Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos 23.1.2013.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kansallisen opetustoimen tietomallin vaatimukset korkeakoulujen tietomallille.
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hakulomake Hakulomakkeen luonti, hakeminen ja hakemusten käsittely uudessa palvelussa Marcus Caselius Demotilaisuus.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Tilatiedot ja niiden muutokset
KELPO projekti Tuija Ikäläinen, koordinaattori
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Valtionavustuksilla tukea moniammatillisen ohjauksen ja opiskelijahuollon kehittämiseen klo Verkostotapaaminen/ohjaustilaisuus.
Tilannekatsaus • Oppijat uratiedon etsijöinä ja rakentajina oposeminaarin antia •Hankekokonaisuuden määrittelytyön uudelleen organisointi.
PRIIMA -kehittämispäivä
Topirkka.fi portaali
Hakeutujan palvelut ja todennetun osaamisen rekisteri
Osaamisen ja sivistyksen asialla HAREK JA YHDEN PAIKAN SÄÄNNÖS Laila Puranen HAREK-seminaari
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi KSHJ-uutiset Joni Penkari.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalveluiden hyväksymistestaus – Kick-off.
LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Organisaatiotietojen esittely
Koulutustiedon verkkopalvelu KoTVe ja TARJONTA tietovaranto Avoinyliopisto.fi – palvelukonsortion johtoryhmä Ulla Angervo, Opetushallitus.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi ”KSHJ” eli Oppijan verkkopalvelukokonaisuus Mikä se on ja miten se tehdään? Joonas Mäkinen.
Keskustelua vuoden 2015 opiskelijavalintoihin valmistautumisesta OHA-forum Tuija Pasanen, UEF.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi ”KSHJ” eli Oppijan verkkopalvelukokonaisuus Mikä se on ja miten se tehdään? Joonas Mäkinen.
Oppijan verkkopalvelu keskitetyt palvelut
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Osaamisen ja sivistyksen asialla YLIOPISTOJEN YHTEISHAKUJÄRJESTELMÄ TILANNEKATSAUS Vilho Kolehmainen, OPH,
TYTTÖJEN PELAAJAKARTOITUSJÄRJESTELMÄ
Ammatillisen koulutuksen seminaari, Oulu /OPM / Tuulikki Koski Sähköinen haku Tuulikki Koski.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Opintopolku.fi tilannekatsaus
Kansallinen opintohallinnon viitearkkitehtuuri Ari Luostarinen 1.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalveluiden hyväksymistestaus – Kick-off.
KIT -vastaavat KIT -toimintasuunnitelma 2015.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-projektin.
Kulttuuri ja hyvinvointi Vuoden 2015 KIT-toiminnan suuntaviivat.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Yhteistyörakenteet.
Osaamisen ja sivistyksen asialla YLIOPISTOJEN YHTEISHAKUJÄRJESTELMÄ Vilho Kolehmainen YLIOPISTOJEN OPISKELIJAVALINTOJEN VALTAKUNNALLINEN KEHITTÄMISSEMINAARI.
KSHJ & KOULUTUSTARJONTA Opintohallinnon tietojärjestelmäiltapäivä Pia Penttinen, Hakijapalvelut.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Koulutustarjonta Outi Kivipelto
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hankkeen tilannekatsaus Synergiaryhmä.
