Toimitusjohtajan katsaus. Liikevaihto Kotimaa Vienti.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Huonekalujen valmistus Lahti  TOL 310 Huonekalujen valmistus • Konttori ja myymäläkalusteiden valmistus (TOL 3101) • Keittiökalusteiden valmistus.
Advertisements

Koulutuksen määrälliset indikaattorit 2010 OPH:n koulutuksen seurantaraportit 2010: Matti Sippola1.
Tulikivi-konserni Tulikivi-konsernin muodostavat Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt Maailman suurin ja teknisesti johtava vuolukiven jalostaja Suurin teollisesti.
Sijoitusrahastomarkkinan trendejä Finanssialan Keskusliitto Markku Savikko.
Tulikivi Oyj Juha Sivonen
Innovatiivista tekniikkaa Dimplex - esittely. Glen Dimplex Group Irlantilainen omistaja Tehtaita 17:ssa maassa Myynti yli 80:ssa maassa Omia myyntikonttoreita.
Arvonlisävero kirjanpidossa
Tuotekehityksen ja kansainvälistymisen kautta laajemmat markkinat Samuli Vanhala
Paneeli – Tehokkuutta ja toimivuutta laadulla ja kilpailulla?
Tulikivi Oyj 2007.
Tulikivi Oyj:n tilinpäätös 2008 ja tulevaisuuden näkymät
Heikki Vauhkonen Tulikivi Oyj. Osavuosikatsaus 01-03/2010 •Tulikivi-konsernin liikevaihto oli 10,7 me (11,0 me 01-03/2009). •Konsernin tulos.
KESKI-SUOMEN MATKAILUN TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT Keski-Suomen matkailuparlamentti VELI-PEKKA PÄIVÄNEN.
Osakesuositukset Rovaniemen Osakesäästäjät Ry:n 10-vuotisjuhla
Click to edit Master title style Testing Finnvera Oyj Liiketoimintajohtaja Annamarja Paloheimo.
Ala-aste.  Ensinmäinen oppilas joka vastaa oikein saa yhden pisteen tai palkinnon.
Tulikivi tulevaisuudessa. Tuottaa koteihin lämpöä ja viihtyisyyttä korkealaatuisilla, sisustukseen sopivilla merkkituotteilla. Liiketoiminta-alueetLiikeidea.
Tulisijaliiketoiminta, kotimaa
KANSAINVÄLISTYVÄN YRITYKSEN OSAAMISHAASTEET
Osakekohtainen tulos, mk16,9713,32 Osakekohtainen oma pääoma,mk78,7662,93 Omavaraisuusaste, %65,861,8 Nettovelkaantumisaste, %-0,90,7 Current ratio2,02,0.
Kansainvälinen yhteistyö.
, SK, sivu 1 Tietoa liikennetilanteesta VR:n Internet-sivuilla
Uudet ulkomaiset yritykset v Lehdistötilaisuus Invest in Finland Tuomo Airaksinen
Tulos ennen satunnaisia eriä Me 7,1 6,5 3,3 4,3 4,
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Markkinointiviestinnän panostusten kehittyminen vuonna 2006 vuoteen 2005 verrattuna SALDO % 43% 33% Kuva 1 Mainosbarometri.
Osavuosikatsaus tammi-maaliskuu Alkuvuoden kasvu suunnitellun mukainen Liikevaihto 294 M€ (236 M€), kasvua 25 % Liikevoitto 35 M€ (23 M€),
Heikki Vauhkonen Tulikivi Oyj. Osavuosikatsaus 01-06/2010 Tulikivi-konsernin liikevaihto toisella vuosineljänneksellä 14,7 me (13,0 me 04-06/2009),
Tulikivi Oyj Heikki Vauhkonen.
1.Kasvamme orgaanisesti >5% vuodessa 2.Parannamme tulosta >2%-yks./vuosi 3.Keskitymme ja panostamme Tulikivi-brandiin 4.Laajennumme suunnitelmallisesti.
Teknologiateollisuuden tilanne ja näkymät alueittain
Pohjoismaat ja Venäjän markkinat Toimitusjohtaja Leif Fagernäs Pohjola-Nordenin seminaari
Eksponentiaalinen kasvaminen ja väheneminen
Liikevaihto55,353,63,1 Liikevoitto5,04,219,2 Prosenttia liikevaihdosta9,17,9 Voitto ennen satunnaisia eriä4,94,314,4 Prosenttia liikevaihdosta8,87,9 Katsauskauden.
