Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Osaaja-lehti verkossa Anne Vuorinen 20.3.2012 1A.Vuorinen 20.3.2012.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Osaaja-lehti verkossa Anne Vuorinen 20.3.2012 1A.Vuorinen 20.3.2012."— Esityksen transkriptio:

1 Osaaja-lehti verkossa Anne Vuorinen 20.3.2012 1A.Vuorinen 20.3.2012

2 • Osaaja-lehti: Eu- projektin turvin startti 1998: iso joukko opso- toimijoita päätti yhteisen lehden synnyttämisestä. Päätoimittajana Kari Viinisalo ja viestintätoimisto Mageenasta vastaava toimittaja Leena Keskiaho. • Osaaja-lehden toimitusneuvoston kehittämispäivä Turussa syyskuussa 2011: nykytilan arviointi ( kysely) ja strateginen suunnittelu tulevaisuuteen: mikä ja mitä Osaaja v. 2015? • Asiantuntijana Turun Sanomien verkkoliiketoiminnan johtaja Miika Kalliokoski • Osaaja-lehti: Eu- projektin turvin startti 1998: iso joukko opso- toimijoita päätti yhteisen lehden synnyttämisestä. Päätoimittajana Kari Viinisalo ja viestintätoimisto Mageenasta vastaava toimittaja Leena Keskiaho. • Osaaja-lehden toimitusneuvoston kehittämispäivä Turussa syyskuussa 2011: nykytilan arviointi ( kysely) ja strateginen suunnittelu tulevaisuuteen: mikä ja mitä Osaaja v. 2015? • Asiantuntijana Turun Sanomien verkkoliiketoiminnan johtaja Miika Kalliokoski 2A.Vuorinen 20.3.2012

3 Dialogi oy:n v.2010 tekemän tutkimuksen mukaanDialogi oy:n v.2010 tekemän tutkimuksen mukaan: • Yritykset ovat vielä ”jälkijunassa” verkkolehtien toteutuksissa • N. 40 % yrityksistä julkaisee asiakaslehteään verkossa vain näköislehtenä, jossa sähköiset toiminnallisuudet jäävät suppeiksi • Verkkolehdestä toivotaan printille vahvaa tukijaa ja sille nähdään selkeä rooli yrityksen liiketoiminnassa • Vastaajista 65 % piti myynnin tukemista verkkolehden tärkeimpänä tehtävänä. Lähes yhtä tärkeitä tavoitteita olivat asiakasuskollisuuden kasvattaminen ja asiakasvuoropuhelun vahvistaminen. Dialogi oy:n v.2010 tekemän tutkimuksen mukaanDialogi oy:n v.2010 tekemän tutkimuksen mukaan: • Yritykset ovat vielä ”jälkijunassa” verkkolehtien toteutuksissa • N. 40 % yrityksistä julkaisee asiakaslehteään verkossa vain näköislehtenä, jossa sähköiset toiminnallisuudet jäävät suppeiksi • Verkkolehdestä toivotaan printille vahvaa tukijaa ja sille nähdään selkeä rooli yrityksen liiketoiminnassa • Vastaajista 65 % piti myynnin tukemista verkkolehden tärkeimpänä tehtävänä. Lähes yhtä tärkeitä tavoitteita olivat asiakasuskollisuuden kasvattaminen ja asiakasvuoropuhelun vahvistaminen. 3A.Vuorinen 20.3.2012

