KESTO 1.1.2005 – 31.12.2007 BUDJETTI 371.000 euroa (ESR; 260.000 euroa) RAHOITTAJA Etelä-Suomen lääninhallitus (ESR) Koulutuskeskus Salpaus SISARHANKE.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Advertisements

1 Exporting Culture – Kulttuuriviennin ammattilainen -valmennus.
Puh Powerpoint-esitys ammatillisesta koulutuksesta ja uusista opiskelijaksi ottamisen perusteista:
ISOverstaan kouskuttamispäivä
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
Koulutuskeskus Salpaus Hyvä Yritys /Georges Segura - Outi Salmela Tervetuloa! Hyvä Yritys (ammatillinen oppimisympäristöjen kehittämishanke)
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
PALVELUALA 2009 Verkko-oppimisen tavoitteet Merja Talkio-Vilanen.
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
Finna tiedonhankinnassa : case LAMK
Digitaalinen oppimateriaalin tuotanto Miten opettajia voidaan tukea sisältötuotannossa? projektikoordinaattori Pasi Karvonen, Kuopion yliopiston oppimiskeskus.
J Kangasniemi 2010 Valtion rahoittama opetustoimen henkilöstökoulutus Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin.
Yksinäisestä propelipäästä yhteiseen tekijäporukkaan Joensuun seudun kansalaisopisto.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Pyritty hyödyntämään jo aiemmin tehtyä työtä.
Lukiokoulutuksen kehittäminen
PAOK/PIRKO Kehittämisprojekti kevät 2010 Moodle-verkkokurssit Anna-Kaija Yli-Orvola.
Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli.
Oulun aikuislukio 2014.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
MAAKUNTAKORKEAKOULU ALUEELLISEN OSAAMISEN KEHITTÄJÄNÄ
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
Kolmas sektori ja koulutus kotouttajana
KORKEAKOULUOPISKELI- JOIDEN LIIKKUVUUTTA TUKEVAN OHJAUKSEN JA NEUVONNAN LAADUN PARANTAMINEN (SUMOHE)
EAPE-kokonaisuuden toteutus Aloitus- seminaari I & II 8 h + 8 h Loppu- seminaari 8 h Työskentely ja ohjaus virtuaaliympäristössä.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Sähköinen portfolio - kyvyt.fi
Päijät–Hämeen ennakointiverkoston seminaari TULOKSISTA TULEVAISUUTEEN Risto Ilomäki Lahti
Puh PowerPoint-esitys amk-opinnoista ja uudesta hakukäytännöstä sisältää 25 erilaista diaa vaatii.
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
Koulutuskeskus Salpaus Kevät 2014
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Työpaikkaohjaajat valmentaen vahvoiksi
” Ne, jotka haluavat mennä nopeasti, kulkevat yksin. Ne, jotka haluavat mennä pitkälle, kulkevat yhdessä ” (kenialainen sananlasku)
Verkko-opetuksen laatuhankkeen kehitystyö 2006 VVYOP` Sari Koski-Kotiranta, Helsingin yliopisto
Valtiotieteellisen tiedekunnan verkko-opetuksen tuki
Opetussuunnitelmatyö - keskiössä OPSviestintä Katariina Alha Jyväskylän yliopisto
TIMEKuntaTIMEKuntaIT TIME-putki Julkishallinnon tietohallinnon uudistaminen - Uudet rakenteet - Uudenlainen yhteistyö - Uudet toimintatavat - Uudet (sähköiset)
Alueellinen koulutustilaisuus Kuopiossa Kunnonpaikka,Vuorela Ulla Voutilainen.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
W w w. h a m k. f i / a o k k AMK-opintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajataustaisille Riihimäki Vesa Parkkonen ja Riitta Metsänen.
Laatua ammatillisen koulutuksen arkeen LARK 3 -hanke Sari Mikkola
MONIKULTTUURISUUS SUOMESSA 6 op
Etelä-Pohjanmaan peruspalveluohjelman toimeenpano -hanke Projektipäällikkö Mervi Lehtola , 050 –
Virtuaali-informaatikkojen tapaaminen Tampere,
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Valtiotieteellisen tiedekunnan verkkopedagoginen tuki Taina Joutsenvirta
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Uudenkaupungin lukiosta valmistuneiden ylioppilaiden SIJOITTUMISTIETOJA Opinto-ohjaaja Mirja Niiranen Uudenkaupungin lukio
Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Oulu
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Juha KnuuttilaSivu 1 VERKKO-OPETUSPALVELUT – KEKKO Strategia ja yleinen kehittäminen: koulutuspalvelupäällikkö Mauri Kantola.
Auli Ryhänen Projektipäällikkö Jyväskylän ammattikorkeakoulu, ammatillinen opettajakorkeakoulu
Harjoittelukoulujen ja Opeko Oy:n yhteistyö. Agraarin perinteen kasvatuksen saaneet opettajat opettavat teollisissa rakenteissa postmoderneja nuoria jälkiteollisille.
W w w. h a m k. f i / a o k k Opettajan pätevyydestä Eveliina Grönberg, opintojen ohjaaja HAMK Ammatillinen opettajakorkeakoulu.
1 TVTaivas – Yhteistyöllä ylöspäin Pohjois- Kymenlaaksossa! Hanke-esittely Oph:n Uudet oppimisympäristöt -hanke ( )
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja

Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
OsaOppi IV– Osaamisen osoittaminen digitaalisilla osaamismerkeillä
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
Tule mukaan päätöksenteon koulutukseen
Opettajan pedagogiset opinnot Humanistinen koulutusala
Esityksen transkriptio:

KESTO – BUDJETTI euroa (ESR; euroa) RAHOITTAJA Etelä-Suomen lääninhallitus (ESR) Koulutuskeskus Salpaus SISARHANKE L-VIDEONET, projektisuunnitelija Pekka Eerola VEPE VERKKOPEDAGOGIIKAN KEHITTÄMINEN

ProjektipäällikköReijo Pöyhönen Projektikoordinaattori Georges Segura Sivusto: VEPE- PROJEKTIHENKILÖSTÖ (2/14)

Yhteinen ohjausryhmä sisarhanke L-VIDEONETin kanssa Jäsenet Reijo Pöyhönen, projektipäällikkö (VEPE) Heinonen Hannu, apulaisrehtori (Salpauksen areena) Kallio Tuulikki, projektipäällikkö (L-VIDEONET) Kokkonen Harri, yliopettaja (LAMK/LTH) Kuivalahti Markku, yliopettaja (HAMK / ammatillinen opettajakorkeakoulu) Laitinen Kimmo, rehtori (Hollolan lukio) Marjavaara Pirkko, kehityspäällikkö (Päijät-Hämeen verkko-opisto) Penttinen Olli-Pekka, yliopiston lehtori (Helsingin yliopisto / ympäristöekologian laitos) Somerma Ritva, lehtori (Koulutuskeskus Salpaus Areena) VEPE- OHJAUSRYHMÄ (3/14)

Opettajien verkkopedagogisten valmiuksien ja erilaisten opetuksen toteutus- ja ohjausmenetelmien kehittäminen ajanmukaista tieto ja viestintätekniikkaa hyödyntäen:  Videoneuvottelulaitteiston välityksellä tarjottavat opinnot (5 kurssia)  Erityisopiskelijoiden verkko-ohjaus (uusi virtuaalierityisopetteja-malli)  Verkko-opinnot (15 verkkokurssia) VEPE OPETTAJIEN PEDAGOGINEN KOULUTUS (4/14)

OSALLISTUJAT 30 opettajaa koulutuskeskus Salpauksesta, LAMKista, lukioista. Pilottiryhmä (noin 10 opettajaa) –Ovat aikaisemmin opettaneet verkossa –Videoneuvottelulaitteiston välityksellä toteutettavat opintojaksot/- kokonaisuudet Perusryhmä (noin 20 opettajaa) –opettajia, jotka eivät ole vielä opettaneet verkossa tai videoneuvottelulaitteiston välityksellä –Verkko-/monimuotomenetelmin toteutettavia opintojaksoja ja - kokonaisuuksia. Valmiudet VN-laitteiden käyttöön opetuksessa. (15 kurssia) –5 opettajaa kehittämään erityisopetuksen verkko-ohjausta ja - materiaalia VEPE OPETTAJIEN PEDAGOGINEN KOULUTUS (6/14) 1. osuus

Laajuus 5 ov (8 op) –Videoneuvottelulaitteistoa hyödyntäen –10 lähipäivää Opettajille OPE.FI II – III tasoa vastaavat opinnot riippuen lähtötasosta –Syksyn syksyn 2006 välisenä aikana Ohjattua kehittämistyötä syksyn 2007 päätösseminaariin asti VEPE OPETTAJIEN PEDAGOGINEN KOULUTUS (7/14)

VEPE OPETTAJIEN PEDAGOGINEN KOULUTUS (8/14) KOULUTTAJA DATAFISHER OY Markku Pelkonen

Tavoitteena on vahvistaa opettajien taitoja käyttää erilaisia sovelluksia, jotka auttavat verkkokurssien rakentamisessa ja kehittämisessä. Koulutuksen toinen osuus sisältää 8 työpajaa. Power Pointin työpaja, 4 tuntia Microsoft Producerin työpaja, 4 tuntia Ääni, video, media playerit työpaja, 4 tuntia Sähköisten taulujen työpaja, 4 tuntia Corel Draw:n työpaja, 4 tuntia Moodlen työpaja, 12 tuntia (3 lähijaksoa) Videoneuvottelun työpaja, 4 tuntia HTML, RSSn työpaja, 4 tuntia VEPE OPETTAJIEN PEDAGOGINEN KOULUTUS 2. osuus (9/14)

VEPE OPETTAJIEN PEDAGOGINEN KOULUTUS 2. osuus (8/14) KOULUTTAJA Opeko, Heinola Marita Parkkonen

Introducing... Moodle! Moodlen moduleista koostuva rakenne helpottaa kurssien rakentamista sekä kurssien sisällön muokkaamista ja laajentamista. Modular Object- Oriented Dynamic Learning Environment

Tällä hetkellä, käytössä noin rekisteröityä sivustoa 150 maassa. Määrä nousee koko ajan noin 10% kuukaudessa. Salpauksen moodle verkkomateriaali löytyy osoitteesta Kuka käyttää Moodle:ta? Koulut Korkeakoulut, ammattikoulut, AMKit Yliopistot Valtion laitokset Yritykset Sairaalat Kirjastot Työvoimatoimistot

Tekninen käyttökoulutus L-VIDEONET –sisarhankkeen toteuttamana –Nivelletään VEPEn pedagogisen koulutuksen kanssa –toteutetaan syksyn 2005 ja kevään 2006 aikana Tekninen tuki L-VIDEONET –hankkeen kautta vuoden 2006 loppuun asti VEPE OPETTAJIEN PEDAGOGINEN KOULUTUS (12/14)

Kysymyksiä? Georges Segura