Länsi-Suomen Metsäverkosto Pohjaehdotuksia tulevan toiminnan Suunnittelua varten TH & AK / HAMK / 24.3.2010.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Työssäoppimispainotteinen koulutus
Advertisements

Alustava opintojen kokonaissuunnitelma
JYVÄSKYLÄN LUKIOKOULUTUS -LIIKELAITOS Perehdyttämisseminaari
Valmennus AMK-opintoihin -työkori –
Välivuoden hyödyntäminen  paranna pääsymahdollisuuksiasi lisäopinnoilla  hanki työkokemusta ja opiskelurahaa  paranna kielitaitoasi ja hanki elämänkokemuksia.
Länsi-Uudenmaan ammattikoulutuskuntayhtymä Kulttuuriala Ammatillinen valinnainen Yritystoiminta ja valmistus Vanhan opetussuunnitelman mukainen
Atto ja avaintaidot työssä oppien? Sirkka Hulkkonen.
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
Liikunnan perus- ja täydennyskoulutus oppilaitoksissa
AJANKOHTAISTA AMMATILLISESSA JA AIKUISKOULUTUKSESSA
Tutkinnon osat Tuotteen / palvelun suunnittelu (ja dokumentointi) 10 ov työmenetelmien ja –välineiden suunnittelu oman työn suunnittelu tuotesuunnitteluprosessin.
Prosessiteollisuuden perustutkinto ja sen toimeenpano
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
@Virtuaaliammattikorkeakoulu VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu.
Vieraskieliset koulutusohjelmat - yhteistyön kehittäminen Ulla Weijo
Eurooppalainen kielisalkku ammattikorkeakoulussa
Koko koulun projektiksi  lähtökohdat  teeman kehittäminen  päiväkoti- alakoulu-yläkoulu  toimijat  vapaavalintaisuus.
W w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa.
JATKO- JA TÄYDENNYSKOULUTUS JATKO- JA TÄYDENNYSKOULUTUS JA T&K-TOIMINTA N. 5 M€ / VUOSI 50 % JATKO- JA TÄYDENNYSKOULUTUSTA YLI 30 – 40 HENKILÖTYÖVUOTTA.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Teemaryhmä 1: Profiilin ja tunnettuuden kehittäminen Toimintasuunnitelma Aloitusseminaari Marja Kopeli Katja Komonen.
JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO PELTOLA 2009 Työelämälähtöisyys ja kumppanuudet ammatillisen lisäkoulutuksen laatutyössä Yhteishanke Turun kristillinen.
Hellevi Tervo Tyrnävän työleiri MITÄ ON TYÖELÄMÄN TUKEMINEN ? Hankkeissa tehtyä ja seminaarissa pohdittua.
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
Vieraskielinen opetus ja kansainvälistyminen 1.Yhteishaku ja markkinointi 2.Monikulttuuristen ryhmien opettaminen.
TOP-LAAJA Prosessialan pt. Hotelli-, ravintola ja cateringalan pt.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
VÄLIVUOSI.  Välivuosi voi osua omalle kohdalle joko suunnitellusti tai vahingossa, jos ei saakaan ensimmäisellä hakukerralla opiskelupaikkaa.  Välivuosi.
HOPS - Henkilökohtainen opiskelusuunnitelma ammattiin kasvamisen tukena TL/
Tapani Pöykkö Arenen seminaari LUOVA ECTS-järjestelmään ja opintopisteisiin siirtyminen.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
W w w. h a m k. f i Ylermi ohjausryhmä Helena Turunen mi.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Oulu
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Työryhmät 5.3 aamu 1.OPSit 2.Muut taustatiedot 3. & 4. Todistukset.
Aikuiskoulutus ammattikorkeakoulussa Opetusministeriön Koulutuksen ja tutkimuksen kehittämissuunnitelma 2003 – 2008: Yhtenä painoalueena aikuisten koulutusmahdollisuuksien.
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu.
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
W w w. h a m k. f i / a o k k Jatko-opintomahdollisuuksia Eveliina Grönberg, opintojen ohjaaja HAMK Ammatillinen opettajakorkeakoulu.
KTEP001 Terveystieteiden asiantuntijuus I - fysioterapia Korniloff, Sjögren Syksy 2015.
W w w. h a m k. f i / a o k k Opettajan pätevyydestä Eveliina Grönberg, opintojen ohjaaja HAMK Ammatillinen opettajakorkeakoulu.
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
Insinööri (ylempi AMK), ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius

Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Agrologi (ylempi AMK) Maaseudun kehittämisen tutkinto-ohjelma, 60 op
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Opetussuunnitelman rakennekuva TRADENOMI 210 OP
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2017
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
Maaseuturahaston kehittämishankkeiden vaikuttavuus
Avoin ammattikorkeakoulu
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Tervetuloa uudet opiskelijamme tammikuussa 2018 Haaga-Helia ammattikorkeakoulu Digitalouden koulutusyksikkö Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma Monimuotototeutus.
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Lukiolaisen jatko-opinnot
MITKO-ryhmän työskentelyä
Ammattikorkeakouluopinnot​
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

Länsi-Suomen Metsäverkosto Pohjaehdotuksia tulevan toiminnan Suunnittelua varten TH & AK / HAMK /

AVOIN AMK Yhteistarjonta omien profiilien mukaisesti Vapaasti valittavat sivuainekokonaisuudet (esim. SeAMKin Bioenergia-kokonaisuus) Opintomaksusta vastaa ”emo-oppilaitos” (hinnasto: HAMK) Suoritetut opintojaksot mahdollista hyväksyttää osaksi tutkintoa kulloinkin voimassa olevan, koulutusohjelmakohtaisen opetussuunnitelman pohjalta Hallinnollisesti kevyt ja ”asiakaslähtöinen tuote” 1,5 op 3 op 4 op 5 op 6 op 7 op 8 op 9 op 10 op- 50€ 70€ 85€ 100€ 115€ 130€ 145€ 160€ 170€

YAMK Maaseudun kehittäminen (HAMK – SeAMK) Voidaanko ottaa yhteinen koulutusohjelma uudelleen tarkasteluun? Millä reunaehdoilla? Aikataulu? Opintopaletti?

HANKETOIMINTA Kv-hankkeet Koulutuksen kehittäminen Markkinointi Pedagogiikka, oppimisympäristöt Paikallisten verkostojen hyödyntäminen Vaikuttavuus ja näkyvyys

JATKO- JA TÄYDENNYSKOULUTUS Yhteistä tarjontaa; kukin profiilinsa mukaan Esim. yrittäjyys teemana + tarjonta ja profilointi asiakasryhmän mukaan – Lasertekniikka metsävaratiedon tuottamisessa (HAMK) – Luontomatkailu (HAMK) – Puunkorjuu / puunhankinta (TAMK) – Maaseutuyrittäjyys (HAMK – SeAMK) – Metsä- / bioenergia (SeAMK) – Sahaus / puutuotteet (SeAMK – TAMK)? Näyttötutkinnot kehyksenä

MUITA MAHDOLLISIA Loppusota: toteutusmalli ja hyödyt? Tutkinnon osien suorittaminen toisessa oppilaitoksessa Verkko-opinnot / virtuaalikurssit Kiertävät opetusresurssit / asiantuntijat Muuta?