Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kandin tutkimussuunnitelman esittely Sanna Pitkänen

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kandin tutkimussuunnitelman esittely Sanna Pitkänen"— Esityksen transkriptio:

1 Kandin tutkimussuunnitelman esittely Sanna Pitkänen
METSÄN KÄYTTÖ KOKEELLISENA OPPIMISYMPÄRISTÖNÄ ESI- JA ALKUOPETUKSEN TIDEKASVATUKSESSA Kandin tutkimussuunnitelman esittely Sanna Pitkänen

2 TUTKIMUKSEN LÄHTÖKOHDAT
Ajankohtaisuus Suomessa tehty vähän tutkimusta vrt. kansainvälisyys Sivuainevalinta Oma henkilökohtainen kiinnostus luonnontieteitä kohtaan

3 TUTKIMUSKYSYMYKSET Mitä tiedekasvatus on?
Millainen esi- ja alkuopetusikäinen on oppijana? Mitä erityispiirteitä esi- ja alkuopetuksen tiedekasvatukseen kuuluu? Millainen metsä on oppimisympäristönä? (Mitä on kokeellinen työskentely?) Onko metsää hyödynnetty esi- ja alkuopetuksen kokeellisessa tiedekasvatuksessa?

4 KESKEISIÄ KÄSITTEITÄ Tiedekasvatus
Esi- ja alkuopetusikäinen lapsi oppijana Oppimisympärisö Metsä oppimisympäristönä (Kokeellinen työskentely) (Tutkiva oppiminen)

5 KESKEISIÄ KÄSITTEITÄ Tiede: Tiedekasvatus: Biotieteet
Fysikaaliset tieteet Tiedekasvatus: Luo perustaa lapsen tutkivalle toiminnalle -> Tuotetaan ja omaksutaan ympäristössä olevaa tietoa, omaksutaan tieteelliseen työskentelyyn liittyviä taitoja. (Turja, 2012) Aktiivinen oppiminen ensimmäisistä koulupäivistä lähtien, maailman näkeminen tieteellisesti (Bencmarks, 2009) Lapsilähtöisyys, toiminnallisuus, vaihtelevat ympäristöt (Feng, 1987)

6 TUTKIMUSMENETELMÄ JA TUTIMUSPROSESSI
Teoreettinen viitekehys Kandista graduun Valmistuminen keväällä 2014

7 KANDISTA GRADUUN Opetuskokeilu aiheeseen liittyen?


Lataa ppt "Kandin tutkimussuunnitelman esittely Sanna Pitkänen"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google