Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
. AKL:n 42. Autokauppiaspäivät Hilton Helsinki Kalastajatorppa Puheenjohtaja Pekka Helander Autoalan Keskusliitto ry.
Advertisements

Toimintaympäristö
Aikakauslehdet ja Internet Mervi Raulos TNS Gallup Oy.
TIELIIKENNEONNETTOMUUKSISSA KUOLLEET YLI 64-VUOTIAAT Lähde:Tilastokeskus ja Liikenneturva, 2007 ennakkotietoja.
Työuran pituus Ydinindikaattorit
Etelä-Savolla on ratkottavana monia haasteita, mm: Bkt/asukas Etelä-Savossa 73,3% koko maan tasosta vuonna 2010 Etelä-Savo keski-iältään (45,9 v) maan.
Mediakasvatus MLL:ssa
Lähde: Tilastokeskuksen väestöennuste
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Mediamainonnan muutosmittari Tammi-huhtikuu 2009.
Hannu Virtanen Selkokielen tarvearvio 2014
”Määrittää ihmisen yksilönä”
Nuorisotakuu 2013 Valtiosihteeri Pilvi Torsti Opetus- ja kulttuuriministeriö
Mainonnan muutosmittari Tammi-toukokuu Mainontaan käytetty euromäärä (netto) (Ilman rivi-ilmoituksia) Toukokuu 2008 Tiedot perustuvat TNS Media.
Perinataalitilasto − synnyttäjät, synnytykset ja vastasyntyneet
Mediamainontaan käytetyn euromäärän kehitys kuukausittain ja kumulatiivisesti 2006 ja 2007 (muutos-% edellisen vuoden vast. ajanjaksoon)
– uusia haasteita lapselle ja päiväkodille
Tilastotietoa yrittäjyydestä ja PK-yrityksistä Suomessa
Liikevaihdon kehitys Pirkanmaalla. Liikevaihdon muutos Pirkanmaalla Kaikki toimialat (vuosimuutos-%) Lähde: Tilastokeskus, Asiakaskohtainen.
Väestönmuutokset suurissa kaupungeissa vuodesta 2000.
Mediamainontaan käytetyn euromäärän kehitys kuukausittain ja kumulatiivisesti 2006 ja 2007 (muutos-% edellisen vuoden vast. ajanjaksoon)
AB CHIPSTERS FOOD OY.
Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: Petteri Hannonen
Ubiikki nuorisotyössä Mikko Vähätalo Tulevaisuuden tutkimuskeskus Turun yliopisto
1 MARKKINAKATSAUS RAHASTOPÄÄOMA SUOMALAISISSA SIJOITUSRAHASTOISSA.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Alkoholiteollisuuden ja järjestöjen vastakkainasettelu alkoholimainonnassa Toiminnanjohtaja Sari Aalto-Matturi.
3.45 3.40.
Lapsi ja internet Seppo Mentula
Mikko Sjögren Valmennusyhtiö Varapuu
Pukeutumisen kuluttajaryhmät Asialliset pukeutujat 25 % Käytännölliset 30 % Intohimoiset shoppailijat 23 % Nuoret huolettomat 21 % Lähde: KMT Kuluttaja.
Millä eväillä sanomalehti on mainostajalle tärkein media?
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Sijoitusrahastojen vuosi 2010 Finanssialan Keskusliitto Markku Savikko.
Sanomalehti mainonnassa
Raskaudenkeskeytykset 2010 – ennakkotiedot Anna Heino Mika Gissler.
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
Väestö pääasiallisen toiminnan mukaan Etelä-Savon maakunnassa aluejako ETELÄ-SAVON MAAKUNTALIITTO Lähde: Tilastokeskus, työssäkäyntitilasto.
Maatalous, maaseutuyrittäminen rahavirrat 2008 ja 2007 Pohjois-Savo Jari Kauhanen MTK- Pohjois-Savo.
Vaasa Johnny Åkerholm.  2008  2019 ◦ 65 vuotta täyttäneet+ runsaat 1/3 ◦ Huoltosuhde50  64 (Huoltosuhde = Alle 15-vuotiaat ja yli 64-vuotiaat.
1 jouluk-14 Postin tulos jouluk-14 Yritysten logistiikkaprosessien ulkoistaminen yleistyy Sähköinen viestintä nopeassa kasvussa Euroopan.
Nuorten hankkeet MYR Minna Koljonen.
Sukupolvien välinen vuorovaikutus. Seurakunnan yhteisöluonne ”Nuorille pitää tarjota mahdollisuuksia toimia seurakunnassa tasavertaisesti ja monipuolisesti.
Sosiaalihuollon laitos- ja asumispalvelut 2013 Riikka Väyrynen ja Raija Kuronen Sosiaalihuollon laitos- ja asumispalvelut
Taustatietoja maatalouteen liittyen Lähde: MTK / MTK-Pohjois-Savo
Nuorissa = voimaa, vahvistetaan sitä! Voimakas –projekti
Tuula Kuoppala ja Salla Säkkinen
Steriloinnit 2012 Anna Heino & Mika Gissler.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Nuorisotilojen auditointi Hämeenlinnan kaupungin nuorisopalvelut 2014 Mikko Virta (Vaasa )
SOSIAALI- JA TERVEYSMINISTERIÖ Onnistuvat Opit –juurruttamishankkeen päätösseminaari Riitta Säntti Neuvotteleva virkamies.
Raskaudenkeskeytykset 2013 Anna Heino & Mika Gissler.
© Dagmar 2006 Mediasidonnaisuustutkimus 2007 Tomi Härmä Dagmar Market Intelligence
Rikos- ja riita-asioiden sovittelu 2012/Tilastoraportti 15/20131 Rikos- ja riita-asioiden sovittelu 2012 Aune Flinck, Tuula Kuoppala ja Salla.
Salla Säkkinen ja Tuula Kuoppala
Perinataalitilasto − synnyttäjät, synnytykset ja vastasyntyneet
Sosiaalihuollon laitos- ja asumispalvelut 2011 Päivi Tossavainen Raija Kuronen.
MEDIA Media, latinan kielen sanasta medium. Engl. medium-sanalla kolme merkityst ä  1)jotakin, mik ä “ sijoittuu v ä liin ”, ” toimii v ä litt ä j ä.
Tilastoja Vantaalta Väestönmuutokset (ennakkotieto) Vantaalla tammikuussa 2015 Lähde: Tilastokeskus, päivitetty
Tuula Kuoppala ja Salla Säkkinen
Sosiaalihuollon laitos- ja asumispalvelut 2010 Riikka Väyrynen Raija Kuronen.
Hedelmöityshoidot 2011–2012 Anna Heino & Mika Gissler.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Lastensuojelu 2014 – Tilastoraportti 25/20151 Lastensuojelu 2014 Tuula Kuoppala ja Salla Säkkinen.
Media Advertising Spend Q Media Advertising Spend total €256.4M
MEDIAPSYKOLOGIA MEDIAPS TUTKII MIHIN IHMISET KÄYTTÄVÄT MEDIAA JA MITÄ VAIKUTUKSIA MEDIALLA ON KESKEISET KYSYMYKSET: MILLÄ TAVOIN MEDIA VAIKUTTAA IHMISEN.
LIITE vuotiaiden Audio-visuaalinen kulutus
Esityksen transkriptio:

Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö

Internet hallitsee ylivoimaisesti 15 ‒ 24-vuotiaiden mediapäivää 2 Tavoittavuus % Lähde: TNS Atlas 2012 (Intermedia) Tunti

3 Perinteisen TV:n katseluun jää 15 ‒ 24-vuotiailla entistä vähemmän aikaa Min/vrk Lähde: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus, ei sisällä vieraskatselua, 2008 alkaen vieras- ja ajassa siirretty katselu sisällytetty

4 Peräti 80 prosenttia 15 ‒ 24-vuotiaista kokee internetin tärkeimmäksi mediaksi, TV:n vain 14 prosenttia Lähde: Taloustutkimus Oy, eMedia 2013, kevät 2013

Alkoholilain muutos lyö kotimaista tv-alaa ja hyödyttää ulkomaisia nettipalveluja • Nuorten mediankulutus on muuttunut viime vuosina oleellisesti • Internetpalvelut, kuten Facebook ja YouTube, tavoittavat nuoret paljon paremmin kuin televisio • Internet on nuorille tärkein media ja he ovat ”online” koko valveillaoloaikansa • Nuorten tv-katselu vähenee koko ajan, ajankäyttö siirtyy internetiin kiihtyvää vauhtia • Mainosajan rajoittaminen televisiossa ei toimi toivotulla tavalla, kun mainonta siirtyy kotimaisesta televisiosta kansainvälisiin internetpalveluihin • Lainmuutoksen tosiasialliseksi vaikutukseksi jää sananvapauden kaventuminen ja kotimaisen tv-alan heikentyminen • Voittajia ovat mainoseuroja suomalaisesta mediasta imevät ulkomaiset internetjätit 5