Mitä museot ja koulut voivat tehdä yhdessä?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Versoverkko Etelä-Savoon -hanke
Advertisements

Kulttuuripolku, tukitiimi Kaupungissa perustetaan Kulttuuripolulle, peruskouluissa toteutettavan kulttuurisuunnitelman, opetusta tukevan taidekasvatussuunnitelman.
Ronnie Djupsund Miten käy monialaisilta nuorten ohjaus- ja palveluverkostoilta rock’n roll.
Usein kysyttyä.
LAPSEN ÄÄNI -hanke Etelä-Kymenlaakson perhepalveluverkosto
1 Kaakkois-Suomen Venäjä kasvusopimus. hallitusohjelma, joka korostaa kaupunkipolitiikkaa, kaupunkiseutulähtöisyyttä ja suurten keskuskaupunkien merkitystä.
Etelä-Kymenlaakson kuntien turvallisuussuunnitelma
2 Saireke = Sairaalaopetuksen kehittämistoiminta • Saireke (OPM  OPH) - käytänteiden yhtenäistäminen, nivelvaihe • Laatukriteerit (OKM)
Viikko 15 (8. – 12.4.) Maanantai: (8.4.) -9E: Pankkivierailu (lähtö klo 11.05) Tiistai: (9.4.) -9A: Pankkivierailu (lähtö klo 9.00) Keskiviikko: (10.4.)
Koko koulun projektiksi  lähtökohdat  teeman kehittäminen  päiväkoti- alakoulu-yläkoulu  toimijat  vapaavalintaisuus.
KANSALAISTAPAHTUMAVIIKKO TAMPEREELLA PÄÄN AVAUKSIA LAPSEN OIKEUKSIIN.
NUORISOTYÖN YKSIKKÖ KANUUNA-SEMINAARISSA Helena Kempas.
Käytännön kieleen ja työelämään tutustuminen Sosiaali- ja terveysalalle valmistava koulutus nuorille maahanmuuttajille.
Kunnallisen kulttuuritoimen lainsäädäntö ja rahoitus Ditte Winqvist Erityisasiantuntija, kulttuuri Opetus- ja kulttuuriyksikkö Päivitetty
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
DEMOKRATIA, OSALLISUUS JA VAIKUTTAMINEN UNESCO-KOULUSSA
Museoiden ja koulujen välinen yhteistyö Kymenlaakson museon koulutuspäivä Merikeskus Vellamo Marja Salmijärvi.
TH Osaamisen ja sivistyksen asialla TAITEEN PERUSOPETUS Jorma Kauppinen.
1 Museopäivä Lisää nimi: Lisää ylä- ja alatunniste.
Ajankohtaista Marja Salmijärvi Maarit Laitala Kymenlaakson museo
Turvatakuu -kohti riskitöntä opintaivalta Joensuu TERVETULOA!
Taidetarjotin -TAPAHTUMA Ajankohta: maaliskuu viikko 12 Missio: Taide kuuluu kaikille Pääkohderyhmä: Potentiaaliset TPO-oppilaat ja heidän vanhempansa.
KELPO-JA OSAAVA-hankkeiden seminaaripäivä
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Lasten päivähoito 2011 – Tilastoraportti 30/20121 Lasten päivähoito 2011 Salla Säkkinen ja Tuula Kuoppala.
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
20h/vko Äidinkieltä 7h Matematiikka, luonnontieto, uskonto, musiikki, kuvataide, liikunta ja käsityö Pääasiassa oma opettaja Tavoitteet opetussuunnitelmassa.
ESIOPPILAASTA KOULULAISEKSI
21. Kulttuuriala s. 96‒99 Kulttuuriala.
Kuntien kulttuuritoiminnan kustannukset vuonna 2013 Suomen Kuntaliitto, 24 kaupunkia ja Cupore
