Algoritminen ajattelu

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Marratech Käyttöohjeita. Ellei bookmarks –listassa ole haluttua palvelinta, osoitteen voi kirjoittaa suoraan osoiteriville:
Advertisements

Joulukortti kuvaan lisäämällä tai piirtämällä
TAUKOJUMPPAA lähiöliikkujien kanssa
TRIGONOMETRIAN KERTAUSTA
0 Aloitussivu oppaat esittelevät pääosiot 2 Suomen kielen äännemaailma Ali 3 Matematiikka Ubah 1.0 Tietokoneen esittely Mai (audio + kuva) 1.1 Hiiriharjoitukset.
Matkalippujen tilaaminen internetin kautta
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen •Eka –Ekan 1. Kohta –Ekan 2. Kohta •Toka –Tokan alakohta •Kolmas •Neljäs –Neljännen alakohta •Neljännen.
Muokkaa perustyyl. napsautt. Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen •Eka –Ekan 1. kohta –Ekan 2. kohta •Toka –Tokan alakohta •Kolmas •Neljäs.
Toimintajärjestelmän rakentaminen
A´ P´ V´ L´ A k (mittakaava) Yhdenmuotoisuus ja mittakaava Luonnossa P
GEOMETRIA MAA
Kappaleiden tilavuus 8m 5m 7cm 5 cm 14cm 6cm 4cm 4cm 3cm 10cm.
Texas Essential Knowledge and Skills (TEKS)
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 / Jyväskylän yliopisto.
@ Leena Lahtinen Helia OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 OP.
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen Eka –Ekan 1. kohta –Ekan 2. kohta Toka –Tokan alakohta Kolmas Neljäs –Neljännen alakohta Neljännen.
MAB8: Matemaattisia malleja III
Tehtäviä: Nollajohdin virta ja johtiminen mitoitus
1. Avaa omat tiedostot Pakatut tiedostot vievät vähemmän tallennustilaa ja ne voi siirtää toiseen tietokoneeseen nopeasti. Pakattuja ja pakkaamattomia.
Havainnollisuus matematiikan opetuksessa käsitekartat Luennot klo
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen eka ekan 1. kohta ekan 2. kohta toka tokan alakohta kolmas neljäs neljännen alakohta neljännen ala.
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen Eka –Ekan 1. kohta –Ekan 2. kohta Toka –Tokan alakohta Kolmas Neljäs –Neljännen alakohta neljännen.
Janan keskinormaali A A ja B ovat janan päätepisteet ja M sen keskipiste. M Janan keskinormaali on kohtisuorassa janaa vastaan sen keskipisteessä. AM =
3.1.2 Skalaaritulo eli pistetulo
Miksi tämä on vaikeaa? Ilman minkäänlaisia rajoitteita ongelmat ei ole vaikeita ratkaista. Siihen löytyy jopa valmis ”kaava”. Valitettavasti jokaisessa.
Orgaanisia molekyyleja Chemsketchillä
Koveran linssin piirto- ja laskutehtävä 2005
Toimisto-ohjelmat TVT osana Sädettä. Tehdään kyselylomake joko tekstinkäsittely- tai taulukkolaskentaohjelmalla. Pilvipalveluita käytettäessä saadaan.
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen Eka –Ekan 1. kohta –Ekan 2. kohta Toka –Tokan alakohta Kolmas Neljäs –Neljännen alakohta Neljännen.
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen eka –ekan 1. kohta –ekan 2. kohta toka –tokan alakohta kolmas neljäs –neljännen alakohta neljännen.
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen Eka –Ekan 1. kohta –Ekan 2. kohta Toka –Tokan alakohta Kolmas Neljäs –Neljännen alakohta Neljännen.
MAB2 Juhani Kaukoranta Raahen lukio
Funktion kuvaajan piirtäminen
Windows 7 käyttöjärjestelmän käyttö
1.Peruskäsitteitä vektoreista
Ohjelmointia Scratch.mit.edu/hoc. Kielen valinta: -valitse maapallon kuva -valitse alaspäin nuolta painaen suomi.
MA5 Trigonometria. TrigonometriaTrigonometria Kolmion pinta-ala on puolet kannan ja kantaa vastaan piirretyn korkeusjanan pituuksien tulosta Kolmion pinta-ala.
VIIRINAUHA tutorial. 1)Valitse kankaat Tee viirinauhaasi ainakin viisi kolmiota. Enemmänkin voit tehdä jos haluat. Mitä enemmän kolmioita sen pidempi.
Matematiikkaa 3 a Kertausjakso – Geometria MATEMATIIKKAA 3 A © VARGA–NEMÉNYI RY 2016.
Toimisto-ohjelmat TVT osana Sädettä.
TERVE Piirto-ohjeet LibreOffice-ohjelmistolla
Matematiikkaa 3b Yhdenmuotoinen © Varga-Neményi ry
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
Matematiikkaa 3b © Varga–Neményi ry 2017
Ei mikään edellä olevista, piirrä valaistu alue
3. PYTHAGORAS a Esim. 1 Nimeä kolmion β b α c a) hypotenuusa c
Määritä vaunun potentiaali- ja liike-energia
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 Leena Lahtinen Helia
Algoritminen ajattelu
Kuvien piirtäminen LibreOffice Draw.
Liikeharjoitus.
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
toista 12 kertaa käännä kortti lähetä käännetty
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
YHTÄLÖPARI 1.1. Yhtälöparin ratkaiseminen piirtämällä
Ohjelmointia matematiikkaan
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
HOPS-työpaja.
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 Leena Lahtinen Helia
Hypotenuusa Muistathan, että hypotenuusa on suorakulmaisessa kolmiossa
PAIKANMÄÄRITYS III Trigonometriset menetelmät
Vapaaohjelman arvostelulomakkeen täyttäminen
MITÄ ON OHJELMOINTI? Toimintaohjeiden antamista.
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
Esityksen transkriptio:

