VANHUSTYÖN KOULUTUSOHJELMAN YHTEINEN LUKUVUODEN AVAUS 27.9.2011 SV08S1 SV09S1 SV10S2A SV10S2B SV11S2.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KIEKURA Turun Kielitivolin koulutusristeily BIENVENUE !
Advertisements

HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
Toisen asteen yhteistyö Keski- Pohjanmaalla Ajankohtaiset asiat: -Valintatarjotin -Tiedotuskanavat.
 Metropolia alumnit ry. on Metropoliasta ja sitä edeltäneistä korkeakouluista valmistuneiden opiskelijoiden yhteisö. Alumni = kasvatti, suojatti.  Yhdistyksen.
2+1-mentorointi Liisa Uusitalo
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
Yhdistyksen markkinointi
Kolme Puheenvuoroa OISista Miten OIS toteutui? Mirja Kontio OIS-ajattelun johdanto Integrointiesimerkkejä Savonia-amk Laura Ahonen ja Teemu Itkonen Rabitthinking.
VANHUSTYÖN OSAAJAT ry  moniammatillinen yhdistys  valtakunnallisesti toimiva  perustamiskokous Tampereella Vakka Verkostoon –Leonardo da Vinci.
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
RIKASTAMO Sinun urasi Klondike? Haluatko jo ulos luokkahuoneesta?
Kolmas sektori ja koulutus kotouttajana
SUOMEN GERONOMILIITTO RY Työelämän edustaja ja uusi tulokas vanhustyön kentällä Arvot ja perustehtävä - ikääntyvien hyvinvoinnin, terveyden, turvallisuuden.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
VERTAISOHJAUS OSANA AMMATTIKORKEAKOULUN OHJAUSTOIMINTAA Laura Savolainen Metropolia Ammattikorkeakoulun opiskelijakunta METKA
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Ohjausta junioreille – tiedekunnan mentorointijärjestelmä Kalle Romanov, yliopistonlehtori TUKE, lääketieteellinen tiedekunta, HY.
Toimivia ratkaisuja – monenlaisia ja tuottavia malleja ja onnistuneita urapolkuja on jo olemassa Maahanmuuttajataustaisen opiskelijan ohjaaminen ja tuki.
SOME Case: Avance Johtamiskoulutus Pasi Aaltola JYU SOME-seminaari
E-opetuksen ja –tuen osaamistiimi
Tuutorointi- ja Vertaistuutorointi- työrenkaiden yhteistapaaminen Tampereella Ryhmätyöskentelyn tuotokset.
VALMA Ammatilliseen peruskoulutukseen valmentava koulutus
Leväsen palvelukeskus asiakkaat toimijat Ravitsemus Liikkuminen Terveydentila Virikkeisyys Miten kohde nähdään ko. teeman kautta? opettaja opiskelija opettaja.
AHOT Terveys-ja hoitoalan klusterissa
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
W w w. h a m k. f i / a o k k AMK-opintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajataustaisille Riihimäki Vesa Parkkonen ja Riitta Metsänen.
OSMOS- OSallistava MOnikulttuurinen Sosiaaliohjaus -projekti v – 2011 Metropolia ammattikorkeakoulun sosiaalialan koulutusohjelman ja Helsingin kaupungin.
TYÖPAIKKAOHJAAJAKOU LUTUS - OULUN MALLI Tekijöinä tekniikkaryhmä: J. Piltonen, B. Pousi, P. Saarinen ja T. Tyni.
W w w. h a m k. f i Verkko-opiskelu Yrittäjyyden ja liiketoiminnan KT-keskuksessa Emmi Tarvainen
Sairaalaopetuksen kehittäminen Helsingissä 2010 Saireke-seminaari Auroran koulussa
VIRTA - Opintotietopalvelu. 2 VIRTA-Opintotietopalvelu - csc.fi/virta RAKETTI-VIRTA hankkeessa luotiin korkeakoulujen valtakunnallinen tietovaranto.
” ILMAN PROJEKTIA MINULLA EI OLISI TUTKINTOA” TAMPEREEN YLIOPISTON INFORMAATIOTUTKIMUKSEN LAITOKSEN VALMIIKSI TYÖN OHESSA -PROJEKTI (2005 – 2006)
Näkökulmia opintojen seurantaan biotieteissä Yliopistopedagogiikan yliopistonlehtori BioTDK Soila Judén-Tupakka.
Satakunnan käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksella on työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä.
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
Metropolian Alumnit Konseptisuunnitelma. Nykytilan kuvaus -Teksti sijoitettu suoraan navigaation otsakkeisiin -Epämielekäs -Ei erotu Metropolian omista.
Miten yritykset voivat hyötyä avoimesta tiedosta? Jarmo Nieminen Projektipäällikkö CSC – Tieteen tietotekniikan keskus.
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Osaamisenhallintajärjestelmä
Hyvinvointialan yrittäjän hyvinvointi
AINEOPETTAJALIITTO AOL ry. AOL tuo aineenopettajien näkökulman yhteisen opettajuuden rakentamiseen AOL edistää edunvalvontaa AOL yhdistää aineenopettajia.
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Miten tuotetaan digikansalaisia? Näkökulmia ja keskustelua
Metropolia Arvotyöpaja Tuovi Haikala Tapani Aaltonen Novetos Oy.
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
Töissä.fi – sivusto Korkeakoulusta valmistuneet työelämässä Harjoituksia ja tehtäviä valintojen tueksi Leena Penttinen, Jyväskylän yliopisto Kaisa Karhu,
OPISKELIJOIDEN LAATURYHMÄT HUMAKISSA Hannu Sirkkilä Yliopettaja, laatuvastaava.
JOOP- projekti joustavat oppimisympäristöt –
STUDIO-projekti Toimintalinja 3: Osuvuutta ja kysyntälähtöisyyttä aikuisopiskeluun tieto-, neuvonta ja ohjauspalvelujen valtakunnallisella kehittämisohjelmalla.
Jobstep.net Mikä se on? Tiina Niskanen.
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
VASU:n jalkauttaminen Raumalla
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
Johdantoseminaari.
OPPILAANOHJAUS YLÄKOULUSSA
Esityksen lopussa: Osoita päättäjälle!!!
Jatko-opintoihin ohjaus peruskoulussa
Jämsän ammattiopiston opiskelijayhdistys on perustettu
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
Yksi yhteinen Positia Hejkit.
Vaasan ammattiopisto / cpa & kjo
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Facebook ryhmäytymisen ja ohjauksen tukena – vai oliko niin?
Pasi Lankinen, suomen kielen ja viestinnän yliopettaja
Muokkaus Mari Lampinen,
Yhteinen monialainen asiakas-suunnitelma
YRITYSPOLKUTOIMINTAMALLI
Esityksen transkriptio:

