Kokkolan yliopistokeskus Chydenius

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Yli puolella metsäteollisuuden henkilöstöstä tekniikan alan koulutus LÄHDE: EK:n palkkatilasto, 2. neljännes 2012.
Advertisements

Korkeakoulutus 1.Vastuu ammattikorkeakoulujen perusrahoituksesta siirretään kokonaan valtiolle ja ammattikorkeakouluista tehdään itsenäisiä oikeushenkilöitä.
Suomen koulutusjärjestelmä
1 Selvitysmiehen raportti Panu Kalmi. 2 Taustaa Työ on jatkoa viime kerralle esitetylle selonteolle. Selvityksen osan 2 muodostaa viime kerralla esitetyt.
Uusi Humak Jukka Määttä, kehittämisjohtaja
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTON AVOIN YLIOPISTO Aikuiskoulutuksen laatuyliopisto IKÄÄNTYVIEN YLIOPISTON VALTAKUNNALLINEN KEHITTÄMISHANKE, osa II ”Oikeus.
Tabusta seksuaalisuuden asiantuntijaosaamiseen
Ammattikorkeakoulujen TKI-johtajaverkosto
Strategiakausi käynnistyi. Mitä uutta opintohallintoon? Päivi Pakkanen Rehtorin kanslia/ Tutkimus- ja opintoasiat / Opintoasioiden.
Suomalainen koulutusjärjestelmä
MAAKUNTAKORKEAKOULU ALUEELLISEN OSAAMISEN KEHITTÄJÄNÄ
Tekesin organisaatio, verkosto ja budjetti. Tekes DM Kasvu- yritykset Nuoret yritykset Suuret yritykset ja julkiset organisaatiot.
Esimerkki koulutuksesta, joka koostuu alemmasta korkeakoulututkinnosta ja useammasta ylemmästä korkeakoulututkinnosta Käsitteiden perusta lähtee yksinkertaisesti.
Avaintietoja Tutkinto-opiskelijoita Avoimen yliopiston ja täydennyskoulutuksen opiskelijoita Henkilöstöä Vuosibudjetti 256, 5 M€, josta.
Yliopistojen uusi rahoitusmalli TEKin näkemyksiä
YLIOPISTO- KESKUKSET Esittely KUUSI YLIOPISTOKESKUSTA Yliopistokeskukset ovat osa suomalaista korkeakoulujärjestelmää. Ne toimivat kuudella.
TUTKOKE Turun normaalikoulussa PM/MH. Mikä TUTKOKE?  Tutkimus-, kokeilu ja kehittämistoiminta  Tavoite määritelty harjoittelukoulujen strategiassa.
HUOMENNA AVOIN YLIOPISTO Puheenjohtaja Kari Seppälä Yliopistojen aikuiskoulutusverkosto
Tekesin organisaatio, verkosto ja budjetti. Tekes DM Kasvu- yritykset Nuoret yritykset Suuret yritykset ja julkiset organisaatiot.
TYÖELÄMÄN KEHITTÄMIS–JA PALVELUTEHTÄVÄ hanke-esittely: Työelämäohjauksella voimavarat käyttöön ja tukea kehittämistyöhön VOIMIKS -hanke Sirkka Peltola.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO 2004 Selvitetään mahdollisuus esittää opetusministeriölle vuosien 2006–2009 toiminta- ja taloussuunnitelmaan sisällytettynä seuraavat.
Aikuiskoulutuksen rooli yliopistossa Keijo Virtanen, Turun yliopisto
Korkeakoulu pohjoisen Suomen tarpeisiin –7 850 opiskelijaa mukaan lukien n. 90 ulkomaista tutkinto- ja 180 vaihto-opiskelijaa n. 50 maasta aikuisopiskelijaa.
O PETUSMINISTERIÖ Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto Yliopistoyksikkö /Markku Mattila/ tk / /1 YLIOPISTOT JA ELINIKÄISEN OPPIMISEN SUUNTAVIIVAT.
Miten oppilaitokset voivat hyötyä avoimesta tiedosta? Tietovarastofoorumi Matti Hartikainen Tampereen ammattikorkeakoulu Miksi oppilaitosten.
Korkeakoulujen arviointineuvosto — Rådet för utvärdering av högskolorna — The Finnish Higher Education Evaluation Council (FINHEEC) Yliopistokeskukset.
Sunnuntai, 29. maaliskuuta 2015 KORKEAKOULUJEN RAKENNEMUUTOKSEN VAIKUTUKSET AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIRJASTOIHIN FinELib-päivä Timo Luopajärvi.
VAPAA SIVISTYSTYÖ Eeva-Inkeri Sirelius
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Valtakunnallinen konteksti Valtioneuvoston periaatepäätös julkisen tutkimusjärjestelmän rakenteellisesta kehittämisestä.
