MONIMUOTOISET OPINNÄYTETYÖT

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Muistit, apumuisti, cd-, dvd-levyt ja asemat, USB-muisti
Advertisements

PROFIMILL Oy Tuotannon hallintaan liittyvät ohjelmistot ja konsultointipalvelut. Yritys.
Tämä on SUUNTA-työkalun käyttöön opastava diaesitys
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
1/2014 Vauhtia ja virikkeitä kv-suunnitelmiin - CIMOn näkökulma Mikko Nupponen Tampere Huhtikuu 2014.
PK-kehittämispalvelut
Työpaikkaohjaajakoulutus
Suunnitelma ohjelmiston testaukseen
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
5.1 Näyttöjen tuloon voi varautua Tarkastelemalla  vastaako opetussuunnitelma työelämän tarpeita opetussisällön, -menetelmien tarpeita opetussisällön,
Opiskeluaika 120 ov / 3 vuotta Tuotteen tekninen valmistus ja kädentaidot 20 ov Tuotteen suunnittelu ja valmistus 10 ov VALINNAISET OPINNOT 20 ov Yritystoiminta.
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Projektimuotoinen lopputyö
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Kauppakeskusten turvallisuusjohtaminen Vartioinnin kehittäminen kauppakeskuksissa – projektin tulokset ja työkalut vartioinnin näkökulmasta Kari Ratilainen/
Pikku-Diili Helena Vikstedt. Pikku-Diili = ongelmanratkaisukilpailu, jossa opiskelijatiimit ratkovat yritysten antamia kehitystehtäviä vuorokauden.
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
MINNO® INNOVAATIOPROJEKTI Esimerkkejä työelämästä ja kouluelämästä.
Opinnäytetyöprosessi
Sähköinen itsepalvelu olemassa oleviin järjestelmiin
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Toteuttava taho: nimi: pvm: 11. joulukuuta 2014 OPINNÄYTETYÖ Valttikiri.
JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO PELTOLA 2009 Työelämälähtöisyys ja kumppanuudet ammatillisen lisäkoulutuksen laatutyössä Yhteishanke Turun kristillinen.
Opinnäytetyö Rautalankamalli
− työkalu toiminnan suunnittelun ja suunnitelman arvioinnin tueksi
Projektikatselmus Publicum Teknillinen korkeakoulu Publicum-ryhmä.
TOIMINNALLISEN OPINNÄYTETYÖN RAPORTOINTI
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
O PPIMISYMPÄRISTÖLÄHTÖINEN SUUNNITTELU KIRKOU - Kirjasto, koulu ja koulukirjasto –hanke Tutkivaa ja oivaltavaa oppijaa yhteistyössä tukien!
Prosessi ei voimassa Opinnäytetyö Opinnäytetyön aloittaminen
Oppisopimuskoulutuksen seminaari Rovaniemi Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
ITÄ-SUOMEN RAKENNERAHASTOPÄIVÄT MANNER-SUOMEN ESR-OHJELMAN ARVIOINTI Aila Ryynänen Neuvotteleva virkamies TEM, alueiden kehittämisyksikkö.
Työpaikkakouluttajan ABC
Opinnäytetyöprosessi
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
Työpaikkakouluttajan ABC
Kulttuurin ja luovan alan T&K-projektien sisäisen arvioinnin kehittäminen Metropolia Ammattikorkeakoulussa Robert Arpo
Miten yritykset voivat hyötyä avoimesta tiedosta? Jarmo Nieminen Projektipäällikkö CSC – Tieteen tietotekniikan keskus.
Opossum-projekti ja tiedotus
ZipIT Yleisesittely ZipIT-hankekokonaisuus Terveydenhuollon prosessien ja ohjelmistojen rinnakkainen kehittäminen.
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
IEA DSM Task XVI ESCO Project Register Pertti Koski.
Projektityöskentely Projekti käsitteenä Projektin vaiheet Projektin asettaminen Projektin suunnittelu Projektin käynnistäminen ja toteuttaminen Projektin.
Sosiaalinen markkinointi Monikulttuurinen ehkäisevä päihdekasvatus Ohjausryhmän suunnittelupäivä
Turvallisuusviestinnän resurssit ja raportointi Teija Mankkinen Turvallisuusviestinnän yhteistyöfoorumi
Arviointi osana oppimisprosessia
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
TYVI XML - työsuunnitelma
Opinnäytetyö/Harjoittelu
MONIMUOTO-OPETUS P1 P2 P3 P4 Kehittyvä osaaja
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
”Projektin nimi” PROJEKTI
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Y56 Luku 20 Yrityksen teoria: Kustannusten minimointi
Pilotointikohteita ja -ohjeita
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Asiakaskuuntelut palveluiden kehittämisessä yöp
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
Mahdollisuuksia avautuu tästä – Pohjois-Savon rakennerahastoinfo
Arvioinnista arkipäivää
PEDAGOGINEN DOKUMENTOINTI
”Projektin nimi” -projekti
Viestintäsuunnitelma
© Haaga-Helia StartUp School
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

