LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tietotaitotalkoot-hanke Mikä se on?. Tavoitteena toimiva tietoyhteiskunta • Kansalaisille tietoyhteiskuntavalmiuksia • Tietotekniikkaosaajien ja aktiivisten.
Advertisements

Toimintaympäristö
Tutkimus- ja kehitystoiminta vuonna 2009 T&K-keskus, Sirpa Nypelö Tilastointitiedot perustuvat WebHansan taloustietoon.
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
Tiedotustilaisuus Rakennustoimisto Pohjola Oy •Vuonna 1989 perustettu perheyritys •Toiminta-alue Pirkanmaa ja Etelä-Suomi •Liikevaihto n. 35,5.
Minäkö ulkomaille?  Miksi lähden ulkomaille ja mitä sieltä haen?  Lähdenkö pois jostain, pakenenko jotain tilannetta, ihmissuhdetta, ristiriitaa?  Onko.
Työrukkaset heilumaan ja nuorisotyöttömyys kuriin.
OHJEITA TARJOAJILLE TAMPERE Hankintapäällikkö Tanja Welin
Suomen sairaanhoitajaliitto ry Tehy ry
Paneeli – Tehokkuutta ja toimivuutta laadulla ja kilpailulla?
Varsinais-Suomessa on noin asukasta. Se on Suomen väkirikkain maakunta heti Uudenmaan ja Pirkanmaan jälkeen. Varsinais-Suomi on myös perinteisesti.
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
LogiCity Turun kiinteistöliikelaitos Ari Niemelä / AHN Consulting
HEINOLA RESORT Hankekokonaisuus vuosille SIVUSTO, VIESTINTÄ JA MARKKINOINTI.
Raportointi tilanteesta Tampereen kaupunki • Asuntopoliittinen strategia 2004 • Strategian sitovat tavoitteet • 1 Tasapainoiset asuntomarkkinat.
PALVELURAKENNEUUDISTUS
asukasta ”ulkomaalaista” km² 4 virallista kieltä 17 itsehallintoaluetta.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Harjoitteluvaihto Portugali
ZEF-kysely yrityksille Maankäyttö, Asuminen, Liikenne
© Stuba Nikula, Kiinteistö Oy Kaapelitalo, , 5 HEHTAARIA KULTTUURIA 250 VUOKRALAISTA 16.
TYÖNHAKUTAIDOT, -TAVAT JA -KANAVAT
Yhteistyö Varsinais-Suomessa Miksi yhteistyötä Koko toiminta perustuu verkostotyöhön Tehokkaampi toiminta Parempaa asiakaspalvelua.
Roukalahti-Tutju-Saariston illassa oli paikalla n. 30 asukasta
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Tutkimusosasto Mitä ja miksi? Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia nuorilla on täystyöllisyysmallista ja työvoimatalossa työskentelystä.
TURUN YLIOPISTO MITÄ VOIMME OPPIA KANSALAISKYSELYSTÄ ? Sirkka-Liisa Kivelä professori, ylilääkäri.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
OPPISOPIMUSKOULUTUS Ammatillisen koulutuksen järjestämismuoto Määräaikainen työsopimus Koulutuksesta yli puolet työpaikalla työtehtävien yhteydessä, täydennetään.
SUOMALAISEN LAPSIPERHEEN ARKI
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
ASUNTOJEN VUOKRAT 2008 Yliaktuaari Paula Paavilainen
ASUNTOJEN VUOKRAT - KOLMAS NELJÄNNES 2013 Kehittämispäällikkö Ilkka Lehtinen
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Roukalahti Sosiaalisen median koulutusta Kyläkahvila klo kahvit ja osallistujien lyhyt esittely klo Kunnan tervehdys,
