VPT 2007 Valtakunnallinen Paikallislehtitutkimus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
. AKL:n 42. Autokauppiaspäivät Hilton Helsinki Kalastajatorppa Puheenjohtaja Pekka Helander Autoalan Keskusliitto ry.
Advertisements

11 VAKUUTUSTUTKIMUS 2012 Esitys Tutkimuksen tavoitteena on selvittää suomalaisten: yleiskuvaa vakuutusyhtiöistä ja vakuutustuotteista riskintuntemusta.
Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
MAATALOUSYRITTÄJIEN ELÄKELAITOS Asiakastutkimus Koko vuosi 2013 Keskeiset tulokset.
1 Ostopaikkakysely Heli Rauman Anu Simonen. 2 Kyselyn toteutus •Riihimäen kotitalouksiin lähetettiin yhteensä 2780 kyselyä •Kotitaloudet valitsimme postinumeroiden.
1 Exporting Culture – Kulttuuriviennin ammattilainen -valmennus.
Tietoyhteiskunnan asialla vuodesta Tietotekniikan liitto lyhyesti • Valtakunnallinen ja puolueeton ICT-alan asiantuntija Suomessa • Jäseninä n.
Kouvolansanomat.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2013.
Kauppojen aukiolo jouluaattona 2006 PAM ry Telebus vko 44/2006.
Internet-äänestäminen Jari Pajunen | |2T2234, Jari Pajunen, Internet-äänestäminen Toteutus Tämän haastattelututkimukseen.
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
Valtakunnallinen LUONNONKIVISEMINAARI 2010 Luonnonkivi, keinokivi, betoni vai puu eli löytävätkö tavalliset kuluttajat kivituotteet? Kainuun.
Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Tiedottajapäivät Lahdessa Radio- ja tv-museo Museoliitto museoiden.
HEINOLA RESORT Hankekokonaisuus vuosille SIVUSTO, VIESTINTÄ JA MARKKINOINTI.
Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: Petteri Hannonen
4. Liikenneturvallisuuskysely •Katukanavassa •Markkinointi lehdistötiedotteella paikallislehdet ja radiot: –Aamulehti –Helsingin sanomien.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Osaaja-lehti verkossa Anne Vuorinen A.Vuorinen
Miten myydä juttu profaaniin lehteen?
Joulututkimus Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten jouluun liittämiä ajatuksia Stressiä aiheuttavat tekijät Lahja toiveet ja ajatellut joululahjat.
KILPAILUT 2014.
ARJEN TALOUSKATSAUS Telebus helmikuu/2008/viikko 9.
TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT Telebus Elokuu/2007/viikot 32 ja 33.
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Tutkimuksen taustaa •Isännöintialan valtakunnallinen.
Mielenterveysbarometri 2006 Puheenjohtaja Pekka Sauri.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
1 Sektorin nimi Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja Syksy 2009/Kevät 2010.
Koulujen kesälomien siirtämiseen liittyvä kysely Tammikuu 2013.
KYSELY KUNTALIITOKSESTA TUUSNIEMEN KUNNAN ASUKKAILLE Tuusniemen kunta Tuomo Turja.
OTANTATUTKIMUS OY Raporttia tai osia siitä ei saa edelleen toimittaa tai julkaista missään muodossa ilman Otantatutkimus Oy:n nimen mainitsemista. RAY:
LAMK Pyöräilysivuston lanseeraustutkimus 2012 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU 34 B 22,
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
Suomen kartta.
Aluejaot 2012 Kunnat, maakunnat, seutukunnat, suuralueet (NUTS2), aluehallintovirastot, elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukset, kuntamuodot, kielisuhteet.
Esaimaa.fi Profiilitutkimus Helmikuu Esaimaa.fi-palvelun profiilitutkimus, helmikuu 2009 InterQuest Oy Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena.
Akavan Erityisalat/ Jäsentutkimus 2008 Jäsentyytyväisyystutkimus 2008.
HALLITUSBAROMETRI Barometrin toteutus Toteutus 14 kauppakamarin alueella Etelä-Pohjanmaa, Etelä-Savo, Helsingin seutu, Häme, Keski-Suomi,
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
Kymensanomat.fi Kävijäprofiili Maaliskuu Presentation name / Author Tutkimuksen toteutus Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Kymensanomat.fi-palvelun.
Kouvolansanomat.fi Kävijäprofiili Maaliskuu 2011.
4. Liikenneturvallisuuskysely Katukanavassa Markkinointi lehdistötiedotteella paikallislehdet ja radiot: –Aamulehti –Helsingin sanomien.
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
1 SSTL Puhtausala ry – TOIMIALAN KEHITTÄJÄ. SSTL Puhtausala ry Vuonna 1970 perustettu puhtausalan neuvonta- ja koulutusjärjestö. Yleishyödyllinen ja puolueeton.
Missä mennään nyt? Maatalouslaskenta 2010 Jaana Kyyrä.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
4. Liikenneturvallisuuskysely Katukanavassa Markkinointi lehdistötiedotteella paikallislehdet ja radiot: –Aamulehti –Helsingin sanomien.
Liikenneturvallisuuskysely Katukanavassa Markkinointi lehdistötiedotteella paikallislehdet ja radiot: –Aamulehti –Helsingin sanomien Tampereen.
Kalajoen Seutu Seutu tehdään sydämellä.. Kalajoen Seutu Perustettu 1997 Julkaisija Printtimedia Kalajoen Seutu Oy Kalajoen ja Himangan paikallislehti.
1 Veijo Koskinen, kaupunginhallituksen puheenjohtaja, Jyväskylän kaupunki MAAKUNNALLINEN KUNTA- JA PALVELURAKENNE- SEMINAARI JYVÄSKYLÄ PAVILJONGISSA.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
PISA Programme for International Students Assessment OECD-maat.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Tiedottaminen verkostojen.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Lukija 2007.
4. Liikenneturvallisuuskysely Katukanavassa Markkinointi lehdistötiedotteella paikallislehdet ja radiot: –Aamulehti –Helsingin sanomien.
1 SSTL Puhtausala ry – TOIMIALAN KEHITTÄJÄ. SSTL Puhtausala ry Vuonna 1970 perustettu puhtausalan neuvonta- ja koulutusjärjestö. Yleishyödyllinen ja puolueeton.
Ostoskärryverkoston 2 –viikon kampanjan tavoittavuus.
Suuhygienian koulutusryhmittäiset erot Kainuun maakunnassa: Vähintään kuusi puuttuvaa hammasta Risto Kaikkonen TEROKA Kuvalähde:
Selkäkivut: Koulutusryhmien väliset erot Kainuussa
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Vakuutustutkimus 2012 Esitys
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Presidentinvaalit 2018 Vaalien 1 ja 2 kierros
Uudellemaalle kilpailukykyä asuntopolitiikan kautta
Viidessä maakunnassa yhteensä 57 etäpalvelupistettä
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö VPK toiminnan tunnettuus
Viestintä Veljeä ei jätetä -kampanja Sotainvalidi-lehti
Esityksen transkriptio:

VPT 2007 Valtakunnallinen Paikallislehtitutkimus Yhteenveto

Tutkimusten toteutus 1(2) Tutkimusten tavoitteena on lähinnä selvittää paikallislehtien lukemiseen liittyviä asioita, asemaa paikallisena tietolähteenä ja mielikuvia paikallislehdistä. Tutkimuksella selvitettiin mm. seuraavia asioita: Paikallislehtien ja alueilla ilmestyvien maakunta-/päivälehtien ja kaupunki-/ilmaisjakelulehtien tavoittavuus Lukemistarkkuus, lukemiskerrat ja lehtien säilyttäminen Tärkeimmät tietolähteet asuinkuntaa ja seutukuntaa koskevissa asioissa Alueen medioihin liitetyt mielikuvat Haastattelut tehtiin tietokoneohjattua puhelinhaastattelujärjestelmää käyttäen marraskuussa 2006 – elokuussa 2007. Haastattelutyön suorittivat Tietoykkönen Oy:n erityisesti tehtäväänsä koulutetut tutkimushaastattelijat. Haastatteluja tehtiin yhteensä 12 396 kappaletta. Otanta tehtiin satunnaisotannalla sähköisestä yhteystietojen hakemistosta internetissä toimivaa otannan poimintapalvelua käyttäen. Otoksen muodostamisessa käytettiin lisäksi kiintiöpoimintaa. Tutkimusten kohderyhmänä on 15-79 vuotiaat miehet ja naiset paikallislehtien pääasiallisilla levikkialueilla. Ruotsinkielisten paikallislehtien levikkialueilla kohderyhmänä olivat ruotsinkielisissä ja kaksikielisissä talouksissa asuvat henkilöt. Tässä raportissa esitetään 53:n tutkimuksen tulosten keskiarvot. Paikallislehden tulosten lisäksi on huomioitu aina kunkin alueen parhaan maakunta-/päivälehden ja kaupunki-/ilmaisjakelulehden tulokset.