MONIMUOTOISET OPINNÄYTETYÖT Projektityyppinen, produktityyppinen, toiminnallinen vai immateriaalinen opinnäytetyö?

MITÄ ON TOIMINNALLINEN OPINNÄYTETYÖ? Toiminnallinen opinnäytetyö on työelämän kehittämistyö, joka tavoittelee ammatillisessa kentässä käytännön toiminnan kehittämistä, ohjeistamista, järjestämistä tai järkeistämistä. Toiminnallisella opinnäytetyöllä on siten yleensä toimeksiantaja. Toteutustapana voi olla kohderyhmän mukaan esimerkiksi kirja, opas, cd-rom, näyttely, messuosasto, kehittämissuunnitelma tai jokin muu konkreettinen tuote/tuotos/produkti tai projekti. Toiminnallisen opinnäytetyön tuotos/produkti voi siis olla mm. jonkin tilaisuuden tai tapahtuman suunnitteleminen ja järjestäminen. Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena voi olla myös ainoastaan suunnitelman laatiminen jonkin asian osalta, ilman sen täytäntöönpanoa, kunhan suunnittelu ja suunnitelma laaditaan riittävässä laajuudessa ja syvyydessä. Toiminnallinen opinnäytetyö on kaksiosainen kokonaisuus: se sisältää 1) toiminnallisen osuuden eli ns. hankeen/produktin/projektin ja opinnäytetyöraportin eli 2) opinnäytetyöprosessin dokumentoinnin ja arvioinnin tutkimusviestinnän keinoin. Toiminnallisen opinnäytetyön tuotoksen tulisi aina pohjata ammattiteorialle ja sen tuntemukselle, ja siten toiminnallisen opinnäytetyöraportin tulee aina sisältää myös ns. teoreettinen viitekehysosuus. Toiminnallisen opinnäytetyön raportoinnin on täytettävä tutkimusviestinnän vaatimukset. Toiminnallisen opinnäytetyön arvioinnissa arvioidaan produktin suunnittelua, tuottamisprosessia ja niiden raportointia sekä mahdollisuuksien mukaan myös produktia oppilaitoksen arviointiperusteiden mukaisesti.

ESIMERKKEJÄ TOIMINNALLISISTA OPINNÄYTETÖISTÄ HUVILAIDYLLISTÄ AKTIIVISEKSI ASUINALUEEKSI- LEHTISAAREN, KUUSISAAREN JA KASKISAAREN ALUEHISTORIIKKI DEVELOPMENT PLAN TO CREATE NEW WEB SITE FOR STELLA COMPANY GROUP INTRANET-PORTAALIN SUUNNITTELU JA TOTEUTUS KAUPTHING BANK OYJ:LLE SELEKTING A POTENTIAL FOREIGN RETAILER FOR A DESINGNER CLOTHING COMPANY DEVELOPING THE CRM STRATEGY FOR AVARTE OY GRAAFISEN OHJEISTUKSEN TOTEUTTAMINEN ULKOISELLE SIDOSRYHMÄVIESTINNÄLLE MEDIAOHJEISTUKSEN SUUNNITTELU YRITYS OYJ:LLE TYÖERGONOMIAAN OPASTAVAN VIDEON KUVAUSSUUNNITELMA HOTELLIKETJULLE LANSEERAUKSEN SUUNNITTELU PEREHTYTTÄMISKANSION SUUNNITTELU JA TOTEUTUS YRITYS OYJ:LLE MARKKINOINTIKIRJEEN SUUNNITTELU JA TOTEUTUS ALOITTELEVALLE YRITYKSELLE PIENYRITTÄJÄN TALOUDEN SEURANTAJÄRJESTELMÄ