Positiivisia muutoksia ryhmän kokoonpanossa

Sisäinen ja ulkoinen viestintä Facebook Sisäinen viestintä Kuvien jako Google docs Raportointi, kirjalliset työt Puhelin Sähköposti Tapaamiset

Mitä opitte? Aikataulutus Henkilökemioiden merkitys Työnjaon luontevuus Muutosvalmius ja joustavuus Jatkuva yhteydenpito Moniammatillisuutta Määrätietoinen päätöstenteko

Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää? Enemmän aikaa projektin toteutukselle Innovaatioprojektin opintopiste- ja työmäärä tulisi paremmin suhteuttaa toteutuksen pituuteen nähden Selkeämmät ohjeet opiskelijoille vaadittavista kirjallisista töistä ja niiden laajuuksista Enemmän projektivaihtoehtoja, jotka ovat lähellä opiskelijoiden omaa alaa, jotta he voivat soveltaa omaa osaamistaan projektiin Pitäisi tarkemmin suunnitella mihin vaiheeseen opintoja tälläinen kurssi tulee, esimerkiksi yhdellä opiskelijalla päällekkäin harjoittelu tämän kurssin kanssa

Kalvosarjan tekijän nimi Tiivistelmä kalvo iASEMA Ilona Jämsen, kulttuurituotanto Anna Miettinen, kulttuurituotanto Salla Ryynänen, kulttuurituotanto Elise Kumlin,fysioterapia Mira Värekoski,sosionomi Anna Bayoudh, toimintaterapia Kalvosarjan tekijän nimi

Kalvosarjan tekijän nimi Lopputuotos Työelämän haaste: Lapinlahde Lähde –hankkeen toteuttaminen ja tietoisuus Tulokset: Informatiivinen ja herättelevä video Jaetaan sosiaalisessa mediassa Tilaaja/yhteistyökumppani: Lapinlahden Lähde Työryhmä: iASEMA Ohjaava opettaja: Päivi Eskelinen-Roos, Katriina Rantala- Nenonen Yhteyshenkilö lisätietoja varten: Salla Ryynänen, projektipäällikkö Susanna Tikkanen DEVELOPER, COMMUNICATIONS SHERIFF susanna.tikkanen@iki.fi Heini Honkaniemi DEVELOPER, CONTENT MANAGER heinihonkaniemi@gmail.com Arttu Volanto DEVELOPER, PROJECT MANAGER arttu.volanto@gmail.com Kalvosarjan tekijän nimi