Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kontaktointi Marko Ahola /

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kontaktointi Marko Ahola /"— Esityksen transkriptio:

1 Kontaktointi 15.9.2016 Marko Ahola 040 6310202/ ahola@intojob.fi
Turun Kaupungin työmarkkinatuen kuntaosuudella olevien työllistämishanke 2016 Marko Ahola / Tero Niemi / IntoJob Oy -Työ on tekoja-

2 Kontaktointi: IntoJob Oy kontaktoi hankkeen tarpeisiin 500 Turun talousalueen yrityspäättäjää ajalla Kontaktoinnissa selvitettiin yrityksen tarpeet työntekijöille vuoden aikana. Yhteensä päättäjiä tavoitettiin 704, joista 204 kieltäytyi kyselystä. Henkilöstöluokka 1 – 1100 henkilöä. Kontaktointi tehtiin ilman toimialarajausta. 70 päättäjää suostui tapaamiseen.

3 Yleiskuva: 22% yrityksistä aikoo työllistää vakituisen tai määräaikaisen työntekijän vuoden 2016 aikana 67% työllistävistä aikoo työllistää vakituiseen työsuhteeseen 44% on työllistänyt tai voisi ajatella työllistävänsä työttömän työnhakijan Suhteessa eniten työllistämistarpeita on henkeä työllistävissä yrityksissä ; 25% aikoo työllistää vuoden 2016 aikana Toimialoista eniten tarpeita on kuljetus-,teollisuus- ja rakennusalalla

4 Mistä löytää vakituisia työpaikkoja?
Kontaktoinnin päätarkoituksena oli hankkeen kannalta kerätä tietoa työllistämistarpeista, sekä saada tapaamisia yrityspäättäjien kanssa, jotta löytäisimme vakituisia työpaikkoja työllistämishankkeen tarpeisiin. Kontaktoinnin yhteydessä tehdyn lyhyen kyselyn pohjalta saimme tiedon siitä, että minkätyyppisissä yrityksissä on tarvetta vakituiselle henkilöstölle. Alle viiden hengen yrityksissä kyky työllistää vakituisesti oli heikoin ja yli viidenkymmenen hengen yrityksissä suurin. Mielenkiintoinen tieto oli kyselyyn vastanneiden yritysten halu työllis- tää määräaikaisesti; suurimmat yritykset aikoivat hyvin harvoin työllistää määräaikaisesta, kun taas 21-50 henkeä työllistävät yritykset taas aikoivat työllistää määräaikaisesti lähes yhtä usein, kuin pienimmät yritykset. Parhaimmaksi kohderyhmäksi yritysten puolelta hankkeen kannalta valikoituivat 6-10 ja henkeä työllistävät yritykset. Näissä yrityksissä on korkea halu työllistää vakituisesti, pieni tarve määräaikaiselle työvoimalle, sekä yrityksiä on lukumäärällisesti paljon. Osa kyselyyn vastanneista päättäjistä suostui tapaamiseen ja osan kanssa sovittiin, että asiaan palataan myöhemmin syksyllä.

5 Työllistävät yritykset henkilöstöluokan mukaan:

6 Merkittävimmät tarpeet:
Metalli- ja koneala; Alan perustutkinto tai työkokemusta, myös korkeakoulutetut Kuljetus; C / CE + ammattipätevyys + digipiirturikortti Ravintola; Alan perustutkinto tai työkokemus Rakennusalan kaikki tehtävät; Alan perustutkinto tai työkokemus Taloushallinto; Alan perustutkinto tai työkokemus, myös korkeakoulut Teollisuuden toimihenkilöt; korkeakoulututkinto, kielitaito ja työkokemus

7 Kontaktoinnin hyödyntäminen hankkeessa:
Avoimet työpaikat Piilotyöpaikkojen löytyminen Tieto tulevasta, eli pystymme kohdistamaan tarjonnan oikeaan hetkeen Muiden vastaavantyyppisten yritysten kontaktointi Hakijoiden soveltuvuuden arviointi monipuolisemmin Hakijoiden ohjaaminen koulutukseen, josta työllistyä

8 KIITOS


Lataa ppt "Kontaktointi Marko Ahola /"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google