VANHUSTYÖN KOULUTUSOHJELMAN YHTEINEN LUKUVUODEN AVAUS SV08S1 SV09S1 SV10S2A SV10S2B SV11S2

GERONOMIN AMMATTI- IDENTITEETTI JA YHTEISÖLLISYYS METROPOLIASSA ”Miten geronomi koulutusohjelman ammatti-identiteettiä ja yhteisöllisyyttä voidaan lisätä, ylläpitää ja toteuttaa?” Jokainen ryhmä innovoi yhden tavan Esittele innovaatio, miten sen voi käytännössä toteuttaa Olkaa luovia!

JÄRJESTÄYTYMINEN ->YHDISTYS  Yhdistys auktoriteettinen -> Geronomit ry Ammatti-identiteetti Yhteisöllisyys Valvira –aktivointi -> nimikesuoja Työelämärooli työelämässä Koulutusohjelman kehittäminen Talousosaaminen Toimet: Tuubiin Geronomit (Mari S. tekee) –kansio opiskelun aikana Facebook –ryhmä ”Metropolian geronomit”

YHTEISÖLLISYYS SISÄLLYTETTY OPINTOJAKSOON  Geronomien kesken yhteistoimintaa  Opinnoissa yhteisiä tapaamisia Ammatti-identiteetti Yhteisöllisyys –opinnot  Oma foorumi Facebook Tuubi Joku muu foorumi  Oma alueyhdistys -> isompi yhdistys

….  Kerran tai kaksi vuodessa tapaaminen (koulun ulkopuolinen) Myös valmistuneet Alumneina mukaan

VALTAKUNNALLINEN GERONOMIPÄIVÄ  Sisältyisi toisen vuoden opintoihin  Valtakunnallinen Järjestäminen yhteistyössä  Kaikille työssä oleville ja opiskelijoille  Sisältää verkostoitumista, kontaktien luomista, keskustelua, ammatti-identiteetin luomista, koulutusta, yhdessä oloa  Tapaaminen (aluksi) kerran vuodessa

VALOKUVANÄYTTELY  Musta-valkovalokuvanäyttely by ammattikuvaaja Valokuvia ammatillisuuteen Kuvien alla tekstiä, jossa avataan hieman geronomin tehtävää, mutta katsojan tulee päätellä geronomin osaamisalueita itse Tunnettavuus Ammatti-identiteetti Vedotaan tunteisiin

GERONOMIT RY

GEROPÄIVÄT  Työelämä mukaan  Vanhusten viikko (näkyvyys) -> geropäivät Nimekkäitä luennoitsijoita tuomassa tietoa Päättäjiä Työntekijöitä Geronomit toisivat omaa osaamistaan esille