PR Grant TV- ja nettimainonta − Miten toteutan TV- ja nettimainonnan RI:n PR-Grantin avulla, esimerkki PDG Pentti Pirttilä/Tarja Valde-Brown Tampere 26.2.2011.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Kauppapuutarhaliitto ry/JJ/ Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009–2010 – poimintoja – Jyrki Jalkanen Kauppapuutarhaliitto ry.
CityGiant Iisalmi LED-suurnäyttöjen mediaverkko Iisalmessa.
Kiinteistöveroprojekti Tilanne: huhtikuu 2013
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
Varainhankinnan uusi aikakausi!
Rotary Internationalin kansainväliset kokoukset PETS DGN Leila Risteli Suomen Rotary © 2008.
Anneli Ketonen Länsi-Suomen lääninhallitus Maakuntakirjastokokous Seinäjoki
Koulutus ja viestintä yhteistyön välineinä Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus Pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma p ,
Tervetuloa abiturienttien vanhempainiltaan
Suunnitteluyhteistyö HAMK ja Hämeen Puuverkko Oy Jukka Nummminen.
Suomen Rotary © 2007 •1•1 Mihin klubin rahat menevät ? D 1390 PETS 2010 Markku Kalliomäki.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Suomen Rotary Tulevien governorien tapaaminen Lahti ROTARYN TIETOJÄRJESTELMÄT Rotary International Suomen Rotary Piirit ja rotaryklubit Jaakko.
Tilannekatsaus ja seuraava ohjelmakausi Suomen Kuntaliiton pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma Heli Liikkanen
1 Suomi24 – Suomen suurin yhteisö •Kävijät –Noin eri kävijää/vko –Suomen suurin käyttäjien tuottama palvelu •Palvelut –Aloitussivu & haku –Keskustelu.
ROTARYSÄÄTIÖ OPINTO-OHJELMAT Esittäjä: DRFCC District 1410, ARRFC Zone 15 Tauno Lovén Päivämäärä Suomen Rotary © 2009.
Viikon 40 eurotehtävät •Tehtäväruudussa oli 7 € •Vastauksia jätettiin yhteensä 26. •Oikeita vastuksia oli yhteensä 13.
Lapsi ja internet Seppo Mentula
Uutta virtaa rotarytoimintaan – RLI-koulutus
Nuorten ohjaajien palaveri Muuramen Yritys ry Jalkapallojaosto
TAUOLLA TYÖKAVEREIDEN KANSSA
ROTARY PEACE FELLOWSHIP APURAHAT MAHDOLLISTAVAT OPISKELUN YHDESSÄ KUUDESTA KANSAINVÄLISESTÄ ROTARYKESKUKSESTA APURAHOJEN KOKONAISMÄÄRÄ
AJATUSHAUTOMOILLA kohti yleiskokousta TOTEUTUSAIKA HELMI-HUHTIKUU 2013.
Määräaikaiset työsuhteet Työvoiman työssäolo iän mukaan 2011 Lähde: Tilastokeskus, Työvoimatutkimuksen 2011 aineisto Akavalaiset.
AJANKOHTAISIA ASIOITA
RID 1400 Matching Grant Projects Rotary Finland © 2010 RID 1400 Matching Grant-hankkeet 2010 – 2011 Lukutaidon edistämistä yhdessä.
YHTEISÖSUHTEET KOULUKAVERIPROJEKTI TARKOITUS Tarkoituksena on kehittää lasten ja nuorten tukemiseksi pitkäjänteinen ja vahva toimintamalli eri yhteistyökumppaneiden.
SKEBA Nuorten bändiskaba 2011 Raportti KVN:lle
Tukioikeuksien siirrot
1 Apteekkien ansiokehitys 10/08-10/09 ilman tulospalkkioita Työaika vähintään 34 t/vko.
Alatunniste 1 Apteekkien ansiotilastoja 10/2010 – 10/2011.
Avustuksen käytön raportoinnissa kehitettävää Anna-Leena Miettinen Seminaari
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Perusopetuksen ryhmäkoko
Työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä Uudistunut aluehallinto ja työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä -seminaari Helsinki Merja Leinonen.
Akavan Erityisalat Yksityissektorin työmarkkinatutkimus 2009.
TAITEILIJAN ASEMA 2010 –TUTKIMUS infotilaisuus Tutkija Kaija Rensujeff Taiteen keskustoimikunta/tutkimusyksikkö.
Rotarypiiri 1420 Uusien jäsenien koulutus syyskaudella 2010 Koulutuksen tavoite: Antaa Piiritason koulutusta Rotaryn perusasioista uusille jäsenille: ”
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi MAAHANMUUTTAJAN KIELITAITOVAATI- MUKSET JA OPETUSKIELEN OSAAMINEN Tilanne normeissa ja opetushallituksen selvityksissä.
Anneli Ketonen Länsi-Suomen lääninhallitus Maakuntakirjastokokous Seinäjoki.
SAFE AND ACTIVE SCHOOLDAY WellBeing Partnership Ohjausryhmän kokous Budjetti ja raportointikatsaus Keskiviikko , kello Turun kaupungintalo,
LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI
Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2012.
Hyrrä-verkkopalvelu Hanketukien infotilaisuus
Ammattikoulutusryhmän GG-hakuprosessi. TRF:n ja piirin 1420 vaatimukset Tämä apuraha on tarkoitettu ulkomailla tapahtuville koulutushankkeille, joiden.
Global Grant -apuraha ulkomailla tapahtuvaa akateemista jatkokoulutusta varten Global Grant Scholarship- apuraha.
Päivi Koski-A. Suomalais-venäläinen koulu
Piiri D1420 UUDEN ROTARYVUODEN SUUNNITTELU HARRY HEDMAN, AG Munkkiniemi-Munksnäs RK President Elects-Training Seminar Dipoli Espoo.
AHOT Vaasan ammattikorkeakoulussa Lomakkeet ja ohjeet
Kysy kirjastonhoitajalta Nina Granlund Kysy kirjastonhoitajalta Suomalaisten kirjastojen yhteinen verkkotietopalvelu. Sijaitsee Kirjastot.fi –sivustossa,
Rotary Nuorisovaihto – RYE piiri 1390 Mikko Hörkkö
Valtakunnallisten nuorisojärjestöjen avustaminen, järjestöpäivä
Kirjaamisasiat siirtyvät, mitä se tarkoittaa. Infotilaisuus 14. 9
MOppijat Jyväskylän pilotoijat
Kuntouttava työtoiminta 2010 – Kuntakyselyn osaraportti Esa Arajärvi.
Piiriapurahojen tarkoitus
Kuinka hoidan sihteerin tehtävät
Tulevaisuuden rotareita - Rotaract PETS Leila Risteli , Syötekeskus.
INTERNET ja ROTARY Piiri 1420 Piirineuvottelu ROTARY INTERNATIONAL PIIRI 1420 PIIRINEUVOTTELU INTERNET JA ROTARY Jaakko Castrén Lauttasaaren.
Kuukausi-rock Tammi-, helmi-, maalis-, huhti-, touko-, kesäkuu,
Nuorisovaihto Hakuprosessi
Rotarypiirin 1420 piiriapurahojen (Designated District Grants, DDG) hakeminen ja raportointi.
Miten teen hyvän hakemuksen
Future Vision Plan III Piirin 1410 toimintasuunnitelma 2012–2013
Pilotointi Tietovarannon sekä tiedon siirtämisen testaaminen toteutetaan piloteilla keväällä Pilottia varten haetaan yhteistyöstä kiinnostuneita.
PUOLUEIDEN KANNATUSARVIOT
PUOLUEIDEN KANNATUSARVIOT
PUOLUEIDEN KANNATUSARVIOT
Esityksen transkriptio:

PR Grant TV- ja nettimainonta − Miten toteutan TV- ja nettimainonnan RI:n PR-Grantin avulla, esimerkki PDG Pentti Pirttilä/Tarja Valde-Brown Tampere

Esimerkit Rotaryvuonna 2008−09 TV-mainoskampanja MTV3:lla maalis-huhtikuussa 2009 Rotaryvuonna 2009−10 Nettibannerikampanja MTV3:n sivustolla maalis- huhtikuussa 2010 =>Tavoitteena oli myönteisen rotarynäkyvyyden jatkuvuus eri medioissa kahtena peräkkäisenä vuonna.

Minkälainen mainos? Molemmissa tapauksissa noudatettiin RI:n suositusta käyttää Humanity in Motion -materiaalia. Molemmissa tapauksissa englanninkielinen aineisto käännettiin.  TV-mainos vain suomen kielelle  Nettibanneri sekä suomeksi että ruotsiksi Käännökset tehtiin rotarytyönä (in-kind/donated costs), mainosten lokalisoinnissa käytettiin ammattilaisapua.

PR Grantin enimmäismäärät PR Grant korvaa enintään 2/3 osaa syntyneistä kustannuksista ja enintään USD Piirin tulee itse maksaa 1/3 syntyneistä kustannuksista. Suositeltavaa on myös, että osa työstä tehdään lahjoitettuna työnä (in-kind/donated costs).  Lahjoitetulla työllä ei voi kuitenkaan korvata piirin 1/3 vastattaviksi tulevista kustannuksista, mutta lahjoitettu työ edistänee PR Grantin saamista ja osoittaa piirin sitoutuneisuutta hankkeeseen. HUOM! Vain piirit voivat hakea PR Grantia ja vain yksi hakemus/piiri/rotaryvuosi.

