30.5.2001Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tampereen yliopiston virtuaaliyliopisto, mitä se on? 30.5.2001 Virtuaaliyliopistoseminaari TaY.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Hajautettu kurssien toteutus ja kehitys OSCu-hankkeessa ITK’03 Kirsti Ala-Mutka, Sanna Räisänen TTY/Ohjelmistotekniikka.
Advertisements

Tohtoriopinnot CMT:ssä Pekka Isotalus Kaikki kuuluvat •Tampereen yliopiston tutkijakoulu •Viestinnän, median ja teatterin tohtoriohjelma •Oppiaineet:
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Eero Tourunen 2003 Projektin johtaminen -opintojakso Yliopiston ja yritysten projektiyhteistyö.
eVarikko - veturina ja tukena arjessa Tampereen seudulla
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
1 Opiston Moodleopas KALVOSTO 1 – JOHDANTO KTOL:n Moodle-työryhmä Olli Ruohomäki.
HOPSista Eli mistä tässä onkaan kysymys? TAIKOPEDA
KORKEAKOULUN KIELIPOLIITTISET LINJAUKSET Anneli Airola Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu Kielten ja viestinnän vastuuopettajat
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
Kv-kevät päivät , Turku - Nina Björn Korkeakoulun tukipalvelut kansainvälisen henkilöliikkuvuuden kehittämisessä Nina Björn Kansainvälisen toiminnan.
Virtuaaliyliopiston portilla Matti Sinko SVY:n kehittämisyksikkö Tampereella
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli.
Virtuaaliyliopistoseminaari Yhteenveto Kari-Jouko Räihä.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
I Ammattikorkeakoulukirjastojen alkuvaiheet 1991 – 1995 II Ammattikorkeakoulukirjastojen toiminnan vakiinnuttaminen Ammattikorkeakoulukirjasto-
Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 1 Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa?
Pirjo Rauhala, Tampereen e-oppimisen talkoot 1 Yliopisto eOppimisen toimijana Tampereen eOppimisen talkoot Seminaari
Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tervetuloa Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistoon Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
Ammatillisen koulutuksen seminaari, Oulu /OPM / Tuulikki Koski Sähköinen haku Tuulikki Koski.
Terveys- ja luonnontieteiden ryhmä, Itä-Suomen yliopiston Avoin yliopisto Terveystieteiden tutkintorakenne ja avoin yliopisto-opetus
Etäkäyttö ja tietoturvatasot
Vakka Verkostoon – Vanhustyön koulutuksen kehittäminen ja arviointi Seminaari Tampere.
VERKOSTON VOIMAA! - Oppilaitosten kestävän kehityksen kriteerien ja ohjelmien maastouttaminen - oppimisympäristöhanke Juulia Tuominen
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
Helsingin yliopiston tietohallinto Tietotekniikkapalveluita tuotetaan Helsingin yliopistossa keskitetysti tietotekniikkakeskuksessa sekä hajautetusti tiedekunnissa.
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
O PETUSMINISTERIÖ/Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto/ Ammattikorkeakouluyksikkö/ Maija Innola/ as / /1. Tavoitesopimus Sopimuksen.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
”Mutta kuka tekisi minulle ne kysy- mykset…” - miten onnistuu tiedonhankinnan opetus? ITK
HAKA-projekti VirtAMK-seminaari HAKA Käyttäjän tunnistus yli korkeakoulurajojen VirtuaaliAMK-seminaari Mikael Linden,
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Elliott 803 A aloitti TKK:lla tietokoneajan 50 vuotta sitten
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Oodi-konsortio ja yliopistojen yhteistyö
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Alueellinen yhteistyö e-oppimisen tutkimuksessa ja käytännön verkko-opetuksessa Seppo Pohjolainen & Tuuli Haapala ITK’02 Areena
Ajankohtaista yliopistosektorilla MYR Koulutusjaosto Riitta Pyykkö.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Pedagogisesti tarkoituksenmukaisia oppimis- ja opetusratkaisuja Pori Marjut Anderson ja Pasi Häkkinen.
Pirjo Rauhala, Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? 1 Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? Alustus Suomen virtuaaliyliopiston.
Yleiset valintaperusteet lv alkaviin opintoihin
Maakunnallinen OPS-koordinaatioryhmä
korkeakoulutuksen ja tutkimuksen ICT:n
Päivi Tynjälä ja Päivikki Jääskelä
Ajankohtaista Oodi-maailmasta
Opiskelijarekisterin ja Oodi-konsortion tulevaisuudennäkymiä
Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa?
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Esityksen transkriptio:

Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tampereen yliopiston virtuaaliyliopisto, mitä se on? Virtuaaliyliopistoseminaari TaY

Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 2 Tampereen yliopiston virtuaaliyliopisto virtuaaliyliopistotoimintaa eivät ole vain ne hankkeet, jotka ovat käynnistyneet erillisellä rahoituksella opiskelijan, opettajan, tutkijan tai kenen tahansa yliopistossa työskentelevän arkityö kokonaan tai osittain

Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 3 Virtuaalihankerahat 2001 opetusministeriöltä - tulossopimusneuvottelujen yhteydessä sovittu erillisrahoitus 2,6 milj. mk osa rahoituksesta oli kohdennettu valtakunnallisiin verkostohankkeisiin, mm. IT-Peda osa rahoituksesta jaettiin yliopiston sisäisillä päätöksillä muutamalle hankekokonaisuudelle

Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 4 VY-toiminnan alueet alkuvaiheessa erityisesti 1. opetusteknologian käyttöönotto ja pedagoginen valmennus 2. virtuaaliopetuksen sisällöntuotanto 3. tutkimuksen tukeminen 4. koordinointi ja tukipalvelut

Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 5 VY-toimintaa tukevat 1. opinto-ohjauksen kehittäminen 2. kirjaston oppimiskeskushanke 3. sähköiseen asiointiin valmistautuminen 4. hyvät tavat henkilötietoja sisältävien rekisterien käytössä ja kehittämisessä - lainsäädäntö edellyttää

Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 6 Verkostohankkeet, TaY koordinoi IT-Peda –opetusteknologian käyttäjien, opettajien ja kehittäjien yhteistyötä eri tavoilla toteutettuna Viestinnän valtakunnallinen yliopistoverkosto –alan pääaineopetusta antavien yliopistojen ja korkeakoulujen yhteistyötä tutkimuksessa ja opetuksessa

Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 7 SVY-verkostohankkeet, joissa TaY mukana syyskuussa 2000 mukana 10 hankkeessa, koordinoi kahta maaliskuussa 2001 mukana 13 hankkeessa, koordinoi edelleen kahta verkostoitumista tapahtunut!

Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 8 SVY-verkostoituneet laitokset opinto- ja kansainvälisten asiain osasto informaatiotutkimuksen, historiatieteen, kasvatustieteen, opettajankoulutus-, psykologian, sosiaalipolitiikan, sosiologian ja sosiaalipsykologian, tiedotusopin sekä tietojenkäsittelytieteiden laitokset, tietokonekeskus, täydennyskoulutuskeskus

Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 9 Henkilöitä verkostoissa konsortioedustaja vararehtori Kari-Jouko Räihä, varalla projektipäällikkö Matti Jussila SVY-yhteyshenkilö suunnittelija Pirjo Rauhala hankkeiden yhteyshenkilöt ks. www-sivut -listalla n. 60 jäsentä

Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 10 Käsittelyyn otettavia asioita opetuksen tukipalvelut ja -järjestelmät opetusteknologian käyttöönotto, mm. oppimisympäristön eli oppimisalustan valinnan kriteerit sisältötuotannon painopistealueet hankesuunnittelun tukeminen virtuaaliyliopistohankkeen arviointi

Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 11 Tulevat vy-tapahtumat TaY:ssa herätystilaisuuksia, joissa myös esimerkkejä virtuaaliopetuksen toteuttamisen malleista tukijärjestelmät ja -palvelut, oppimisalustat mm. OTK ja Korkeakoulupedagoginen toimikunta sammuttavat paloa

Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 12 Tampereen yliopiston virtuaaliyliopisto ? mitä se on kasvava määrä hankkeita, toimenpiteitä, suunnittelua ja päätöksiä, joiden tuloksena syntyy mm. monimuoto-opetusta toimintatapoja muuttava hanke muutosten kohteena opetus ja oppiminen Tampereen yliopistossa

Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 13 Yhteystiedot Suunnittelija Opinto- ja kansainvälisten asiain osasto TAMPEREEN YLIOPISTO