Algoritminen ajattelu Ohjelmointi Algoritminen ajattelu

Toimintaohjeiden noudattaminen Laske kynä paperille. Siirrä kynä paperia pitkin 10 askelta alas. Siirrä kynä paperia pitkin 2 askelta oikealle. Siirrä kynä paperia pitkin 4 askelta ylös. Siirrä kynä paperia pitkin 4 askelta alas. Siirrä kynä paperia pitkin 10 askelta ylös. Siirrä kynä paperia pitkin 2 askelta vasemmalle. Nosta kynä ylös. Mikä kuvio muodostuu?

Ohjelmointi Koodausta

Koodausta Scratchillä Geometristen kuvioiden piirtäminen Tehtävä: Piirrä neliö ja tasasivuinen kolmio. (Scratch.mit.edu)

Aloitus Poistetaan valmis hahmo. Lisätään tausta. Valitaan taustaan sopiva hahmo. Pienennetään hahmoa tarvittaessa.

Hahmon ohjaus koodilla Hahmoa ohjataan koodirakenteilla, joita löytyy tästä valikosta. Valmiit rakenteet raahataan koodikenttään ja tarvittaessa korjataan arvoja. Kun painetaan vihreää lippua, ohjelma suorittaa tehdyn koodin. Siistitään näytöstä aikaisemmat piirrokset ja liikutetaan hahmo haluttuun aloituskohtaan.

Piirtämistä varten lasketaan kynä alas. Piirretään ensin neliö. Koska neliössä jokainen sivu on yhtä pitkä ja kaikki kulmat 90°, voidaan käyttää toistorakennetta, jossa sivun piirto ja kääntyminen toistetaan neljä kertaa.

Nostetaan kynä ylös ja siirretään hahmo kohtaan, johon piirretään tasasivuinen kolmio. Lasketaan kynä alas ja aloitetaan tasasivuisen kolmion piirtäminen. Kokeile jatkaa koodia niin, että syntyy tasasivuinen kolmio, jonka sivun pituus on 75 askelta. Kääntymiskulmat ovat 120°. Lopuksi kynä nostetaan ylös ja raketti siirretään kohtaan (0, 0).

Valmis koodi ja koodin avulla syntynyt lopputulos