Osaamisen ja sivistyksen asialla YLIOPISTOJEN YHTEISHAKU JA SÄHKÖINEN HAKUJÄRJESTELMÄ Vilho Kolehmainen VALTAKUNNALLISET OPO-PÄIVÄT
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustukset 2013 TIEDOTUSTILAISUUS
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen ja ammatillisen aikuiskoulutuksen ajankohtaiset asiat Johtaja Pasi Kankare, Opetushallitus
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalvelukokonaisuuden ja KoTVe-projektin tilannekatsaus
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalveluiden hyväksymistestaus – Miksi ja miten?
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Käytettävyystestaus Oppijan verkkopalvelukokonaisuudessa Hanketiimi Satu Meriluoto.
Osaamisen ja sivistyksen asialla Ammattikorkeakoulujen aikuiskoulutuksen ja ylempien AMK-tutkintojen yhteishaku Outi Kivipelto
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Valintaperusteiden mallintaminen
EHops-palvelu kansallisessa viitekehyksessä Diasarjan tuottanut Jukka Söderdahl Winnova.
Opintopolku.fi KSHJ tutkintoon johtavalle koulutukselle. Missä mennään ja mitä saadaan? Joni Penkari, Opetushallitus
Vuosi 2011 lyhyesti: Tavoiteohjattuun suunnitteluun pohjautuva käyttäjä- ja vaatimusanalyysi valmistuu tammikuussa 2011  KONSEPTI Konseptin käytettävyystestaus.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Todennetun Osaamisen Rekisteri TOR-Projekti Esa Keränen
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi KSHJ Korkeakoulujen sähköinen hakujärjestelmä Anita Johansson.
Tilannekatsaus Toteutuksessa ollaan n. kaksi kuukautta jäljessä 7.9. aiottu ensimmäisen asiakasdemotilaisuuden ohjelma muutettu tukemaan hankkeen.
Opintopolku.fiOpintopolku.fi – elinikäisen oppimisen tukena Opetushallitus.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi KSHJ workshop Haku- ja valintaprosessi
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hakeutujan palvelut ja todennetun osaamisen rekisteri Tilannekatsaus Antti Ylä-Jarkko.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Katsaus synergiaryhmälle OPH.
Opintopolku.fi Opintopolun tilannekatsaus Synergiaryhmän kokous 23.8.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Haku- ja valintatiedot tietovirtojen kokonaisuudessa Tietovirta- ja sanastotyön koordinaatioryhmän kokous Laila.
Osaamisen ja sivistyksen asialla YLIOPISTOJEN YHTEISHAKU JA SÄHKÖINEN HAKUJÄRJESTELMÄ Vilho Kolehmainen ESOK –HANKKEEN (TYÖRYHMÄ 1) KOKOUS
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi ePerusteet Ops-työkalukoulutus Lukio 02/2016.
Opintopolku.fi Yhteishakulomakkeet 2017
Ammattikorkeakoulujen valmistumisvaiheen palautekyselyn (AVOP) toteutus Arvo - opetushallinnon vaikuttavuustietopalvelulla Tilannekatsaus Paula Merikko.
Sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatio- ja palvelutiedon hallinta
Opintopolku – tilannekatsaus
Oppijan verkkopalvelu eHOPS
AVIen asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen
Tilannekatsaus
HENKILÖSTÖKÄYTÄNTÖJEN VALMISTELU
Opintopolku.fi uudistuu oppijan parhaaksi
Esityksen transkriptio:

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos

Opintopolku.fi Oppijan verkkopalvelukokonaisuus Oppijan verkkopalvelut -hanke on opetustoimen sähköisen asioinnin verkkopalvelukokonaisuus, jossa on tarkoitus tuottaa opiskelua ja siihen hakeutumista sekä oppimista ja urasuunnittelua tukevia palveluita elinikäisen oppimisen periaatteella 2. asteen käyttökoulutus KK-sektorin käyttökoulutus 2. asteen yhteishaku 2. asteen ja korkeakoulujen tarjonta Vieraskielinen haku Korkeakoulujen yhteinen haku Muu peruskoulun jälkeinen koulutus Aikuiskoulutuk- sen haku ja tarjonta eOPS IHEP HOPS työkalu Palvelukokonai- suuden jatkokehitys TOR vaihe2 Kevät 2013 Syksy 2013 Kevät 2014 Syksy 2014 Kevät 2015

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi 05/2013 Organisaatio- tietojen hallinta Käyttäjähallinto Tarjonnan hallinta 2. aste Tarjonnan esittäminen 2.aste Koodistot 02/2013 Näiden palveluiden kehitys jäädytetään Nämä palvelut valmistuvat koulutuksiin mennessä Kevät 2013

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kriittiset ydintoiminnallisuudet maaliskuuhun mennessä 02/ / /2013 Paikan vastaanotto viestintä, raportointi Koodistot, käyttäjähallinta, organisaatiotiedot Tarjonnan hallinta ja esittäminen 2. aste Hakulomakkeen hallinta, hakemusten käsittely, valinnat ja sijoittelu, kk- tarjonnan hallinta Prosessin päästä päähän toteutus 10/2013 Valmiit palvelut + raakiletoteutus Hakulomakkeen hallinta Hakemuksen käsittely Valinnat ja sijoittelu Paikan vastaanotto ja ilmoittautuminen Raportointi Viestintä Valmiit palvelut + raakiletoteutus Hakulomakkeen hallinta Hakemuksen käsittely Valinnat ja sijoittelu Paikan vastaanotto ja ilmoittautuminen Raportointi Viestintä

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hankkeen seuraavat tehtävät RoadMap toukokuulle Käynnissä useita kilpailutuksia Hankejohdon tukipalvelut Ketterät testaajat Tietokantapalvelut Integraattori- ja sovellushallinta Prosessien ja käytäntöjen luonti ja käyttöönotto hankkeessa! Hyväksymistestaussuunnitelman valmistelu Hyväksymistestaus alkaa 03/2013 Käyttöönottosuunnitelman hyväksyminen

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Käyttöönoton työsuunnitelma Käyttöönottoryhmä kokoontuu viikoittain Käyttöönottopäällikkö valmistelee kokoontumiset Kokoontumisten välillä vastuuhenkilöt edistävät sovittuja toimenpiteitä Toimenpiteiden tuotokset toimivat käyttöönottoryhmän työn syötteenä Jokaisella kierroksella selkeät lopputuotokset, ei ainoastaan tehtävien statuksen seurantaa Vaihe valmis Valmistelu Teemakohtaiset työpajat 1-8 Tuotos Toimenpiteet Tuotos

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Aikataulu RoadShow Koulutukset 02 Teematyöskentely Materiaali 06 Käyttöönotto Koulutukset 08 Roadshow Koulutus Käyttöönotto Materiaali ja kutsut

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi ASPARA - projektin tarkoitus ja tavoitteet Opetushallituksen, CIMOn ja UAF:n yhteisprojekti, jonka tarkoituksena oli: 1. Määritellä ja toteuttaa yhteinen sähköinen asiakaspalvelujärjestelmä (service desk) 2. Määritellä ja toteuttaa palvelukonsepti, jossa yhteiset tehtävät ja työnjako organisoidaan organisaatiorajat ylittävästi tarkoituksenmukaisella tavalla Ja tavoitteena: 1. Nopeuttaa ja helpottaa palveluprosessia sekä asiakkaan että virkailijan näkökulmasta 2. Luoda edellytykset palvelun seurannalle ja kehittämiselle 3. Yhteistyön avulla selkiyttää eri toimijoiden tehtävät ja vastuut

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Projektin tuotokset  Yhteinen sähköinen asiakaspalvelujärjestelmä  Palvelukonsepti, jossa yhteiset tehtävät ja työnjako organisoidaan organisaatiorajat ylittävästi tarkoituksenmukaisella tavalla  Nopeampi ja helpompi palveluprosessi sekä asiakkaan että virkailijan näkökulmasta  Palvelun seurannan ja kehittämisen edellytykset  Eri toimijoiden tehtävien ja vastuiden selkiyttäminen yhteistyön avulla

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Yhteistyö ja vastuiden selkiyttäminen Työ jatkuu kehittämisryhmässä ja ohjausryhmässä. Kehittämisryhmä kokoontuu vähintään kaksi kertaa vuodessa. Kaikki osapuolet voivat tarvittaessa tehdä aloitteen kokoontumisesta. Ohjausryhmä kokoontuu 1 – 2 kertaa vuodessa tai tarvittaessa kehittämisryhmän puheenjohtajan (ohjausryhmän sihteeri) kutsumana. Pääkäyttäjät huolehtivat asiakaspalvelun koulutuksista ja opastuksesta, järjestelmän ylläpidosta ja kehittämisideoiden keräämisestä käyttäjiltä.

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Käyttöönotot UAF ”pilottikäyttöönotto” OPH opiskelijavalinnat CIMO