Heikki Vauhkonen Tulikivi Oyj. Omakotirakentaminen hidastui voimakkaasti ja kuluttajien epävarmuus lisääntyi entisestään syyskuun aikana. Tämä.
Tulikivi Oyj
Tekesin ja innovaatiotoiminnan vaikutukset 2014
Tervetuloa! Ohjelma klo
Tulisijat Tulikiven tulisijaliiketoimintaan kuuluu vuolukiven louhinta, tuotanto, suunnittelu, myynti ja markkinointi Tuotteita ovat vuolukiviset tulisijat:
Julkisen talouden sopeutus ja palkkaverotus
Metallien jalostus Suomessa Ennakkotiedot vuoden 2014 kehityksestä.
Heikki Vauhkonen Tulikivi Oyj. Osavuosikatsaus 01-09/2010 Tulikivi-konsernin liikevaihto kolmannella vuosineljänneksellä oli 13,9 me (13,5.
Rahoitus-markkinoiden muutostuulet – globaalin yhtiön uhka vai mahdollisuus Minna Helppi
Tervetuloa! Ohjelma klo 9:00-10:30  Avaus, teollisuusneuvos Reijo Vauhkonen  Hallituksen puheenjohtajan puheenvuoro, teollisuusneuvos Matti Virtaala.
Venäjä Viennin keskeinen panostusalue. Toiminnan painopiste jakelutien rakentaminen. Panostusalueet Pietari, Moskova, muut miljoonakaupungit. Kohderyhmänä:
Tulikivi Oyj  Tulikivi Oyj rakentaa uuden tuotantolaitoksen Juukaan vuonna  Investointi on Tulikiven kasvustrategian mukainen toimenpide.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO KANSAINVÄLINEN YHTEISTYÖ. JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Vaihdossa olleet opiskelijat vuonna 2013 (Eurooppa) 1 – 10 vaihto-opisk. 11 – 30.
VERKKOLEHTI UUSI SUOMI – MAHDOTON YHTÄLÖ? Tampereen yliopisto Markku Huusko.
Maailman ja Suomen talouden kehitys
Tulikivi Oyj. Maailman suurin ja teknisesti johtava vuolukiven jalostaja Suurin teollisesti valmistettujen varaavien tulisijojen valmistaja.
RGB Brändiuudistuksen värit Lehto Group Oyj Puolivuosikatsaus.
Maailman ja Suomen talouden kehitys Suomea koskevia suhdanne-ennusteita *) Suomen Pankki, Euroopan komissio, OECD ja IMF raportoivat yhdenmukaistetun.
Maaseutumatkailun suhdanteet ja kehittäminen
KANSAINVÄLINEN YHTEISTYÖ
YIT-konserni Osavuosikatsaus 1-3/2008
SATAKUNNAN TALOUS Nykytila ja lähiajan näkymät 1/2005
Talouskasvu jakaantuu epäyhtenäisesti myös vuonna 2017
Teknologiateollisuuden Talousnäkymät
Intia Kiina Kasvu keskimäärin: +3,4 % Muu it. Eurooppa
Maailman ja Suomen talouden kehitys
Teknologiateollisuuden Talousnäkymät
Bruttokansantuote on kasvanut Euroopassa ja USA:ssa, Suomessa vain niukasti Lähde: Macrobond.
Maailmankaupan vahvin kasvu on jo takanapäin
Bruttokansantuote on kasvanut Länsi-Euroopassa ja USA:ssa, mutta ei Suomessa Lähde: Macrobond.
Maailmankaupan vahvin kasvu on jo takanapäin
Bruttokansantuote on kasvanut Länsi-Euroopassa ja USA:ssa, mutta ei Suomessa Lähde: Macrobond.
Maailmantalouden kasvu jatkuu suotuisana
Bruttokansantuotteen kasvuennusteita vuodelle 2019 on heikennetty viime kuukausina Teknologiateollisuus Lähde: Consensus Economics Teknologiateollisuus.
Bruttokansantuote on kasvanut pitkään Euroalueella, nyttemmin myös Suomessa Teknologiateollisuus Lähde: Macrobond.
Teknologiateollisuuden Talousnäkymät
Esityksen transkriptio:

Toimitusjohtajan katsaus

Liikevaihto Kotimaa Vienti

Kotimaa Liikevaihto maittain v •Kotimaan liikevaihto 27,9 Me€; kehitys n.1%. •47,6% konsernin liikevaihdosta. •Viennin liikevaihto 30,7 Me€; kehitys n. 10%. •52,4% liikevaihdosta.

