Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMartti Pääkkönen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Kandin tutkimussuunnitelman esittely Sanna Pitkänen
METSÄN KÄYTTÖ KOKEELLISENA OPPIMISYMPÄRISTÖNÄ ESI- JA ALKUOPETUKSEN TIDEKASVATUKSESSA Kandin tutkimussuunnitelman esittely Sanna Pitkänen
2
TUTKIMUKSEN LÄHTÖKOHDAT
Ajankohtaisuus Suomessa tehty vähän tutkimusta vrt. kansainvälisyys Sivuainevalinta Oma henkilökohtainen kiinnostus luonnontieteitä kohtaan
3
TUTKIMUSKYSYMYKSET Mitä tiedekasvatus on?
Millainen esi- ja alkuopetusikäinen on oppijana? Mitä erityispiirteitä esi- ja alkuopetuksen tiedekasvatukseen kuuluu? Millainen metsä on oppimisympäristönä? (Mitä on kokeellinen työskentely?) Onko metsää hyödynnetty esi- ja alkuopetuksen kokeellisessa tiedekasvatuksessa?
4
KESKEISIÄ KÄSITTEITÄ Tiedekasvatus
Esi- ja alkuopetusikäinen lapsi oppijana Oppimisympärisö Metsä oppimisympäristönä (Kokeellinen työskentely) (Tutkiva oppiminen)
5
KESKEISIÄ KÄSITTEITÄ Tiede: Tiedekasvatus: Biotieteet
Fysikaaliset tieteet Tiedekasvatus: Luo perustaa lapsen tutkivalle toiminnalle -> Tuotetaan ja omaksutaan ympäristössä olevaa tietoa, omaksutaan tieteelliseen työskentelyyn liittyviä taitoja. (Turja, 2012) Aktiivinen oppiminen ensimmäisistä koulupäivistä lähtien, maailman näkeminen tieteellisesti (Bencmarks, 2009) Lapsilähtöisyys, toiminnallisuus, vaihtelevat ympäristöt (Feng, 1987)
6
TUTKIMUSMENETELMÄ JA TUTIMUSPROSESSI
Teoreettinen viitekehys Kandista graduun Valmistuminen keväällä 2014
7
KANDISTA GRADUUN Opetuskokeilu aiheeseen liittyen?
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.