Hallitusohjelman arviointi Juha Kettunen.
© SUOMEN AKATEMIA 1 Suomen Akatemia Tehtävät Myöntää rahoitusta tieteelliseen tutkimukseen, tutkijankoulutukseen ja tutkimusedellytysten kehittämiseen;
Lisää tähän otsikko Selvityshanke kansalaisten yksilöllisistä koulutustileistä Mirja Hannula.
O PETUSMINISTERIÖ Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto Yliopistoyksikkö /Markku Mattila/ tk / /1 ELINIKÄINEN OPPIMINEN YLIOPISTOISSA -TYÖRYHMÄ.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Yhteistyöhön kanssamme -seminaariin
Aikuiskoulutus ammattikorkeakoulussa Opetusministeriön Koulutuksen ja tutkimuksen kehittämissuunnitelma 2003 – 2008: Yhtenä painoalueena aikuisten koulutusmahdollisuuksien.
O PETUSMINISTERIÖ Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto Yliopistoyksikkö / Markku Mattila/pm/ /1. BOLOGNAN PROSESSI Berliinin ministerikokous 1.Prosessin.
IKÄÄNTYVÄN VÄESTÖN TOIMINTAKYVYN JA ITSENÄISEN SELVIYTYMISEN EDISTÄMINEN Korkeakoulujen aluekehitysstrategia Koulutus ja tutkimus Opetusministeriön.
Toimintaympäristö Koulutus ja tutkimus Ilkka Valjus.
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
SeAMK kehittämisohjelma Kehittämisseminaari Tapio Varmola.
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius On yksi Suomen kuudesta yliopistokeskuksesta. Kokkolan yliopistokeskuksessa yhteistyötä tekevät Jyväskylän, Oulun ja.
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
W w w. h a m k. f i / a o k k Jatko-opintomahdollisuuksia Eveliina Grönberg, opintojen ohjaaja HAMK Ammatillinen opettajakorkeakoulu.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Tulossopimus vuosiksi 2004– Konteksti Tulossopimusneuvottelujen pohjana valtioneuvoston kehyspäätös Tapahtumassa Yliopistolain.
O PETUSMINISTERIÖ /Jukka Lehtinen / / 1. Ammatillisen koulutuksen tuloksellisuuden kehittäminen Koulutuspoliittisia tavoitteita:
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Itsearviointien seurantaseminaarit Esiin nousseita laadunhallintaan liittyviä näkökohtia JR
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Lapin yliopiston Avoin yliopisto Tervetuloa Avoimen yliopiston infotilaisuuteen.
OIKEUSTIETEIDEN LAITOS. Oikeustieteiden laitos n. 900 tutkinto-opiskelijaa jatko-opiskelijoita n. 50 henkilökuntaa n. 50.
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius - hyvänä käytänteenä opinto-ohjaus ja -neuvonta Parempaa aikuiskoulutusta
OPISKELIJAKSI KASVATUSTIETEIDEN TIEDEKUNTAAN. Opiskelu Kasvatustieteen kandidaatti –3 vuotta –180 op Kasvatustieteen maisteri –2 vuotta –120 op.
Oikeustieteet Oikeustieteiden laitos  Sijoittuu yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekuntaan  n. 600 tutkinto-opiskelijaa, yli 1000.
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
Yleiset valintaperusteet lv alkaviin opintoihin
Erilaisia vaihtoehtoja….
Löydänkö näistä unelmani?
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
Päivi Tynjälä ja Päivikki Jääskelä
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
Erityisavustus korkeakouluille korkeakoulutuksen kehittämiseen
Ammattikorkeakoulujen yhteiset verkostohankkeet
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Opiskelijavalinta 2019 Kasvatustieteiden tiedekunta
Kasvatustieteiden tiedekunta
MITKO-ryhmän työskentelyä
Ope osaa -hanke opettajan pedagogisten opintojen kehittäjänä Kasvatustieteellinen tiedekunta Helsingin yliopisto Inkeri Ruokonen.
Esityksen transkriptio:

Kokkolan yliopistokeskus Chydenius Parempaa aikuiskoulutusta

Kokkolan yliopistokeskus Chydenius Jyväskylän, Oulun ja Vaasan yliopistojen yhteistyötä Jyväskylän yliopiston valtakunnallinen erityistehtävä Profiloitunut tutkimukseen perustuvaan aikuiskoulutukseen, yhteensä n. 5000 opiskelijaa Henkilöstöä v. 2012 lopussa n. 100 Kansainvälisesti ja alueellisesti verkottunut tutkimusyhteisö

Yliopistokeskukset Yliopistokeskuksia on kuusi: Kajaani, Kokkola, Lahti, Mikkeli, Pori ja Seinäjoki. Yliopistokeskuksissa on useamman yliopiston paikallista toimintaa. Sateenvarjo-organisaatioita, jotka koordinoivat yliopistojen aluetoimintaa. Keskeistä koulutuksen ja tutkimuksen yhteiskunnallinen vaikuttavuus.

Toiminta-ajatus Kokkolan yliopistokeskus Chydenius tarjoaa tieteelliseen tutkimukseen perustuvaa, laadukasta yliopistollista aikuiskoulutusta, joka edistää yksilöiden, yhteisöjen ja alueen kehittymistä. Toimintamuodot: tutkintoon johtavat opinnot avoimen yliopiston opinnot täydennyskoulutus tutkimustoiminta asiakaslähtöinen kehittämistyö yhteiskunnallinen vaikuttaminen

Arvot Kokkolan yliopistokeskus Chydeniuksen toimintaa ohjaavia arvoja ovat yliopistollisuus, tasa-arvo, innovatiivisuus ja yhteisöllisyys. Yliopistollisuus on nojautumista tieteellisyyteen ja koulutuksen ja tutkimuksen korkeaan laatuun sekä akateemisen perinteen kunnioittamista. Tasa-arvo nähdään pyrkimyksenä alueelliseen ja koulutukselliseen tasa-arvoon sekä tasa-arvoon työyhteisön sisällä. Innovatiivisuuden ja opiskelijalähtöisyyden kautta huolehditaan uudistumiskyvystä ja mahdollistetaan elinikäinen oppiminen. Yhteisöllisyys on jaettua asiantuntijuutta ja verkostomaista toimintatapaa.

Aikuiskoulutuksen laatuyksikkö Kokkolan yliopistokeskus Chydenius on opetuksen laadusta palkittu aikuiskoulutuksen huippuosaaja. Kokkolan yliopistokeskus järjestää: tutkintoon johtavaa koulutusta avoimen yliopiston opintoja täydennyskoulutusta  tutkimus- ja kehittämis- palveluja.

Koulutus- ja tutkimusalat kasvatustieteet (Jyväskylän yliopisto) tietotekniikka (Jyväskylän yliopisto) yhteiskuntatieteet (Jyväskylän yliopisto) kauppatieteet (Vaasan yliopisto) terveystieteet (Oulun yliopisto) soveltava kemia (Oulun yliopisto)

Tutkimukseen perustuva aikuiskoulutus Luokanopettajien aikuiskoulutus (JY) Sosiaalityön maisteriopinnot (JY) Tietotekniikan maisteriopinnot (JY) Kemian ja kemiantekniikan maisteriopinnot (OY) Erityisopettajan opinnot (JY) Kauppatieteen täydennyskoulutus (VY) Avoin yliopisto, väylä tutkinto-opintoihin (JY, VY, OY) Koulutusväylät yhteistyössä AMKin kanssa Koulutusteknologian korkea osaaminen

Tutkintopolut Yliopisto- opiskelijaksi Kokkolan yliopistokeskuksen Soveltuva AMK-tutkinto Avoin yliopisto Kokkolan yliopistokeskuksen maisteriopinnot Soveltuva kandidaatin tutkinto, muut yliopisto-opinnot Valintakoe Avoimen yliopiston väylä Väylä maisteri-opintoihin

Maisteriopintojen opiskelijamäärät

Tutkimus- ja kehitystyö Kasvatustiede Aikuiskoulutuksen pedagogiikka Oppimisen tilat Opettajankoulutuksen kehittämiseen liittyvä tutkimus Lapset ja matematiikka

Tutkimus- ja kehitystyö Tietotekniikka langattomat anturiverkot mobiilit järjestelmät ohjelmistotekniikka yritysten tietojärjestelmien ja liiketoimintaprosessien kehittäminen opetusteknologian sovellukset

Tutkimus- ja kehitystyö Yhteiskuntatieteet Sosiaalityön tutkimus Kansalaisosallistuminen hyvinvointipalveluissa Kulttuuri-, maaseutu- ja aluetutkimus Anders Chydeniuksen kootut teokset Terveystieteet WELMED: toimintakyvyn testauslaboratorio Vanhustenhuoltoon liittyvät hankkeet

Tutkimus- ja kehitystyö Soveltava kemia Katalyysi prosessiteknologiana, katalyyttiset prosessit, katalyyttien valmistus, karakterisointi ja testaus Katalyysi ympäristöteknologiana Materiaalikemia, erityisesti kemian teolliset sovellukset

Avoimen yliopiston opiskelijamäärät

Suoritetut maisterin tutkinnot

Rahoitus vuonna 2012 Sisältää JY + OY rahoituksen. Rahoitus yhteensä noin 7,4 milj. euroa.

Henkilöstörakenne 2012 JY + OY henkilöstö.