© 2012 IBM Corporation IBM suomalaista hyvinvointia rakentamassa KidSmart sadonkorjuu 25.10.2013 Jyrki Koskinen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Advertisements

Osuustoiminta osana hallituksen elinkeinopolitiikkaa YK:n kansainvälinen osuustoimintavuosi 2012 Suomen pääjuhla Työmarkkinaneuvos Jarmo Palm.
Retoriset keinot.
Ammattiosaamista ja arvopohjaa
kuntayhtymänjohtaja Timo Tolppanen
Mielen hyvinvointi –levittämishanke
Nimistö- ja sanastotutkimus
KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
 Jatkoa ESR-osarahoitteiselle AHOT korkeakouluissa -hankkeelle  Päätoteuttajana on Turun yliopisto  Osatoimijana kielten ja viestinnän jatkohankkeessa.
Case-kahvila Raija Kerätär
– uusia haasteita lapselle ja päiväkodille
Sadonkorjuu 2013 – yhteenvetoa ja palaute
Seurakysely 2012 Seurakyselyn kehittäminen Seurafoorumi Anton Ahonen Jyväskylän yliopisto.
ForeMassi2025 -hanke Varsinais-Suomen aluetyöpaja, Turku
Jotta teknologia ei syrjäytyisi naisista WomenIT –teknologiaa tytöille kuin leikiten Johanna Matinmikko Projektipäällikkö, WomenIT:n kasvatus-
Uusien kyläsuunnittelijoiden rekrytointitilaisuus 2. kokoontuminen, Siilinjärvi, kunnan talo Kyläsuunnittelun menetelmät Ohjelma Klo – 18.05Tilaisuuden.
Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Tämän päivän suomalainen koulu  Innovatiivinen  Antaa mahdollisuuksia sekä opettajalle että oppilaalle.
Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym.
Satu Helmi & Ismo Kantola
KORKEAKOULUN JA TYÖELÄMÄN UUSI TOIMINTAKONSEPTI Riitta Konkola.
Nuorten peliohjelmointi 2011
SOMETTAJA -hanke YHTEISÖLLISEN MEDIAN JA PILVIPALVELUJEN KÄYTTÖNOTTO SUUPOHJAN TOISEN ASTEEN OPPILAITOKSISSA HANKETOIMINTA YHTEISKUNTAA UUDISTAMASSA.
AS Harjoitustyön opiskelijapalaute Palaute vuosilta 2010, 2011, 2012.
Mariamin tarina. Nimeni on Mariam ja olen 13 vuotta. Asun pienessä kylässä Ugandassa. Tykkään tehdä ruokaa oman puutarhamme antimista.
AMKIT- alueellinen vaikuttaja Rovaniemi Tarja Koskimies.
Venäjän merkitys kyselyn perusteella on ollut kasvussa: Tänä vuonna sen ilmoitti merkittävimmäksi ulkomaalaisten vieraiden lähtömaaksi jo 70 prosenttia.
AIEMMIN OPITUN TUNNISTAMINEN HOLLANNISSA
FINNA Aki Lassila Kehittämispäällikkö Finnan konsortiokokous
Seurakuntien varhaiskasvatuksen neuvottelupäivät "Kirkko iholla"
CxO Mentor Oy. Kyselytutkimus Vastauksia 36 kpl Vastaajat aikuisia, yksi 16-vuotias mukana Mukana seuran toiminnassa: – 1-3 v (7 hlö) – 4-9 v (21 hlö)
Rippikoulu ja nuoren hyvinvointi Avainsanat LIMINAALISUUS JA INTENSIIVINEN YHTEISÖLLISYYS KIUSAAMATTOMUUS PUHTAAN PÖYDÄN MAHDOLLISUUS SUORITTAMISEN VÄHÄISYYS.
Kohtalokas erehdys…. Olipa kerran eräs iäkäs rouva, joka eleli kissansa kanssa.
Jukka Vehviläinen / DiaLoog LUKION PÄÄTTÄNEIDEN KYSELYN TULOKSET Kokkola
ITÄINEN ALUE Oppilashuoltohankkeen esittely. Itäinen alue (Ahtialan kaupunginosa n asukasta)  Alueella on neljä päiväkotia; Ahtialan, Herrasmannin,
Osallistumista tukeva mediakasvatus peruskoulussa
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
ROTARY 2023 Matias Röyttä DG VISIOT / HAASTEET Tietotekniikka / Internet –Henkilökohtaiset tietokoneet –Reaaliaikainen tiedonvälitys –Face-time.
T IETOKONE OSANA ESIOPETUKSEN JA VARHAISKASVATUKSEN OPPIMISYMPÄRISTÖÄ H YVINKÄÄLLÄ Anne-Marie Knape.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Tutkimus VKK-Metron kehittämistyössä Tuulikki Venninen Tutkijatohtori, Helsingin yliopisto
Sijoittumisseuranta 2013 Vuonna 2012 maisteriksi valmistuneiden tilanne ja mielipiteet vuoden 2013 lopulla Jyväskylän yliopisto - koko aineisto Jari Penttilä.
Luento 1: mediakasvatuksesta kohti monilukutaitoa
Idolien ja esikuvien rooli. Keskustelunaiheita. Tehtävät
Tekesin ja innovaatiotoiminnan vaikutukset 2014
EVTEK–Institute of Technology Liikkuvuuden lisääminen ongelma-aloilla: case tekniikka Liisa Vehkaoja.
VTT - OSAAMINEN RATKAISEE VTT lyhyesti VTT ON PUOLUEETON JA MONIALAINEN ASIANTUNTIJAORGANISAATIO Palveluksessa noin 3000 asiantuntijaa Liikevaihto.
Mihin metsiä käytetään tulevaisuudessa? – Ota kantaa -kyselyn tulokset
Sanoma Lehtimedia / Tiina Eskelinen
Lisää tähän otsikko Selvityshanke kansalaisten yksilöllisistä koulutustileistä Mirja Hannula.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
ToMuT-hanke Visiotyökirja Pasi Silander ToMuT-hanke Mitä pitää kyetä näkemään tulevaisuuden visioita varten? Millaista näkemystä tarvitaan? Mitä.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Nastolan kunnan oppilaiden ajatuksia tulevaisuuden koulusta.
VIRRAN tulevaisuus. Lisää virtaa! Tietomallin täydennyksiä luvassa (opiskeluoikeuden luokittelu, koodistoarvojen lisäyksiä) Yhteentoimivuutta Opintopolun.
Oppiaine-kokonaisuus
Ops seminaari Askola.
AJATTELU JA OPPIMAAN OPPIMINEN OneNote-kuvakkeita Voit käyttää valmiita painikkeita tai käyttää niiden osia uusien rakentamiseen – kaikki painikkeet koostuvat.
Humanistiseen ammattikorkeakoulu. Humak on valtakunnallinen Verkosto- ammattikorkeakoulu.
Opetusteknologioista Mikko Myllymäki. Tekniikkalähtöisyys vs. tarvelähtöisyys TeknologiaOpetus Miten voitaisiin käyttää.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Varhaiskasvatuksen arvioinnin lähtökohtia
Vahvuuksiamme Kuopiossa on toimiva koulutusketju varhaiskasvatuksesta yliopistoon (perusaste, lukio ja 2. aste, Sakky, Savonia, Pelastusopisto, SibeliusAkatemia,
Kansainvälinen Varia tsemppiä tulevaan syksyyn!
Verkkokoulutuksen tietoisku
Pedagoginen Learning Cafe Varhaiskasvatus
Loikkeliini päiväkodin toimintasuunnitelma 2017
Tervetuloa postiin!.
TOIMINTASUUNNITELMAT 2018
Yrittäjyys antaa virtaa
Koivurinteen päiväkodin kehittämissuunnitelma
Esityksen transkriptio:

© 2012 IBM Corporation IBM suomalaista hyvinvointia rakentamassa KidSmart sadonkorjuu Jyrki Koskinen

© 2012 IBM Corporation IBM osana suomalaista yhteiskuntaa Markkina Perinteinen UUsi Tarjooma Uusi Kasvu- markkinat Analytiikka Smarter Planet Pilvi- teknologia Perinteinen Toimialamallit, Smarter Computing Avoin tietoyhteis- kunta Nykyaikainen palveluyhteis- kunta Tulevaisuuden osaamisyhteis- kunta Yhteiskunnallinen osallistuminen Yliopistoyhteistyö Yhteiskuntavastuu IBM edistämässä suomalaista hyvinvointia:

© 2012 IBM Corporation IBM osana suomalaista yhteiskuntaa Avoin tietoyhteis- kunta Nykyaikainen palveluyhteis- kunta Tulevaisuuden osaamisyhteis- kunta Yhteiskunnallinen osallistuminen Yliopistoyhteistyö Yhteiskuntavastuu IBM haluaa olla muukakin kuin luottokumppani asiakkaille ja haluttu työnantaja. IBM haluaa kantaa kortensa kekoon osna yhteiskuntaa. IBM haluaa olla muukakin kuin luottokumppani asiakkaille ja haluttu työnantaja. IBM haluaa kantaa kortensa kekoon osana yhteiskuntaa. IBM haluaa olla muukakin kuin luottokumppani asiakkaille ja haluttu työnantaja työntekijöille. IBMn osaaminen yhteiseksi hyväksi

© 2012 IBM Corporation Tulevaisuuden osaamisyhteiskunta  Korkeakoulut –Tutkimus –Opetusohjelmat, luennot –Opiskelijatapahtumat –Harjoittelijat  Koulut –Matemaatikoita ja datamaatikoita –Visionääri 20X0 –Tietotekniikka - kansalaistaito ja ammatti –Tietotekniikka osana koulun arkea –Kansallinen koulutuspilvi –Avoin koulu  Varhaiskasvatus –KidSmart YLE Legorobotteja Siltamäen ala- asteella. (Hanna Viitanen, IBM)

© 2012 IBM Corporation KidSmart varhaiskasvatukseen  Tietokone tukemassa varhaiskasvatusta osana päiväkodin jokapäiväistä toimintaa  Tietoyhteiskuntataitoja leikin lomassa.  KidSmart -oppimiskeskus  KidSmart -yhteisö  Facebook ja www -sivusto

© 2012 IBM Corporation om/kidsmartsuomi

© 2012 IBM Corporation KidSmart -toiminta – ’onko järkee vai ei’...?  Mikä on ollut hyödyllisintä KidSmartissa?  Mitä haasteita KidSmartin kanssa on ollut?  Mitä toimintaa tulisi jatkossa edistää yhdessä varhaiskasvatusyhteisön (KidSmart-yhteisö) kanssa?  Tulisiko KidSmart-lahjoituksia jatkaa tulevina vuosina? Mihin muualle vastaava investointi kannattaisi käyttää?  Mitä muuta haluaisit sanoa? Voisitko palauttaa kyselyn päivän päätteeksi Anskulle