TV-kampanja keväällä 2009 Humanity in Motion IV Yhdessä MTV3:n kanssa pohdittiin kohderyhmävalintoja ja tehtiin mediasuunnitelma käytettävissä olevan budjetin mukaisesti.  Tavoitteena oli erityisesti potentiaalisten uusien jäsenten tavoittaminen.  Tämän mukaisesti määriteltiin, minkä ohjelmien yhteydessä mainos näytettiin.  Kaikkiaan 30 spottia kahden viikon aikana.

Nettibanneri Humanity in Motion IV Puzzle -banneri Yhdessä MTV3:n kanssa pohdittiin kohderyhmävalintoja ja määriteltiin, miten nettibanneri näkyy MTV3-sivustolla.  Tavoitteena oli erityisesti potentiaalisten uusien jäsenten ja nuorten tavoittaminen.  Neljän viikon aikana banneri näkyi MTV3-sivustolla suomen- ja ruotsinkielisenä.

Mitä tuloksia saatiin aikaan? Molemmissa tapauksissa tavoitteena oli rotaryn yleisen tunnettuuden ja myönteisten mielikuvien lisääminen. Kampanjoiden tavoitteena oli tuoda rotary lähemmäksi ympäröivää yhteiskuntaa. TV-mainos tavoitti katsojaa ikäryhmissä 25−54 -vuotiaat piirin 1410 alueella. Nettibanneri näkyi MTV3-sivustolla ns. jättibannerina noin 2 miljoonaa näyttökertaa ja bannerista oli linkki rotary.org-sivustolle. Tuloksia ei mitattu muulla tavalla, mutta tuntuma on kuitenkin se, että molemmat mainokset otettiin myönteisesti vastaan ja ne lisäsivät kiinnostusta rotaryä kohtaan. Mediana MTV3 arvioitiin sekä TV:n että netin osalta parhaiten tavoitellun kohderyhmän tavoittavaksi.

Kustannukset TV mainoskampanjan budjetti Kampanjakustannukset/mediatila (MTV3)USD * Muu ulkopuolinen työ/filmin lokalisointiUSD YhteensäUSD PR Grantin osuus 2/3 kustannuksista Piirin osuus 1/3 kustannuksista Rotarytyön (in-kind/donated costs) osuus USD Nettibannerikampanjan budjetti Kampanjakustannukset/mediatila ja bannerien lokalisointi (MTV3)USD * PR Grantin osuus 2/3 kustannuksista Piirin osuus 1/3 kustannuksista Rotarytyön (in-kind/donated costs) osuusUSD 4.109,58 * Hinnassa huomioitu yhteiskunnallisen mainostajan alennus.

Hakuprosessi Suunnitelma toteutettavasta kampanjasta tehtiin vajaa vuosi ennen kampanjaa (touko-kesäkuussa) ja pyydettiin tarjoukset eri alihankkijoilta. PR Grant -hakemus tuli olla RI:ssä mennessä.  hakemukselle on määrämuotoinen lomake, jonka kuvernööri allekirjoitti.  hakemus toimitettiin sähköpostilla. Myönteinen vastaus loka-marraskuussa. Kampanjan toteutus keväällä. Tilitys RI:lle toteutetusta kampanjasta tehtiin 1.6. mennessä (RI:n takaraja).  Vain toteutuneista kustannuksista korvataan enintään 2/3.

Muuta huomioitavaa Kannattaa noudattaa RI:n ohjeita ja toimia mahdollisimman säntillisesti niiden mukaan. Tutustukaan RI:n esimerkkeihin, niistä saatte vinkkejä, minkälaiset hankkeet ovat saaneet aiemmin apurahan. Muistakaa kuitenkin, että aineiston ja kampanjan pitää sopia Suomeen ja puhutella suomalaisia kohderyhmiä. Prosessi on hyvin selkeä ja hyvin ohjeistettu. Ohjeiden mukaan toimimalla, tarjoukset pyytämällä sekä kaikki materiaali ja kuitit säilyttämällä rahojen maksatus RI:ltä piirille sujuu ongelmitta.

Lisätietoja Nyt on hyvä aika aloittaa suunnittelu rotaryvuoden 2011−12 PR-kampanjoille! Tarkista hakuprosessin aikataulu Sivustolta löytyy myös käytännön ohjeita ja esimerkkejä hyvin toteutetuista kampanjoista.  Kannattaa noudattaa RI:n ohjeita ja suosituksia toteutettavalle kampanjalle! Kysymyksiä voi lähettää myös osoitteella tai kysyä ohjeita alueelliselta PR-koordinaattorilta.