Sähköisen kaupan toimintaympäristö

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
# epi7fin #episerver7 Petri Isola Lead Technical Sales Engineer Kävijän matka 1.
Advertisements

Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä
Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
JOULUTUTKIMUS 2011 SUOMALAISEN TYÖN LIITTO 1 Lokakuu 2011 Suomalaisen Työn Liitto / T-3368 MAM Joulututkimus 2011.
Kymen Sanomien mobiilipalvelu m.kymensanomat.fi. Mobiilin käyttö •Internetin käyttö matkapuhelimella on yleistynyt tuntuvasti viimeisten parin vuoden.
Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Kuluttajan e-lasku Lyhyt tietopaketti kuluttajalle
Tiedonhaku Internetistä PODCASTING Katarina Andersson TU08se
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
”Määrittää ihmisen yksilönä”
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA TAVOITTEET KOHDE- RYHMÄT STRATEGIA ARGUMENTOINTI RESURSSIT TOIMEN- PITEET SEURANTA.
Internetin palvelut Matti Meikäläinen. Internet-sivut (WWW) •Internetin suosituin palvelu •Sivujen selailuun tarvitaan WWW-selain –Mozilla Firefox –Internet.
Internetin ilmaisohjelmat
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Asiakaspalvelu verkossa
Internet-hajatelmia Terveysala, Kuopio Seppo Räsänen
Kodja Consulting © Ilkka Kauppinen 2009 INTERNET ON MEDIA EI TEKNOLOGIA.
Tiedonhaku internetistä Viralliset tiedonlähteet
Mikä on internet? b Kymmenien tuhansien yhteen liitettyjen tietoverkkojen kokonaisuus b Internetin palvelut ovat ilmaisia - liittymät ovat maksullisia.
Web-kyselyistä Kyselyt internetissä RM 2011.
Painotuotteiden ja kotisivutoimintojen välityspalvelu Hankintaprosessi
Kouvolansanomat.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Esaimaa.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Internetin toimintaperiaate ja käyttötavat
Finanssialan Keskusliitto
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Twitter ja reaaliaikainen tiedonhaku.
Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374.
Esitelmä YOUTUBE.
Google, journalismi ja verkkomedian uudet työnkuvat Riikka Krenn
Web-Käyttöliittymä, käytettävyys Asiakas on kuningas, hiiri aseena Jos asiakas ei löydä tuotetta, hän ei osta sitä.
Ohjelmistokehittäminen. Luku 1 – Mitä on ohjelmistokehittäminen?
TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012.
TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Kiravo-projekti 2011.
TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen Lähteet:
Mikroblogit , & Soile Hietanen, Niklas Halttunen, Kauri Koponen, Eeva Jääskeläinen, Matti Karvinen, Susanna Kiljunen, Hanna Kankaanpää,
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Viikon 40 eurotehtävät •Tehtäväruudussa oli 7 € •Vastauksia jätettiin yhteensä 26. •Oikeita vastuksia oli yhteensä 13.
Saatavuus kilpailukeinona
Verkkotaitokoulutus Aloitus. Koulutuksen sisältö Verkonkäytön perustaitoja (3.11.) Tiedonhaku verkossa (10.11.) Työnhaku verkossa (17.11.) Asiointi ja.
, SK, sivu 1 Tietoa liikennetilanteesta VR:n Internet-sivuilla
Tiedonhaku Internetistä
Internetistä haku: USB portti – tiedonhaun vertailua Jouni Ojanperä TP09S
INTERNET-TIEDONHAKU JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta Netvibesissa: RSS-syötteet Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
WHO-Koululaistutkimus, HBSC study Lehdistötilaisuus , klo 10 Kuvamateriaali Kuvien data on saatavana sähköisessä muodossa (Excel) osoitteesta:
Verkkokaupan perustaminen
Verkkokauppa Internetissä on isompi tavaravalikoima kuin lähimmässä kauppakeskuksessa, siitä voit olla varma.
TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Krista Auvinen 2011.
Twitterin etusivu Twitterin etusivulta löydät ”Top Tweets”, eli uusimmat tweetit. Etusivulla on myöskin nappi jota painamalla pääsee rekisteröitymissivulle.
Wifi direct hakusanalla Viktor Azim (MTTT10S)
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta: iGoogle ja RSS-syötteet Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Oulu ALO-luokka 12kyl, 4pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl:
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
ECM by SYSOPENDIGIA - APPETITE ©2007 E.S.A. Tietokanta Timo Holm Mika Kilpeläinen.
Pienyritykset ja käytettävyys Ville Juhani Lehtonen, 49515B.
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
SPORTS TRACKER Tekijä: Nybäck Teemu TU09s Tiedonhaku internetistä.
Internet-markkinointi on muotoista Muotoja ja kanavia.
VERKKOKAUPAT T-TK-1-2 Sara Rocco, Jaana Malm, Miko Pukkinen.
Tilaisuus alkaa klo 9. #digibarometri2016. Tervetuloa Tuomo Luoma, Verkkoteollisuus #digibarometri2016.
Verkkokauppa ja sähköinen asiointi Suomessa
Vinkkejä sähköiseen viestintään
3 Tiedonhaku Sanahakupalvelut.
Blogger Teppo Räisänen.
Esityksen transkriptio:

Sähköisen kaupan toimintaympäristö

Verkkokaupan madollisuudet Suomessa 79% väestöstä käyttää internettiä vähintään kerran viikossa. Mailmanlaajuisesti käyttäjiä on n.500 miljoonaa. Itellan kuluttajatutkimuksen mukaan 53% suomalaisista internet käyttäjistä ostaa säännöllisesti verkosta.

Kuinka kauppojen sivuille päädytään?

N.82% asiakkaista tulee sivuille hakukoneiden kautta. Google.com Altavista.com Yahoo.com Bing.com

N.13% asiakkaista tulee arvostelujen ja suositusten kautta sivuille. Blogit blogspot.com, Twitter.com. Hintavertailut Hintavertailu.com, vertaa.fi, vertailu.info. Arvostelut/Testit Tekniikanmaailma.fi, Mbnet.fi, Teeseitse.com

Vain noin 4% asiakkaista tulee suoralla osoite haulla kaupan sivuille. Tunnetut ja tutut verkkokaupat Ebay.com Verkkokauppa.com Cdon.com