Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

3.4.2017 Valtakunnallinen LUONNONKIVISEMINAARI 2010 Luonnonkivi, keinokivi, betoni vai puu eli löytävätkö tavalliset kuluttajat kivituotteet? Kainuun.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "3.4.2017 Valtakunnallinen LUONNONKIVISEMINAARI 2010 Luonnonkivi, keinokivi, betoni vai puu eli löytävätkö tavalliset kuluttajat kivituotteet? Kainuun."— Esityksen transkriptio:

1 Valtakunnallinen LUONNONKIVISEMINAARI Luonnonkivi, keinokivi, betoni vai puu eli löytävätkö tavalliset kuluttajat kivituotteet? Kainuun Etu Oy Erkki Salmirinne, projektipäällikkö

2 Kainuun Etu Oy Yritysten kehittämistä jo 10 vuoden ajan
Kainuun kuntien omistama maakunnallinen elinkeinotoiminnan kehittämisyhtiö Toiminta jakautuu neljään eri toimialaan: ICT-, elektroniikka- ja metalliala, Kivi- ja kaivannaisteollisuus, Elämystuotanto ja elintarvike, Metsä- ja puutuoteala Tehtävänä on tukea Kainuun elinkeinorakenteen kehitystä sekä auttaa maakuntamme elinkeinoelämän avaintoimialojen yrityksiä liiketoimintaosaamisen, kilpailukyvyn, kansainvälistymisen, kasvun ja yhteistyön kehittämisessä sekä kehittää avainklustereita ja niiden toimintaedellytyksiä.

3 Puun ja kiven mahdollisuudet piha- ja ympäristörakentamisessa II
Päätavoitteena on kainuulaisten ja pohjoiskarjalaisten kasvuhaluisten ja kehityskykyisten puu- ja kivialan yritysten liiketoiminnan kehittäminen piha- ja ympäristö-rakentamisessa. Hankkeessa luodaan asiakastarpeiden pohjalta uusia puu- ja kivituotteita, joissa on hyödynnetty muotoilu- ja maisema-arkkitehtuuriosaamista sekä jatkokehitetään yritysten jo olemassa olevia piha- ja ympäristörakentamisen tuotteita. Mukana 14 yritystä

4 Miksi luonnonkiveä ei valita?
Miksi luonnonkiveä ei valita? ”Tuttu ja turvallinen” on helpompi valinta eli kuluttaja valitsee usein puun tai betonikiven Kuluttajat tuntevat luonnonkiven pääasiassa hautakivistä, keittiötasoista ja tulisijoista Kivi ei kuulu suomalaiseen rakennuskulttuuriin niin läheisesti kuin puu ja betoni Luonnonkiven kilpailukyky on heikko Kiviteollisuusliitto ry – Rakennustuoteteollisuus RTT ry, Viheraluerakentajat ry, Ympäristörakentamisen kehittämistutkimus 2008 (Innolink Research Oy) : Vastaajista 61 prosenttia pitää pihakiveyksien valinnassa kilpailukykyisimpänä materiaalina betonia. Pihakivetysten reunuksiin sen sijaan 50 prosenttia vastaajista valitsisi luonnonkiven ja 50 prosenttia betonin. Muureja rakennettaessa 69 prosenttia vastaajista pitää kilpailukykyisimpänä materiaalivalintana betonia. Myös pihaportaita, ulkoaskelmia, rappukiviä (56%), pollareita tai portinpieliä (60%) rakennettaessa suurin osa vastaajista pitää kilpailukykyisimpänä materiaalivalintana betonia.

5 Ongelmat lähestyttäessä kuluttajaa
Tietoa luonnonkivestä on liian vähän Tuotteistettuja tuotteita luonnonkivestä ei ole paljon saatavilla, valikoima on suppea Kuluttaja ei tiedä, mistä luonnonkiveä ostaisi Kivi mielletään kalliina Epärealistinen hintakäsitys piharakentamiseen RATKAISUT: luonnonkivi tarjolle budjettiin sopivassa suhteessa! nostaa silti kiinteistön arvoa huimasti Mainontaa! Miten kuluttaja voi löytää kiven? Mallipihat Messut

6 PYR II parantaa luonnonkiven tunnettavuutta ja vastaa haasteisiin
Myynti- ja mallipihojen suunnittelukilpailu Messuesiintymiset mm. OmaMökki ja OmaPiha 10 messut  tietoa halutaan saada internetin kautta Kiviteollisuusliitto ry – Rakennustuoteteollisuus RTT ry, Viheraluerakentajat ry, Ympäristörakentamisen kehittämistutkimus 2008 (Innolink Research Oy) : 64 prosenttia vastaajista arvioi Internetin parhaaksi tavaksi saada tietoa kivituotteista ja niiden eri käyttömahdollisuuksista. Yritysten (36%) ja alan (33%) tuotekansiot sekä ammattiseminaarit (33%) koettiin myös hyviksi vaihtoehdoiksi tiedon levittämiseen. Sosiaalinen media

7

8 Kokonaispalvelu Laadukas pihakokonaisuus suunnittelusta
valmiiseen pihaan avaimet käteen –periaatteella Lämmin kestävä kotimainen luonnonkivi jokaiseen suomalaiseen kotipihaan -> Saatavuus -> Näkyvyys -> Tuotekehitys =

9 Yhteystiedot Erkki Salmirinne, Kainuun Etu Oy Puun- ja kiven mahdollisuudet piha- ja ympäristörakentamisessa II puh


Lataa ppt "3.4.2017 Valtakunnallinen LUONNONKIVISEMINAARI 2010 Luonnonkivi, keinokivi, betoni vai puu eli löytävätkö tavalliset kuluttajat kivituotteet? Kainuun."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google