Kotimaa, tulisijat •Kotimaan tulisijamarkkina kasvaa 3-5% vuosittain. •Tulikiven kasvu alle markkinan kehityksen. •Keskeisenä tavoitteena kannattavuus. •Tulisijakanta Suomessa lähes 2 milj. kpl. •Tulisijamarkkina yli kpl, josta korjausrakentamista 55%. •Vuolukivi 25%, Tiili 40%, Kaakeli 15%, Metalli 15%, Muu luonnonkivi 5%. •Tulikiven markkinaosuus n. 17%. •Vilkas pientalo- ja korjausrakentaminen jatkuu.

Rakennuskivi •Liikevaihto 6,4 Me€ (6,3). •Liikevoitto 0,2 Me€ (0,2). •Kolmanneksen kasvu sisustuskivissä, jonka osuus nyt n. 60% liikevaihdosta. •Tulikivi on sisustuskiven markkinajohtaja Suomessa. •Sisustuskiven kokonaismarkkinat Suomessa ovat yli 15 miljoonaa euroa, markkinat kasvavat >15 prosenttia vuodessa. •Panostetaan jatkossakin sisustuskiviin ja kuluttaja-asiakkaisiin. •Lisäksi kivien toimitukset rakennuskohteisiin. •Luovuttu urakoinnista.

Kotimaa Saksa Liikevaihto maittain v •Tulisijamyynti kääntyi yli 5%:n kasvulle. •Kolme vuotta kestänyt liuku päättyi.

Saksa •Tulikiven jakelutiemuutos 2005 •1. Vaihe: yksiportaisuus, onnistui suunnitelman mukaan. •2. Vaihe: jälleenmyyntiverkon tuntuva lisääminen, aloitettu onnistuneesti. •Jälleenmyyjät 25  40  >60 •Tilausvirta kasvoi 20% •Vaikka kuluttajasentimentti edelleen vaisu, kallis energia tukee tulisijamyyntiä. •Rautakauppajakelun merkitys kasvanut ja halvempien tuotteiden osuus lisääntynyt. •Valmistajat myyvät suoraan erikoisliikkeille. •Vuolukivi erittäin suosittu tulisijamateriaali.

Kotimaa Saksa Ruotsi Liikevaihto maittain v •Tulisijamyynnissä ei kasvua. •Jakelutieuudistus •Yksi verhouskiven suurimmista asiakkaista on ruotsalainen Nibe.

Kotimaa Saksa Ruotsi Ranska Liikevaihto maittain v •Tulisijamyynnin kehitys yli 150%, markkinan kehitys n. 30%. •Jakelu hyvässä kunnossa. •2005 alkanut valtion verotuki jatkuu 2006.

Kotimaa Saksa Ruotsi Ranska Belgia Liikevaihto maittain v •Tulisijamyynnin kehitys n. 20%. •Belgia on ”kamiinamaa”. •Maahantuojan pitkäjänteinen työ on tuonut jatkuvaa kasvua.

Kotimaa Saksa Ruotsi Ranska Belgia Tanska Liikevaihto maittain v •Myynti Tanskaan on verhouskiveä. •Neljä merkittävää asiakasta.

Kotimaa Saksa Ruotsi Ranska Belgia Tanska USA Liikevaihto maittain v •Tulisijamyynnin kehitys n. 10%. •Sisältää USA & Kanada. •Tasaista ja kannattavaa kasvua luotettavien yhteistyökumppaneiden kanssa. •Korkea keskihinta tuotteissa.

Kotimaa Saksa Ruotsi Ranska Belgia Tanska USA Sveitsi Liikevaihto maittain v •Tulisijamyynti pienellä kehityksellä. •Pitkäaikainen maahantuoja (n. 20 v.), jonka kanssa aloitettu jakelun kehitysprojekti. •Vahva varaavien uunien perinne.

Kotimaa Saksa Ruotsi Ranska Belgia Tanska USA Sveitsi Itävalta Liikevaihto maittain v •Kolmanneksen kehitys tulisijojen myynnissä. •Maahantuojan pitkäjänteinen työ. •Varaavien uunien vahva perinne.

Kotimaa Saksa Ruotsi Ranska Belgia Tanska USA Sveitsi Itävalta Venäjä Liikevaihto maittain v •Tulisijojen myynti kasvoi kaksinkertaiseksi Venäjällä ja IVY- maissa (Ukraina).