Tutkimusten toteutus 2(2) Haastattelut tehtiin puhelimitse marraskuussa 2006 – elokuussa 2007. Haastatteluja tehtiin yhteensä 12 396 kpl. Tutkimusten kohderyhmänä oli 15-79 vuotiaat miehet ja naiset 53 alla olevan paikallislehden pääasiallisilla levikkialueilla. Paikallislehti   Akaan Seutu Lapuan Sanomat Sotkamo Alasatakunta -lehti Laukaa-Konnevesi Suur-Keuruu Auranmaan Viikkolehti Lempäälä-Vesilahden Sanomat Sydän-Hämeen Lehti Borgåbladet Lestinjoki-lehti Syd-Österbotten Haapavesilehti Loimaan Lehti Tejuka Hämeenkyrön Sanomat Loviisan Sanomat Tyrvään Sanomat Janakkalan Sanomat Mäntsälä-lehti Uudenkaupungin Sanomat Järviseudun Sanomat Nokian Uutiset Uutimarkku Kalajoki Orimattilan Sanomat Uutis-Jousi Kalajokilaakso Perhonjokilaakso Viiden Kunnan Sanomat Keski-Häme Pitäjäläinen Viiskunta Koillis-Häme Pohjankyrö Viitasaaren Seutu Koillissanomat Puruvesi Västra Nyland Koillis-Savo Raahen Seutu Yhteissanomat Kuhmolainen Rannikkoseutu Ylä-Kainuu Kunnallislehti Paimio-Sauvo-Piikkiö Ruovesilehti Ylöjärven Uutiset Kurikka-lehti Siikajokilaakso Östra Nyland Kyrönmaa Soisalon Seutu Yhteensä

Tietoykkönen Oy Perustettu 1983. Noin 25 vuoden kokemus mediatutkimuksista yli sadalle eri medialle. Suomen Markkinatutkimusliiton, Kauppakamarin, Suomen Yrittäjien ja Elinkeinoelämän keskusliiton jäsen Suomen Markkinointitutkimusseuran ja ESOMAR’in (European Society for Opinion and Marketing Research) henkilöjäsenenä toimitusjohtaja Lasse Luoma. Tietoykkönen Oy:n VPT –yhteyshenkilö: markkinointijohtaja Rauno Svahn puh. 014-339 7916, 0400-547 338 Yliopistonkatu 36 A, PL 551, 40101 Jyväskylä www.tieto1.fi

Suomen Paikallismediat Oy Paikallislehtien Liitto ry:n omistama yhtiö. Perustettu 1977 142 tilattavaa jäsenlehteä, joista jokaisen levikki on tarkastettu. Kaikki lehdet yhdessä paketissa yltävät Levikintarkastus Oy:n vuoden 2006 lukujen mukaan 823 278 kpl:n yhteislevikkiin. Tehokas ja palveleva ostokanava 142 tilattavalle paikallislehdelle Suomen Paikallismediat Oy:n VPT –yhteyshenkilö: Harri Jussila puh. 020 747 9070, 040-741 5818 Urho Kekkosen katu 8 C 32, 00100 Helsinki www.paikallismediat.fi

LEHTIEN VIIKKOTAVOITTAVUUS Paikallislehtien lukijatutkimukset marraskuu 2006-elokuu 2007 Lukenut lehteä viimeisen viikon aikana

LEHTIEN LUKEMISTARKKUUS Paikallislehtien lukijatutkimukset marraskuu 2006-elokuu 2007 Lukee lehden kannesta kanteen tai lähes kokonaan

LEHTIEN LUKEMISKERRAT LEHTIEN LUKEMISKERRAT Paikallislehtien lukijatutkimukset marraskuu 2006-elokuu 2007 Lukee lehteä 2 kertaa tai useammin

LEHTIEN SÄILYTTÄMINEN LEHTIEN SÄILYTTÄMINEN Paikallislehtien lukijatutkimukset marraskuu 2006-elokuu 2007 Säilyttää lehden viikon tai pidempään

PARHAAT TIETOLÄHTEET Paikallislehtien lukijatutkimukset marraskuu 2006-elokuu 2007

PAIKALLISLEHTI PARHAANA TIETOLÄHTEENÄ PAIKALLISLEHTI PARHAANA TIETOLÄHTEENÄ Paikallislehtien lukijatutkimukset marraskuu 2006-elokuu 2007

TIEDOTUSVÄLINEILLE SOPIVAT OMINAISUUDET TIEDOTUSVÄLINEILLE SOPIVAT OMINAISUUDET Paikallislehtien lukijatutkimukset marraskuu 2006-elokuu 2007

PAIKALLISLEHDELLE SOPIVAT OMINAISUUDET PAIKALLISLEHDELLE SOPIVAT OMINAISUUDET Paikallislehtien lukijatutkimukset marraskuu 2006-elokuu 2007

LISÄTIEDOT: Harri Jussila SUOMEN PAIKALLISMEDIAT OY puh. 020 747 9070, 040-741 5818 Urho Kekkosen katu 8 C 32, 00100 Helsinki www.paikallismediat.fi markkinointijohtaja Rauno Svahn TIETOYKKÖNEN OY puh. 014-339 7916, 0400-547 338 Yliopistonkatu 36 A, PL 551, 40101 Jyväskylä www.tieto1.fi