4 • Tutkimus osoitti, etteivät yritykset tunne verkkolehden mahdollisuuksia. • Verkkolehdessä tulisi hyödyntää verkolle ominaisia piirteitä kuten klikattavuutta, liikkuvaa kuvaa ja suoria linkkejä. • Verkkolehti nähdään vahvasti tulevaisuuden mediana: 85 % arvioi, että verkkolehti toimii hyvin painetun lehden tukena. • Verkkolehdelle toivottiin eniten toimintoja, jotka nopeuttavat lukemista ja lisätiedon hankintaa. • Tutkimus osoitti, etteivät yritykset tunne verkkolehden mahdollisuuksia. • Verkkolehdessä tulisi hyödyntää verkolle ominaisia piirteitä kuten klikattavuutta, liikkuvaa kuvaa ja suoria linkkejä. • Verkkolehti nähdään vahvasti tulevaisuuden mediana: 85 % arvioi, että verkkolehti toimii hyvin painetun lehden tukena. • Verkkolehdelle toivottiin eniten toimintoja, jotka nopeuttavat lukemista ja lisätiedon hankintaa. 4A.Vuorinen 20.3.2012

5 Visio 2015: Osaaja = monikanavainen oppisopimuksen valtakunnallinen ja alueellinen sidosryhmämedia • Motto: ”Oppisopimus ja Osaaja kehityksen kärjessä ja askeleen edellä” • Printtilehti ”politiikkaversio”, verkkolehti ( ja facebook) ajankohtaiset uutiset • Valtakunnalliset, ajankohtaiset oppisopimusuutiset • Sisältö on tärkein ja tarjoillaan eri asiakasryhmille eri tavoin • Erilaisia kohderyhmiä: opiskelijat, työnantajat, sidosryhmät, yrittäjät, opot… Mitä? Miten? Kenelle? • Verkkolehti tarvitsee paikallisia toimittajia –> paikallisuutiset Visio 2015: Osaaja = monikanavainen oppisopimuksen valtakunnallinen ja alueellinen sidosryhmämedia • Motto: ”Oppisopimus ja Osaaja kehityksen kärjessä ja askeleen edellä” • Printtilehti ”politiikkaversio”, verkkolehti ( ja facebook) ajankohtaiset uutiset • Valtakunnalliset, ajankohtaiset oppisopimusuutiset • Sisältö on tärkein ja tarjoillaan eri asiakasryhmille eri tavoin • Erilaisia kohderyhmiä: opiskelijat, työnantajat, sidosryhmät, yrittäjät, opot… Mitä? Miten? Kenelle? • Verkkolehti tarvitsee paikallisia toimittajia –> paikallisuutiset 5A.Vuorinen 20.3.2012

6 Toimitusneuvoston esitys perusteluineen Opso ry:n hallitukselle: Verkkolehti… • tehostaa hyvien käytäntöjen levittämistä ja parantaa siten oppisopimuskoulutuksen laatua • lisää oppisopimuskoulutuksen tunnettuutta valtakunnallisesti ja alueellisesti • mahdollistaa kohdennetun tiedottamisen eri asiakas- ja sidosryhmille • tuottaa synergiaetua alueiden ja valtakunnallisen tiedottamisen välille • vahvistaa muita oppisopimuskentällä jo meneillään olevia verkostoitumistoimia kuten ”hyvä diili” ja ”työtehtäväkartoitus” • vahvistaa oppisopimuskoulutuksen tiedottamisen kokonaistaloudellisuutta Toimitusneuvoston esitys perusteluineen Opso ry:n hallitukselle: Verkkolehti… • tehostaa hyvien käytäntöjen levittämistä ja parantaa siten oppisopimuskoulutuksen laatua • lisää oppisopimuskoulutuksen tunnettuutta valtakunnallisesti ja alueellisesti • mahdollistaa kohdennetun tiedottamisen eri asiakas- ja sidosryhmille • tuottaa synergiaetua alueiden ja valtakunnallisen tiedottamisen välille • vahvistaa muita oppisopimuskentällä jo meneillään olevia verkostoitumistoimia kuten ”hyvä diili” ja ”työtehtäväkartoitus” • vahvistaa oppisopimuskoulutuksen tiedottamisen kokonaistaloudellisuutta 6A.Vuorinen 20.3.2012