LEIJONA-KIEKKOKOULU. LEIJONA-KIEKKOKOULU – MISTÄ ON KYSE? Seuroille suunniteltu kiekko- ja luistelukoulun toteuttamismalli alle 8 -vuotiaille lapsille.
TABUT - mistä ei voi puhua, siitä ei enää vaieta Yleis- ja seutusuunnittelun perusteet YSS 07 SMASH ASEM (valokuva Olli Salo)
Tampere ja Tampereen kaupunkiseutu vuonna 2030
VÄLIVUOSI.  Välivuosi voi osua omalle kohdalle joko suunnitellusti tai vahingossa, jos ei saakaan ensimmäisellä hakukerralla opiskelupaikkaa.  Välivuosi.
Ammattilaiseksi oppisopimuksella
Vertaisohjaajatoiminta - itsearviointi ja auditointi 3/29/2015Tommi Ripatti / Nuorisoasiainkeskus.
Asukastoiminnan ja yhteisöllisyyden mahdollisuudet kerrostalossa
Uudistuva kylä kaupungissa –hanke Uudistuva kylä kaupungissa –hankkeessa etsitään uusia ja konkreettisia tapoja lasten ja nuorten palveluiden kehittämiseen.
On – toteutettava ESR-projekti, jonka tavoitteena on vähentää vuotiaiden nuorten sosiaalista, taloudellista ja työmarkkinallista.
SOS-hanke/Aikuissosiaalityö
© Turun Oppisopimustoimisto 2009 Nappaa Nuori Töihin oppisopimuskoulutuksella Varsinais-Suomessa joka kolmas päivä yksi nuori työllistyy oppisopimuksella.
Talous- ja strategiaryhmä Tampereen työttömyys, kesäkuu 2006 Työttömyysasteen paraneminen on jatkunut tasaisesti lähes prosenttiyksikön vuosivauhtia syksystä.
Kuukausittaiset väestönmuutokset Vantaalla ja suurissa kaupungeissa.
Kuukausittaiset väestönmuutokset Vantaalla ja suurissa kaupungeissa.
Kuukausittaiset väestönmuutokset Vantaalla ja suurissa kaupungeissa.
Kuukausittaiset väestönmuutokset Vantaalla ja suurissa kaupungeissa.
Kuukausittaiset väestönmuutokset Vantaalla ja suurissa kaupungeissa.
Kuukausittaiset väestönmuutokset Vantaalla ja suurissa kaupungeissa.
Kuukausittaiset väestönmuutokset Vantaalla ja suurissa kaupungeissa.
Kuukausittaiset väestönmuutokset Vantaalla ja suurissa kaupungeissa.
Kuukausittaiset väestönmuutokset Vantaalla ja suurissa kaupungeissa.
Toimintaympäristö Koulutus ja tutkimus Ilkka Valjus.
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS Microkatu 1 (A-osa) Kuopio Asiakaspalvelu p klo 9.00 – etunimi.sukunimi(at)sakky.fi.
PAAVO-OHJELMAN TUETUN ASUMISEN SEURANTAKYSELY Tietoja tuettuun asumiseen tulevista ja poismuuttavista asukkaista sekä tukiasunnoista 2012 – 2015.
Kotipuu Anita Novitsky, Monikulttuurisuuden asiantuntija.
Oma koti kullan kallis.
” Helsingin tapahtumia yhdessä applikaatiossa”
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS
Syvälahden monitoimitalo
Kontaktointi Marko Ahola /
8. Luokkalaisten TET Tämä esitys käsittelee PowerPointin uusia ominaisuuksia. Se kannattaa katsella diaesityksenä. Näistä dioista saat ideoita esityksiin,
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
KUMMIPÄIVÄ.
Työvoiman alueellinen liikkuvuus
Jämsän kaupungin nuorisokysely, kevät 2019
Esityksen transkriptio:

LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI Taustaa/kustannusarvio PLACE SIVU

SIVU Minkä ikäiset muuttavat? 20-vuotiaista 1/4 muuttaa 2/3 muuttajista on alle 35-vuotiaita sekä lähempänä 20- kuin 30-vuoden ikää Toisaalta 40-59 -vuotiaiden muuttoalttiuskin on kasvanut SIVU

Loimaalle muutetaan muualta Loimaan seutukunnasta, Turusta, Tampereelta ja Helsingistä. Eniten lähialueilta asumismukavuuden perusteella sekä opiskelijamuuttoina Loimaalta eniten muuttotappiota Turkuun opiskelun, työn, vapaa-ajan mahdollisuuksien perässä SIVU

SIVU Loimaan etuja ja haasteita Muuttovirtojen kannalta Loimaa hyötyy sijainnistaan Hki-Tre-Tku -kolmiossa Vastaaviin maaseutumaisiin keskuksiin verrattuna muuttomenestyjä Erikoisuus: Loimaalle muuttaa eniten lapsiperheitä ja vanhuksia, sen jälkeen keskiasteen opiskelijoita Haaste: lasten ja vanhusten lisäksi houkuteltava työvoimaa yrityksiin, jotta toimintakyky säilyy Työvoiman houkuttelussa muistettava vastavuoroisesti elämänlaatu, ilman sitä ei pystytä houkuttelemaan muuttajia suurista kaupungeista SIVU

SIVU Miten markkinoidaan? Kaupungin asukasmarkkinoinnin kampanja suunnitteilla. Ajankohta: syksy 2008. Kohderyhmä: turkulaiset lapsiperheet (muuttotappiota eniten Turkuun. Loimaalla asumisen laatua perheelle sekä työtä vanhemmille) Yritysten rooli asukasmarkkinoinnissa: osallistua siihen kaupungin kanssa, osana kokonaisuutta. Motiivi: Yhteistyötä työvoiman hankkimiseksi = jaetut resurssit sekä oman yrityksen arvo työllistäjänä esille SIVU

Muuttaminen Loimaalle kiinnostaa nuoria turkulaisperheitä, mikäli: Miten markkinoidaan? Muuttaminen Loimaalle kiinnostaa nuoria turkulaisperheitä, mikäli: Perheen isä tai äiti etsii uutta työpaikkaa/uusia työmahdollisuuksia. Loimaalla voi löytää uuden tulevaisuuden yrittäjänäkin Perhettä kiinnostaa asunto ”maalla” ja/tai turvallinen ja luonnonläheinen sekä Turkua edullisempi asuminen, mutta silti palvelujen äärellä. Asunnon hankkiminen pitää tehdä helpoksi Mahdollisuus käydä Turussa töissä ja asua Loimaalla kiinnostaa, mikäli asumisen laadusta kerrotaan = sitä markkinoidaan turkulaisille SIVU

SIVU Yhteismarkkinoinnin osapuolet Loimaan kaupunki työtä tarjoavat yritykset paikallispankki vuokra- ja omistusasuntojen välittäjät työvoimatoimisto Pro Ysitie -hanke SIVU

SIVU Kampanjan toteutus Kohderyhmän tavoittava, huomiota herättävä ilmoituskampanja Turun Sanomissa (kaikki osapuolet logoina mukana), joka ohjaa Loimaa.fi-sivuille rakennettavaan osioon, jonka kautta voi selata kampanjassa mukana olevien yritysten avoimia työpaikkoja, pyytää asuntolainatarjouksen paikallispankista ja tutustua vuokra-asunto-, omistusasunto- sekä tonttitarjontaan. Houkuttimeksi mukaan kilpailu, jonka voittona voi esimerkiksi olla omakotitontti SIVU

Miten edetään PLACE toimittaa Loimaan kaupungille kustannusarvion yhteismarkkinoinnin toteuttamiseksi (tässä ppt:ssä) Loimaan kaupunki kontaktissa kesä-elokuun aikana yritysten kanssa ja sopii rahoituksesta. PLACE tekee tarjouksen, jossa on mukana kampanjasuunnitelma (mediat, visuaalinen suunnitelma). Kampanja voi alkaa: PLACE projektijohtaa Loimaan kaupungin ja yritysten yhteismarkkinointikampanjan suunnittelun ja toteutuksen. SIVU

SIVU Kustannusarvio näkyvälle ilmoituskampanjoinnille Näkyvä ilmoituskampanja (esim. 5 x 1/2 sivua Turun Sanomissa sekä kontaktiosio Loimaa.fi-sivuille) 40 000 euroa: esim.15 000 + 5 x 5000 euroa samalla budjetilla voidaan medioiksi valita Turun Sanomat, Aamulehti, (HS), mutta mitä useampi media, sitä pienempi näkyvyys, ellei budjettia vastaavasti kasvateta. SIVU