Verso-viikko osana kunnan kulttuuritarjontaa Hirvensalmen pilotti 2013.
Salla Säkkinen ja Tuula Kuoppala
Pohjoisimman Lapin Leader ry. INTOA, ROHKEUTTA JA OSAAMISTA PELOTON POHJOISIN
LASTEN OSALLISUUS MUKSUTEEKIN PÄIVÄKODISSA PYHÄJÄRVELLÄ
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Kandin tutkimussuunnitelman esittely Sanna Pitkänen
Mitä on kulttuuri?.
Esiopetuksen vanhempainilta Kirkkojärven koululla
Apua OPS:n tvt-tavoitteiden arviointiin Jari Harvio, Hämeenlinnan kaupunki Harri Jurvela, Tampereen kaupunki Esityksessä on Kahootilla toteutettu kilpailu.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
Mankalan koulun vanhempainilta ti Opetussuunnitelmauudistus valinnaiset Sari Juuti.
Etelä-Suomen aluehallintovirasto, Ilpo Piri, Opetus ja kulttuuri -vastuualue1 AVUSTUS LIIKUNNALLISEN ELÄMÄNTAVAN PAIKALLISILLE KEHITTÄMISHANKKEILLE 2016.
Etelä-Suomen Sote-alue (järjestämisvastuu) Etelä-Suomen neuvottelukunta Verkosto kaikkien eri toimijoiden kesken. 1-2 krt vuodessa puolen päivän työseminaari.
Kotka ”Liikuntapommi” uhkaa Suomea Kuva: Petra Boije Julkaistu Ilta Sanomissa http://
Esityksen sisältö 1.Kymenlaakson tavoite tuulivoimalle voimalan merkitys seudun kehittämiselle 3.Tuulivoimala sijoittumisaktiviteetti 2011 lopulla.
Vanhempien mielipiteitä
VISIO Ohjaamojen tavoitteena on nuorten työllistymisen, koulutuksen ja osallisuuden edistäminen tarjoamalla tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluita. Ohjaamot.
Salla Säkkinen ja Tuula Kuoppala
Olympiakomitea - liikunnan aluejärjestöt - varsinaista toimintaa toteuttavat tahot
ELÄMÄNI SANKARI RY.
Lapin liikuntastrategiaa läpileikkaavat asiat
Liikunta uudessa opetussuunnitelmassa
Kehvon Koulu Ala-aste.
Kielihanke Hanke kielten opiskelun varhentamiseksi, kehittämiseksi ja lisäämiseksi esi- ja perusopetuksessa.
KULTAVASU 2016 – 2017 toteuttamissuunnitelma
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
Lastenkulttuurifoorumi 2017 Hämeenlinna Anu-Maarit Moilanen
Poliisin kuulumiset Kaakkois-Suomesta
KULTTUURIKASVATUSSUUNNITELMA Suunnitelmallisuutta, yhdessä tekemistä, tasa-arvoa ja laatua
Nokian kaupungin liikuntapalvelut
LÄHTEEN ÄÄRELLÄ II Taide- ja taitokasvatuksen ideariihi 5. 9
Lukuvuosi Tilat Ops, tuntijako, sisällöt Työajat
- ja tähän mahdollinen ala
unelmien kotikaupunki – drömmarnas stad
Opiskeluhuollon palvelut
Tulevaisuuden koulu 2016 peItsarin koulu
Opetus-ja kulttuuriministeriön Koululaiskyselyn 2019 tulokset neuvotteleva virkamies Iina Berden, opetus- ja kulttuuriministeriö varatoimitusjohtaja.
Osalliseksi tietoyhteiskunnasta –hanke Osku
Esityksen transkriptio:

Mitä museot ja koulut voivat tehdä yhdessä? Kymenlaakson museopäivä 2.10.2014, Kouvola Mitä museot ja koulut voivat tehdä yhdessä? museot – kulttuuriperintö, taide, historia kulttuurin ja/tai + tuottaja + päiväkoti/koulu taiteen toimija + yleisö, lapsi ja perhe saavutettavuus - koulun merkitys keskeinen Jaana Kemppainen Lasten kulttuurikeskus Kotka

Kymenlaakson lasten ja nuorten kulttuuriverkosto KOPPA Tukee kaikkien lasten oikeutta taiteeseen ja kulttuuriin vahvistamalla lastenkulttuurin asemaa ja toiminta- edellytyksiä. Kymenlaakso erosi2013 Lapsilla on oikeus kaikkeen taiteeseen ja kulttuuriperintöön. Annamme lapsille taiteista ja kulttuuriperinnöstä tietoja, taitoja ja kokemuksia. >>> Lapsille kehittyy kyky omaksua, käyttää ja muuttaa kulttuuria (kulttuurikompetenssi). Loviisa liittyy 2015 Lasten kulttuurikeskus

Kaakon Lasten Kulttuuriviikot 2015 Ennen Kymenlaakson Lasten Kulttuuriviikot Helmikuussa, seuraavat 1.- 22.2.2015 Suunnittelu alkaa loka-marraskuussa Ohjelma - päiväkodeille ja kouluille suunnattu ohjelma - lapsille ja perheille suunnattu ohjelma Tiedottaminen - esite opettajille, päiväkodeille ja kouluille, sähköinen - esite, yleinen, yleisölle, printti

Kulttuuripolut - paikallisen kulttuurin ja koulun yhteistyö Taidetyöpajoja, vierailuja, esityksiä, tapahtumia koulupäivän aikana Rakenne-esimerkki Luokka-asteet ja taiteenalat 1.lk tanssi 2.lk kuvataide 3.lk sanataide 4,lk mediataide 5.lk teatteri 6.lk musiikki 7.lk sirkus 8.lk tapahtumat 9.lk 9K –kortti, kulttuuripassi - koko ikäluokka osallistuu - sisältyy kaikkiin oppiaineisiin - kulttuuri ja taide välineenä ja kohteena - paikallinen taide ja kulttuuri - erilaiset oppijat hyötyvät - oppimisympäristöt monipuolistuvat - opetusmenetelmät monipuolistuvat - kulttuurikompetenssi vahvistuu

Kulttuuripolut Kymenlaakson kunnissa Sanasto vakiintumaton, mutta yleisesti: Kulttuurikasvatussuunnitelma on opetussuunnitelman osa Kulttuuripolku on vuosittainen käytännön toteutus Kulttuuripolut Kymenlaakson kunnissa Kouvola Kulttuurikasvatusohjelma - Lennokki Kotka Esi- ja perusopetuksen kulttuurikasvatussuunnitelma valmis 2014 lopussa Pyhtää Kulttuuripolku Hamina Kulttuuripolku Virolahti-Miehikkälä mietintämyssyssä

Kymenlaakson lasten ja nuorten kulttuuriverkosto KOPPA ja Etelä-Karjalan lasten ja nuorten kulttuuriverkosto METKU ovat yhdessä Kaakon lasten ja nuorten kulttuuriverkosto KAAKKU Lasten kulttuurikeskus LAKU Kotkassa hallinnoi KAAKKUa Rahoitus: kunnat, OKM (valtionavustus), hankkeet, yksityiset www.taikalamppu.fi - Suomen lastenkulttuurikeskusten verkosto Jaana Kemppainen Lasten kulttuurikeskus jaana.kemppainen@kotka.fi 040 1977 975

Kymenlaakson lasten ja nuorten kulttuuriverkosto KOPPA Yhteystietoja Kymenlaakson lasten ja nuorten kulttuuriverkosto KOPPA Kotka Lasten kulttuurikeskus LAKU lasten.kulttuuri@kotka.fi 05 234 4148 lasten kulttuurisihteeri Heli Toikka heli.toikka@kotka.fi 040 587 3416 Hamina kulttuurisihteeri Sari Kinnunen sari.kinnunen@hamina.fi töissä 1.10.14 lähtien Kouvola kulttuurikasvatuskoordinaattori Jaana Vuorio-Palmumaa jaana.vuorio-palmumaa@kouvola.fi 020 615 8591 Pyhtää kulttuuri- ja matkailusihteeri Pauliina Sakki pauliina.sakki@pyhtaa.fi 0400 587 911 Virolahti - Miehikkälä kulttuuri- ja vapaa-aikasihteeri Sari Rasi sari.rasi@virolahti.fi 050-3892 125 Loviisa mukaan vuonna 2015