Vesitutkimus - veden puhdistaminen Water research - cleaning water

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
Advertisements

MUOTTI- HUOVUTUS Nina Kivimäki 2008.
ohje kuunteluanalyysiin
Development Association SEPRA How to involve youth into strategic rural development work? Budapest, 8th November 2011 Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto:
Lifelong Learning Programme POFIRO
VANHEMPAINNEUVOSTO Kokoontuu n. 3 krt / lukuvuosi Kokoontuu klo 18 Mahdollisuus keskusteluun muiden huoltajien kanssa Korvaa johtokunnan Joka luokasta.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Mustajoki and Hämäläinen Decision analysis by interval SMART/SWING / 1 Decision analysis by interval.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
Monien mahdollisuuksien OpinOvi – Avataan se yhdessä. Two different projects funded by ESF Varsinais-Suomen OpinOvi –project is implemented in co- operation.
Tulevan ohjelmakauden ( ) suunnittelua Tiedonkulun tehostaminen ja koulutuksen kehittäminen B1.2 Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus,
Post-Piloting Interview (Post-Piloting-Haastattelu) Last updated: , Bastian Fähnrich Haastattelussa perehdytään INMO-kurssin keskeisiin asioihin.
Lauseen sanajärjestys
Welcome to Könönpelto School
Irmeli Sinkkonen TkL, tutkija
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
Export Marketing Veikko Laine ”Product” = ? - What the producer produces and markets - What the customer buys - Tangible & Intangible - Concrete & Abstract.
ENG Masters, part 2, Citing
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
Genetics Dihybrid Crosses.
SISÄPIHOJEN SUUNNITTELU HS – Space - Laine Anni - Terävä Jaana.
Esityksen nimi Esityksen pitäjä / organisaatio tilaisuus, päivämäärä TFEIP 12 May 2015 Use of Point Source Data in the Emission Inventory Example Finland.
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Vakiintuneet kustantajat ja uudet yrittäjät OA-monografiamaailmassa
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
SPINN - Project SPeed in INNovation ecosystem Kick off seminar - Brainstorming Workshop on the themes of interest - results Minna Takala Value.
Who we are, what we do and where are we going? Kaisa Tasanen Vice-Dean, UniOGS Member of the Doctoral Training Committee for Health and Biosciences Professor.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Klassiset kaksivaihevalot Classical two stage signals
ELEC-C1310 Automaatio- ja systeemitekniikan laboratoriotyöt
Reports in Apply / eAge system
IMMIGRATION TO RUSSIA / FINLAND
Suomen historiaa Arkeologit tutkivat esinelöytöjen lisäksi myös sitä, millaisia kasveja ihmiset ovat viljelleet entisinä aikoina. Kuusiston piispanlinnan.
LEED projektityö ohjeet – Porvoo Campus
PREPOSITIOT.
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Kestoperfekti Käyttö He has been writing that for half an hour.
RELATIIVI- JA INDEFINIITTIPRONOMINIT
Microsatellite Instability in Adenomas as a Marker for Hereditary Nonpolyposis Colorectal Cancer  Anu Loukola, Reijo Salovaara, Paula Kristo, Anu-Liisa.
INFINITIIVI / ING-MUOTO
vedestä, ilmasta ja tulesta.
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Introduction to decision analysis
Risk analysis, risk attitudes
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Tutki mikä vaikuttaa hiekan lämpenemiseen
Vesikemian Professori
" Opettajan näkemys korkeakoulujen IT-palvelusta "
Welcome to Könönpelto School
Probability models and decision analysis : introduction
Probability models and decision analysis : introduction
Optional A2 languages.
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Introduction to decision analysis
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Change Day Suomeen - rakenteista ihmisten osallistumiseen
Investointipäätökset Investment Decisions (244)
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Finnish Schools on the Move: Students’ physical activity and school-related social factors Henna Haapala.

© Haaga-Helia StartUp School
Place soup mix in large pot with 7 cups water
Alustan hyödyntäminen opetuksessa Intermediate microeconomics 2018
Information for teachers
Ei enää jätettä kaatopaikoille 2020!
Esityksen transkriptio:

Vesitutkimus - veden puhdistaminen Water research - cleaning water Moision koulu 5-6 luokat Moisio school, grade 5th and 6th

Veden puhdistaminen suodattamalla cleaning water by filtering Tarvikkeet: ruukku suodatinpussi grillihiiliä hiekkaa soraa puhdistettavaa vettä astia siivilä Accessories: a pot a filter bag coals sand gravel dirty water a bowl a sieve

Ohje Laita ruukkuun suodatinpussi. Täytä ruukun pohja hiilillä. Lisää pesty hiekka. Laita päällimmäiseksi pesty sora. 1. 2. 4 3 How to do it: Place the filter bag into the pot. Fill the bottom of the pot with coals. Add the washed sand. Put washed gravel on the top.

5. Kaada puhdistettavaa vettä hitaasti siivilän läpi ruukkuun. 6. Tutki ja vertaa, kuinka paljon vesi on puhdistunut. 5. Pour dirty water through a sieve into the pot slowly . 6. Explore and compare what happened.

Tekopohjaveden valmistus Tarvikkeet kaksi muovipulloa astia pumpulia pestyä hiekkaa pestyä soraa teline Supplies two plastic bottles a bowl cotton wool washed sand washed gravel a holder

Ohje Leikkaa pullojen pohjat irti. Laita pullon suuhun pumpulia. Laita pulloon vuorotellen hiekkaa ja soraa. Aseta pullo telineeseen. How to do it: Cut the bottoms off the bottles. Put some cotton wool into the bottle. Fill the bottle with sand and gravel. Place the bottle on the holder.

5. Täytä toinen pullo samalla tavalla. 6. Aseta pullot päällekkäin telineeseen. 7. Kaada puhdistettava vesi hitaasti suodattimen läpi. 5. Fill the other bottle in the same way. 6. Place the bottles to the holder on top of each other. 7. Pour dirty water through the filter slowly.

8. Miten suodatus onnistui? 8. Explore and compare what happened. Kokeilimme myös vesiväriveden puhdistusta. Hiekka suodatti hyvin väriaineet. Watercolor filtered well.

Vierailu vesilaitoksella Visiting water purification plant Jätevedenpuhdistamo Wasterwater treatment plant Laboratoriossa tutkitaan vesinäytteitä. In the laboratory

Produced by Moisio school’s students