7 STEPIT KOHTI VERKKOLEHTEÄ … • Opso ry:n syyskokouksessa 2011 verkkolehtidemon esittely • Verkkolehti ”virallisesti” starttasi v. 2012 alusta • Verkkolehden oma kehittämispäivä maaliskuussa 2012: Mitä? Miten? Kenelle? Kenen toimesta? • Verkkolehden esittely Opso ry:n kevätpäivillä 2012 • Verkkolehden aktiivinen toiminta alkaa kevät 2012 – yhdessä! STEPIT KOHTI VERKKOLEHTEÄ … • Opso ry:n syyskokouksessa 2011 verkkolehtidemon esittely • Verkkolehti ”virallisesti” starttasi v. 2012 alusta • Verkkolehden oma kehittämispäivä maaliskuussa 2012: Mitä? Miten? Kenelle? Kenen toimesta? • Verkkolehden esittely Opso ry:n kevätpäivillä 2012 • Verkkolehden aktiivinen toiminta alkaa kevät 2012 – yhdessä! 7A.Vuorinen 20.3.2012

8 POHDITHAN • Millaisia hyviä kokemuksia, käytänteitä, haastateltavia omalla alueellanne? Mikä kiinnostaisi muita? Mikä hyödyttäisi muita? • Miten voimme vaikuttaa oppisopimuksen toimintatapojen kehittämiseen ja yhtenäistämiseen? • Miten saamme yhdessä lisättyä oppisopimuksen tunnettuutta? • Miten saamme paikalliseen ja valtakunnalliseen tiedotukseen synergiaetua? • Millaisia asioita haluaisit jakaa muille nopeasti ja kustannustehokkaasti? • Miten saamme yhdessä kohotettua oppisopimuksen imagoa?  Alueellisen ja valtakunnallisen yhteistyön lisääminen POHDITHAN • Millaisia hyviä kokemuksia, käytänteitä, haastateltavia omalla alueellanne? Mikä kiinnostaisi muita? Mikä hyödyttäisi muita? • Miten voimme vaikuttaa oppisopimuksen toimintatapojen kehittämiseen ja yhtenäistämiseen? • Miten saamme yhdessä lisättyä oppisopimuksen tunnettuutta? • Miten saamme paikalliseen ja valtakunnalliseen tiedotukseen synergiaetua? • Millaisia asioita haluaisit jakaa muille nopeasti ja kustannustehokkaasti? • Miten saamme yhdessä kohotettua oppisopimuksen imagoa?  Alueellisen ja valtakunnallisen yhteistyön lisääminen 8A.Vuorinen 20.3.2012

9 • Osaaja –lehti Osaaja –lehti • Osaaja -lehti Facebookissa Osaaja -lehti Facebookissa • Osaaja –lehti Osaaja –lehti • Osaaja -lehti Facebookissa Osaaja -lehti Facebookissa 9A.Vuorinen 20.3.2012

10 KAUNIS PYYNTÖ SINULLE: • Kirjoita yksi juttuvinkki verkko-osaajan toimituskunnalle! • Tykkää Osaajaa facebookissa ja tilaa verkkojulkaisu! • Toimita opojen & työpaikkakouluttajien postituslista toimitusneuvostolle! • Toimita yhteystietosi, hyvä paikallistoimittaja! KAUNIS PYYNTÖ SINULLE: • Kirjoita yksi juttuvinkki verkko-osaajan toimituskunnalle! • Tykkää Osaajaa facebookissa ja tilaa verkkojulkaisu! • Toimita opojen & työpaikkakouluttajien postituslista toimitusneuvostolle! • Toimita yhteystietosi, hyvä paikallistoimittaja! 10A.Vuorinen 20.3.2012

11 11A.Vuorinen 20.3.2012 • KIITOS ! • TULETHAN MUKAAN PAIKALLISTOIMITTAJAKSI? • LISÄTIETOJA: anne.vuorinen@keuda.fianne.vuorinen@keuda.fi puh. 050 415 0974


Lataa ppt "Osaaja-lehti verkossa Anne Vuorinen 20.3.2012 1A.Vuorinen 20.3.2012."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google